O Vettel δεν εμπιστεύεται απόλυτα την Pirelli

O Sebastian Vettel παραδέχτηκε ότι έχει κλονιστεί η εμπιστοσύνη του απέναντι στην δομή των ελαστικών της Pirelli, μετά τα κλαταρίσματα στο Baku.

O teammate του Vettel στην Aston Martin, Lance Stroll, ήταν ένας από τους δύο οδηγούς που το πίσω αριστερό ελαστικό του “εξερράγη” στο Azerbaijan Grand Prix.

Ως αποτέλεσμα των κλαταρισμάτων, η FIA αποφάσισε να εντείνει τους ελέγχους πάνω στις πιέσεις και τις θερμοκρασίες των ελαστικών. Ωστόσο, ο Vettel υποστήριξε ότι η Aston Martin είχε ήδη συμμορφωθεί στους περιορισμούς που υπήρχαν πάνω στις πιέσεις των ελαστικών.

“Νομίζω ότι όλοι, όταν βρίσκονται στο grid, ελέγχουν αν οι πιέσεις των ελαστικών είναι καλές ή όχι. Ξέρω ότι εμείς το κάναμε κι αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα. Έτσι, δεν θεωρώ ότι πρέπει να γίνει διάλογος. Υπάρχει μία νόρμα κι εμείς την ακολουθούμε, ώστε τα ελαστικά να λειτουργούν σε ένα ασφαλές πλαίσιο.”

“Όταν ένα ελαστικό κλατάρει πρέπει να καταλαβαίνουμε γιατί ακριβώς συνέβη αυτό. Προφανώς, σε έναν αγώνα υπάρχουν πολλές διαφορετικές περιπτώσεις, όπου ένα ελαστικό πρέπει να αντέξει. Είναι γνωστό ότι αυτό είναι αρκετά δύσκολο. Περνάς από στροφές γρήγορης ταχύτητας, από στροφές χαμηλής ταχύτητας. Φρενάρεις πολύ δυνατά. Η θερμοκρασία μπορεί να είναι πολύ υψηλή. Μπορεί η επιφάνεια να είναι λεία ή με αναπηδήσεις”

Lance Stroll
Lance Stroll, Aston Martin, Azerbaijan Grand Prix 2021
O Vettel τόνισε ότι, παρά το γεγονός ότι τα ελαστικά υπόκεινται σε πολύ διαφορετικές και σε πολύ δύσκολες συνθήκες, η ασφάλεια πρέπει να είναι η κύρια προτεραιότητα.

“Υπάρχουν αυτοκίνητα ασφαλείας, όπου πρέπει να ακολουθείς το αυτοκίνητο ασφαλείας, επειδή υπάρχει κίνδυνος στην πίστα και πρέπει να κινείσαι πολύ αργά. Σε αυτήν την περίπτωση, οι πιέσεις πέφτουν πολύ και μετά έχεις πράσινη σημαία κι όλοι πατούν τέρμα το γκάζι. Άρα, η επιβάρυνση του ελαστικού είναι πολύ έντονη.”

“Ωστόσο, είναι ένα προϊόν, το οποίο κατασκευάζεται και σχεδιάζεται, για να είναι, πρώτα απ’ όλα, όσο πιο ασφαλές γίνεται.”

Ο Vettel έχει βιώσει αρκετά κλαταρίσματα ελαστικών στο παρελθόν, όπως το 2015 στο Spa, το 2016 στο Red Bull Ring ή το 2017 στο Silverstone.

“Τα τελευταία χρόνια είχαμε αρκετές περιπτώσεις κλαταρισμάτων και υπήρχε πάντα μία έρευνα και μία ανακοίνωση. Ωστόσο, από την δική μας την πλευρά και μιλάω μόνο για εμάς, τους οδηγούς, προτεραιότητα είναι να είναι τα ελαστικά ασφαλή. Η ασφάλεια είναι πάντα η κύρια προτεραιότητα κι όλα τα άλλα είναι δευτερευούσης σημασίας.”

Ερωτώμενος για το αν έχει εμπιστοσύνη στα δομικά χαρακτηριστικά των ελαστικών της Pirelli, ο Vettel απάντησε: “Νομίζω ότι μία σύντομη απάντηση θα ήταν ότι δεν μπορώ να πω 100% ναι, αλλά ούτε 100% όχι.”

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Παύλος Γασπαρινάτος

Μεγάλος λάτρης της Formula 1 και του WRC. Ενίοτε παρακολουθώ και MotoGP ή οτιδήποτε κινείται σε 2 ή 4 τροχούς. Η πίεση του Σάκη Ζαφειρόπουλου με "ανάγκασε" να επισκεφτώ την πίστα Speed Park κι από τότε είμαι μεγάλος θαμώνας της συγκεκριμένης πίστας.

F1RACINGNEWS