Τα δέκα χειρότερα ατυχήματα στην F1

Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να βρούμε τα δέκα χειρότερα ατυχήματα στην ιστορία της F1 που όμως δεν είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο κάποιου οδηγού.

Υπάρχουν δεκάδες ατυχήματα της F1 που θα μπορούσαν να μπουν σε αυτή την λίστα, ωστόσο η ομάδα του F1racingnews.gr προσπάθησε να διαλέξει  μερικά από τα πιο τρομακτικά.

10) Robert Kubica, Καναδάς 2007

Το Καναδικό GP του 2007 είναι γνωστό ως η πρώτη νίκη του Lewis Hamilton στην F1 ,όπως επίσης και η πρώτη νίκη από έναν έγχρωμο οδηγό.

Αλλά υπήρχε άλλο ένα αξιοσημείωτο  γεγονός που έλαβε χώρα στο Μόντρεαλ εκείνη την ημέρα.

O Robert Kubica ήταν αρκετά ατυχής καθώς βγήκε εκτός πίστας στο γρασίδι. Έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου,χτύπησε στον τσιμεντένιο τοίχο συγκράτησης,διέσχισε την πίστα και προσέκρουσε στις μπαριέρες.

Η ταχύτητα του Kubica κατά την διάρκεια του ατυχήματος καταγράφηκε στα 186 μίλια ενώ δέχτηκε ταυτόχρονα 75 G.

O Κubica έπαθε μία ήπια διάσειση και ένα διάστρεμμα στον αστράγαλο, αλλά οι τραυματισμοί αυτοί είναι ελάχιστοι σε σχέση με την συγκλονιστική φύση της πρόσκρουσης.

9)Jarno Trulli, Σίλβερστοουν 2004

Η συντριβή του Jarno Trulli στο Silverstone το 2004 έδειξε πόσο μακριά έχει φτάσει η ασφάλεια στα μονοθέσια της F1 την τελευταία δεκαετία.

O Trulli έχασε τον έλεγχο βγαίνοντας από την Bridge γυρίζοντας άγρια και αναποδογυρίζοντας πάνω από μία φορά.

O Ιταλός βγήκε από τα συντρίμμια του μονοθεσίου άθικτος και ήταν σε θέση να απομακρυνθεί γρήγορα από το σημείο.

Μερικούς αγώνες νωρίτερα είχε κατακτήσει την πρώτη και μοναδική του νίκη στο GP του Μονακό μέχρι το 2011 που αγωνίστηκε.

8)Mark Webber,Βαλένθια 2010

Το ατύχημα του Mark Webber στο Ευρωπαϊκό Grand Prix 2010 στη Βαλένθια αποτελεί μαρτυρία για την εξέλιξη της ασφάλειας του σύγχρονου αυτοκινήτου της F1 .

Όταν ο Webber χτύπησε στο πίσω μέρος του Heikki Kovalainen στο ένατο γύρο,πλησιάζοντας τη στροφή 13,το αυτοκίνητο του αναποδογύρισε και έγινε αερομεταφερόμενο.

Ο Webber ήρθε πίσω στην Γη ανάποδα και ήταν τόση μεγάλη η ταχύτητα που είχε πέφτοντας που το μονοθέσιο του αναποδογύρισε ξανά και προσγειώθηκε στους τροχούς του πριν φύγει με ταχύτητα στα προστατευτικά λάστιχα.

Ο Webber βγήκε αλώβητος.

7)Christian Fittipaldi,Ιταλία 1993

Η συντριβή του Christian είναι αξιοσημείωτη λόγω της ανάκαμψης του.

Το περιστατικό είναι ίσως το πιο περίεργο στην Formula 1.

Καθώς ο Fittipaldi πλησίαζε την καρώ σημαία,ο αριστερός του τροχός έφτασε σε επαφή με τον πίσω δεξιό τροχό του teammate του,εκτινάσσοντας το μονοθέσιο του στον αέρα.

Τυχερός μέσα στην ατυχία του ο Christian όχι μόνο προσγειώθηκε κανονικά αλλά τερμάτισε τον αγώνα έστω και με τρεις τροχούς.

6)Βέλγιο 1998

Δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος οδηγός να κατονομάσουμε καθώς στην εκκίνηση του αγώνα είχαμε μία καραμπόλα 13ων αυτοκινήτων και είναι δύσκολο να γνωρίζουμε ποιον πρέπει να κατηγορήσουμε.

Ήταν μια απίστευτα υγρή μέρα στο Βέλγιο. Τόσο πολύ ώστε ακόμα και το βίντεο του αγώνα καλύπτεται από τις αντίξοες καιρικές συνθήκες.

Φαίνεται ότι ο David Coulthard ήταν ο πρώτος οδηγός που έχασε τον έλεγχο φεύγοντας στα δεξιά της πίστας χτυπώντας στον τοίχο προκαλώντας μία αλυσιδωτή αντίδραση καταστρέφοντας 13 μονοθέσια.

