Formula 1ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΝΕΝΑ ΠΑΣΒΑΝΤΗ

GP Τουρκίας – Η επιστροφή του Bottas

Με τον Hamilton να εκκινεί 11ος, λόγω αλλαγής του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ήταν η κατάλληλη στιγμή για τον Bottas να αδράξει την ευκαιρία και να διεκδικήσει την πρώτη του νίκη για τη φετινή σεζόν, στο GP Τουρκίας.

Ήταν ομολογουμένως το καλύτερο race weekend του Bottas για φέτος, με τον Φινλανδό να ανεβαίνει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στο GP Τουρκίας και να μη νιώθει απειλή από τον Verstappen καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.

Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.

Στις κατατακτήριες του Σαββάτου ταχύτερος ήταν ο Lewis Hamilton, ο οποίος όμως λόγω αλλαγής του κινητήρα εσωτερικής καύσης δέχτηκε ποινή 10 θέσεων και τελικά εκκίνησε από την 11η θέση του grid. Έτσι, την πρώτη τριάδα της σχάρας εκκίνησης σχημάτισαν οι Bottas, Verstappen και Leclerc. Οι Ricciardo και Sainz εκκίνησαν από τις τελευταίες θέσεις του grid λόγω αλλαγής μονάδων ισχύος .

Στον αγώνα της Κυριακής όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με ενδιάμεσα ελαστικά, με τη βροχή να έχει σταματήσει αλλά το οδόστρωμα να μην είναι ακόμα στεγνό. Είδαμε μία πολύ καλή εκκίνηση από τον Φινλανδό, ο οποίος είχε εξαιρετικό ρυθμό καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, σε μία συνολικά σχεδόν αλάνθαστη εμφάνιση του, με την RB16B του Ολλανδού να μην έχει την ταχύτητα για να απειλήσει τη σίγουρη νίκη του Bottas.

Ένα βάρος έχει σίγουρα φύγει από τους ώμους του Φινλανδού, ο οποίος έχει εξασφαλίσει ήδη τη θέση του στην Alfa Romeo για το 2022, με τον ίδιο να δηλώνει πως από τον αγώνα της Monza και έπειτα  (δηλαδή μετά τις ανακοινώσεις για τον ίδιο στην Alfa Romeo και την αντικατάσταση του από τον George Russell στην Mercedes) δε νιώθει πλέον καμία πίεση και είναι σε θέση να επικεντρωθεί μόνο στην οδήγηση. Μπορούμε να πούμε πως αυτό έχει αρχίσει να φαίνεται και στην πίστα, σε μία σεζόν που μέχρι τα μέσα της ήταν ιδιαίτερα απογοητευτική για τον Φινλανδό, του οποίου η τελευταία νίκη ήταν στο GP Ρωσίας το 2020, πάνω από ένα χρόνο πριν.

Ήδη από τον 15ο γύρο, ο Lewis Hamilton είχε βρεθεί στην πρώτη πεντάδα, έχοντας περάσει μπροστά από τον Gasly, ενώ ο Sainz είχε περάσει στην βαθμολογούμενη δεκάδα δύο γύρους νωρίτερα (μετά από μία μικρή επαφή με τον Vettel), έχοντας εκκινήσει 19ος.

Συναρπαστική ήταν η μάχη μεταξύ Hamilton και Perez στους γύρους 34 και 35, με τον οδηγό της Red Bull να αμύνεται αποφασιστικά και να κρατάει πίσω του τον Βρετανό, έχοντας μία εξαιρετική εμφάνιση, την οποία είχε ιδιαίτερα ανάγκη μετά από την σημαντικά πεσμένη του απόδοση στους τελευταίους αγώνες.

Από τον 41ο γύρο ξεκίνησαν οι συζητήσεις για στρατηγικές χωρίς αλλαγή ελαστικών (σε βρόχινες συνθήκες επιτρέπεται η ολοκλήρωση του αγώνα με ένα σετ ελαστικών). Ο Leclerc, ο οποίος μετά τα pit stop των Verstappen και Bottas είχε βρεθεί την πρωτοπορία του αγώνα, θέλησε να συνεχίσει με το ίδιο σετ ελαστικών μέχρι τη γραμμή τερματισμού, απόφαση στην οποία αρχικά συμφώνησε και η ομάδα αλλά τελικά κάλεσε τον Leclerc στα pits λίγο αργότερα, στον 47ο γύρο.

