Εδώ και λίγες ώρες έχει γίνει γνωστό το πρόγραμμα του WRC για το 2024, με το πρώτο συνθετικό του να είναι η λέξη Παγκόσμιο. Με μια πρώτη ματιά μάλλον αποδεικνύεται το αντίθετο αυτού.
Το απόγευμα της Πέμπτης, η FIA επικύρωσε το πρόγραμμα του WRC για το 2024. Αναλύοντας το αρκτικόλεξο του θεσμού, θα δούμε πως είναι World (Παγκόσμιο) Rally Championship. Εύλογα προκύπτει η εξής ερώτηση. Είναι όντως Παγκόσμιο το Πρωτάθλημα Ράλλυ η πανευρωπαϊκό; Η απάντηση σε αυτό είναι πως μάλλον πρόκειται για πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα, αφού από τους δεκατρείς αγώνες οι δέκα από αυτούς είναι εντός της γηραιάς ηπείρου, και μόλις οι τρεις εκτός από αυτή.
Κακά τα ψέματα, λείπουν χώρες που κάποτε ήταν βαρόμετρο στο WRC. Με μια πρώτη ανάγνωση ήδη λείπουν το Μεξικό, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία και η Αργεντινή. Ακόμα και στην Ευρώπη βλέπουμε ιστορικούς αγώνες να λείπουν από το καλεντάρι, όπως η Καταλονία, η Τουρκία, η Ουαλία, η Κύπρος, η Κορσική κλπ, με την λίστα να είναι μακρά. Για είμαστε ειλικρινείς αυτό το 10-3 (ευρωπαϊκοί και μη ευρωπαϊκοί αγώνες), δίνει την αίσθηση πως μάλλον πρόκειται για Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ παρά Παγκόσμιο.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα δούμε τους δύο αγώνες που θα γίνουν στην Βαλτική θάλασσα (Πολωνία,Λετονία). Είναι δύο αρκετά γρήγορα ράλλυ και πολύ τεχνικά και οι καιρικές συνθήκες θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο στις επιδόσεις των πληρωμάτων. Ειδικά η Πολωνία μπορεί να μετατραπεί σε μια δύσκολη δοκιμασία αυτοκινήτων, μηχανών και ανθρώπων καθώς στο παρελθόν έχουμε δει θερμοκρασίες εφάμιλλες με αυτές της Ελλάδας (άνω των 33-35 βαθμών κελσίου).
Βλέπω για τέταρτη συνεχόμενη φορά το ράλλυ Acropolis Σεπτέμβριο και είναι σαν να λείπει το αλατοπίπερο για να γίνει λίγο πιο “νόστιμο” το πρόγραμμα στο WRC. Πολλοί αναφέρουν πως στις αρχές Σεπτεμβρίου είναι ακόμη καλοκαίρι και δεν θα αλλάξει κάτι το ιδιαίτερο. Η κακοκαιρία Daniel ήρθε να αποδείξει πως τελικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντα. Η θέση του Acropolis ήταν και θα είναι τον Ιούνιο. Ευχή και ελπίδα όλων είναι να βρίσκεται εκεί το 2025.
Συνοψίζοντας ο αριθμός των 13 αγώνων είναι μικρός για να μπορέσει να επέλθει ισορροπία στους ευρωπαϊκούς αγώνες και μη. Μια πρώτης τάξης λύση είναι η αύξηση τους από 13 σε 16, όπως ήταν κάποτε το format του WRC την περίοδο 2004-2008. Εκεί ενδεχομένως να μπορεί να επέλθει το balance είτε 8-8 είτε 10-6.
Διαβάστε όλα τα νέα της F1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord,Twitter