Στα πέντε χρόνια του Kimi Raikkonen στην McLaren υπήρχαν σίγουρα πολλές ατυχίες. Υπήρχαν όμως και πολλοί αγώνες που ο Φιλανδός με την ταχύτητα του, μας άφησε με το στόμα ανοιχτό.
Στο αφιέρωμα που ακολουθεί θα δούμε τους δέκα καλύτερους αγώνες που είχε ο Kimi Raikkonen με την ομάδα της McLaren.
10) Grand Prix Αυστραλίας 2003
Κατατακτήριες: 15ος. Αγώνας : 3ος.
Κάνεις δεν περίμενε πολλά από την MP4-17D.
Επρόκειτο για σασί ενός χρόνου που συνάντησε δυσκολίες το 2002, αλλά το χειμερινό πρόγραμμα της McLaren προσέφερε στον Kimi ένα μονοθέσιο που θα μπορούσε πραγματικά να του φανεί χρήσιμο.
Ωστόσο στις κατατακτήριες βγήκε στο γρασίδι, σημειώνοντας τον 15ο χρόνο.
Την Κυριακή σε μία υγρή πίστα, οι δύο McLaren σταμάτησαν στο γύρο σχηματισμού για να τοποθετήσουν ελαστικά για στεγνό.
Έτσι έπεσαν στην τελευταία θέση πριν ξεκινήσουν την αντεπίθεση, εκμεταλλευόμενες τις μικτές συνθήκες και περνώντας σαν σίφουνας τους υπόλοιπους που είχαν λάθος ελαστικά.
Στην πορεία προς την κορυφή, ο Kimi είχε ένα καβγά με τον Michael Schumacher.
Δεν του χάρισε όμως ούτε εκατοστό, απλά κράτησε την γραμμή του, στέλνοντας το κόκκινο μονοθέσιο στα χαλίκια.
Στην συνέχεια βέβαια η ποινή υποχρεωτικής διέλευσης από τα pit του του έκλεψε την νίκη, αλλά το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο ότι αν του δοθεί ένα μονοθέσιο με ελπίδες για νίκη τότε ο Kimi μπορεί να τα βάλει με τον οποιονδήποτε.
9) Grand Prix Βαρκελώνης 2006
Κατατακτήριες: 9ος. Αγώνας: 5ος.
Από την γραμμή εκκίνησης ο Kimi ήταν σαν υπνωτισμένος, αρχικά πιεσμένος από τις δύο Toyota και στην συνέχεια κάνοντας επίθεση στις Honda στον πρώτο γύρο, περνώντας στην 5η θέση, στην οποία και τερμάτισε.
Τίποτα το ιδιαίτερο;
Και όμως δεν είναι έτσι.
Εκείνη την μέρα η δυσκίνητη MP4-21 δεν άρμοζε να βρεθεί στην πέμπτη θέση όπως απέδειξε ο Juan Pablo Montoya έχοντας έξοδο στον 18ο γύρο (εκκίνησε 12ος και στο τέλος του πρώτου γύρου ήταν 11ος).
Ο Raikkonen παρουσιάστηκε τόσο γρήγορος που οι μηχανικοί του δεν το πίστευαν.
8) Nurburgring Grand Prix 2005
Κατατακτήριες: 2ος. Αγώνας: 11ος.
Οτιδήποτε θαυμάσιο σχετικά με τον Kimi ήταν εμφανές εκείνη την ημέρα στο Nurburgring.
Δεν επιτρεπόταν η αλλαγή ελαστικών και κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος ξεφούσκωσε το εμπρός δεξί Michelin του Kimi.
Ήταν επικεφαλής και ο Jacques Villeneuve σε αργό ρυθμό με την Sauber Petronas,αρνήθηκε να βγει εκτός γραμμής την στιγμή που εκείνος του έριχνε γύρο.
Αντίθετα ανάγκασε τον Kimi να τον προσπεράσει από την εσωτερική όπου υπήρχε λιγότερη πρόσφυση και μεγαλύτερες ανωμαλίες στο οδόστρωμα.
Ο Kimi το έκανε απρόθυμα.
Ο κραδασμός ήρθε την στιγμή που φρέναρε δυνατά και αμέσως ελαφρύνει την πίεση του ποδιού του αλλά ήταν πλέον πολύ αργά.
Με το τράνταγμα να γίνεται όλο και πιο δυνατό, δεν μπορούσε να διαβάσει τα μηνύματα από τα pits.
Μερικές φορές μετά βίας έβλεπε το σημείο φρεναρίσματος.
Παρέμεινε όμως στην πίστα, όπως κάνουν οι πραγματικοί οδηγοί, με αποτέλεσμα να σπάσει τελικά η ανάρτηση του, επιτρέποντας στον Alonso να κερδίσει.
