Vasseur – “Κάναμε λάθος με την στρατηγική του Leclerc”
Ο Frédéric Vasseur παραδέχεται ότι η Ferrari έκανε λάθος που επέλεξε στρατηγική ενός pit-stop για τον Leclerc στην πίστα των Ηνωμένων Πολιτειών.
Από την pole position στην 6η θέση πριν να αποκλειστεί λόγω υπερβολικής φθοράς στην σανίδα του δαπέδου του μονοθέσιου, το Grand Prix Αμερικής έμοιαζε με κακό όνειρο για τον Charles Leclerc. Ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari έχασε την πρώτη θέση από τα πρώτα μέτρα του αγώνα από τον Lando Norris, και δεν μπόρεσε να αντισταθεί στο επίπεδο ανταγωνισμού των Lewis Hamilton και Max Verstappen στο πρώτο του stint. Ένα καλό αποτέλεσμα ωστόσο ήταν εφικτό, αλλά ο Leclerc ήταν ο μοναδικός οδηγός που είχε στρατηγική ενός pit-stop, η οποία προκάλεσε την απώλεια πολλών δευτερολέπτων στον οδηγό της Ferrari στο τέλος του αγώνα: 1,4 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο σε σχέση με τον συναθλητή του Carlos Sainz στους τελευταίους 6 γύρους.
“Έχουμε προφανώς διαφορετικά συναισθήματα μετά την λήξη του Grand Prix”, είπε ο Frédéric Vasseur, διευθυντής της Ferrari, πριν την ανακοίνωση του αποκλεισμού του οδηγού του. “Διότι, από την μία πλευρά του συνεργείου μας έχουμε τον Carlos, με τον οποίο κάναμε έναν ωραίο αγώνα: εκκίνησε στην τέταρτη θέση και τερμάτισε τέταρτος, 2 ή 3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Lando Norris, και πιστεύω ότι όλα πήγαν καλά. Όσο για τον Charles, ο οποίος ήταν 10 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Carlos μετά από 12 γύρους, τον βάλαμε σε στρατηγική ενός pit-stop, και δεν ήταν καθόλου η σωστή επιλογή, είναι προφανές.”
“Το πρόβλημα είναι σίγουρα ότι δεν είχαμε μία σαφή εικόνα από αυτό το κομμάτι πριν τον αγώνα, είμασταν λίγο αναποφάσιστοι, και ο Charles ήταν επίσης στο πρώτο του stint: ‘να επιτεθώ ή να μην επιτεθώ;’ Και κάναμε λάθος. Δεν ήταν πολύ σαφές πριν τον αγώνα, όπως φαντάζεστε. Είχαμε και τις δύο επιλογές. Σε επίπεδο στατιστικής, ήταν πολύ, πολύ στενό το περιθώριο λάθους. Νομίζω ότι το λάθος που κάναμε ήταν ότι περιμέναμε να ήταν 50/50 [μεταξύ στρατηγικές ενός ή δύο pit-stop]. Και δεν ήταν καθόλου σωστό.”
“Νομίζω ότι ο Hamilton πήγαινε για να κάνει ένα pit-stop, όπως και ο Russell, ήταν προφανές ότι θα έκανε μόνο ένα pit-stop, αλλά τελικά δεν το έκανε. Είναι καλύτερο να το αλλάξεις και να πάρεις ρίσκα.”
Ο Leclerc προσπεράστηκε 6 φορές στον αγώνα ( εκτός πρώτου γύρου ) και δεν τον διευκόλυνε σύμφωνα με τον Vasseur: “Το ζήτημα δεν είναι να κερδίσεις μερικά δέκατα του δευτερολέπτου κάνοντας οικονομία στις γόμες, είναι ζήτημα το τι κάνουν οι άλλοι. Γιατί αυτό που ήταν το πιο δύσκολο με τον Charles, ήταν ότι όλοι οι υπόλοιποι διάλεξαν στρατηγική με δύο αλλαγές ελαστικών. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πολύ κίνηση γύρο του, επειδή δεν είναι αγώνας όπου κάνουν όλοι το ίδιο με σένα: είσαι αργοπορημένος σε σχέση με του άλλους και σε προσπερνάνε μια δυο φορές. Και κάθε φορά που σε προσπερνάνε χάνεις δύο δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει ότι όταν συμβαίνει δύο φορές με τέσσερις οδηγούς, χάνεις 8 φορές 1,5 δευτερόλεπτο, αυτά κάνουν 12 δευτερόλεπτα χαμένα στην κίνηση.”
“Πιστεύω ότι το κύριο θέμα είναι ότι δεν διαλέξαμε αρκετά γρήγορα. Διαλέξαμε αρκετά γρήγορα να κάνουμε δύο αλλαγές ελαστικών με τον Carlos γιατί είχε λίγη παραπάνω φθορά λόγω της μάχης του με τον Max, οπότε και το επιλέξαμε αρκετά νωρίς. Δεν ήταν τόσο απλό με τον Charles.”
Ένα πράγμα είναι σίγουρο: ο Vasseur δεν θέλει να μπει στην διαδικασία να μαντέψει το τι θα μπορούσε να καταφέρει ο Leclerc με μία στρατηγική με δύο pit-stop. “Δεν θέλω να το κάνω αυτό. Γιατί εάν, εάν, εάν… καταρχάς η εθνική ομάδα rugby της Γαλλίας θα ήταν στο τελικό [του παγκοσμίου κυπέλου], και η Αγγλία επίσης! Και η Γαλλία θα είχε κερδίσει το μουντιάλ, και ούτω καθεξής”, καταλήγει.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.