Η πίστα γέμισε συντρίμμια και ο αγώνας διακόπηκε.

Κανείς οδηγός δεν τραυματίστηκε σοβαρά αλλά μόνο 8 τερμάτισαν τον αγώνα.

5)Gerhard Berger, Ίμολα 1989

Πολλοί μάλλον θυμούνται το τρομερό ατύχημα του Gerhard Berger με την Ferrari του στην Imola το 1989.

Αυτό συνέβη στην Tamburello,όταν ο Berger έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και χτύπησε τον τοίχο με μεγάλη ταχύτητα,κύλισε στον δρόμο και έπιασε φωτιά από την στιγμή που η δεξαμενή ήταν γεμάτη καύσιμα.

Κανείς δεν μπορούσε να πιστέψει ότι είχε δραπετεύσει μόνο με μώλωπες και μερικά εγκαύματα.

4)Jos Verstappen, Γερμανια 1994

Αν και δεν πρόκειται ακριβώς για τρακάρισμα,πρέπει να αναφέρουμε το ατύχημα του Jos στην Γερμανία το 1994.

Αυτό συνέβη κατά την διάρκεια του pit stop του, όταν χύθηκαν καύσιμα στο μονοθέσιο του,πιάνοντας φωτιά με εκείνον ακόμα να είναι μέσα.

Ευτυχώς ο Verstappen  γλύτωσε με λίγα μόνο εγκαύματα στην μύτη του,παρ’ολο που το κράνος του ήταν ανοικτό.

3)Michael Schumacher & Luciano Burti , Γερμανία 2001

Η συντριβή μεταξύ του Michael Schumacher και του Luciano Burti το 2001 αξίζει επίσης να αναφερθεί.

Αμέσως στην αρχή του αγώνα τα πράγματα άρχισαν να πηγαίνουν στραβά.

O Michael Schumacher αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων και άρχισε να επιβραδύνει. Ο Luciano Burti δεν κατάφερε να το δει αυτό μέχρι την τελευταία στιγμή.

Η Prost του χτύπησε την Ferrari από πίσω ,σηκώθηκε στον αέρα και μετά προσγειώθηκε πάνω στην Arrows του Bernoldi.

Ευτυχώς κανείς δεν τραυματίστηκε σοβαρά

2)Fernando Alonso,Αυστραλία 2016

Ο Ισπανός οδηγός ήταν τυχερός που κατάφερε να ξεφύγει χωρίς να χάσει την ζωή του καθώς ενώ πάλευε με τον Gutierrez για την 19η θέση,ο μπροστά δεξιός του τροχός ακούμπησε τον πίσω αριστερό του Μεξικανού.

Το μονοθέσιο χτύπησε στον τοίχο και αναποδογύρισε τρεις φορές πριν προσγειωθεί ανάποδα.

1)Niki Lauda , Γερμανία 1976

Σίγουρα ένα από τα πιο τρομερά ατυχήματα στην ιστορία της F1 ήταν αυτό που παραλίγο να κόστιζε από το άθλημα, έναν από τους μεγαλύτερους οδηγούς του, Niki Lauda.

O Lauda έχασε τον έλεγχο της Ferrari του στον δεύτερο γύρο του αγώνα. Το αυτοκίνητο του στράφηκε δεξιά στα εμπόδια και στην συνέχεια πίσω στην πίστα, όπου συγκρούστηκε με ένα άλλο αυτοκίνητο και τυλίχτηκε στις φλόγες.

Ήταν μερικοί από τους συναδέλφους του που του έσωσαν την ζωή και τον έβγαλαν από την φωτιά.

Παρόλο που το πρόσωπο του κάηκε πολύ και έπεσε σε κώμα επειδή οι πνεύμονες του είχαν υποστεί μεγάλη ζημιά από τις φλόγες και τα αέρια και ενώ είχε κληθεί ιερέας για να διαβάσει τις τελευταίες λειτουργίες. Εκείνος όχι μόνο έζησε αλλά έξι βδομάδες αργότερα κάθισε στο αγωνιστικό κάθισμα της Ferrari.

(οι επιλογές των ατυχημάτων αποτελούν προσωπικές επιλογές της ομάδας του f1racingnews. Περιοριζόμαστε μόνο σε 10 επιλογές οπότε κάποια πρέπει να μένουν εκτός λίστας.)

Για περισσότερα νέα πατήστε εδώ. Ενώ μπορείτε να μας ακολουθήσετε και στο κανάλι μας στο youtube.

Ζαφειρόπουλος Διονύσης

Μεγάλωσα παρακολουθώντας Formula 1 και δημιούργησα το F1racingnews.gr σε μία προσπάθεια να ασχοληθεί ο κόσμος με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο ελεύθερος μου χρόνος με βρίσκει στην πίστα Speed Park στον Ασπρόπυργο (ΝΑΙ είμαι μεγάλος λάτρης των ΚΑΡΤ).

F1RACINGNEWS