WRC

Ράλλυ Εσθονίας (Preview): Απόβαση στην Βαλτική 

Το WRC επιστρέφει στην Ευρώπη μετά από έναν μήνα, με τα πληρώματα να είναι έτοιμα να τρέξουν στις πολύ γρήγορες ειδικές διαδρομές του ράλλυ Εσθονίας το οποίο θα διεξαχθεί το τετραήμερο 20-23/7. 

Μετά από ένα διάλειμμα ενός μήνα, η δράση στο WRC επιστρέφει στην Ευρωπαϊκή ήπειρο, με το ράλλυ Εσθονίας. Αποτελεί τον 8ο αγώνα της φετινής σεζόν και είναι προγραμματισμένος για το διάστημα 20-23/7. 

Ο αγώνας μπήκε από σπόντα στο καλεντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ράλλυ, καθώς η πανδημία του κορονοϊού ανάγκασε αρκετές χώρες να ακυρώσουν τους αγώνες τους. Η επιτυχή διεξαγωγή του το 2020, ήταν αρκετή προκειμένου να παραμείνει στο πρόγραμμα μέχρι και σήμερα. 

Το ενδιαφέρον στρέφεται στην Toyota, αφού κατάφερε να κάνει το πέμπτο 1-2-3-4 στην ιστορία της ομάδας στην Κένυα. Επιπλέον εκτός από την Ιαπωνική ομάδα, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται και οι επιδόσεις των τοπικών ηρώων του αγώνα, με τα φώτα να στρέφονται στους Ott Tanak-Martin Jarveoja. 

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το ράλλυ Εσθονίας

Ο αγώνας 

Επίκεντρο του ράλλυ Εσθονίας είναι και φέτος το Tartu. Οι ομάδες και τα πληρώματα μετά το τέλος του κάθε σκέλους, θα έρχονται στο αεροδρόμιο Raadi το οποίο θα είναι το Service Park του αγώνα. 

Το συνολικό μήκος του αγώνα, είναι 300.42 χιλιόμετρα χωρισμένο σε 21 ειδικές διαδρομές. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι η ταχύτητα, ωστόσο έχει λίγα άλματα. 

Η δράση ξεκινάει την Πέμπτη 20 Ιουλίου, με το shakedown στην “Kastre” στις 09:01 το πρωί. Μετά την παραδοσιακή τελετή εκκίνησης στις 18:30, θα ακολουθήσει το πρώτο από τα δύο περάσματα στην “Tartu vald”, με το πρώτο αυτοκίνητο να εκκινεί στις 20:01 το βράδυ. 

Το πραγματικό ράλλυ Εσθονίας ξεκινά την Παρασκευή 21 Ιουλίου, με τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, συν την ειδική “Neeruti”, συνολικού μήκους 133,38 χιλιομέτρων και είναι η πιο απαιτητική ημέρα του αγώνα. 

Ο 8ος αγώνας της χρονιάς συνεχίζεται το Σάββατο 22 Ιουλίου, με εννιά ειδικές διαδρομές μήκους 102.61 χιλιομέτρων. Τότε θα λάβει χώρα εκ νέου η υπερειδική “Tartu Vald”, που ανοίγει την αυλαία του ράλλυ Εσθονίας την Πέμπτη (20/7). 

Ο επίλογος θα γραφτεί την Κυριακή 23 Ιουλίου, με τέσσερις ειδικές διαδρομές μήκους 61.08 χιλιομέτρων και έτσι ολοκληρώνεται ο όγδοος αγώνας της φετινής σεζόν. 

Οι πρωταγωνιστές με μια ματιά 

Στο ίδιο μήκος κύματος με το 2022 κινήθηκε ο αριθμός των συμμετοχών (53) και τα βλέμματα είναι στραμμένα στους Εσθονούς οδηγούς που θα τρέξουν στον αγώνα της πατρίδας τους. Από τις 53 συμμετοχές οι 8 είναι αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1, 26 προδιαγραφών Rally2, 15 Rally3 και τέσσερα Rally4.

