Ούτε φέτος, αλλά οι ενδείξεις εκπέμπουν αισιοδοξία…

Η Ducati δεν μοιάζει να παραμένει διεκδικήτρια ως το τέλος, με την τετράδα οδηγών να ‘φωνάζουν’ πως θέλουν χρόνο, αλλά την ίδια να μένει για 14η χρονιά μακριά από τίτλο οδηγών/ομάδων…

Βαδίζοντας στα μέσα Σεπτεμβρίου, τα 2/3 της σεζόν έχουν ολοκληρωθεί και τα γενικά συμπεράσματα για όλους έχουν βγει. Είναι μια πολύ εντυπωσιακή σεζόν, και η ευχάριστη είδηση είναι η εξαιρετική απόδοση της Aprilia, που μέσω του Aleix Espargaro έχει μπει στις κορυφαίες θέσεις κάθε αγώνα. Συμπεράσματα, ωστόσο, έχουν βγει και για την Ducati, η οποία θα ψάξει συνεχόμενες νίκες εάν θέλει να ανακόψει την πορεία του Fabio Quartararo προς τον τίτλο. Παρόλα αυτά η διαφορά τους από την κορυφή είναι τέτοια, που μοιάζει πολύ δύσκολο να συμβεί η ανατροπή. Απομένουν 6 GP, και η αρχή γίνεται αυτή την εβδομάδα στην Aragon, ωστόσο το δείγμα είναι ήδη μεγάλο για να κάνουμε μια μικρή ανασκόπηση…

Άτακτη φυγή

Ξεκινώντας, η σεζόν του 2021 περιλάμβανε πολλές αλλαγές για την Ducati και σε επίπεδο οδηγών, αλλά και σε τακτικής προσέγγισης. Andrea Dovizioso κ’ Danilo Petrucci ήξεραν από πολύ νωρίς το 2020 πως για διαφορετικούς λόγους δεν θα συνεχίσουν στην ομάδα. Η αποχώρηση τους ήταν κάτι που για κανέναν εκ των δύο επικοινωνιακά δεν αποτέλεσε ζήτημα παραπόνου ή περαιτέρω τριβής με δημοσιογράφους/οπαδούς. Και οι δύο προτίμησαν να μπουν σε μονοπάτια αβεβαιότητας, και δεν σκέφτηκαν να συνεχίσουν τις συζητήσεις με την Ducati…

O ‘Dovi‘ προτίμησε το break, αν και όλοι γνωρίζουμε πως σε τέτοιες περιπτώσεις δεν θέλει πολύ να μείνεις οριστικά εκτός, βλέπε Hulkenberg στην F1. Ο ‘Petrux‘ πείστηκε από το project της ΚΤΜ και αποφάσισε πως ήθελε να αλλάξει περιβάλλον. Πολλές καταστάσεις έχουν φανερώσει το, δύσκολα διαχειρίσιμο, εσωτερικό περιβάλλον της Ducati, και οι πεποιθήσεις πως ‘τρώει’ τα παιδιά της. Ο τρόπος αποχώρησης των δύο ήταν ένα ακόμη περιστατικό…

Προαγωγή…
Back-to-back: Miller wins wild flag-to-flag French GP | MotoGP™

Έτσι, ο Dall’Igna και οι συνεργάτες αποφάσισαν πως δεν θα ρισκάρουν, και η καλύτερη λύση έμοιαζε η άνοδος Bagnaia/Miller στην πρώτη ομάδα. Οι δύο τους είχαν καλές και κακές στιγμές με την Pramac, ωστόσο μια νέα πρόκληση ίσως και να αλλάξει τις ισορροπίες σε έναν αναβάτη. Ο Αυστραλός κι ο Ιταλός κλήθηκαν από νωρίς να σηκώσουν στις πλάτες τους την Ducati και τον απαιτητικό κόσμο της, αφού η έναρξη με διπλό αγώνα στο Qatar, ήταν μεγάλη ευκαιρία για νίκες. Ο Pecco πήρε την πρώτη Pole, κ’ο Jorge Martin την 2η, ωστόσο τις Κυριακές έχασαν δύο φορές από τις Yamaha. Στο δεύτερο GP ειδικότερα, ο Quartararo τους πήρε μια ανέλπιστη νίκη, αφού στα ενδιάμεσα του αγώνα 3 Ducati ήταν πρωτοπόροι…

Στη συνέχεια, ο Pecco έδειχνε συνεχώς πολύ δυνατός σε κατατακτήριες, αλλά να μην μπορεί εύκολα να μαζέψει πόντους. Δεν έφτασε ποτέ πολύ κοντά στη νίκη, αλλά φάνηκε πως θέλει αρκετό χρόνο ακόμη ώστε να αποδώσει στο 100%. Από την άλλη ο Miller ήταν ακόμη πιο ασταθής σε βαθμούς, αλλά πήρε δύο εντυπωσιακές back-to-back νίκες σε Γαλλία-Ισπανία! Στο καλοκαιρινό διάλειμμα, ο Αυστραλός είχε 100 πόντους και οι 50 είχαν προέλθει από αυτές τις νίκες. Επομένως, στους υπόλοιπους αγώνες ο Miller είχε απογοητευτική συγκομιδή. Πλέον, απομένουν 150 διαθέσιμοι βαθμοί, αλλά το gap από τον Quartararo είναι στο -70 κ’ -88 για τους δύο…

