Top 10 – 10 στιγμές από το GP Βρετανίας

Το GP Βρετανίας πλησιάζει και το F1racingnews παραθέτει 10 στιγμές από το εν λόγω Grand Prix.

No.10 Είσοδος ιερωμένου στην πίστα

Το 2003 ο Rubens Barrichello ήταν στην pole position. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Trulli έκανε εξαιρετική εκκίνηση και ανέβηκε στην κορυφή της κατάταξης. Στον 11ο γύρο εισήλθε στην πίστα ένας παπάς, ο οποίος ονομαζόταν Neil Horan. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνιση του στην πίστα. Νικητής στον αγώνα αναδείχτηκε ο Rubens Barrichello, με τα χρώματα της Ferrari.

No.9 Είσοδος θεατών για να συγχαρούν τον Mansell

Το 1992 η Williams είχε το καλύτερο μονοθέσιο εκείνη τη χρονιά. Το δίδυμο της Βρετανικής ομάδας αποτελούταν από τους Nigel Mansell και Riccardo Patrese. Στο Grand Prix του Silverstone ο Mansell κατέκτησε την pole position και την ημέρα του αγώνα την μετέτρεψε σε νίκη. Η Williams έκανε το 1-2 και το βάθρο των νικητών συμπληρώθηκε από τον Martin Brundle. Αυτή ήταν η 28η νίκη στην καριέρα του Mansell. Με αυτήν την νίκη ο Mansell προσπέρασε τον Sir Jackie Stewart. Αμέσως μετά το πέσιμο της καρό σημαίας, ο κόσμος μπήκε στην πίστα προκειμένου να συγχαρεί τον οδηγό της Williams.

No.8 Μονομαχία Sebastian Vettel με Fernando Alonso

Το 2014 πραγματοποιήθηκε το πρώτο Βρετανικό Grand Prix με κινητήρες V6 turbo hybrid 1,6 λίτρων. Νικητής σε εκείνο τον αγώνα αναδείχτηκε ο Lewis Hamilton. Ο αντίπαλος του στο πρωτάθλημα και συναθλητής του στη Mercedes, Nico Rosberg εγκατέλειψε από πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Μεγάλο στιγμιότυπο από αυτό τον αγώνα ήταν η μονομαχία ανάμεσα στον Sebastian Vettel και τον Fernando Alonso. Νικητής από αυτή την μονομαχία αναδείχτηκε ο Γερμανός οδηγός της Red Bull, ο οποίος κατέλαβε την 5η θέση. Στην 6η θέση με διαφορά 6 δευτερολέπτων από τον Vettel τερμάτισε ο Alonso.

No.7 Fernando Alonso ξανά στην κορυφή

Οι κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix της Βρετανίας το 2017 ξεκίνησαν με βροχή. Στο Q1 οι οδηγοί έκαναν τους χρόνους στην αρχή με τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli. Προς το τέλος Q1 η βροχή σταμάτησε και η πίστα άρχισε να στεγνώνει. Τότε ο Fernando Alonso επιχείρησε να περάσει στο Q2 με τη μαλακή γόμα. Ο Ισπανός οδηγός της McLaren Honda πέρασε τη γραμμή εκκίνησης – τερματισμού ένα δευτερόλεπτο πριν τελειώσει η διαδικασία του Q1. Ο Alonso πέρασε στο Q2, σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:37:598.

No.6 Μάχη ανάμεσα στους οδηγούς της Red Bull

Το 2011 ο Sebastian Vettel αναδείχτηκε παγκόσμιος πρωταθλητής για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με τα χρώματα της Red Bull. Στο Grand Prix της Βρετανίας ο συναθλητής του Vettel στους “κόκκινους ταύρους”, Mark Webber κατέκτησε την pole position, με χρόνο 1:30:399. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Vettel πέρασε τον Webber και ανέβηκε στην πρώτη θέση. Στη δεύτερη επίσκεψη των Vettel και Alonso στα γκαράζ των ομάδων τους για αλλαγή ελαστικών, ο Ισπανός οδηγός βγήκε μπροστά από τον Vettel και κέρδισε τον αγώνα. Στους τελευταίους γύρους οι 2 οδηγοί της Red Bull μονομάχησαν για τη 2η θέση. Η ομάδα έδωσε εντολή στον Mark Webber να οριοθετήσει τη διαφορά που είχε με τον Γερμανό teammate του.

No.5 Νίκη Rosberg, υπό το βλέμμα των σκασμένων ελαστικών

Το 2013 πραγματοποιήθηκε το Grand Prix, το οποίο έμελλε να αλλάξει αρκετά πράγματα, όσον αφορά τα ελαστικά της Pirelli. Στην pole position ήταν ο Lewis Hamilton, με τον Nico Rosberg να συμπληρώνει την πρώτη σειρά του grid. Το πρώτο σκισμένο ελαστικό ήρθε στον 8ο γύρο. Μετά το πέρασμα από το κέρμπ της στροφής “5” ο Hamilton είδε το πίσω αριστερό ελαστικό να καταστρέφεται ολοσχερώς. Το ίδιο ακριβώς πράγμα έπαθαν και οι Felipe Massa και Jean Eric Vergne. Μετά το δεύτερο safety car (εγκατάλειψη Vettel) ο Alonso έκανε την προσπάθεια του να προσπεράσει τον Sergio Perez. Ο Μεξικανός άλλαξε την γραμμή του και πίσω αριστερό ελαστικό καταστράφηκε ολοσχερώς.

No.4 Ο Michael Schumacher στον τοίχο να σφαδάζει από τους πόνους

Το 1999 ο Michael Schumacher στην προσπάθεια του να περάσει τον συναθλητή του στη Ferrari, Eddie Irvive κατέληξε στον προστατευτικό τοίχο της στροφής “stowe”. Μια αστοχία στα φρένα του μονοθεσίου είχε ως αποτέλεσμα ο Schumacher να καταλήξει στον τοίχο με ταχύτητα 200 μιλίων την ώρα. Ο Schumacher έσπασε το πόδι και έμεινε για 3 μήνες εκτός αγώνων. Επέστρεψε στη δράση τον Οκτώβριο για το Grand Prix της Μαλαισίας. Τη θέση του για το μεσοδιάστημα πήρε ο Mika Salo.

GP Βρετανίας
No.3 Sebastian Vettel vs Valtteri Bottas και νίκη του Γερμανού στο Silverstone

Το 2018 ο Sebastian Vettel κέρδισε τον αγώνα, χάρη στη στρατηγική της Ferrari απέναντι στις υψηλές θερμοκρασίες που υπήρχαν. Στον 47ο γύρο ο Vettel άνοιξε το DRS στη “Wellington Straight” και φρένα για τη “Brooklands” προσπέρασε τον Bottas και ανέβηκε στην πρώτη θέση, κερδίζοντας με αυτό τον τρόπο το Βρετανικό Grand Prix. Ο Hamilton πέρασε τον Φιλανδό συναθλητή του στη Mercedes και τερμάτισε στη 2η θέση.

No.2 Πρώτη νίκη του Hamilton, υπό βρόχινες συνθήκες

Στις 6 Ιουλίου του 2008 ο Lewis Hamilton την πρώτη του νίκη, επί Βρετανικού εδάφους. Την ημέρα του αγώνα ο καιρός στην πίστα του Silverstone ήταν μουντός. Η βροχή είχε κάνει την εμφάνιση από το ξημέρωμα, γεμίζοντας με νερό όλη την πίστα. Στα μέσα του αγώνα οι ουρανοί άνοιξαν για λίγο χρονικό διάστημα. Όσοι οδηγοί ήταν με τα full wet ελαστικά της Bridgestone δυσκολεύτηκαν αρκετά να μείνουν μέσα στην πίστα. Θύμα από αυτό το σκηνικό ήταν ο Felipe Massa. Ο Hamilton κέρδισε όντας με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Nick Heidfield και Rubens Barrichello.

No.1 Νίκη του Hamilton με τρεις ρόδες

Στον αγώνα του Grand Prix της Βρετανίας πέρυσι ο Lewis Hamilton πανηγύρισε την 8η νίκη εντός Βρετανικού εδάφους. Για να πανηγυρίσει αυτή την νίκη έπρεπε να ταλαιπωρηθεί στον τελευταίο γύρο. 52ος γύρος: ετοιμάζεται να πανηγυρίσει μια μεγάλη νίκη μέσα στο Silverstone. Το εμπρός αριστερό ελαστικό κλατάρει λίγο μετα τη στροφή “Brooklands”. Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes κερδίζει τον αγώνα, καλύπτοντας μια απόσταση 3 χιλιομέτρων με 3 ελαστικά.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.

F1RACINGNEWS