Η F1 πηγαίνει στην Ιταλία και την πίστα της Monza και το F1racingnews παραθέτει 10 στιγμές από το εν λόγω Grand Prix.
Μετά το Grand Prix της Ολλανδίας στην πίστα του Zandvoort και την εντός έδρας νίκη του Lando Norris, η δράση της F1 μεταφέρεται στην Ιταλία και την πίστα της Monza. Ένας από τους πιο παλαιούς αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο, το Grand Prix της Ιταλίας, διοργανώνεται στο “Autodromo Nazionale Monza” εδώ και σχεδόν έναν αιώνα.
Όπως σε κάθε αγώνα, έτσι και εδώ το F1racingnews παραθέτει 10 στιγμές από τους αγώνες που διεξήχθησαν στο πέρασμα των χρόνων.
No.10 Spin και εκτός αγώνα ο Hakkinen
Grand Prix Ιταλίας 1999: η πίστα της Monza έχει για τελευταία χρονιά το σικείν της “Variante Rettiflio” με 4 στροφές. 2 δεξιές και 2 αριστερές. Ο Mika Hakkinen βρίσκεται πρώτος στην κατάταξη. Δεύτερος είναι ο Heinz Herald Frentzen με Jordan και τρίτος ο Ralf Schumacher. 24 γύρους πριν το τέλος του αγώνα ο Φιλανδός οδηγός της McLaren Mercedes εγκαταλείπει τον αγώνα του GP Ιταλίας. Ο Hakkinen έκανε spin στην είσοδο της “Variante Rettiflio” και κατέληξε στην αμμοπαγίδα. Ο Φιλανδός πέταξε το τιμόνι του μονοθέσιου και με το που βγήκε από το μονοθέσιο, πέταξε τα γάντια στο γρασίδι.
No.9 Το Halo έσωσε τον Ericsson από άσχημη σύγκρουση
Grand Prix Ιταλίας 2018. Η πρώτη ημέρα του εν λόγω Grand Prix πραγματοποιήθηκε με μεικτές καιρικές συνθήκες. Το FP1 ξεκίνησε με πολλή βροχή και ολοκληρώθηκε με την αγωνιστική να είναι στεγνή σε πολλά σημεία. Το FP2 έγινε με την πίστα στεγνή και με την χρήση των σλικ ελαστικών. Η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών διακόπηκε, εξαιτίας του ατυχήματος του Marcus Ericsson. Ο Σουηδός οδηγός της Sauber (σήμερα Alfa Romeo) είδε το DRS του μονοθεσίου να μην κλείνει στα φρένα για το σικείν της “Variante del Rettiflio”. Το μονοθέσιο ακυβέρνητο προσέκρουσε στον αριστερό προστατευτικό τοίχο της στροφής και έκανε 3 περιστροφές στον αέρα. Ο Ericsson βγήκε από το μονοθέσιο και συμμετείχε κανονικά στο υπόλοιπο πρόγραμμα του τριημέρου. Το σύστημα Halo βοήθησε σημαντικά, ώστε ο Σουηδός οδηγός να μην τραυματιστεί σοβαρά.
No.8 Νίκη Michael Schumacher στον πιο γρήγορο σε διάρκεια αγώνα και την μεγαλύτερη μέση ωριαία ταχύτητα στην F1
Στις 14 Σεπτεμβρίου του 2003 ο Michael Schumacher είδε πρώτος την καρό σημαία και αναδείχτηκε νικητής του Grand Prix Ιταλίας. Αυτή ήταν η 4η νίκη του Γερμανού οδηγού με τα χρώματα της Ferrari στον “ναό της ταχύτητας”. Το βάθρο των νικητών συμπλήρωσαν οι Juan Pablo Montoya με Williams BMW και ο συναθλητής του Schumacher στη Ferrari, Rubens Barrichello. Ο Schumacher κέρδισε τον αγώνα με μέση ωριαία ταχύτητα τα 247.585 χιλιόμετρα ανά ώρα (153.842 μίλια ανά ώρα). Αυτή είναι η μεγαλύτερη μέση ωριαία ταχύτητα στην ιστορία της F1. Ο αγώνας ολοκληρώθηκε σε 1 ώρα, 14 λεπτά και 19,838 δευτερόλεπτα. Ο Michael Schumacher αφιέρωσε την νίκη του στον αδερφό του Ralf, καθώς ο ίδιος δεν αγωνίστηκε στο Grand Prix, εξαιτίας ατυχήματος σε δοκιμές.
No.7 Spin στην Lesmo ο Hamilton λήξη της μάχης για τη 2η θέση.
