TOP 10ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΝΙΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

Top 10 – Οι 10 καλύτεροι οδηγοί στην ιστορία της Scuderia Ferrari

Στο σημερινό top 10 θα αναφερθώ στους 10 καλύτερους οδηγούς της Ferrari στην ιστορία της Formula 1, ανάλογα με τις επιτυχίες και τις εμφανίσεις που έιχαν με την Scuderia και όχι με τη συνολική εικόνα της καριέρας τους.

10. Alain Prost

Η αποστολή του να κατακτήσει τον πρώτο τίτλο για τη Ferrari μετά το 1979 απέτυχε και στα τέλη του 1991 μόλις στην δεύτερη χρονιά του με την ομάδα απολύθηκε. Το 1990 υπέγραψε με την ομάδα φεύγοντας από την Mclaren λόγω των κακών σχέσεων που έιχε με τον Ayrton Senna. (Μπορείτε να δείτε περισσότερες λεπτομέρειες στο αφιέρωμα για τον Αlain Prost.) Ομόσταυλός του εκείνη τη χρονιά ήταν ο Nigel Mansell. Ο Γάλλος κατέκτησε πέντε νίκες χάνοντας τον τίτλο από τον Senna στη Suzuka μετά τη σύγκρουση των δύο στην εκκίνηση. Το 1991 τα πράγματα εξελίχθηκαν προς το χειρότερο αφού δεν κατάφερε να κατακτήσει καμία νίκη. Πριν τον τελευταίο αγώνα στην Αδελαιδα απολύθηκε λόγω των κακών χαρακτηρισμών που χρησιμοποιήσε για το μονοθέσιο με λέξεις όπως ”φορτηγό” ή ”γουρούνα”. Η εμφάνιση του στη λίστα σήμερα έγινε λόγω των πολύ καλών εμφανίσεων που έκανε κατά την πρώτη χρονιά του με την 641/2.

9. Phil Hill

O Aμερικανός υπέφραψε με τη Ferrari το 1958 συμμετέχοντας μόλις σε τέσσερις αγώνες κατακτώντας δύο βάθρα στην πρώτη του σεζόν στο σπορ. Έπρεπε να περιμένει μέχρι το 1960 για να ”γευτεί” την χαρά της νίκης αλλά την επόμενη χρονιά κατέκτησε τον εναν και μοναδικό τίτλο του κατακτώντας δύο νίκες τερματίζοντας εμπρός του Wolfgang von Trips. Η καριέρα του κυριολεκτικά όμως ήταν με τη Ferrari σε όλους τους τομείς. Κατέκτησε την νίκη τρεις φορε΄ς (1958, 1961 και 1962.) στις 24 ώρες του LeMans με τη Ferrari.

8. Gilles Villeneuve

O θρυλικός Καναδός πατέρας του πρωταθλητή του 1997, Jacques, κατέκτησε έξι νίκες στα σχεδόν πέντε χρόνια που αγωνίστηκε στην Formula 1. Έχασε τον τίτλο για λίγο από τον ομόσταυλό του εκείνη τη χρονιά στη Ferrari, Jody Scheckter με τη 312T. Στην μικρή καριέρα του είχε ορισμένες λαμπρές στιγμές όπως τη νίκη του στο Long Beach με μαλακά ελαστικά όπου κέρδισε με μεγάλη διαφορά αλλά και άγριες στιγμές όταν έσκασε το ελαστικό του στο Ζandvoort. H εικόνα του Καναδού να προσπαθεί να φτάσει με τρεις ρόδες στα pits έχει χαραχτεί στις μνήμες όλων των φίλων του σπορ. Αυτό που έχει χαραχτέι όμως περισσότερο απ’όλα είναι η μάχη του στη Dijon με τον Rene Arnoux με τη Renault δείχνοντας τη θέληση του και το δυνατό του πνεύμα. Βρήκε φρικτό θάνατο στο Zolder το 1982. Ποιος ξέρει αν δεν είχε αυτό το θανατηφόρο ατύχημα που θα έφτανε η καριέρα του.

