ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΑΚΑΛΟΣ

Ο Verstappen πήρε την καρέκλα σπίτι του

Η ανανέωση του Max Verstappen με την Red Bull Racing αποτελεί την πρώτη μεγάλη είδηση του 2020, και ξεκαθάρισε κάπως τα πράγματα για την καθοριστική silly season του 2021.
Η Honda βρήκε το ταίρι της

Πριν από 12 μήνες, ήταν δύσκολο έως και αδύνατο να προβλέψει κάποιος την κατάληξη της πρώτης χρονιάς της νέας Red Bull Honda με τον Verstappen #1 – η μεταβατική χρονιά των Ιαπώνων στην Toro Rosso δεν μας έκανε σοφότερους για την όποια εξέλιξη τους, η οποία πάντως υπήρχε, σε αντίθεση με την καμένη γη που άφησε στην McLaren (με ευθύνη και των δύο πλευρών φυσικά).

Τώρα ξέρουμε πως η σεζόν είχε ξεκάθαρα θετικό πρόσημο: ειδικά από την καλοκαιρινή διακοπή και μετά, η RBR πάλευε επί ίσοις όροις με τους άλλους δύο μεγάλους, ενώ και η Toro Rosso έκανε κάποιες εξαιρετικές εμφανίσεις (στα πλαίσια του midfield πάντα) με 2 δεύτερες θέσεις σε Βραζιλία και Γερμανία, οι οποίες ήταν πέρα από τον χαρακτηρισμό του «πειραματόζωου» που της έχει αποδοθεί.

Το πρωτάθλημα ήταν πάντα υπόθεση της Mercedes και στην Honda ήξεραν πως θα ήταν μια παράλογη απαίτηση να υποσχεθούν τόσο νωρίς μάχες για τίτλο, αλλά άμα συμπεριλάβουμε την εικόνα των τελευταίων αγώνων του 2019, η Red Bull δεν είναι και τόσο μακριά. Αυτό μάλλον σκέφτηκε ο Max Verstappen, και σε συνδυασμό με την αδιαμφισβήτητη κυριαρχία του στο εσωτερικό της ομάδας, δεν υπήρχε λόγος να μην πει το «ναι» υπογράφοντας για άλλα 3 χρόνια και βγάζοντας τον εαυτό του έξω από το μεγάλο παζάρι που θα γίνει πριν τις τεράστιες αλλαγές του 2021.

verstappen honda

Χωρίς αμφιβολία η υπογραφή του αποτελεί την μεγαλύτερη ψήφο εμπιστοσύνης που θα μπορούσε να πάρει η Honda – ας μην ξεχνάμε πως παρά το νεαρό της ηλικίας του, ο Ολλανδός θα ξεκινήσει την 6η (!) χρονιά του στο grid, και σίγουρα θα θέλει αποτελέσματα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα – αποτελέσματα που πιστεύει ότι θα φέρει η Honda.

(Σχετικά με αυτό το τελευταίο, είναι γνωστό πως ο Verstappen είχε στο προηγούμενο συμβόλαιο του performance clauses τα οποία του έδιναν την δυνατότητα να σπάσει μονομερώς το συμβόλαιο του σε περίπτωση κακής απόδοσης της RBR – δεν είναι γνωστό εάν μια τέτοια περίπτωση υπάρχει και στην νέα συμφωνία.)

Η Mercedes αρχίζει να ανησυχεί…

…και ο λόγος είναι απλός: πλέον η Γερμανική ομάδα δεν είναι καλυμμένη σε περίπτωση αποχώρησης του Hamilton, αφού δεν υπάρχει άλλος top-class οδηγός για να τον αντικαταστήσει, εκτός ίσως του Ricciardo – και επειδή ξέρω τι σκέφτεστε, μέχρι αποδείξεως του εναντίου ο Sebastian Vettel δεν βρίσκεται σε αυτή την λίστα πια.

