Top 10 – 10 στιγμές από το GP Βελγίου
Η F1 επιστρέφει στη δράση με το Grand Prix Βελγίου και το F1racingnews παραθέτει 10 στιγμές από το εν λόγω Grand Prix.
Μετά από 3,5 εβδομάδες διακοπής λόγω της καλοκαιρινής ανάπαυλας, η Formula 1 επιστρέφει στην ενεργό δράση για το δεύτερο και τελευταίο μέρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού πηγαίνει στην πίστα του Spa-Francorchamps για το Grand Prix του Βελγίου.
Όπως σε κάθε αγώνα, έτσι και εδώ το F1racingnews παραθέτει 10 στιγμές από τους αγώνες που διεξήχθησαν στο πέρασμα των χρόνων.
No.10 Το χάος στον πρώτο γύρο
Grand Prix Βελγίου 1998. Πρώτη νίκη του παγκόσμιου πρωταθλητή του 1996, Damon Hill ως οδηγός της Jordan. Πρώτη νίκη για την ομάδα του Eddie Jordan στη F1. Πριν όμως ο Βρετανός οδηγός δει την καρό σημαία, συνέβησαν πολλά και διάφορα στον συγκεκριμένο αγώνα. Στις κατατακτήριες δοκιμές η McLaren Mercedes έδειξε την υπεροχή της, κάνοντας το 1-2. Ο Mika Hakkinen πήρε την pole position, σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:48:682. Ο David Coulthard κατέλαβε τη 2η θέση.
Την ημέρα του αγώνα έπεφτε ισχυρή βροχόπτωση. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν ο Coulthard έχασε 2 θέσεις πριν την “La Source”. Στη μικρή ευθεία πριν την “Eau Rouge”, ο Coulthard έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου και προσέκρουσε στον τοίχο. Το αποτέλεσμα ήταν να γίνει μια μεγάλη καραμπόλα με πολλά μονοθέσια να πέφτουν το ένα πάνω στο άλλο. Ο αγώνας διακόπηκε για περίπου μια ώρα, προκειμένου η πίστα να καθαριστεί από τα θραύσματα που υπήρχαν μέσα στην πίστα.
Στην δεύτερη εκκίνηση ο Hill εκκίνησε εξαιρετικά και πέρασε στην πρώτη θέση πριν τη στροφή “La Source”. Ο Hakkinen είχε επαφή με μια Ferrari, έκανε τετ α κε και εγκατέλειψε τον αγώνα, διότι καταστράφηκε η εμπρός αριστερή ανάρτηση από την επαφή που είχε με ένα μονοθέσιο της Sauber.
No.9 “Προσπαθείς να με σκοτώσεις” ????
Grand Prix Βελγίου 1998: Μετά την προσπέραση του Schumacher στον Damon Hill, o Γερμανός έχει πάρει τα ηνία του αγώνα και οδηγεί την κούρσα. Ο Schumi είχε καλύτερο ρυθμό στη βροχή από τους αντιπάλους του.
24ος γύρος: ο Coulthard είναι εκείνη τη στιγμή στη 8η θέση. Ο Schumacher είναι έτοιμος να ρίξει γύρο στον οδηγό της McLaren. Ο Jean Todt πηγαίνει στο pit wall της McLaren. Ζητά από τους υπεύθυνους της ομάδας να μην καθυστερήσει ο Coulthard τον Schumacher. Στην έξοδο της στροφής “11” ο Schumacher ανοίγει λίγο την γραμμή του για να περάσει τον Coulthard. Πέφτει επάνω καταστρέφοντας τον αγώνα του. Καταφέρνουν να φτάσουν και οι 2 στα pits.
Ο Schumacher έξαλλος βγαίνει από το μονοθέσιο του και κατευθύνεται στο γκαράζ της McLaren, για να ζητήσει εξηγήσεις από τον Coulthard για το συμβάν.
No.8 Επαφή Burti – Irvine και διακοπή του αγώνα.
Το Grand Prix του 2001 σημαδεύτηκε από το ατύχημα του Luciano Burti με τον Eddie Irvine. Ο Βραζιλιάνος οδηγός της Prost ήταν στην εσωτερική της “Balncimont” και ο ΒορειοΙρλανδός οδηγός της Jaguar από την εξωτερική. Ο Irvine ακούμπησε τον Burti στέλνοντας με αρκετά χιλιόμετρα στον προστατευτικό τοίχο της στροφής. Ο αγώνας διακόπηκε προκειμένου να απεγκλωβιστεί ο Burti και να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα. Νικητής σε εκείνον τον αγώνα αναδείχτηκε ο Michael Schumacher.
No.7 Το Halo έσωσε τον Leclerc
Grand Prix Βελγίου 2018. Πρώτη χρονιά που το σύστημα “Halo” είναι υποχρεωτικό σε όλα τα μονοθέσια της F1. Στα φρένα για τη “La Source” ο Nico Hulkenberg πέφτει πάνω στον Fernando Alonso. Ο Ισπανός χωρίς να έχει τον έλεγχο του μονοθέσιου πέρνα πάνω από το κεφάλι του Charles Leclerc. Και οι τρεις βγήκαν από τα καταστραμμένα μονοθέσια χωρίς κανένα πρόβλημα. Στην περίπτωση του Leclerc το “Halo” ήταν σωτήριο καθώς το μονοθέσιο του Alonso έκοψε την πορεία του μονοθέσιου να χτυπήσει με ορμή το κράνος του Μονεγάσκου οδηγού.