7. Κimi Raikkonen

Είναι λίγο ειρωνικό που ο Kimi Raikkonen κατέκτησε τον τίτλο με τη Ferrari το 2007 ενώ οι καλύτερες εμφανίσεις του έγιναν με τη Mclaren. Εκείνη τη χρονιά ο Φινλανδός κατέκτησε έξι νίκες και τον τίτλο από τους δύο οδηγούς της Mclaren-Mercedes, Fernando Alonso και Lewis Hamilton στον τελευταίο αγώνα στη Βραζιλία. Δυστυχώς οι δύο επόμενες χρονιές δεν ήταν και οι καλύτερες ενώ από το 2014-2018 κατέκτησε μια τελευταία νίκη στο Austin και ήταν πιο αργός σε αρκετές περιπτώσεις από τον Sebastian Vettel, εξού και η τόσο χαμηλή θέση στην λίστα.

6.Mike Hawthorn

Ο Ηawthorn έγινε ο πρώτος Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής το 1958 με τα χρώματα της Ferrari κατακτώντας το πρωτάθλημα από τον έτερο βρετανό και θρύλο του σπορ, Stirling Moss. H πρώτη του νίκη ήρθε με την Ferrari 500 το 1953 στο Γαλλικό Grand Prix και η δεύτερη το 1954 στην Ισπανία. Όμως από το 1955 έως το 1957 είχε αρκετές εγκαταλείψεις κυρίως από αξιοπιστία και δεν κατάφερε κάτι αξιόλογο. Ήρθαν όμως όλες οι επιτυχίες μαζεμένες το 1958. Παρ’όλο που ήταν τέταρτος στα μισά του πρωταθλήματος καθώς η Ferrari 246 Dino ήταν πιο αδύναμη από τις παντοδύναμες Vanwall του Brooks και του Moss κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα στο Μαρόκο. Στον αγώνα ήταν τέταρτος αλλά μετά την εγκατάλειψη του Brooks ανέβηκε τρίτος. Ο ομόσταυλός του Phill Hill του πρόσφερε την δεύτερη θέση μαζί και τον τίτλο. Στη συνέχεια αποσύρθηκε από την ενεργό δράση πριν σκοτωθεί σε αυτοκινητιστικό ατύχημα τον Ιανουάριο του 1959. Κατέκτησε 3 νίκες 16 βάθρα και έναν παγκόσμιο τίτλο αλλά ο κυριότερος λόγος που βρίσκεται τόσο ψηλά στην λίστα είναι γιατί βοήθησε τεχνολογικά την Ιταλική ομάδα. Η συνεισφορά του ήταν κλειδί στην ένταξη των δισκόφρενων στην 246 Dino και έτσι κατάφερε να κατακτήσει η Scuderia τον τίτλο από την Vanwall που χρησιμοποιούσε την ίδια τεχνολογία.

5. Fernando Alonso

O Iσπανός βρίσκεται στα μισά της σημερινής λίστας γιατί δεν κατάφερε να κατακτήσει τίτλο με τη Ferrari. Αν ε΄ιχε πετύχει και αυτόν τον στόχο σε συνδυασμό με τις εμφανίσεις του την περίοδο 2010-2014 θα βρισκόταν σίγουρα στην πρώτη τριάδα. Πέντε βαθμοί το 2010 και τέσσερις το 2012 στερήσαν από τον Ισπανό δύο τίτλους οι οποίοι πήγαν αναπάντεχα στον Sebastian Vettel με Red Bull. Eίναι από τους λίγους οδηγούς που τα χρόνια της παντοκρατορίας της Red Bull μπόρεσε να πιέσει τον Vettel στα όρια του και μάλιστα με πιο αδύναμο μονοθέσιο. Ήταν ταχύτερος από τον ομόσταυλό του ,Felipe Massa, και έπαιρνε το 110% απο το μονοθέσιο του σε κάθε αγώνα. Ο χαρακτήρας του όχι για πρώτη φορά στην καριέρα του τον οδήγησε στην πόρτα της εξόδου παρά τις πολύ καλές εμφανίσεις με τη Scuderia. Είναι κρίμα για τους φίλους του σπορ που ο Ισπανός δεν βρισκόταν στο τίμόνι της Ferrari τις σεζόν 2017-2018…

4. John Surtees

Aρχικά αποτελεί τον μόνο οδηγό στην ιστορία που έχει κατακτήσει τον τίτλο και με τέσσερις αλλά και με δύο τροχούς. Οπότε όπως βλέπετε ήδη από την αρχή έχει κάτι το ξεχωριστό σαν οδηγός. Μετά τις επιτυχίες που είχε στην Formula 2 μπήκε στον μαγικό κόσμο της Formula 1 και η Ferrari τον ”άρπαξε” αμέσως. Κατέκτησε τον τίτλο το 1964 όπου μάλιστα οδήγησε και σε δύο αγώνες με την βαμμένη ασπρη-μπλε Ferrari με κωδική ονομασία 158 NART.

