GP ΗΠΑ – Παιχνίδι στρατηγικής στο Austin
Στη συναρπαστική μάχη στρατηγικής του GP ΗΠΑ νικητής αναδείχθηκε ο Max Verstappen, στην 8η νίκη του για φέτος και στην πρώτη του στο Circuit of the Americas, σε μία πίστα που συνήθως κυριαρχεί η Mercedes.
Είναι επίσης η πρώτη νίκη της Red Bull στο GP ΗΠΑ από το 2013, όταν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου είχε ανέβει ο Sebastian Vettel.
Αλλά ας ξεκινήσουμε από τις κατατακτήριες του Σαββάτου.
Μετά το Q3, την πρώτη τριάδα της σχάρας εκκίνησης σχημάτισαν οι Verstappen, Hamilton και Perez, με τους Bottas και Leclerc να ακολουθούν. Ο Bottas παρ’ όλα αυτά εκκίνησε 9ος στον αγώνα της Κυριακής, λόγω αλλαγής κινητήρα εσωτερικής καύσης στη W12 του.
Στον αγώνα της Κυριακής είδαμε μία πολύ καλή εκκίνηση από τον Hamilton, και όσο και αν ο Ολλανδός προσπάθησε να τον πιέσει, ο επτάκις πρωταθλητής έστριψε πρώτος στη στροφή 1, παίρνοντας την πρωτοπορία του αγώνα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η μάχη μεταξύ των McLaren και Ferrari στον 1ο γύρο, με τον Ricciardo να κάνει μία εκπληκτική προσπέραση στον Sainz.
Με την πραγματική μάχη όμως να δίνεται μεταξύ των Hamilton και Verstappen, και ενώ ο Hamilton δεν ήταν σε θέση να ανοίξει σημαντικά τη διαφορά του από τον Ολλανδό, ο 2ος μπήκε στα pits και έκανε το undercut στον 10ο γύρο. Έτσι, η Mercedes αποφάσισε να κάνει μεγαλύτερα τα δύο πρώτα stint του Hamilton, με μικρότερο το τελευταίο, για να έχει το πλεονέκτημα των φρέσκων ελαστικών έναντι του Verstappen, πριν την καρό σημαία.
Ο Hamilton μπήκε στα pits για αλλαγή σε σκληρή γόμα στον 14ο γύρο, με αποτέλεσμα, βγαίνοντας από τα pits, η διαφορά του από τον Verstappen να είναι στα 8 δευτερόλεπτα.
Παρ’ όλα αυτά, μέσα στους επόμενους 10 γύρους ο Βρετανός είχε κλείσει σημαντικά τη διαφορά από τον πλέον επικεφαλή Verstappen, με αποτέλεσμα η Red Bull να ξανακαλέσει τον Ολλανδό στα pits μόλις στον 30ο γύρο.
Στο μεταξύ, στον 15ο γύρο, ο Pierre Gasly αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την αγώνα, μετά από πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση της AT02 του.
Στον 37ο γύρο ο Hamilton έκανε το δεύτερο pit του, και με τον Verstappen να έχει ξανά τα ηνία του αγώνα, ο Βρετανός άρχισε να μειώνει γρήγορα τη διαφορά μεταξύ τους, φτάνοντας στα 1,7 δευτερόλεπτα 6 γύρους πριν την καρό σημαία.
Εμπόδιο στην προσπάθεια του να προσπεράσει τον Ολλανδό στάθηκε ο ακάθαρτος αέρας της RB16B και έτσι δεν κατάφερε να πλησιάσει και να επιτεθεί πριν το τέλος του αγώνα.
Πρώτος πέρασε τη γραμμή τερματισμού στο GP ΗΠΑ o Max Verstappen, σε μία νίκη τακτικής, στην οποία νικήτρια βγήκε η Red Bull, διπλασιάζοντας έτσι τη διαφορά από τον Hamilton στο πρωτάθλημα οδηγών από τους 6 στους 12 βαθμούς.
Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Hamilton και Perez, και αποτέλεσμα του 1-3 ήταν να μειώσει η Red Bull τη διαφορά της από τη Mercedes στο πρωτάθλημα κατασκευαστών στους 23 βαθμούς.
Ήταν, ομολογουμένως, μία από τις καλύτερες εμφανίσεις του Ολλανδού για τη φετινή σεζόν. Είδαμε έναν σχεδόν αλάνθαστο Verstappen, να έχει εξαιρετικό ρυθμό καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα και να διαχειρίζεται άψογα τα ελαστικά του, καταφέρνοντας να κρατήσει πίσω του τον Βρετανό, ο οποίος, όπως αναφέραμε, φορούσε και πιο φρέσκια γόμα.
Ο Hamilton από την άλλη έκανε εξαιρετική διαχείριση των ελαστικών του και είχε πολύ καλό ρυθμό, όμως από τη στιγμή που βρέθηκε στον ακάθαρτο αέρα του Ολλανδού δεν κατάφερε να επιτεθεί και έσβησε κάθε ελπίδα για μία πιθανή νίκη.
Είναι σημαντικό να αναφερθούμε λίγο περισσότερο στον Sergio Perez, ο οποίος κατάφερε να τερματίσει 3ος, παρά το ότι είχε να αντιμετωπίσει ένα εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα, καθώς το σύστημα τροφοδότησης νερού του δεν λειτουργούσε από τον 1ο κιόλας γύρο.
Παρά τη συγκεκριμένη δυσκολία και τις υψηλές θερμοκρασίες του Austin, ο Perez ήταν σταθερός καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα και κατάφερε να κατακτήσει μία θέση στο βάθρο.
Ο εξαιρετικός αγώνας του Ricciardo μας έδειξε ότι η κακή του εμφάνιση στο GP Τουρκίας ήταν μάλλον απλά ένα κακό race weekend και τίποτα παραπάνω, με τον Αυστραλό να μάχεται σκληρά με τον Sainz στο GP ΗΠΑ και να επικρατεί, τερματίζοντας 5ος, με τον Sainz να βρίσκεται στην 7η θέση. Ήταν επίσης ο καλύτερος από τις δύο McLaren και στις κατατακτήριες αλλά και στον αγώνα της Κυριακής, με τον Norris να δυσκολεύεται ιδιαίτερα όλο το Σαββατοκύριακο και γενικότερα να μην είναι ο εαυτός του στο GP ΗΠΑ, κάτι που άλλωστε παραδέχτηκε και ο ίδιος.
Η μάχη συνεχίζεται και προβλέπεται πιο ενδιαφέρουσα από ποτέ, με τους τελευταίους 5 αγώνες να λαμβάνουν χώρα μέσα σε μόνο 6 εβδομάδες, σε ένα συναρπαστικό φινάλε της φετινής σεζόν, όπου όλα δείχνουν πως ο φετινός πρωταθλητής θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα.
Το GP του Μεξικό μας περιμένει στις 5-7 Νοεμβρίου.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.