Αυτό ίσως οδηγήσει τον Toto Wolff (ή τον διάδοχο του;) σε λύσεις εκ των έσω, όπως η πρόσληψη του Russell, αν και το επίπεδο του είναι καλυμμένο με πολλά ερωτηματικά λόγω της άθλιας απόδοσης της Williams. Ομοίως, και η προαγωγή του Valtteri Bottas σε #1 οδηγό έχει πάρα πολλά ερωτηματικά, αφού ο Φιλανδός οδηγός δεν έχει δείξει παρά σε μεμονωμένες περιπτώσεις την ικανότητα να βρεθεί στο υψηλότερο επίπεδο.

vettel mercedes

Άρα, πιθανόν όλοι οι δρόμοι να οδηγούν στον Sebastian Vettel, του οποίου το κασέ παραμένει ακόμα και τώρα κάτι παραπάνω από απαγορευτικό για ομάδα του midfield: ο Wolff έχει εκφράσει πολλές φορές τον θαυμασμό του προς το πρόσωπο του, ενώ από τις ημέρες του δίδυμου Rosberg-Schumacher ο γερμανικός κολοσσός τόνιζε την (κυρίως οικονομική) ευκαιρία της ύπαρξης Γερμανού οδηγού σε ασημί κόκπιτ.

Και για τον τετράκις όμως θα ήταν μια καλή ευκαιρία να προσπαθήσει για την ανάκαμψη – παρά την μεγαλύτερη δυναστεία της σύγχρονης ιστορίας του σπορ, η πίεση στην Mercedes παραμένει πολλές κλίμακες κάτω από αυτή στην Ferrari, όπου ο Seb είναι λίγο πολύ καμένο χαρτί πλέον.

Στην Ferrari κοιμούνται ήσυχα

Οι άγαρμπες (τουλάχιστον) δηλώσεις του Verstappen περί «κλεψίματος», έκαψαν μονομιάς ότι γέφυρες υπήρχαν μεταξύ αυτού και του Maranello για τυχόν μεταγραφή, άρα στην Scuderia δεν ανησύχησαν για την παραμονή του Ολλανδού – αντιθέτως, αυτή η εξέλιξη ίσως και να τους βολεύει ως άμεσος ανταγωνιστής της Mercedes, αφού πλέον η δεύτερη δεν έχει δοκιμασμένο Plan B σε περίπτωση που ο Hamilton φορέσει τα κόκκινα.

Όσο για τον Vettel, τα είπαμε πιο πάνω: ας προσθέσουμε πως από την στιγμή που ο ίδιος αντιμετώπισε πάρα πολλές δυσκολίες στην συνύπαρξη του με τον Charles Leclerc, θα ήταν ακόμα πιο δύσκολο να βρεθεί στην ίδια ομάδα με έναν οδηγό ο οποίος έχει πολύ πιο εκρηκτικό ταπεραμέντο.

Στην τελική, ο Max με την υπογραφή του πήρε μαζί του μια από τις καρέκλες στο παιχνίδι των «μουσικών καρεκλών» που παίζεται για του χρόνου – πλέον οι μοναδικοί άγνωστοι χ είναι οι θέσεις σε Mercedes-Ferrari, και μην εκπλαγείτε εάν δείτε μια (σχεδόν) ευθεία ανταλλαγή Hamilton-Vettel…

Για περισσότερα νέα πατήστε εδώ. Ενώ μπορείτε να μας ακολουθήσετε και στο κανάλι μας στο youtube.

Γιώργος Τσιάκαλος

Η πρώτη του ανάμνηση από Formula 1 είναι να ρωτάει το 2003 αποσβολωμένος τον πατέρα του γιατί ο Barrichello δεν πήρε το πρωτάθλημα αν και κέρδισε στον τελευταίο αγώνα - και μετά από κάποιες αναγκαίες εξηγήσεις μετά, άρχισε το κόλλημα... Θα τον βρείτε να ποστάρει μεγάλα και δυσανάγνωστα κείμενα στο f1racingnews.gr και να (προσπαθεί να) ταλαιπωρεί κόσμο στο twitter.