Maranello, 29 Ιουλίου 2022
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη μετά από συνεχόμενους αγώνες στο Αζερμπαϊτζάν και τον Καναδά, για μια σειρά αγώνων ξεκινώντας από το Βρετανικό Grand Prix στο Silverstone, από όπου, 72 χρόνια πριν, ξεκίνησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1. Η πίστα βασίζεται στη διάταξη τριών διαδρομών που κάποτε ήταν αεροδρόμιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και έχει φιλοξενήσει το Βρετανικό Grand Prix 55 φορές. Μαζί με το Ιταλικό Grand Prix, είναι οι μόνες πίστες που υπάρχουν πάντα στο καλεντάρι της F1. Το 2020 το Silverstone ήταν επίσης μία από τις δύο πίστες που φιλοξένησαν δύο αγώνες ένας από τους οποίους ήταν ο Επετειακός αγώνας των 70 χρόνων του πρωταθλήματος. Με τη πάροδο των χρόνων, η πίστα έχει τροποποιηθεί αρκετά, πηγαίνοντας από μία κάπως τετράγωνη διάταξη, σε μία με πολλές διαφορετικών ειδών στροφές, παραμένοντας μια γρήγορη και περίπλοκη πίστα. Η Copse, η πρώτη στροφή μετά την εκκίνηση και η ταχύτητα που αποτελείται από τις ακόλουθες Maggots – Becketts – Chapel εξακολουθούν να είναι οι αγαπημένες τω οδηγών. Η τελευταία ριζική αλλαγή στη διάταξη, έγινε το 2010 όταν το μέρος της πίστας μετά τη στροφή Abbey άλλαξε, και η γραμμή εκκίνησης-τερματισμού, μετακινήθηκε μετά τη στροφή Club.
Λειαντική άσφαλτος
Με μία πολύ λεία άσφαλτο και πολλές γρήγορες στροφές, στο Silverstone τα ελαστικά φθείρονται πολύ εύκολα καθώς υποβάλλονται σε πολλές πλάγιες δυνάμεις. Εκτός αυτού, τα μονοθέσια τρέχουν με ένα υψηλό επίπεδο αεροδυναμικής και κάθετων δυνάμεων για να μπορέσουν να ”αντιμετωπίσουν” αυτές τις γρήγορες στροφές που προκαλεί τη φθορά και την υπερθέρμανση των ελαστικών. Ωστόσο, μόνο στο 8% της πίστας χρησιμοποιούνται τα φρένα καθώς στις γωνίες η πλευρική επιτάχυνση φτάνει τα 5g, το οποίο γίνεται αισθητό στον λαιμό του οδηγού.
Πρόγραμμα
Ο αγώνας διεξάγεται σε 52 γύρους, στη πίστα μήκους 5.891 χιλιομέτρων, που ισοδυναμεί με 306.198 χιλιόμετρα διαδρομής. Υπάρχουν 2 ζώνες DRS, μεταξύ των στροφών 5 και 6 και μετά την 14, στην ευθεία Hangar. Την παρασκευή, τα πρώτα δύο μέρη των ελεύθερων δοκιμών, πραγματοποιήθηκαν στις 13:00 και 16:00 (ώρα Βρετανίας), ενώ το τρίτο μέρος θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 12:00 (ώρα Βρετανίας). Οι κατατακτήριε δοκιμές θα διεξαχθούν στις 15:00 (ώρα Βρετανίας) όπως και ο αγώνας της Κυριακής.
Ravin Jain
Ο Ravin Jain είναι ο υπεύθυνος για τη στρατηγική των αγώνων.
Ο Jain περιέγραψε τη πίστα του Silverstone λέγοντας : ” Το Silverstone είναι μία πολύ τεχνική πίστα υψηλής ταχύτητας που χαρακτηρίζεται από τις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, όπως τις διάσημες στροφές Maggotts-Becketts-Chapel που είναι από τις ταχύτερες στο Καλεντάρι της F1. Αυτή η γρήγορη ροή, με την έλλειψη αργών στροφών σημαίνει ότι είναι μία από τις λιγότερο απαιτητικές στα φρένα, πίστες. Ωστόσο, λόγω της τοποθεσίας της, η πίστα είναι πολύ επίπεδη με πολύ μικρή αλλαγή υψομέτρου, αλλά είναι πολύ ανοικτή και εκτεθειμένη, έτσι ώστε ο άνεμος, συχνά παίζει ρόλο στην επίδραση της ισορροπίας των αυτοκινήτων σε κάθε γύρο. Το πρόσφατα επανεμφανιζόμενο tarmac είναι 3 ετών και είναι λείο με υψηλή πρόσφυση που σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να πιέσουν τα αμάξια τους στο μέγιστο.”
Ύστερα μίλησε από άποψη στρατηγικής για τις προκλήσεις του Βρετανικού Grand Prix λέγοντας: ” Λόγω της ταχείας ροής, η Pirelli έχει φέρει τα πιο σκληρά ελαστικά στο SIlverstone με την C1, C2 και C3. Παρ’ όλα αυτά αναμένουμε πως η υποβάθμιση των ελαστικών, θα παίξουν μεγάλο ρόλο στον καθορισμό των αριθμών των pit stop που θα γίνουν την Κυριακή. Με μια μοναδική είσοδο στα pit που “κόβει” τις τελευταίες δύο στροφές, ο χρόνος που χάνεται για ένα pit stop είναι αρκετά σύντομος, και σε συνδυασμό με τις 2 ζώνες DRS , οι προσπεράσεις είναι δυνατές, οπότε περιμένουμε να δούμε κάποιες διαφορετικές στρατηγικές στον αγώνα της Κυριακής. Το καλοκαίρι στη Βρετανία είναι επίσης γνωστό για τον ιδιότροπο καιρό και δεν είναι ασυνήθιστο να να δούμε βροχή, ηλιοφάνεια και τα πάντα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου! Οι ομάδες και οι υπεύθυνοι στρατηγικής, πρέπει να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν κάθε καιρικό φαινόμενο.”
Έπειτα ρωτήθηκε πώς είναι σε αυτό το Σαββατοκύριακο και γενικά, το να είναι ένας νεαρός μηχανικός που εργάζεται σε μία τόσο εμβληματική Ιταλική ομάδα, και απάντησε: ” Είμαι πολύ περήφανος που δουλεύω για τη Scuderia Ferrari, μία τόσο εμβληματική Ιταλική ομάδα και ένα μέρος όπου πολλές εθνικότητες συνεργάζονται για να εκπροσωπήσουν το Cavallino Rampante σε όλο τον κόσμο. Ως νέος Βρετανός μηχανικός, το να επιστρέφω στο Silverstone, είναι πάντα ξεχωριστό, ως το μέρος που είδα για πρώτη φορά μονοθέσιο της Formula 1πριν χρόνια. Υπάρχει μεγάλο ιστορικό Βρετανών που εργάζονται για τη Ferrari, στη πραγματικότητα, ο πρώτος Βρετανός Παγκόσμιος πρωταθλητής, Mike Hawthorn, κέρδισε το 1958 οδηγώντας για τη Scuderia, και είμαι περήφανος που προσθέτω το όνομά μου σε αυτή τη μεγάλη λίστα οδηγών και μηχανικών. Και αρκεί να πω ότι θα ήμουν πολύ περήφανος να ακούσω τον Ιταλικό ύμνο στο βάθρο το απόγευμα της Κυριακής.”