Τον Οκτώβριο του 2020 η Honda ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει το πρόγραμμά της στην F1 μετά τη σεζόν 2021, μετά από επτά χρόνια προμήθειας υβριδικών μονάδων ισχύος αρχικά στη McLaren και στη συνέχεια στην AlphaTauri και τη Red Bull.
Αυτό ώθησε τη Red Bull να μεταφέρει την ανάπτυξη του κινητήρα στο εσωτερικό της πανεπιστημιούπολης του Milton Keynes, προσελκύοντας προσωπικό από τη Honda και διάφορες αντίπαλες ομάδες για να ηγηθεί του νέου τμήματος Red Bull Powertrains.
Μετά από χρόνια αγώνα με τη McLaren, η Honda έκανε τελικά δραστικές βελτιώσεις στους κινητήρες της, γεγονός που επέτρεψε στη Red Bull να ανταγωνιστεί την κυρίαρχη ομάδα της Mercedes και επέτρεψε στον Max Verstappen να διεκδικήσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2021 σε μια δραματική αναμέτρηση τίτλου με τον Lewis Hamilton.
Όταν ρωτήθηκε αν η Honda εγκατέλειψε την F1 πολύ νωρίς, τη στιγμή που άρχισε να αποκομίζει τους καρπούς των κόπων της, ο διευθυντής της Honda F1 Yamamoto συμφώνησε με αυτό το συναίσθημα.
“Προσωπικά, ναι, συμφωνώ”, δήλωσε ο Yamamoto. “Αλλά προφανώς αυτή είναι μια απόφαση της εταιρείας και καταλαβαίνω ποιον δρόμο θέλει να ακολουθήσει η εταιρεία, οπότε στο τέλος πρέπει να το αποδεχτούμε.
“Αλλά έχουμε πάντα τη φαντασία, οπότε ελπίζουμε ότι μια μέρα η Honda θα επιστρέψει στην F1″
Ενώ ο Yamamoto παραδέχθηκε ότι λυπήθηκε που είδε τη Honda να φεύγει, δήλωσε ότι υπήρξε μεγάλη “ικανοποίηση παρά ανακούφιση” για τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος οδηγών με τον Verstappen, που σημαίνει ότι η Honda πέτυχε τελικά τους στόχους της και δεν θα φύγει με μισοτελειωμένες δουλειές.
“Φυσικά είναι λυπηρό, αλλά το γνωρίζαμε αυτό από τον περασμένο Οκτώβριο του 2020 και επομένως ξέραμε ότι έπρεπε να πιέσουμε γι’ αυτό το 2021“, εξήγησε.
“Πήραμε μια διαφορετική νοοτροπία και είδαμε την απόφαση με διαφορετικό τρόπο, προσπαθήσαμε να δώσουμε τα πάντα για να αποδώσουμε στο χρόνο που μας είχε απομείνει.
“Επικεντρωθήκαμε στο να κερδίσουμε το πρωτάθλημα την τελευταία μας χρονιά και τώρα νομίζω ότι ολοκληρώσαμε τη δουλειά μας στην F1. Πετύχαμε τον στόχο μας, ακόμη και εντός του χρονικού πλαισίου που είχαμε θέσει.
“Αρχικά, είχαμε συνεργασία με την Toro Rosso και ένα χρόνο αργότερα ήρθε η Red Bull.
“Ο στόχος μας και ο στόχος τους ήταν να κερδίσουν το πρωτάθλημα μέσα σε τρία χρόνια. Ακριβώς αυτό συνέβη το 2021, οπότε πρόκειται για μια σπουδαία ιστορία, ειδικά επειδή καταβάλλουμε μεγάλη προσπάθεια γι’ αυτό”
Ο Yamamoto πρόσθεσε ότι η Honda θα εξακολουθήσει να παρέχει υποστήριξη σε αυτό που χαρακτήρισε ως μια “δύσκολη” προσπάθεια της Red Bull για την επιτυχή λειτουργία των κινητήρων στο εσωτερικό της εταιρείας, με τις προδιαγραφές του κινητήρα του 2022 να είναι ο τελευταίος που θα σχεδιαστεί από το ιαπωνικό εργοστάσιο της Honda στη Σακούρα.
“Θα είναι η Red Bull Powertrains και θα τους υποστηρίξουμε για να πετύχουμε καλές επιδόσεις με την AlphaTauri και τη Red Bull. Αλλά ναι, θα είναι σίγουρα μια διαφορετική σχέση. Είναι πρόκληση, αλλά είναι επίσης αλήθεια ότι θέλουν να είναι μια ισχυρότερη και ακόμη πιο ολοκληρωμένη ομάδα έχοντας τα πάντα στο σπίτι. Ως Honda θέλουμε να τους στηρίξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο με τους πόρους μας για να πετύχει αυτό το έργο”
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.