Την ίδια στιγμή, στο στρατόπεδο της Mercedes, τα δεδομένα ήταν κάπως διαφορετικά, με τον Lewis Hamilton να έχει κληθεί για pit stop ήδη από τον 41ο γύρο, εντολή που όμως αψήφησε, με τον ίδιο να θεωρεί πως είναι σε θέση να παλέψει με το ίδιο σετ ελαστικών και με την ομάδα να δέχεται αρχικά την απόφαση του.

Παρ’ όλα αυτά, με τη Mercedes να πιστεύει πως τα ελαστικά του Βρετανού δε θα αντέξουν και μη θέλοντας να ρισκάρει να χάσει έστω την 5η θέση (ο Hamilton άλλωστε παλεύει για το πρωτάθλημα και όχι για τον αγώνα), η ομάδα κάλεσε τελικά τον Hamilton στα pits, δυστυχώς πολύ αργά για να είναι σε θέση να παλέψει για καλύτερο αποτέλεσμα, στον 50ο γύρο.

Ο επτά φορές πρωταθλητής έμεινε ιδιαίτερα δυσαρεστημένος από την απόφαση αυτή, αφού ο ίδιος συνέχιζε να πιστεύει πως θα τα είχε καταφέρει. Παρ’ όλα αυτά, όπως είχαμε αναφέρει και στο GP Ρωσίας (με το περιστατικό του Norris), ενώ οι πληροφορίες που δίνουν οι οδηγοί από την πίστα είναι εξαιρετικά σημαντικές, κάποιες φορές τα δεδομένα που έχουν στα χέρια τους οι chief strategists σχετικά με τους άλλους οδηγούς αλλά και τις καιρικές συνθήκες έχουν μεγαλύτερη χρησιμότητα. Αυτός είναι ο ρόλος τους άλλωστε.

Πρώτος πέρασε τη γραμμή τερματισμού στο GP Τουρκίας ο Valtteri Bottas, σε μία θριαμβευτική νίκη, με τους Verstappen και Perez να συμπληρώνουν το βάθρο και τη Red Bull να κάνει το 2-3. Ο Charles Leclerc τερμάτισε 4ος και ο Lewis Hamilton 5ος, σε έναν αγώνα που και οι δύο ενδεχομένως θα μπορούσαν να είχαν κερδίσει περισσότερα.

O Esteban Ocon ήταν ο μόνος που ολοκλήρωσε τον αγώνα με ένα σετ ελαστικών (τερματίζοντας 10ος), ο πρώτος οδηγός μετά το 1997, όταν σε παρόμοια βρόχινες συνθήκες στο GP του Μονακό, ο Mika Salo επιχείρησε και κατάφερε ακριβώς το ίδιο.

Αξίζει να αναφέρουμε τον εξαιρετικό αγώνα του Carlos Sainz, ο οποίος εκκίνησε από την 19η θέση και τερμάτισε 8ος, έχοντας ψηφιστεί driver of the day και όχι άδικα.

Μετά το GP Τουρκίας ο Verstappen πέρασε και πάλι πρώτος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών, με 6 βαθμούς διαφορά από τον Hamilton, σε μία μάχη που όλα δείχνουν πως ο πρωταθλητής θα κριθεί στους τελευταίους αγώνες.

Η ιστορία είναι λίγο διαφορετική στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, αφού η Mercedes έχει αρχίσει να ανοίγει τη διαφορά, με 433.5 βαθμούς, έναντι των 397.5 της Red Bull.

Η συνέχεια στο US Grand Prix, στις 22-24 Οκτωβρίου.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Νένα Πασβάντη

Εν δυνάμει δημοσιογράφος, η μεγάλη μου αγάπη είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και ειδικότερα η Formula 1. Όταν δεν ασχολούμαι με Formula περνάω τον χρόνο μου παρακολουθώντας MotoGP.