Με αφορμή την συμπλήρωση του πρώτου μισού της φετινής σεζόν στο WRC, το f1racingnews.gr, σας παρουσιάζει το δεύτερο και τελευταίο μέρος του Top 10 το οποίο αφορά τις θέσεις 5 έως 1.
5. Ott Tanak
Θεση: 4η (98 βαθμοί)
Νίκες: 1 (Σουηδία)
Βάθρα: 2 (Σουηδία,Κροατία)
Καλύτερο αποτέλεσμα: 1η θέση (ράλλυ Σουηδίας)
Η επιστροφή του Ott Tanak στην M-Sport, δημιούργησε αρκετές προσδοκίες στους φίλους του WRC και όλοι περίμεναν πως θα διεκδικούσε στα ίσια τον τίτλο.
Ο Εσθονός, μετρά μόλις μια νίκη (Σουηδία) κόντρα σε όλα τα προγνωστικά καθώς πάλεψε μέχρις εσχάτων με τον (αείμνηστο πλεον) Craig Breen, και την ποινή του δεύτερου να ανεβάζει τον πρωταθλητή του 2019 στην κορυφή. Ξεκίνησε την σεζόν τερματίζοντας 5ος στο Μόντε-Κάρλο, ενώ ακολούθησε ένα καταστροφικό ράλλυ Μεξικού, αφού το turbo του Ford Puma παρέδωσε πνεύμα.
Τα ράλλυ Εσθονίας και Φινλανδίας είναι δύο αγώνες που όλοι περιμένουν τον Tanak να δώσει το 110% και να μαζέψει κάπως τα κακώς κείμενα του πρώτου μισού της φετινής σεζόν.
4. Sebastien Ogier
Θέση: 3η (98 βαθμοί)
Νίκες: 3 (Μόντε-Κάρλο, Μεξικό, Κένυα)
Βάθρα 3 (Μόντε Κάρλο, Μεξικό, Κένυα)
Καλύτερο αποτέλεσμα: 1η θέση (Χ3, Mόντε-Κάρλο, Μεξικό, Κένυα)
Ο νέος είναι ωραίος, αλλά ο παλιός είναι πάντοτε αλλιώς! O Sebastien Ogier, παρά το ότι βαδίζει γοργά προς στα 40 του χρόνια, έχει καταφέρει να γράψει ιστορία, κερδίζοντας τους 3 από τους πέντε αγώνες που έχει συμμετάσχει αποδεικνύοντας ότι δεν βρίσκεται άδικα στο Hall Of Fame του WRC.
Η τρίτη θέση του οκτώ φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, δίνει την αίσθηση στον μέσο θεατή πως η εικόνα του πρωταθλήματος θα ήταν διαφορετική αν ο Ogier αποφάσιζε να τρέξει σε όλους τους αγώνες της σεζόν.
Για να λέμε την αλήθεια ουδείς δεν είναι τέλειος. Στο ράλλυ Κροατίας, ένα κλατάρισμα την Παρασκευή έριξε τον Γάλλο οδηγό στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, μια έξοδος στο ράλλυ Σαρδηνίας, γκρέμισε σαν χάρτινο πύργο την προσπάθεια του.
3. Esapekka Lappi
Θέση: 6η (69 βαθμοί)
Νίκες: –
Βάθρα: 3 (Κροατία,Πορτογαλία,Σαρδηνία)
Καλύτερο αποτέλεσμα: 2η θέση (ράλλυ Σαρδηνίας)
O Esapekka Lappi, στο τέλος της σεζόν του 2022 αποφάσισε να φύγει από την Toyota Gazoo Racing και να μεταπηδήσει στην Hyundai αντικαθιστώντας τον Ott Tanak.
Το ξεκίνημα του Φινλανδού δεν ήταν το καλύτερο δυνατό, τερματίζοντας 8ος στο Μόντε-Κάρλο. Διεκδίκησε το βάθρο στην Σουηδία, και τη νίκη στο Μεξικό ώσπου μια έξοδος σε κολώνα ηλεκτρικού ρεύματος ανάγκασε τον Lappi να εγκαταλείψει.