3. Alberto Ascari

O Iταλός κατέκτησε δύο φορές το παγκόσμιο πρωτάθλημα με τη Ferrari το 1952 και το 1953. Ήταν ο πρώτος πρωταθλητής της Ferrari και αγαπημένο παιδί του Enzo. Το 1951 έχασε τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα ενώ την επόμενη χρονιά, κέρδισε και τους 6 αγώνες που συμμετείχε, κατακτώντας εμφατικά τον τίτλο. Παρόμοια ήταν η κυριαρχία του και το 1953 κατακτώντας πέντε νίκες σε εννιά αγώνες. Την επόμενη χρονιά ήθελε να τρέξει με τη Lancia, αλλά η D50 δεν ήταν ακόμα έτοιμη και έτσι συμμετείχε μόλις σε 1 Γκραν Πρι κι αυτό με τη Ferrari. Το 1955 τον βρήκε στη Lancia, με την οποία άρχισε να κερδίζει, όμως είχε το πολύ γνωστό ατύχημα στο Μονακό όπου έπεσε στο λιμάνι αλλά δεν πρόλαβε να διεκδικήσει τον τίτλο. Σκοτώθηκε σε δοκιμές με μία Ferrari 750 στην Monza λίγες μέρες μετά. Δειτε περισσότερα στο αφιέρωμα για τον Alberto Ascari

2. Niki Lauda

Ο Νiki Lauda θα ήταν στην πρώτη θέση της λίστας εαν δεν ερχόταν ο Michael Schumacher ποτέ στο σπορ. Ο Αυστριακός κατέκτησε 15 νίκες από το 1974 έως το 1977 κατακτώντας παράλληλα και δύο τίτλους (1975-1977). Το 1976 είχε ένα τρομακτικό ατύχημα με τη Ferrari του στο Nordschleife όπου μετά την σύγκρουση το μονοθέσιο τυλίχτηκε στις φλόγες και γύτωσε τη ζωή του από θαύμα. Θαύμα επίσης ήτανε που επέστρεψε μετά από σχεδόν έναν μήνα στην Μοnza και κράτησε ζωντανή την μάχη του τίτλου με τον James Hunt. Κατέκτησε τα 32 από τα 54 βάθρα του με τη Scuderia ενώ μετά την αποχώρηση του από την ομάδα κατέκτησε άλλες 10 νίκες με Brabham και Mclaren.

1.Michael Schumacher

Νομίζω ότι το νο1 της σημερινής μας λίστας δεν αποτελεί έκπληξη γιατί έχει τον έναν και μοναδικό Michael Schumacher. O Γερμανός μετακόμισε στη Ferrari από την Benetton το 1996 έχοντας κατακτήσει ήδη δύο τίτλους. Η πρώτη του νίκη ήρθε στο Grand Prix της Ισπανίας στην πίστα του Montmelo της Bαρκελώνης μετά από εξαιρετική εμφάνιση στο βρεγμένο. Από το 1996 έως το 1999 κατέκτησε μόλις ένα πρωτάθλημα κατασκευαστών καθώς έχασε το αντίστοιχο των οδηγών δύο φορές το 1997 από τον Jacques Villeneuve και το 1998 από τον Mika Hakkinen. Το 1999 είχε ένα άσχημο ατύχημα στο Silverstone σπάζοντας και τα δύο του ποδια χάνοντας αναπόφευκτα την υπόλοιπη σεζόν και οποιαδήποτε ευκαιρία για τον τίτλο. Στις απαρ΄χες όμως της νέας χιλιετίας έλαμψε και το άστρο του Γερμανού. Κατέκτησε 5 συνεχόμενους τίτλους από το 2000 έως το 2004 με τη Ferrari ενώ μέχρι και το 2006 κατέκτησε 72 νίκες με την Ιταλική ομάδα. Τα χρόνια της αυτοκρατορίας του Schumacher η Ferrari ήταν η πιο επικύνδυνη και η πιο παντοδύναμη στην ιστορία της.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube και Twitter.