Η Williams ετοιμάζεται να δοκιμάσει “πληθώρα μερών” στην νέα της FW43B κατά την διάρκεια των δοκιμών στο Bahrain, ενώ θα μπορούσε να φέρει κάποια αναβάθμιση εγκαίρως για τον πρώτο αγώνα της σεζόν για το 2021.
Η Williams θα μπορούσε να φέρει κάποια αναβάθμιση για την FW43B αρκετά νωρίς, ακόμα και μέχρι τον πρώτο αγώνα, με την ομάδα να ετοιμάζεται να δοκιμάσει διάφορα μέρη.
Υπό το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Αμερικάνικης επενδυτικής εταιρίας, Dorilton Capital, αυτή θα είναι η πρώτη πλήρης σεζόν της ομάδας, έχοντας μάλιστα μία εντελώς ανανεωμένη διοικητική ομάδα με τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο (CEO), Jost Capito, να είναι η αιχμή του δόρατος.
Μετά την μονιμοποίησή του στην θέση του επικεφαλής, ο Simon Roberts αποκάλυψε πως η Williams ήδη επωφελείται από την φράσκια της επένδυση και θα έχει αρκετές αναβαθμίσεις να δοκιμάσει στις χειμερινές δοκιμές του Bahrain, που θα συμβούν μεταξύ 12 και 14 Μαρτίου.
“Το πλάνο εξέλιξης της 43B είναι ένα ενδιαφέρον θέμα, επειδή προσπαθούμε να σχεδιάσουμε και να αναπτύξουμε το μονοθέσιο του 2022, το οποίο αποτελεί μία τεράστια αλλαγή.”
“Είναι ένα καινούριο σετ κανονισμών, που δεν κρατάς τίποτα από τα φετινά, όμως είναι επίσης μία ευκαιρία επειδή έχουμε κάνει δουλειά σε αυτό το μονοθέσιο.”
“Ενδιαφέρον είναι ότι έχουμε μερικές επιλογές που θα φέρουμε στο Bahrain στις δοκιμές. Είναι περίπου μιά αναβάθμιση στον πρώτο αγώνα, που είναι αρκετά ωραίο, είμαι πολύ ενθουσιασμένος σχετικά με αυτό. Και βασικά έχουμε ένα πλάνο για τις αναβαθμίσεις καθ’όλη την διάρκεια της χρονιάς.”
“Όμως θα είναι αρκετά ταπεινά και περιμένω όπως και οι άλλες ομάδες πως θα προσέξουμε αρκετά πως διαθέτουμε τους πόρους μας σε αυτό.”


O Simon Roberts επιβεβαίωσε ότι οι George Russell και Nicholas Latifi θα έχουν την ευκαιρία να τρέξουν και με τις δύο επιλογές κατά την διάρκεια των δοκιμών πριν αποφασίσει η Williams ποιόν δρόμο θα ακολουθήσει για τον εναρκτήριο αγώνα, το Bahrain Grand Prix, στις 28 Μαρτίου.
“Πηγαίνουμε με γκάμα μερών που θα ενσωματωθούν στο μονοθέσιο, κάτι που είναι τέλιο, είναι ωραίο να βρίσκεσαι σε τέτοια θέση. Και οι δύο οδηγοί θα δοκιμάσουν και τις δύο επιλογές και έχουμε αρκετά μέρη γύρω μας για να χρησιμοποιήσουμε για τον αγώνα.”
“Οπότε, θα μπορούσε να είναι αναβάθμιση στον πρώτο αγώνα. Θα ήταν ωραία να ήμασταν σε τέτοια θέση, εξαρτάταται από το ποιά [επιλογή] θα διαλέξουμε.”
Ενώ ο Roberts αρνήθηκε να αποκαλύψει ακριβώς που διάλεξε η Williams να ξοδέψει τις επιτρεπόμενες μάρκες εξέλιξής της, παραδέχτηκε πως η ομάδα του Grove είχε μόλις ένα διαθέσιμο να χρησιμοποιήσει, αφού έκανε μερικές αναβαθμίσεις νωρίτερα μέσα στο 2020.
Επιπλέον, ο Simon Roberts αποκάλυψε πως η Williams έκανε “αρκετή δουλειά κάτω από το κάλυμμα” της FW43B για να μειώσει το βάρος, και πιστεύει πως η ομάδα πλέον έχει “εξαιρετική βάση” για να δουλέψει, οδεύοντας στην νέα σεζόν.
“Δεν έχουμε χάσει την παραμικρή ευκαιρία. Αφαιρέσαμε βάρος από όπου μπορούσαμε, η ασφάλεια πάντα αμετάβλητη, την έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας.”
“Προφανώς κάποια μέρη είναι homologated*, όμως υπάρχει ακόμα περιθώριο εξέλιξης. Συγκρίνοντας με το που ήμασταν πέρυσι όταν ξεκινήσαμε, ξέρετε δουλέψαμε πολύ πολύ σκληρά και καταφέραμε να φτάσουμε το μονοθέσιο εκεί που έπρεπε να είναι από την άποψη του βάρους.”
- Homologated ονομάζονται τα μέρη που δεν επιδέχονται μετατροπές ή εξέλιξη, καθώς έπρεπε να ενημερωθεί η FIA εγκαίρως, και μεταφέρονται αυτούσια στα φετινά μονοθέσια. Σε ελεύθερη μετάφραση, η λέξη σημαίνει “εγκεκριμένος”.
“Είναι πολύ καλό που μπορούμε να ξεκινήσουμε την χρονιά με ballast* στο μονοθέσιο, για να πω την αλήθεια. Είναι τέλειο, μας δίνει περιθώριο για αναβαθμίσεις, περιθώριο για μετακίνηση της διανομής του βάρους (weight distribution) εντός των κανονισμών.”
- Το ballast είναι ο μηχανισμός με τον οποίο οι ομάδες ρυθμίζουν το πόσο μπροστά ή πίσω μεταφέρεται το βάρος του μονοθεσίου.
“Είναι ένα από τα πράγματα που δεν χρειάζεται να αγχωνόμαστε πλέον, είναι μία εξαιρετική βάση για την χρονιά που έρχεται.”
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok,Discord και Twitter.