Ενδιαφέρον συνδυασμός…

Ίσως πιο πολύ ενδιαφέρον από τους εργοστασιακούς αναβάτες, να έχουν αυτοί της Pramac για την Ducati. Johann Zarco-Jorge Martin ήταν από νωρίς τα φαβορί, και τελικά αυτό συνέβη. Άπαντες περιμέναμε να τους δούμε στην πίστα, αλλά αυτό το δίδυμο εξαρχής άρχισε να εκπέμπει…αισιοδοξία! Ο Γάλλος έψαχνε ένα σταθερό περιβάλλον, και ξεκίνησε εντυπωσιακά με 4 δεύτερες θέσεις, στους 7 πρώτους αγώνες. Στην καλοκαιρινή διακοπή φτάσαμε με τον Zarco 2ο στο -34, και ίσως τον μόνο που θα μπορούσε να απειλήσει τον Quartararo. Ωστόσο, Αυστρία κ’ Βρετανία τον καταδίκασαν, και τον άφησαν στο -69, παραμένοντας όμως και πάλι η 1η Ducati. Ο Γάλλος δείχνει πως έχει κι άλλα να δώσει, και θα χρειαστεί χρόνος για κάτι περισσότερο…

Pramac delight as rookie Martin storms to first MotoGP™ pole | MotoGP™

Για το τέλος, αφήσαμε τον Jorge Martin. Είναι η ευχάριστη έκπληξη, εάν αφήσουμε εκτός τον συνδυασμό Aprilia-Aleix. Ο Ισπανός έχει τραβήξει τα βλέμματα πάνω του, κι ας έχει χάσει 4 αγώνες στις αρχές λόγω τριπλού χειρουργείου! Παρά την δύσκολη ανάρρωση του, ο Ισπανός έχει προλάβει μέσα σε λίγους μήνες να γυρίσει, να πάρει στο σύνολο 3 Pole, 1 νίκη και άλλες 2 2ες θέσεις. Ναι, οδηγεί εργοστασιακή, αλλά δε παύει να είναι για μια δορυφορική ομάδα. Επομένως, όλα τα δεδομένα αλλά και το οδηγικό στυλ του Martin συνηγορούν πως μιλάμε για τον επόμενο μεγάλο υποψήφιο να πάρει ένα Πρωτάθλημα με τη Ducati…

Αναζήτηση σωστού μείγματος..
Hospitality: Acer - MotoGP Aperol di Misano

Εν κατακλείδι, έχουμε 4 αναβάτες που δείχνουν διαφορετικά καλά στοιχεία, αλλά κανείς δεν είναι σε θέση να ακολουθήσει τον Quartararo. Σε αυτό φυσικά πρέπει να μπει ένας αστερίσκος λόγω αποχής 4GP του Martin, αλλά και η ατυχία είναι εντός παιχνιδιού. Εάν σκεφτείς κάθε περίπτωση, ίσως να πειστείς πως χρειάζεται ακόμη λίγος χρόνος για να δείξουν μια ολοκληρωμένη εικόνα. Κι όταν λέμε λίγος χρόνος, προφανώς σημαίνει ίδια θέση και το 2022…

H Ducati λογικά θα το πράξει, και δεν θα ψάξει άμεσα νέες αλλαγές. Ωστόσο, πλέον τα χρόνια περνούν και οι απαιτήσεις θα είναι υψηλότερες για του χρόνου. Είναι μια ομάδα με μοτοσυκλέτα πρώτης γραμμής, και δεν θα συμβιβαστεί με κάτι λιγότερο από τον Τίτλο. Από 2ες θέσεις έχουν ‘χορτάσει’ στην Ιταλία με τον Dovizioso να την παίρνει για 3 συνεχόμενα χρόνια…

Μη ξεχνάμε, πως μπορεί κάποια στιγμή τους επόμενους μήνες να εμφανιστεί και ο Marquez με τις γνωστές αμείλικτες επιδόσεις και να είναι κι αυτός υποψήφιος για το Πρωτάθλημα. Μήπως πλέον είναι η απόλυτη ευκαιρία για την Ducati να κάνει το μπαμ; Honda για χρόνια, Suzuki πέρυσι, Yamaha απόλυτο φαβορί φέτος. Ίσως να ήρθε η σειρά της Ducati, αλλά με ποιόν εκ των 4…?

O επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, λοιπόν, θα διεξαχθεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο στην Aragon…

Διαβάστε όλα τα νέα της F1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord,Twitter.

F1RACINGNEWS