Formula 1ΔΗΛΩΣΕΙΣΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Wolff: “Θέλω να επικεντρωθούμε στο νέο μονοθέσιο”

Η Mercedes θα αλλάξει εντελώς νοοτροπία για τον σχεδιασμό του μονοθέσιου 2024, και σύμφωνα με τον Toto Wolff, το Grand Prix του São Paulo επιβεβαίωσε την ανάγκη αυτής της απόφασης.

Η Mercedes δουλεύει σκληρά πάνω στην σχεδίαση ενός μονοθέσιου με ριζικές αλλαγές για το 2024. Υπάρχει ρίσκο στο να αλλάξεις τελείως την νοοτροπία σου σε όσων αφορά τον σχεδιασμό ενός μονοθέσιου, και να αρχίσεις από το μηδέν μετά από δύο χρονιές αναβαθμίζοντας την σημερινή βάση, αλλά η Γερμανική ομάδα είναι βαθιά πεπεισμένη ότι το σημερινό της μονοθέσιο δεν έχει κανένα μέλλον.

Η προφανές απώλεια ρυθμού της W14 στο Interlagos, η οποία η ομάδα δεν μπόρεσε να εξηγήσει αν και απαντά ότι ευθύνονται διάφοροι φορείς, βάζει στο φως σύμφωνα με τον Toto Wolff, την τρέλα που θα ήταν να συνεχιστεί η αναβάθμιση αυτού του μονοθέσιου. Για τον διευθυντή της ομάδας του Brackley, το GP στην Βραζιλία δεν βάζει στο φως την μη κατανόηση του σημερινού τεχνικού κανονισμού, αλλά η ανάγκη να ξανα-σχεδιαστεί όλο, ή σχεδόν όλο το μονοθέσιο από το μηδέν.

“Πιστεύω ότι επιβεβαιώνει ότι τα μέτρα που λάβαμε είναι αναγκαία”, ισχυρίζεται. “Τουλάχιστον αποδεικνύει ότι η κατεύθυνση της ολικής αλλαγής είναι η σωστή. Πέρυσι, φεύγαμε από το Interlagos έχοντας νικήσει και το sprint και τον αγώνα, και λέγαμε μεταξύ μας: Είναι όντως καλή ιδέα να συνεχίσουμε με το σασί που έχουμε τώρα; Σήμερα, είναι αρκετά προφανές. Είναι θλιβερό για όλη την ομάδα. Θέλω να ξεκινήσουμε την νέα σεζόν και να επικεντρωθούμε στο νέο μονοθέσιο.”

Η Mercedes, η οποία δεν περίμενε ότι θα ήταν σε μεγάλη δυσκολία στην Βραζιλία πριν το sprint race του Σαββάτου, βρέθηκε με μεγάλη σύγχυση. Όπως γνωρίζουμε, η πιθανότητα αλλαγής όλου του set-up αποκλείστηκε γρήγορα για λόγους που σχετίζονται με τη φύση της πίστας και το μεγάλο μειονέκτημα της εκκίνησης από το pit lane, αλλά ο Toto Wolff παραδέχεται ότι η ομάδα δεν ήξερε τι έπρεπε να αλλάξει ούτως ή άλλως.

“Δεν γνωρίζαμε τι έπρεπε να αλλάξουμε στις ρυθμίσεις”, είπε. “Το σκεφτήκαμε αλλά όταν ψάχνεις να μεγιστοποιήσεις το αποτέλεσμά σου, είναι λογικά καλύτερο να εκκινήσεις [από την σχάρα εκκίνησης].”

“Αυτό το μονοθέσιο [2023] εάν το γενικεύσεις, η ανάπτυξή του, είναι περισσότερο σαν έναν επίδεσμο που βάζεις πάνω σε μία πληγή”, προσθέτει.

Ενώ η Mercedes προσπαθεί να βάλει όλες τις πιθανότητες με το μέρος της για το 2024, ο Toto Wolff αρνείται να έχει υπερβολική αυτοπεποίθηση, γιατί αν η προσέγγιση είναι η σωστή, η σωστή εφαρμογή της παραμένει προφανώς η μεγαλύτερη πρόκληση.

“Σε 13 χρόνια, δεν έχω αισθανθεί ποτέ αισιόδοξος ή σίγουρος”, είπε. “Ίσως είναι περισσότερο δικό μου πρόβλημα και ίσως είναι ο εγκέφαλός μου: πάντα βλέπω το ποτήρι μισοάδειο. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι αλλάζουμε εντελώς το μονοθέσιο και ότι αυτή είναι μια ειδική περίπτωση σε σύγκριση με τα τελευταία οκτώ χρόνια, όταν ήμασταν μπροστά, συμπαγείς, με τη δομή και τους ανθρώπους να αποδίδουν καλά μπροστά.”

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Άγγελος Μπάνος

Λάτρης του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και γενικότερα του αθλητισμού. Η Formula 1 όμως μου ήταν από πολλή μικρή ηλικία ένα πάθος, όταν τα μονοθέσια είχαν ακόμα κινητήρες V8. Πολύ ενδιαφερόμενος επίσης για τις κατηγορίες Junior της F1, (F2,F3...). Οδηγός αγωνιστικού καρτ στην πίστα Speed Park στον Ασπρόπυργο. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι για όλες και όλους!