Toyota Gazoo Racing WRT 

Το 1-2-3-4 των Ιαπώνων στην Κένυα, ήταν το απαραίτητο καύσιμο για την Toyota να συνεχίσει. H αισιοδοξία που επικρατεί είναι διάχυτη, και όλοι περιμένουν ένα καλό αποτέλεσμα στην Εσθονία. 

Τρία Toyota GR Yaris Rally1, αναμένεται να παραταχθούν στον 8ο αγώνα της χρονιάς. Την σύνθεση της θα αποτελέσουν οι Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen, Elfyn Evans/Martin Scott και Takamoto Katsuta/Aaron Johnston 

O Kalle Rovanpera, ολοκλήρωσε τον προηγούμενο αγώνα με μια διαφορά της τάξης των 41 βαθμών (140-99) από τον Elfyn Evans. Μια διαφορά η οποία είναι πλασματική, καθώς ένα λάθος από τον νεαρό παγκόσμιο πρωταθλητή, είναι ικανό να βάλει φωτιά στην κούρσα του πρωταθλήματος. Στόχος για τον Φινλανδό είναι η διεκδίκηση της νίκης και ένα καλό πλασάρισμα στην γενική κατάταξη που θα τον διατηρήσει στην κορυφή του πρωταθλήματος οδηγών. Κομβικό σημείο αποτελεί η δεύτερη ημέρα, καθώς ανοίγει τις ειδικές της Παρασκευής. 

Οι Elfyn Evans/Martin Scott, κατεβαίνουν στο ράλλυ Εσθονίας με σκοπό να βάλουν δύσκολα στο Φινλανδικό δίδυμο και να μειώσουν όσο περισσότερο γίνεται την διαφορά από την κορυφή.  

Το τρίτο Yaris θα μοιραστούν οι Takamoto Katsuta/Aaron Johnston, οι οποίοι θέλουν να συνεχίσουν αυτό που ξεκίνησαν στην Κένυα, με ένα αξιοπρεπές πλασάρισμα στην κατάταξη. Η τέταρτη θέση στο ράλλυ Σαφάρι, αποτελεί την καλύτερη μέχρι στιγμής επίδοση της φετινής σεζον. 

Hyundai Shell Mobis WRT 

Μια νέα αρχή, μετά τον καταστροφικό αγώνα στην Κένυα επιδιώκει να κάνει η Hyundai. Η ομάδα από την Νότια Κορέα, και βάση το Alzenau, παρατάσσεται με τρία i20. Η σύνθεση της αποτελείται από τους Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe, Esapekka Lappi/Janne Ferm και τους Teemu Suninen/Mikko Markkula, αντικαθιστώντας τον αδικοχαμένο Craig Breen. 

Oι Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe μετά τον αποκλεισμό τους από το ράλλυ Σαφάρι, θέλουν ένα καλό αποτέλεσμα προκειμένου να ροκανίσουν την διαφορά από την κορυφή, ενώ υποψηφιότητα ακόμα και για τη νίκη βάζουν οι Esapekka Lappi/Janne Ferm με τον Φινλανδό να αποδίδει καλύτερα στις χωμάτινες επιφάνειες. 

Το ράλλυ Εσθονίας σηματοδοτεί την επιστροφή του Teemu Suninen στην δράση, μετά από δύο χρόνια. Ο Φινλανδός οδηγός, θα τρέξει ξανά στην μεγάλη κατηγορία στο πλαίσιο του προγράμματος ανάπτυξης οδηγών της Hyundai, ενώ επόμενο διάστημα θα μπει στην εξίσωση και ο Emil Lindholm. 