Στους τελευταίους γύρους του Grand Prix της Ιταλίας του 2009. Ο Lewis Hamilton μονομαχούσε με τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας και μετέπειτα παγκόσμιο πρωταθλητή εκείνης της χρονιάς, Jenson Button για τη δεύτερη θέση. Ενώ η διαφορά του με τον Button ήταν κάτω από το 1 δευτερόλεπτο, ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2008 πάτησε στο kerb της εξόδου από την πρώτη lesmo, έκανε spin και κατέληξε στον τοίχο της δεύτερης Lesmo. Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στον αγώνα, προκειμένου να καθαριστεί η πίστα από τα συντρίμμια του μονοθεσίου. Νικητής σε εκείνο τον αγώνα αναδείχτηκε ο Rubens Barrichello, με τα χρώματα της BrawnGP. Ο Βραζιλιάνος πέτυχε την τελευταία νίκη στην καριέρα του.
No.6 Στην αμμοπαγίδα ο Coulthard στον γύρο προθέρμανσης
Το 1995 ο David Coulthard κατέκτησε την pole position, κάνοντας 1:24:462 στο Q2. Πίσω του εκκινούσαν οι Michael Schumacher (1:25:026) και Gerhard Berger (1:25:353). Στο γύρο προθέρμανσης ο Coulthard έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και κατέληξε στην αμμοπαγίδα της Ascari. Ο Σκωτσέζος επέστρεψε στο pitlane. Ο αγώνας διακόπηκε στον πρώτο γύρο, εξαιτίας της σύγκρουσης των Max Papis, Jean – Christophe Boullion, Roberto Moreno και Andrea Montermini.
No.5 Πρώτη νίκη του Michael Schumacher στη Monza
Ο Michael Schumacher κέρδισε τις καρδιές των tifozi με την πρώτη από τις πέντε νίκες του το 1996. Η Ferrari F310 που οδήγησε ο Schumi στην πρώτη του σεζόν στην Ιταλική ομάδα δεν ήταν και το ταχύτερο μονοθέσιο στο grid. Παρόλα ο Schumacher οδήγησε με έξυπνο τρόπο από την τρίτη θέση στο grid κέρδισε τον αγώνα, με διαφορά 18,265 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Jean Alesi. Το βάθρο των νικητών συμπλήρωσε ο Mika Hakkinen με McLaren Mercedes.
No.4 Πέσιμο καρό σημαίας με πέντε μονοθέσια κάτω από 1 δευτερόλεπτο διαφοράς
Το 1971 σημειώθηκε ο τερματισμός σε έναν αγώνα, με την μικρότερη διαφορά στην ιστορία της F1. Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε πέντε να μονομαχούν, με την διαφορά τους να είναι κάτω από το 1 δευτερόλεπτο. Νικητής αναδείχτηκε για πρώτη και μοναδική φορά στην καριέρα του ο Βρετανός οδηγός της BRM, Peter Gethin. Δεύτερος ήταν ο Ronnie Peterson και τρίτος François Cevert. Αυτή ήταν η τελευταία φορά που έγινε στην γρήγορη έκδοση της Monza. Το 1972 προστέθηκαν 2 σικέιν στη Variante del Rettifilo και στη Variante Ascari.
No.3 Το δεύτερο “Grand Slam” του Hamilton
Στις 6 Σεπτεμβρίου του 2015 διεξήχθη ο αγώνας του Grand Prix της Ιταλίας, με τον Lewis Hamilton να αναδεικνύεται νικητής. Ο Βρετανός οδηγός πέτυχε την δεύτερη από τις πέντε συνολικά νίκες στη Monza. Χρησιμοποιώντας την αναβαθμισμένη κινητήρια μονάδα της Mercedes, ο Hamilton πέτυχε το δεύτερο “Grand Slam” στην καριέρα του. Ο Hamilton κατέκτησε την pole position το Σάββατο, με χρόνο 1:23:397, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και είχε την πρωτοπορία σε κάθε γύρο στον αγώνα.
No.2 Πρώτη νίκη για Vettel και Toro Rosso
Το 2008 ο Sebastian Vettel πέτυχε την πρώτη νίκη της καριέρας του, με τα χρώματα της Toro Rosso. Ο Γερμανός οδηγός κατέκτησε την pole position με χρόνο 1:37:555 και έγινε ο νεότερος οδηγός που κατακτά την πρώτη θέση στις κατατακτήριες δοκιμές, ένα ρεκόρ το οποίο ο Γερμανός οδηγός το κρατά μέχρι και σήμερα. Με την pole position ο Vettel κράτησε την πρώτη θέση και στον αγώνα την επόμενη μέρα και αναδείχτηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του, νικητής σε αγώνα της F1.
No.1 Το ατύχημα που στοίχισε την ζωή στον Peterson
Στις 10 Σεπτέμβριου του 1978 πραγματοποιήθηκε ο αγώνας που έμελλε να στοιχίσει την ζωή του Ronnie Peterson. Ο Peterson είχε κερδίσει 10 αγώνες στην καριέρα του. Οι James Hunt, Clay Regazzoni και Patrick Depailler απεγκλώβισαν τον Peterson από το φλεγόμενο μονοθέσιο. Ο Ronnie Peterson απεβίωσε την επόμενη ημέρα στο νοσοκομείο από εμβολή.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.