O Φινλανδός ανέβασε ρυθμό προς το τέλος του πρώτου μισού της φετινής σεζόν, ανεβαίνοντας τρεις φορές στο βάθρο, και έφτασε πολύ κοντά σε αυτό στην Κένυα. Εγκατέλειψε λόγω ενός προβλήματος στο σύστημα μετάδοσης.
Οι δύο επόμενοι αγώνες (Εσθονία,Φινλανδία) θα ξεδιπλώσουν αρκετό από ταλέντο του στις ειδικές διαδρομές, βάζοντας ισχυρή υποψηφιότητα ακόμα και για την διεκδίκηση της νίκης!
2. Oliver Solberg
Θέση: 11η (2η στο WRC 2)
Νίκες: 0 (1 στο WRC 2, ράλλυ Σουηδίας)
Βάθρα: 0 (3 στο WRC 2, Σουηδία, Μεξικό, Πορτογαλία)
Καλύτερο αποτέλεσμα: 8η θέση (1η στο WRC 2, ράλλυ Σουηδίας)
Καθώς πλησιάζουμε προς την κορυφή της σχετικής λίστας, κανείς δεν περίμενε τον Oliver Solberg να βρίσκεται τόσο ψηλά στην κατάταξη. Ο Σουηδός κάνει μια εξαιρετική σεζόν στο WRC 2 και διεκδικεί μαζί με τον Yohan Rossel τον τίτλο καθώς τους χωρίζουν 13 βαθμοί.
Μετρά μια και μοναδική (μέχρι στιγμής) νίκη στην Σουηδία, πραγματοποιώντας εξαιρετική εμφάνιση στις χιονισμένες ειδικές. Θα μπορούσε να είχε κάνει τρεις τις νίκες του εάν δεν έκανε ένα ολέθριο λάθος στην Πορτογαλία, και εάν δεν είχε υποστεί κλατάρισμα στο ράλλυ Σαφάρι.
Είναι άλλωστε ο γιος ενός θρύλου του WRC, του Petter Solberg, με την παροιμία το μήλο κάτω από την μηλιά θα πέσει να ταιριάζει γάντι στην συγκεκριμένη περίπτωση.
Πέρα από αυτό, έχει όλα τα φόντα προκειμένου να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια και όλοι περιμένουμε αν θα κάνει καριέρα αντίστοιχη με αυτή του πατέρα του.
1.Kalle Rovanpera
Θέση: 1η (140 βαθμοί)
Νίκες: 1 (Πορτογαλία)
Βάθρα: 4 (Μόντε-Κάρλο, Πορτογαλία, Σαρδηνία, Κένυα)
Καλύτερο αποτέλεσμα: 1η θέση (ράλλυ Πορτογαλίας)
Είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής και το next big thing του WRC, οπότε η πρώτη θέση αξίζει δικαιωματικά στον Kalle Rovanpera.
O νεαρός οδηγός της Toyota ξεκίνησε την χρονιά, με μια δεύτερη θέση στο Μόντε-Κάρλο και τερμάτισε στην τέταρτη θέση σε τρεις αγώνες (Σουηδία, Μεξικό, Κροατία). Όντας από τους καλύτερους οδηγούς της λεγόμενης Φινλανδικής σχολής, πήρε τα μέγιστα από κάθε ράλλυ και δίκαια βρίσκεται στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος οδηγών στο +41 από τον Elfyn Evans,
Με την αυτοπεποίθηση στα ύψη, μπαίνει στην τελική ευθεία της φετινής σεζόν με στόχο να ισοφαρίσει σε τίτλους τον Marcus Gronholm και να βάλει πλώρη για τους τέσσερις που έχει ο συμπατριώτης του Tommi Makinen.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube και Twitter.