No.6 Χάος στην Raidilion
Ο αγώνας του 2004 μένει στην ιστορία για 3 πράγματα: πρώτη νίκη του Raikkonen στο Spa, το 7ο παγκόσμιο πρωτάθλημα του Michael Schumacher και το ατύχημα στον πρώτο γύρο.
Στην εκκίνηση του αγώνα οι Webber, Sato, Pantano και Bruni εγκαταλείπουν τον αγώνα στη στροφή “Raidilion”. Ο Αυστραλός οδηγός της Jaguar ακουμπά τον Ιάπωνα οδηγό της BAR Honda και εν συνεχεία συγκρούονται ο Pantano με τον Bruni. Και οι 4 οδηγοί έμεναν εκτός αγώνα. Παράλληλα το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα, προκειμένου να καθαριστεί από τα θραύσματα.
No.5 Στην pole position η Force India με τον Fischella
Τον Αύγουστο του 2009 η BrawnGP δεν έμοιαζε καθόλου με την ομάδα που στους πρώτους 7 αγώνες είχε πετύχει 6 νίκες. Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Jenson Button κατέλαβε την 14η θέση στις κατατακτήριες δοκιμές. Την pole position κέρδισε ο Giancarlo Fisichella στην τελευταία του χρονιά στη F1, με τα χρώματα της Force India. Την πρώτη τριάδα είχαν συμπληρώσει οι Jarno Trulli και Nick Heidfeld.
No.4 Raikkonen εναντίον Hamilton
Στον αγώνα του 2008 οι Kimi Raikkonen και Lewis Hamilton μονομαχούσαν για την πρώτη θέση. Στους τελευταίους 6 γύρους του αγώνα η βροχή έκανε την εμφάνιση της πάνω την πίστα. Στον 40ο γύρο ο Hamilton προσπέρασε τον Raikkonen, κόβοντας το σικέιν “Bus Stop”. Στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού ο Hamilton δέχθηκε την προσπέραση από τον “Iceman”. Στη “La Source” ο Hamilton ανέκτησε και πάλι την πρώτη θέση. Μετά από μια έξοδο του Hamilton και ένα τετ α κε του Raikkonen η μάχη έληξε με νικητή τον Hamilton. Ο Raikkonen στην έξοδο από την στροφή “Blanchimont”, κατέληξε στον τοίχο και εγκατέλειψε τον αγώνα.
No.3 Προσπέραση του Webber στην “Eau Rouge”
Το 2011 ο Webber μετά την προγραμματισμένη αλλαγή ελαστικών, εκμεταλλεύτηκε την ταχύτητα της Red Bull και πέρασε στην “Eau Rouge” τον Fernando Alonso. Αυτή η προσπέραση μέχρι και σήμερα είναι η καλύτερη που έχει γίνει ποτέ στην συγκεκριμένη στροφή. Προσπέραση σε αυτή την στροφή έχουν κάνει επίσης και οι Valtteri Bottas και Pierre Gasly.
No.2 Mika Hakkinen vs Michael Schuamcher και στη μέση ο Zonta
Grand Prix Βελγίου 2000. Ο Mika Hakkinen έχει κατακτήσει την pole position. Στα μέσα του αγώνα ο Michael Schumacher παίρνει την πρωτοπορία του αγώνα. Στους τελευταίους γύρους ο Hakkinen μαζεύει την διαφορά από τον Γερμανό οδηγό της Ferrari και επιχειρεί στον 39ο γύρο να περάσει στην Kemmel Straight τον Schumacher. Δεν τα καταφέρνει καθώς δεν έχει την ταχύτητα να τον περάσει. Βάζει σε εφαρμογή τον δεύτερο πλάνο. Στον 40ο γύρο μπροστά από τους Schumacher και Hakkinen είναι ο Ricardo Zonta. O Hakkinen εκμεταλλεύεται το slipstream του Zonta και προσπερνά τον Schumacher. Με αυτή την προσπέραση ο Φιλανδός οδηγός της McLaren Mercedes κερδίζει τον αγώνα στο Βέλγιο.
No.1 ο Ayrton Senna έσωσε την ζωή του Comas
Κατά την διάρκεια των κατατακτηρίων δοκιμών του 1992 ο Erik Comas χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου και προσκρούει στην Blanchimont. Ο Ayrton Senna είναι εκείνη την στιγμή σε γρήγορη προσπάθεια. Οι άνθρωποι της πίστας βγάζουν αμέσως την κόκκινη σημαία. Ο Βραζιλιάνος οδηγός της McLaren φτάνει στο σημείο του ατυχήματος. Ο Senna σταματάει στην άκρη της πίστας και βγαίνει κατευθείαν από το μονοθέσιο του. Τρέχει προς τον χτυπημένο Comas, προκειμένου να του δώσει τις άμεσες πρώτες βοήθειες. Ο Comas βγαίνει ζωντανός από το μονοθέσιο χάρη στις σωτήριες κινήσεις του Ayrton Senna. Την πρωτομαγιά του 1994 ο Ayrton Senna έφυγε από τη ζωή.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.