M-Sport WRT 

Όπως σε κάθε αγώνα, η M-Sport παρατάσσεται με δύο Ford Puma WRC. Το ένα από αυτά θα μοιραστούν οι Ott Tanak/Martin Jarveoja, που αποτελούν τους τοπικούς ήρωες του WRC και όλοι περιμένουν με ενδιαφέρον τις επιδόσεις τους. 

Το δεύτερο Puma θα μοιραστούν οι Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul, με στόχο να μαζέψουν εμπειρίες και να βάλουν περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα στο σακούλι μετά τις χαμηλές πτήσεις στο ράλλυ Σαφάρι. 

WRC 2 

Για ακόμα έναν αγώνα, το WRC 2 μονοπωλεί το ενδιαφέρον των θεατών του αγώνα. Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι 26, εκ των οποίων οι τέσσερις είναι από την Εσθονία. Τα βλέμματα φυσικά στρέφονται στους Egon Kaur, Robert Virves και Georg Linnamae. 

O Oliver Solberg έρχεται “ψημένος” στο ράλλυ Εσθονίας, αφού ο Σουηδός κατέκτησε την νίκη στο ράλλυ Σκανδιναβίας στο ERC με Volkswagen Polo GTI R5.Την “παροικία” της Skoda στην μεσαία κατηγορία συμπληρώνουν οι Gus Greensmith/Jonas Andersson, Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen, Sami Pajari/Enni Malkonen, Egon Kaur/Jakko Vilo, Marco Bulacia/Diego Vallejo, Mikolaj Marczyk/Szymon Gospodarczyk και αρκετοί ακόμα οδηγοί. 

Ισχυρή παρουσία θα έχει η Hyundai, με τους Emil Lindholm και Josh McErlean να συγκεντρώνουν πάνω τους όλα τα φώτα. Οι Fabrizio Zaldivar/Marcelo Der Ohannesian ολοκληρώνουν το “καρέ” της θυγατρικής ομάδας των Νοτιοκορεατών. Επιπλέον ο Georg Linnamae θα τρέξει και εκείνος με Hyundai i20 N Rally2, αλλά ως ιδιώτης. 

Ηχηρή απουσία από τον όγδοο αγώνα της χρονιάς είναι η M-Sport. Οι Βρετανοί θα φέρουν νέες αναβαθμίσεις το επόμενο διάστημα, αλλά το Ford Fiesta Rally2 θα είναι παρών μέσω των Robert Virves και Nasser Al-Attiyah. 

WRC 3 και Junior WRC 

 Η μικρή κατηγορία, συγκέντρωσε συνολικά 11 συμμετοχές και από αυτές οι οκτώ θα τρέξουν και στο Junior WRC. Το παρών θα δώσουν οι Roope Korhonen/Anssi Viinikka, Toni Herranen/Mikko Lukka, Ali Turkkan/Burak Erdener, Benjamin Korhola/Pekka Kelander, Brendan Cumiskey/Arthur Kierans, William Creighton/Liam Regan, Laurent Pellier/Kevin Bronner, Robero Blach Jr/Mauro Barerriro, Tom Rensonnet/Loic Dumont, Eamonn Kelly/Conor Mohan και Hamza Anwar/Adnan Din. 

Όλοι οι οδηγοί θα τρέξουν με Ford Fiesta Rally3, το οποίο αποτελεί αιμοδότη των δύο αυτών κατηγοριών. 

Τηλεοπτικά 

Ολόκληρο το πρόγραμμα του τετραημέρου και πολύ πλούσιο υλικό, μπορείτε να το παρακολουθήσετε από το WRC+ (πλατφόρμα επί πληρωμή), ενώ επιλεγμένες ειδικές διαδρομές θα μεταδοθούν ζωντανά από το Cosmote Sport 5 (ειδικές 2-4,9-12-19-21). 

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Χρήστος Κονδύλης

Η σχέση μου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 2007, και με το WRC από το 2014. Όταν δεν έχει WRC, παρακολουθώ F1 και MotoGP. Είμαι μέλος του f1racingnews.gr από τον Νοέμβριο του 2022.