7) Monaco Grand Prix 2006
Κατατακτήριες: 3ος. Αγώνας: Δεν τερμάτισε.
Από την αρχή ως το τέλος ήταν ο γνωστός Kimi.
Επί 50 εκπληκτικούς γύρους οδήγησε με λύσσα, που αποτελεί το σήμα κατατεθέν του.
Ήρεμος και γρήγορος, περνώντας επιδέξια την McLaren του δίπλα από τις μπάρες και ασκώντας έντονη πίεση στον Alonso που ήταν επικεφαλής.
Η διαφορά ήταν συχνά μόλις στο μισό δευτερόλεπτο.
Αυτό ανάγκασε τον Alonso να δηλώσει εντυπωσιασμένος από την ταχύτητα του Kimi.
Ωστόσο η αναξιόπιστα της McLaren έκανε για ακόμη μία φορά την εμφάνιση της καθώς το ηλεκτρικό της σύστημα έπιασε φωτιά στον 51ο γύρο.
6) Grand Prix Ισπανίας 2005
Κατακτήριες: 1ος. Αγώνας: 1οs.
Η τηλεόραση μπορεί να ευνουχίσει μεγάλες στιγμές της F1, όπως το πρώτο stint του Kimi το 2005 στην Ισπανία.
Ίσως να μην είναι καλό για την τηλεόραση ένας οδηγός να εξαφανίζεται από τους υπόλοιπους, αλλά όταν βλέπεις την διαφορά να αυξάνεται από 0.5s όταν μπήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στο τέλος του πρώτου γύρου, στα 6.6s στον δέκατο γύρο και στα 27s όταν μπήκε στα pit, δεν μπορείς πάρα να νιώσεις δέος.
Σιγά σιγά όλοι συνειδητοποίησαν ότι έβλεπαν κάτι εξαιρετικό.
Ακόμη και το κοινό στην έδρα του Alonso δεν μπορούσε να τον βοηθήσει και να φέρει την R25 στο ουτοπικό επίπεδο του αντίπαλου μονοθεσίου.
Ο Kimi τερμάτισε με διαφορά 27.6s, έχοντας ρίξει τον ρυθμό του στους τελευταίους 41 γύρους.
5) Bahrain Grand Prix 2006
Κατατακτήριες: 22ος. Αγώνας: 3ος
Οταν οο Kimi άρχισε τον πρώτο γύρο στις κατατακτήριες, η MP4-22 έδειχνε καλά ζυγισμένη.
Και μετά, μπουμ!!!
Ένα μπροστινό ψαλίδι έσπασε πριν καν συμπληρώσει έναν χρονομετρημένο γύρο.
Αλλα ο Kimi δεν το βάζει ποτέ κάτω.
Επέλεξε στρατηγική ενός pit stop, ελπίζοντας να επιβιώσουν τα Michelin του στους 37 βαθμούς Κελσίου.
Με επιθετική οδήγηση στην εκκίνηση εκτινάχθηκε από την την 22η στην 13η θέση στο τέλος του δεύτερου γύρου, περνώντας τρίτος στον 24ο.
Όταν σημείωσε τον ταχύτερο του χρόνο πριν το pit stop στον 39ο γύρο ήταν ξεκάθαρο πως τα ελαστικά της Michelin ήταν πολύ ανθεκτικά.
Ο Kimi τερμάτισε μόλις 19s πίσω από τον νικητή Alonso και 18s μπροστά από τον teammate του ο οποίος ξεκινούσε τέταρτος.
4) Monaco Grand Prix 2005
Κατατακτήριες: 1ος. Αγώνας: 1ος.
Τα συνεχή μηνύματα από το αυτοκίνητο ασφαλείας, σε συνδυασμό με ένα νεκρό σημείο του ασυρμάτου στην άλλη πλευρά της πίστας, καθυστέρησαν την κλήση του Ron Dennis για είσοδο στα pit.
Η υπενθύμιση ότι ο Kimi, στον οποίο είπαν ότι έπρεπε να κερδίσει 20s από τον Alonso μέσα σε 14 γύρους για να κρατήσει την νίκη, γίνεται για να αφηγηθούμε την ιστορία.
Με αποφασιστικό τρόπο, ξέσπασε τον λογικό θυμό του όχι πάνω στην ομάδα του αλλά στους εναπομειναντες γύρους.
Αυτό που ακολούθησε ητνα εκτυφλωτικό.
Ολοκληρωνε κάθε γύρο σχεδόν τέλεια, κάτι που του επέτρεψε να αυξήσει την διαφορά από τον Alonso, από τα 3.3s όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στα 17s μετά από πέντε γύρους.
