Η Renault ανακοίνωσε την μεταστροφή των εγκαταστάσεων της στο Viry-Châtillon σε κέντρο παραγωγής και εξέλιξης των hypercar της Alpine, ολοκληρώνοντας έτσι την παρουσία της στη F1
“Οι δραστηριότητες της F1 στο Viry, με εξαίρεση την δημιουργία του νέου κινητήρα, θα συνεχιστεί έως το τέλος της σεζόν του 2025”, ανάφερε το δελτίο τύπου της Alpine.
Με αυτή την πρόταση η Renault ανακοίνωσε και επίσημα την ολοκλήρωση της παρουσίας της στον κόσμο της F1 για 3η φορά στην ιστορία της
Μετά το 1986 και την αποχώρηση της λόγω οικονομικών προβλημάτων και το 1997 ως προμηθεύτρια κινητήρων (παρέμεινε με τα ονόματα των Supertec και Mecachrome), η Γαλλική μάρκα αποχωρεί από την F1 για 3η φορά στην ιστορία της.
Το αθλητικό τμήμα της Renault και δη αυτό της F1 έχει περάσει πολλά. Επέστρεψε το 2016 στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, στη θέση της Lotus, η οποία ουσιαστικά είχε πάρει από το 2011 όλες τις εγκαταστάσεις στο Enstone.
Η διακοπή συνεργασίας με το group της Red Bull για χάρη της Honda από το 2019 έως σήμερα και η αποτυχία στο μεγαλό πλάνο επιστροφής της στην κορυφή, ήταν οι μεγάλες αιτίες που φτάσαμε σε αυτό το σημείο
Με αυτή την εξέλιξη η Renault το 2025 για αγωνιστεί για τελευταία φορά στο πρωτάθλημα της F1, προμηθεύοντας το αθλητικό της τμήμα, Alpine, με V6 κινητήρες turbo 1,6 λίτρων. Να σημειωθεί ότι το οδηγικό της Alpine για το πρωτάθλημα του 2025, είναι οι Pierre Gasly και Jack Doohan.
Τα σενάρια που υπάρχουν αυτή την στιγμή είναι η Mercedes να γίνει προμηθεύτρια κινητήρων της Alpine, έχοντας δώσει δανεικό τον Mick Schumacher στην ομάδα που αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (σ.σ. World Endurance Championship). Η Mercedes βάσει κανονισμών πλέον μπορεί να γίνει προμηθεύτρια σε 4η ομάδα από το 2026, καθότι η Aston Martin πλέον θα συνεργάζεται με την Honda.
Οι εγκαταστάσεις στο Viry-Châtillon από εδώ και πέρα θα αποτέλεσουν το νέο κέντρο παραγωγής και ανάπτυξης των νέων hypercar της Alpine, καθώς επίσης και την δημιουργία έως το 2030 7 νέων μοντέλων, υπό το σήμα της Alpine.
Και βέβαια, μην ξεχάσετε να δείτε το τελεύταιο επεισόδιο του podcast του F1Racingnews, “GP2 Podcast…GP2”:
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.