Formula 1ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Wolff: “Καταστροφή θα είναι το BOP για τη F1”

Ο Τοto Wolff εξέφρασε κάποιες ανυσηχίες όσον αφορά τις προοπτικές εξέλιξης και διαχείρησης των κινητήρων από τη F1 για τα επόμενα χρόνια

O τρόπος με τον οποίο διαχειρίζονται συγκεκριμένες κατηγορίες του motorsport την ισότητα είναι διαφορετικός. Ειδικότερα κατηγορίες όπως το πρωτάθλημα αντοχής χρησιμοποιεί το λεγόμενο Balance of Performance – BOP εν συντομία. Aυτό γίνεται με τη συλλογή τηλεμετρείας από τους αγώνες και την αλλαγή σε συγκριμένους τομείς των αγωνηστικών. Ένα παράδειγμα μπορεί να είναι η μείωση της ιπποδύναμης ή η αύξηση του βάρους. Αυτό γίνεται για να εξισορροπηθούν οι διαφορές ανάμεσα στις ομάδες.

Στη Formula 1 τα πράγματα λειτουργούν πιο… συμβατικά. Αυτό σημαίνει ότι η αρμόδιες αρχές ανά συγκεκριμένα χρόνια αλλάζουν τους κανόνες και όλες οι ομάδες υποχρεωτικά ακολουθούν. Αμφότερες οι μέθοδοι έχουν δεδομένα που λειτουργούν υπέρ και κατά τους.

Στην τελευταία συνάντηση του συμβουλίου της F1 , όσον αφορά τους κινητη΄ρες, ειπώθηκαν αρκετές προτάσεις για βοήθεια στην ομάδα της Alpine. Για τους Γάλλους ο κινητήρας της Renault είναι για ακόμη μια χρονιά εως και 30 άλογα πιο αδύναμος από τους υπόλοιπους. Η Alpine μάλιστα δε δύναται να ψαλιδίσει αυτή τη διαφορά λόγω του παγώματος της εξέλιξης. Όσες φορές η FIA έχει αναφέρει την εξισορρόπηση οι προτάσεις τείνουν να θέλουν τις δυνατότερες ομάδες να αποδυναμόνωνται παρά το αντίθετο.

Κάτι τέτοιο όμως βρίσκει τον Toto Wolff κάθετο και ο ίδιος θεωρεί πως η Formula 1 μπορεί και να “χρεοκωπήσει” από αξιοκρατία, σε τέτοια περίπτωση: “Το θέαμα και η διασκέδαση των θεατών ακολουθεί το αγώνισμα και πρέπει να δουλε΄ψει κάποιος σκληρά για να πετύχει.”, εξήγησε.

“Αν μένεις πίσω και ο κινητήρας σου δεν είναι τόσο καλός όσο των υπολοίπων τότε αυτό αποτελεί πρόβλημα για όλους. Μειώνεται το θέαμα. Από την άλλη με το πάγωμα είναι αδύνατο να γίνει κάτι. Αλλά δε θέλουμε να χάνουμε την δυνατότητα να δίνουμε ευκαιρίες στους άλλους.”

Συνέχισε: “Πρέπει όμως να γίνει με αξιοκρατεία. Για αυτό έχουμε και την αλλαγή κανονισμών για το 2026. Για να καταλάβουμε το πόσο θα μειωθεί η ισχύς και τι αλλαγές θα έρθουν. Αλλά το να επηρεάσουμε τμήματα όπως η ροή καυσίμου και να εφαρμόσουμε το BOP, θα ήταν καταστροφικό.”

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Πέτρος Γαβριηλίδης

Ξεκίνησε να βλέπει Formula 1 από το 2000 και ο ήχος των V10 κινητήρων χαράκτηκε ανεξίτηλα στη μνήμη του. Οι κινητήρες μείωσαν τον ήχο τους, αλλά η έμπνευση και η όρεξη για το μηχανοκίνητο αθλητισμό έμεινε ίδια.