Όταν μπήκε για ανεφοδιασμό στον 42ο γύρο η διαφορά από την Renault, που ομολογουμένως είχε κολλήσει στην κίνηση έφτασε τα 34.75s
Ο Kimi εκείνη την ημέρα απέδειξε ότι είχε το καθαρό μυαλό να πραγματοποιήσει 14 συνεχόμενους γύρους σε ρυθμό κατατακτηρίων.
3) Grand Prix Γαλλίας 2002
Κατατακτήριες: 4ος. Αγώνας: 2ος.
Για πρώτη φορά ο Kimi ήταν επικεφαλής σε Grand Prix, αλλά κανείς δεν το παρατήρησε.
Οδηγούσε με αυτό το ψυχρό στυλ.
Από την στιγμή που ολοκληρώθηκε το τελευταίο του pit stop με 22 γύρους να απομένουν, όλοι γνώριζαν ότι η Ferrari ήταν πιο γρήγορη και ότι μόνο ο Kimi στεκόταν ανάμεσα στον Schumacher και τον πέμπτο παγκόσμιο τίτλο του.
Ο Michael επιχείρησε τα πάντα, προσποιουμενος ότι θα περάσει αποτ ην εσωτερική στην φουρκέτα Adelaide.
Πίεζε πολύ την McLaren ελπίζοντας ότι ο Raikkonen θα έκανε κάποιο λάθος.
Λάθος; Ούτε κατά διάνοιαν.
Το πεπρωμένο όμως περίμενε τέσσερις γύρους πριν το τέλος.
Υπήρχαν κίτρινες σημαίες, αλλά όχι που να προειδοποιούν για λάδια στο οδόστρωμα.
Ο Kimi πέρασε πρώτος, βγήκε εκτός γραμμής και ο Michael προσπέρασε.
Ο Kimi το αντιμετώπισε Στωικά. Ήταν εμφανές όμως ότι τον πλήγωσε.
Ο Schumi ήταν ο πρώτος που παραδέχτηκε ότι αν ο Kimi δεν έπεφτε στα λάδια – ένα χαζό λάθος – η Ferrari δεν θα είχε περάσει στην κορυφή.
2) Grand Prix Βελγίου 2004
Κατατακτήριες:10ος. Αγώνας: 1ος.
Στο Spa ο Kimi παρουσίασε μία αριστιυργηματική επίδειξη αφοσίωσης, ευφυΐας και ελεγχόμενης επιθετικότητας.
Ταν 44 γύροι γενναιότητας, προκαλώντας τα Michelin του να χάσουν την πρόσφυση τους με 290 χλμ./ώρα στην Eau Rouge.
Εκεί πέρασε τον Michael μετά την πρώτη αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας, με τον Γερμανό να προσπαθεί να ζεστάνει τα Bridgestone του.
Οι ρολόι όμως αντιστράφηκαν στην δεύτερη αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας, με τους καθρέφτες του Kimi να έχουν γεμίσει κόκκινο χρώμα από την Ferrari του Michael, με τρεις γύρους να απομένουν.
Υπό αυτή την τεράστια δύναμη, ο Kimi πραγματοποίησε τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα, κατά 0.4s καλύτερο από οποιουδήποτε άλλου.
1) Grand Prix Ιαπωνίας 2005
Κατατακτήριες: 17ος. Αγώνας: 1ος.
Ορισμένοι την θεωρούν ως την προσπέραση της δεκαετίας.
Για να πετύχει την εκπληκτική νίκη του στο Ιαπωνικό Grand Prix, ο Kimi εκσφενδόνισε τη McLaren-Mercedes του από την εξωτερική της Renault του Fisichella, με 305 χλμ./ώρα, στην πρώτη στροφή του τελευταίου γύρου.
Η σειρά εκκίνησης ανακατεύτηκε λόγω της κατταρακτώδους βροχής προς το τέλος των κατατακτηρίων, κάτι που εξασφάλισε ότι ο προτελευταίος αγώνας του 2005 θα ήταν και ο καλύτερος της σεζόν.
Οι πιθανότητες όμως του Kimi να βρεθεί στο βάθρο δεν ήταν πολλές.
Η τέταρτη αλλαγή κινητήρα στην χρονιά επέσυρε ποινή απώλειας δέκα θέσεων στο grid, ρίχνοντας τον στην 17η θέση, καθώς ήταν ο τελευταίος που σημείωσε χρόνο στην νεροποντή.
Παρά το γεγονός ότι ακούμπησε στον πρώτο γύρο με τον teammate του, τον Juan Pablo Montoya, τελικά κέρδισε σχεδόν 20s από τον δύσμοιρο Fisi.
Έπειτα, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε πρόβλημα με την έβδομη ταχύτητα που ήταν πολύ κοντή, ο Kimi έφερε τον V10 της Mercedes στα όρια στροφών, χωρίς να κάνει λάθος στην αλλαγή, πριν κάνει την τελική του κίνηση.
Απόλυτα ιδιοφυής!
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube και Twitter.