Τελικά ο νέος είναι (πολύ) ωραίος 

Kalle Rovanpera
Το ράλλυ Εσθονίας πέρασε κι αυτό στην ιστορία με απόλυτο κυρίαρχο τον Kalle Rovanpera και το f1racingnews.gr, αναλύει τα τεκταινόμενα του προηγούμενου τετραήμερου στην χώρα της Βαλτικής. 

Όσοι περίμεναν μάχες όλο το τετραήμερο στην Εσθονία πήγαν κουβά, μιλώντας στην γλώσσα του στοιχήματος. O Kalle Rovanpera, ήταν καταιγιστικός και δεν κέρδισε ούτε μια, ούτε δύο αλλά 15 ειδικές διαδρομές! 

O “μεγάλος μικρός” Kalle Rovanpera

Η νίκη του νεαρού Φινλανδού στην Εσθονία, τον έβαλε σε ένα κλειστό club μαζί με ιερά τέρατα του WRC. Αυτή η νίκη ήταν συνολικά η 10η, όσες είχε και ο αείμνηστος μα πάντοτε αξέχαστος Richard Burns και ο Ari Vatanen. Επιπλέον με τις 15 κερδισμένες ειδικές, ξεπέρασε τον εννιάκις παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Loeb, όταν το 2008 έκοψε πρώτος το νήμα του τερματισμού στην Γερμανία με ισάριθμες κερδισμένες ειδικές διαδρομές. 

Σε ότι αφορά το καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, η εμφάνιση του Rovanpera θύμισε σε αρκετούς τον Rovanpera του 2022 όταν και κατέκτησε τον πρώτο πρωτάθλημα στην καριέρα του. Όντας στον τέταρτο χρόνο στο WRC, θαρρεί κανείς πως αν τον δει να οδηγά θα νομίζει πως τρέχει τουλάχιστον δέκα χρόνια. Άλλωστε είναι ο γιος του Harri Rovanpera, ενός οδηγού που έχει αφήσει το δικό του στίγμα στο σπορ.  

Ο μοναδικός οδηγός που προέβαλε έστω και τη παραμικρή αντίσταση στον Φινλανδό ήταν ο Thierry Neuville. Οι δύο τους έδωσαν ομηρικές μάχες την Παρασκευή, ολοκληρώνοντας το σκέλος με διαφορά τριών δευτερολέπτων ανάμεσα τους. Το κλατάρισμα λίγο πριν το τέλος του πρωινού loop του Σαββάτου, ήταν το καύσιμο για να ξεφύγει ακόμα περισσότερο ο Kalle Rovanpera. H παρουσία του στο βάθρο σε έναν δύσκολο από τεχνικής άποψης αγώνα του δίνει το απαραίτητο boost να διεκδικήσει ακόμα ένα καλό πλασάρισμα στην Φινλανδία. 

Την τριάδα, έκλεισε ο Esapekka Lappi, που πάλεψε μέχρις εσχάτων με τον Elfyn Evans. Η μεταξύ τους διαφορά έφτασε τα επτά δέκατα του δευτερολέπτου αλλά κάπου εκεί, μίλησε η κλάση του Φινλανδού της Hyundai και έτσι ανέβηκε στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου. Τη νίκη μπορεί να μην την διεκδίκησε, αλλά ακόμα κι έτσι αποδείχθηκε πως στις χωμάτινες επιφάνειες μπορεί να κάνει την διαφορά.

Ο ενθουσιασμός του Suninen και το μεγάλο “αν” του Tanak
 

Η επιστροφή του Teemu Suninen στο κορυφαίο επίπεδο συνοδεύτηκε με μια πέμπτη θέση στην Εσθονία. Το WRC, δεν είναι καθόλου άγνωστο σε εκείνον και μπήκε κατευθείαν στο πνεύμα του. Δίχως να απειλήσει και να απειληθεί, απόλαυσε κάθε χιλιόμετρο και πλέον προετοιμάζεται σκληρά για τον αγώνα της πατρίδας του, στην Φινλανδία. 

Οι Takamoto Katsuta και Pierre-Louis Loubet, έδωσαν μάχη μέχρις εσχάτων για την έκτη θέση. Ο Ιάπωνας αντιμετώπισε προβλήματα, κυρίως το Σάββατο, ενώ ο Loubet κινήθηκε στον δικό του ρυθμό και τελικά έχασε την θέση του στην Powerstage, παλεύοντας ως το τελευταίο χιλιόμετρο. Σημαντικό ρόλο στην τελική κατάταξη, έπαιξε η ποινή πέντε δευτερολέπτων λόγω υπερβολικής χρήσης του υβριδικού συστήματος. Η παρουσία και των δύο στους βαθμούς άφησε και τους δύο ικανοποιημένους, βοηθώντας τις ομάδες τους στην κούρσα του πρωταθλήματος κατασκευαστών. 

Ο μεγάλος άτυχος του ράλλυ Εσθονίας, ήταν ο τοπικός ήρωας του, Ott Tanak. Πριν καν ξεκινήσει το επίσημο σκέλος του αγώνα χρεώθηκε με ποινή πέντε λεπτών, για αλλαγή κινητήρα, κόβοντας του με αυτόν τον τρόπο τα φτερά. Μέσα σε μιάμιση ημέρα, από την 49η θέση βρέθηκε στην 8η. Πλέον τον σώζει μόνο ένα θαύμα όσον αφορά τις πιθανότητες διεκδίκησης του τίτλου και το ράλλυ Φινλανδίας είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία να αποδείξει πως ακόμα περνάει η “μπογιά” του. 

Τέλος, οι Andreas Mikkelsen και Sami Pajari ήταν αυτοί που ολοκλήρωσαν την βαθμολογούμενη δεκάδα. Αυτό που κρατάμε είναι η ταχύτητα του νεαρού Φινλανδού βάζοντας δύσκολα στον βετεράνο Νορβηγό. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, βρίσκεται στα ραντάρ της Toyota για το 2024 ενόψει της επίσημης κυκλοφορίας του Toyota Yaris Rally2. 

Οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών

To WRC, συνεχίζεται με αμείωτη ένταση και το επόμενο ραντεβού είναι στην Φινλανδία το τετραήμερο 3-6 Αυγούστου, στον τελευταίο αγώνα πριν το καλοκαιρινό break. Εκεί θα δουμε μια παλιά καραβάνα, τον Jari-Matti Latvala να οργώνει τις γρήγορες και τεχνικές ειδικές της χώρας των 1000 λιμ΄νων, με ένα Toyota GR Yaris Rally1, για λογαριασμό της Toyota Gazoo Racing.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts