Μετά από έναν μαραθώνιο 24 Grand Prix, η F1 ολοκλήρωσε τον κύκλο της για το 2024 και το F1Racingnews σας παρουσιάζει τα βραβεία για την φετινή σεζόν!
Μια σεζόν διάρκειας 9,5 μηνών. 24 αγωνιστικά τριήμερα σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική. Προσπεράσεις, επαφές, συμβάντα και πολλά άλλα. Αυτή ήταν η F1 για το 2024 !!!
Ο οδηγός της χρονιάς:
Σάκης Ζαφειρόπουλος: “Δεν θα μπορούσε να είναι φυσικά άλλος από τον Max Verstappen. Ο Ολλανδός ξεκίνησε την σεζόν με το ταχύτερο μονοθέσιο και το εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο. Στην συνέχεια έφτασε να έχει το τέταρτο δυναμικότητας μονοθέσιο αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να πανηγυρίσει νίκες, βάθρα και φυσικά το τέταρτο πρωτάθλημα του“.
Γιώργος Λιακόπουλος: “Θα πάω με τον νικητή της χρονιάς που δεν είναι άλλος από τον Max Verstappen. Το 4ο πρωτάθλημα ήταν το πρωτάθλημα της απόδειξης του τι οδηγός είναι ο Ολλανδός της Red Bull. Από την κυριαρχία στην αρχή, στην συντηριτική προσέγγιση στη συνέχεια με ένα μονοθέσιο που έφτασε να είναι και 4ο σε δυναμική σε κάποιες πίστες, έως τις 2 νίκες – κλειδιά σε Interlagos και Lusail“.
Ηλίας Σιαφάκας: ‘‘Σε μια σεζόν, στα 2/3 της οποίας δεν είχε το ταχύτερο μονοθέσιο, ο Max Verstappen με έπεισε ώστε να αποτελεί τον οδηγό της σεζόν. Το 4ο Πρωτάθλημα της καριέρας του ήρθε με κόπο και εξαιρετική διαχείριση της βαθμολογικής διαφοράς σε κάθε πίστα. Φυσικά καλύτερη εμφάνιση του ήταν το Grand Prix Βραζιλίας, ωστόσο ένα ακόμα σπουδαίο προτέρημα του είναι η αποτελεσματικότητα/βελτίωση του σε ένα τριήμερο δράσης από τις Ελεύθερες Δοκιμές της Παρασκευής, έως και τον αγώνα της Κυριακής…”
Αδάμ Πίτσης: “Οδηγός της χρονιάς κατά τη γνώμη μου, είναι φυσικά ο Max Verstappen. Αδιαμφισβήτητα πήρε έναν ακόμη τίτλο, τον 4ο συνεχόμενο της καριέρας του, σε μία χρονιά κατά την οποία δεν είχε καν το ταχύτερο μονοθέσιο καθ’ όλη τη διάρκεια της. Κατάφερε να νικήσει τον εξαιρετικά μαχητικό Lando Norris με το ταχύτατο μονοθέσιό του με μεγάλη βαθμολογική υπέροχη, γεγονός το οποίο θεωρώ πως τον καθιστά άξιο οδηγό της χρονιάς.”
Πέτρος Γαβριηλίδης: “Χωρίς αμφιβολία ο Charles Leclerc. Παρά την ασταθή απόδοση της Scuderia, ο νεαρός κατάφερε να είναι ουκ ολίγες φορές στο κατάλληλο σημείο, την κατάλληλη στιγμή. Έτσι πήρε δύο πολύ σημαντικές και ιστορικές νίκες“.
Μάνος Καρκαλέμης: “Lewis Hamilton. Σε μια χρονιά που ήξερε ότι ήταν η τελευταία του στη Mercedes, με ένα μονοθέσιο που δεν ήταν… ακριβώς στα μέτρα του, με τον Russell να λαμβάνει πρώτος τις αναβαθμίσεις, κατάφερε και πήρε δύο νίκες με ένα μονοθέσιο που σαφέστατα δεν ήταν το καλύτερο του grid, ενώ έδωσε και παράσταση στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς -και του ιδίου με τη Mercedes-, προσπερνώντας εν τέλει, στον τελευταίο γύρο, τον (πρώην) team mate του.“
Ο πιο βελτιωμένος οδηγός:
Σάκης Ζαφειρόπουλος: “Oscar Piastri δαγκωτό. Στην δεύτερη σεζόν του στο πρωτάθλημα της Formula 1 και με το κατάλληλο μονοθέσιο έδειξε πως είναι ικανός για μεγάλα πράγματα. Βοήθησε την McLaren για το πρωτάθλημα κατασκευαστών και σίγουρα έχει όλο το μέλλον μπροστά του“
Γιώργος Λιακόπουλος: “Αδιαμφισβήτητα ο Oscar Piastri ! Η παρουσία του Αυστραλού οδηγού της McLaren έπαιξε κακά τα ψέματα, κομβικό ρόλο στην εφετινή κατάκτηση του πρωταθλήματος στους κατασκευαστές από την McLaren“.
Ηλίας Σιαφάκας: ”Υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι, μα εγώ θεωρώ πως αξίζει να είναι ο Nico Hulkenberg. Μια εκπληκτική σεζόν για τον Γερμανό, στα 36 του χρόνια. Η νέα σεζόν θα τον βρει ως No.1 στη Kick Sauber, επομένως Audi από το 2026. Ο Hulkenberg χάρισε στη Haas βαθμούς σε 10 από τα 24 Grand Prix, όμως τερμάτισε στην 11η θέση (πρώτη θέση που δε βαθμολογείται) 7 φορές (!), δείχνοντας τη συνέπεια του σε έναν εκ των best of the rest του grid!”
Αδάμ Πίτσης: “Ο Oscar Piastri έδειξε πολύ γρήγορα κατά τη διάρκεια του 2024 πως έχει τη δυναμική ενός ανερχόμενου παγκόσμιου πρωταθλητή και πως έχει τη δυνατότητα να κοντράρει τους πάντες στα ίσια. Πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του φέτος ενώ βοήθησε σε τεράστιο βαθμό τη McLaren στην κατάκτηση του τίτλου στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Σίγουρα του χρόνου θα είναι ένας εκ των διεκδικητών του τίτλου εάν έχει και πάλι ένα γρήγορο μονοθέσιο στα χέρια του.”
Πέτρος Γαβριηλίδης: “Αρκετοί οδηγοί έδειξαν βελτιωμένοι σε σχέση με πέρσυ. Παρόλα αυτά ο George Russell ήταν αυτός που έκανε το μεγαλύτερο άλμα. Όχι μόνο ήταν φέτος πιο προσεκτικός – έτσι δεν είχαμε συμβάντα όπως αυτό της Σιγκαπούρης – αλλά είχε και στιγμές ξεχωριστής εφυίας, όπως στον αγώνα του Βελγίου. Όλα αυτά νικώντας για άλλη μια χρονιά τον ομόσταυλό του Lewis Hamilton“.
Μάνος Καρκαλέμης: “Θα πω τον Pierre Gasly, ο οποίος, ειδικά στο δεύτερο μισό της σεζόν, έδειξε ότι είναι έτοιμος να αποτελέσει τον No 1 πιλότο μίας ομάδας, εν προκειμένω της Alpine. Κατάφερε μάλιστα να γράψει και ιστορία, όντως ο πρώτος πιλότος που δε προξένησε ούτε ενός δολαρίου ζημιά στο μονοθέσιό του. Βελτιωμένος, εκτός από οδηγικής απόψεως, και σε πνευματικό επίπεδο, καθώς -ορθότατα- δε μπλέχτηκε σε περιττές “κοκορομαχίες” με τον απερχόμενο Ocon.“
Η πιο βελτιωμένη ομάδα:
Σάκης Ζαφειρόπουλος: “Για εμένα η Haas αξίζει την νίκη σε αυτή την κατηγορία καθώς ήταν σταθερά μέσα στους βαθμούς όλη την χρονιά. Μπορεί να έχασε την έκτη θέση από την Alpine στα τελειώματα του πρωταθλήματος αλλά αν συνεχίσει με αυτό τον ρυθμό υπό τις οδηγίες του Ayao Komatsu τότε η νέα χρονιά ίσως την βρει και πιο ψηλά“.
Γιώργος Λιακόπουλος: “Νικήτρια σε αυτή την κατηγορία αναδεικνύεται για εμένα η ομάδα της Haas. Με τον Ayao Komatsu αντικαταστάτη του Guenther Steiner στη θέση του αγωνιστικού διευθυντή, η Αμερικανική ομάδα κατάφερε να έχει τον τίτλο της “best of the rest” ομάδας στο grid, άσχετα από την ήττα της στο τέλος από την Alpine, για την 6η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών“.
“Η επιλογή της Haas, αντί της Alpine έγινε διότι η Γαλλική ομάδα έχει ακόμα και σήμερα πολλά δομικά θέματα, ασχέτως της άφιξης των Oliver Oakes και Flavio Briatore, σε θέσεις καίριες εντός της ομάδας“.
Ηλίας Σιαφάκας: ”Δίχως αμφιβολία για εμένα είναι η Πρωταθλήτρια McLaren. Επιλέγοντας ένα εξαιρετικό δίδυμο οδηγών και τον Andrea Stella αντί του Seidl, η ομάδα από το Woking ‘τρέλανε’ τον κόσμο με την βελτίωση σε κάθε τομέα του μονοθεσίου. Υπήρξαν πίστες όπως της Ολλανδίας ή της Ουγγαρίας στις οποίες η McLaren πέτυχε άνετες νίκες έναντι των αντιπάλων. H κατάκτηση του Πρωταθλήματος χρίζει φαβορί τους ‘πορτοκαλί’ και για το επόμενο Πρωτάθλημα. Ίσως τα καλύτερα να είναι μπροστά…”
Αδάμ Πίτσης: “Η παγκόσμια πρωταθλήτρια του 2024 ήταν και η πιο βελτιωμένη ομάδα του 2024. Η McLaren έκανε ένα μεγάλο άλμα σε σχέση με το 2023, εκεί όπου είχε βρεθεί στη 4η θέση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών. Μπορεί το 2023 να είχε δείξει μεγάλα σημάδια βελτίωσης στο δεύτερο μισό της σεζόν, ωστόσο το 2024 πραγματικά η απόδοσή της απογειώθηκε παίρνοντας πολύ καλά αποτελέσματα σχεδόν σε κάθε πίστα.“
Πέτρος Γαβριηλίδης: “Δεν μπορεί να είναι άλλη από τη Mclaren. Από μια δυνατή, απλά, ομάδα πέρσυ σε πρωταθλήτρια κατασκευαστών φέτος και κοντά σε έναν τίτλο οδηγών. Οι προσθήκες σημαντικών μελών σε καίριες θέσεις, η φοβερή εξέλιξη του μονοθεσίου και η εμπιστοσύνη σε δύο νέους πλην ταλαντούχους οδηγούς. Αυτές οι κινήσεις έχουν βγει κια με το παραπάνω στον Zak Brown, ο οποίος αναγέννησε στο σχήμα του Woking“.
Μάνος Καρκαλέμης: “Εδώ δε νομίζω ότι χωράει η οποιαδήποτε συζήτηση. Προφανέστατα η McLaren, σε σημείο που έκανε τη Red Bull να προσπαθεί να βρει πού “έκλεβε” και είχε αυτή την πρωτοφανή βελτίωση. Και η αλήθεια είναι ότι το ίδιο το sport είχε ανάγκη την επιστροφή της McLaren σε top επίπεδο…“
Η pole της χρονιάς:
Σάκης Ζαφειρόπουλος: “Grand Prix Monaco και Charles Leclerc. Μία άκρως σημαντική pole position σε ένα Grand Prix που παίζει τεράστιο ρόλο για την έκβαση του αγώνα. O Leclerc πήρε την pole και την πρώτη του νίκη στο Grand Prix της πατρίδας του“.
Γιώργος Λιακόπουλος: “Στο τριπλό ντέρμπι Russell (στο Μόντρεαλ), Norris (στο Interlagos) και Verstappen (στο Lusail), την νίκη καταλαμβάνει ο Verstappen (σ.σ. άσχετα από την ποινή που έλαβε μετά). Εάν βάλουμε τον γύρο σε επανάληψη, όπως και το τριήμερο, ο Ολλανδός 4ακις παγκόσμιος πρωταθλητής πέτυχε αυτό που είναι ακατόρθωτο. Pole με έναν μονοθέσιο 4ο σε δυναμικότητα στον γρήγορο γύρο“.
Ηλίας Σιαφάκας: ”Πολλές μάχες δίχως φαβορί έλαβαν χώρα τη φετινή σεζόν. Οδηγοί που έδειχναν να μην ανταποκρίνονται σε ρυθμό Pole κατάφερναν την κρίσιμη στιγμή να εμφανιστούν ανακατεύοντας το grid ενόψει αγώνα. Η πιο καθοριστική Pole της σεζόν, όμως, είναι αυτή στο Monaco, όπου και η Pole αυτή μετατρέπεται σε νίκη την Κυριακή εκτός απροόπτου. Ο Charles Leclerc έκανε την καλύτερη δουλειά εκεί, και για αυτό τον λόγο θα του δώσω το ‘βραβείο’ της καλύτερης Pole…”
Αδάμ Πίτσης: “Το 2024 ήταν μια χρονιά κατά την οποία είδαμε πολλές εντυπωσιακές μάχες στις κατατακτήριες δοκιμές. Ωστόσο η στιγμή που έμεινε χαραγμένη στο μυαλό μου ήταν η pole position του Charles Leclerc στην πατρίδα του, το Μονακό. Ο λόγος είναι πως ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari έψαχνε εδώ και αρκετές σεζόν την πολυπόθητη νίκη στο Μονακό, ωστόσο λόγω λαθών και ατυχιών δεν είχε καταφέρει να την κατακτήσει. Οπότε η pole αυτή στο Μονακό ήταν πολύ σημαντική για τον ίδιο καθώς στη συγκεκριμένη πίστα, το να ξεκινάς τον αγώνα σου από την πρώτη θέση ειναι το Α και το Ω.”
Πέτρος Γαβριηλίδης: “Charles Leclerc, Monaco. Ήξερε πως ένα τέλειο αποτέλεσμα θα οδηγούσε σε μια τέλεια Κυριακή και – επιτέλους – στη δόξα. Έκανε ακριβώς αυτό που έπρεπε παίρνοντας την – για εμένα – δυσκολότερη pole σε μια πίστα που δε συγχωρεί ούτε την υπόνοια λάθους“.
Μάνος Καρκαλέμης: “GP Μεξικό, Carlos Sainz Jr. Πραγματικά σε δικό του ρυθμό, τόσο στις κατατακτήριες, όσο και στον αγώνα μετέπειτα. Έκανε όλους τους άλλους να φαίνονται αργοί.“
Ο Rookie της χρονιάς:
Σάκης Ζαφειρόπουλος: “Αν και όλοι οι rookie μας έδειξαν ότι υπάρχει μέλλον όσον αφορά τους οδηγούς της Formula 1, εμένα με κέρδισε ο Ollie Bearman. Βρέθηκε ξαφνικά στην θέση του Carlos Sainz με την απαιτητική Ferrari στην Σαουδική Αραβία και έφερε βαθμούς για την ομάδα,ενώ και στο Baku με την Haas πάλι κατάφερε να φέρει σημαντικούς βαθμούς“.
Γιώργος Λιακόπουλος: “Χωρίς καμία αμφιβολία ο Franco Colapinto ! Ο 21χρονός οδηγός από την Αργεντινή κέρδισε επάξια την ευκαιρία που του δόθηκε και χάρισε πολλές στιγμές. Από τις ζημιές που προκάλεσε στο μονοθέσιο της Williams σε Interlagos και Las Vegas, λόγω απειρίας, έως την άμυνα του επάνω στον Perez στη Σιγκαπούρη και την βαθμολόγηση του στο GP Αζερμπαϊτζάν (σ.σ. διπλή βαθμολόγηση για την Williams) και στο GP Αμερικής“.
Ηλίας Σιαφάκας: ”Στα δικά μου μάτια είναι ο Ollie Bearman. Κλήθηκε να οδηγήσει μια Ferrari στη Σαουδική Αραβία και έφερε εις πέρας την αποστολή του με την εντυπωσιακή 7η θέση. Λίγες εβδομάδες μετά, αντικατέστησε στο Μπακού τον Magnussen και κατάφερε εκ νέου να βαθμολογηθεί, κρατώντας πίσω του τον teammate του, Nico Hulkenberg. Έτσι, έγινε και ο πρώτος που βαθμολογείται στα δύο πρώτα Grand Prix στη F1, αγωνιζόμενος με δυο διαφορετικές ομάδες. Στην τρίτη και τελευταία συμμετοχή του στη Βραζιλία σε δύσκολες καιρικές συνθήκες προκρίθηκε στο Q3 των Κατατακτήριων Δοκιμών. Εκτός των παραπάνω, εξασφάλισε και μια θέση στη Haas τη νέα σεζόν. Τι άλλο θα μπορούσε να ζητήσει κάποιος από έναν rookie;
Αδάμ Πίτσης: “Ο Franco Colapinto θεωρώ πως ήταν ο Rookie της χρονιάς. Είχε αρκετά σκαμπανεβάσματα καθώς είχε πολλές στιγμές που τον σημάδεψαν όπως αυτή στο πίστα του Interlagos, ωστόσο είχε και αρκετές αξιοσημείωτες στιγμές οι οποίες του χάρισαν τους πρώτους του βαθμούς στη Formula 1 με ένα μονοθέσιο το οποίο σίγουρα δεν είναι εύκολο να βρεθεί στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Αναμένουμε να δούμε τι του επιφυλάσσει το προσεχές μέλλον.”
Πέτρος Γαβριηλίδης: ” Θα βάλω τον Liam Lawson, παρά την κουτσουρεμένη σεζόν που έτρεξε. Όπως και να έχει όμως ο Νεοζηλανδός, έδειξε τα δόντια του σε κάθε ευκαιρία που πήρε. Δε δίστασε να κοιτάξει κατάματα και πολύ πιο έμπειρους οδηγούς, όπως ο κύριος ανταγωνιστής του για μια θέση στη Red Bull, Perez. Κατ’ εμέ θα έπρεπε να μην είχε αντικατασταθεί πέρσυ από τον Ricciardo.”
Μάνος Καρκαλέμης: “Franco Colapinto. Εντυπωσιακό ξεκίνημα, έκανε κάποια -αναμενόμενα- λαθάκια στη συνέχεια, αλλά το ζουμί είναι ότι έδειξε πως ο Albon κάθε άλλο παρά απλησίαστος ήταν. Μάλιστα δεν είμαι καθόλου σίγουρος αν το δίδυμο Albon-Sainz της Williams θα είναι καλύτερο από ένα υποτιθέμενο δίδυμο Colapinto-Sainz.”
Η απογοήτευση της χρονιάς:
Σάκης Ζαφειρόπουλος: “Sergio Perez με βαθμολογία -0 όπως είπαμε στο GP2 Podcast…GP2. Πολύ κακή χρονιά για τον Μεξικάνο που στοίχησε στην Red Bull το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Έπρεπε να είχε αντικατασταθεί μετά το Grand Prix του Βελγίου“.
Γιώργος Λιακόπουλος: “Εάν είχα 2 επιλογές, αυτές θα ήταν οι Sergio Perez και Logan Sargeant. Ωστόσο η απογοήτευση ήταν ξεκάθαρα ο Sergio Perez. Ο Μεξικανός οδηγός αρχικά δε μπόρεσε να κοντράρει τον συναθλητή του Max Verstappen και δευτερευόντως η πτωτική συνεχόμενη πορεία από την Σιγκαπούρη και μετά. Τα 2 highlights είναι: η δήλωση του στο GP Αμερικής και η προσπέραση μέσα στο pitlane από τον Franco Colapinto, στο Sprint Race του GP Κατάρ“.
Ηλίας Σιαφάκας: “Είναι δύσκολο να προσπεράσει οποιοσδήποτε τον Sergio Perez και τη φετινή τραγική σεζόν που πραγματοποίησε, για να μην αναφερθεί ο Μεξικανός σε αυτή την κατηγορία. Οι γκάφες και οι απογοητευτικές στιγμές είναι σχεδόν αμέτρητες. Αυτό που μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση ήταν η αδυναμία στο μισό της σεζόν να προκριθεί έστω στο Q2 των Κατατακτήριων Δοκιμών. Έτσι, ήταν δύσκολο να πλησιάσει τις πρώτες θέσεις στους αγώνες. Η Red Bull αποφάσισε να τον στηρίξει και στο καλοκαιρινό διάλειμμα, αλλά και μετά τη Σιγκαπούρη, όμως η αγωνιστική εικόνα του Perez δε βελτιώθηκε στο ελάχιστο. Εκτός αυτών, η ‘γλώσσα του σώματος’ του, έδειχνε έναν πιλότο σχεδόν ‘παραιτημένο’, και ανήμπορο να προσφέρει κάτι ουσιαστικό στην ομάδα του…”
Αδάμ Πίτσης: “Αδιαμφισβήτητα, η απογοήτευση της χρονιάς ήταν ο Sergio Perez. Ο Μεξικάνος οδηγός της Red Bull πραγματοποίησε μία καταστροφική σεζόν κατά την οποία συγκέντρωνε βαθμούς με το σταγονόμετρο, ήταν υπερβολικά πίσω σε θέματα απόδοσης σε σύγκριση με τον teammate του και παγκόσμιο πρωταθλητή, Max Verstappen. Μπορεί να μην είχε η Red Bull το ταχύτερο μονοθέσιο, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος της σεζόν, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούνται τα τραγικά αποτελέσματα του Μεξικανού, ειδικά στις κατατακτήριες δοκιμές, εκεί όπου πολλές φορές βρέθηκε εκτός του Q3.”
Πέτρος Γαβριηλίδης: ” Για εμένα είναι διπλή. Αρχικά η Williams. Τρέφω, λόγω νοσταλγίας, μεγάλη συμπάθεια στο Grove και στην αξιότιμη προσπάθεια που κάνει ο James Vowles και οι υπόλοιποι. Όμως η εικόνα φέτος ήταν κατώτερων των προσδοκιών. Ο Logan Sergeant αντικαταστάθηκε πολύ αργότερα από ότι έπρεπε, οι οδηγοί ενεπλάκησαν σε πολλά και καταστροφικά ατυχήματα και η εξέλιξη του μονοθεσίου δεν ήταν η αναμενόμενη. Αυτά στέρησαν βαθμούς στην ομάδα η οποία χαροπάλεψε για να μη βγει τελευταία. Μακάρι ο Vowles να μην απογοητεύσει και του χρόνου. Ως δεύτερη θα αναφέρω το ότι για μια ακόμα χρονιά δεν έχουμε Grand Prix Γερμανίας, αλλά μάλλον με αυτό το πλευρό πρέπει να κοιμάμαι…!”
Μάνος Καρκαλέμης: “Αναμφίβολα η Aston Martin. Εντάξει, όλοι ξέρουμε ότι στοχεύει στο να πρωταγωνιστήσει από το 2026 κι έπειτα, αλλά μετά από τόσο καλό ξεκίνημα στη σεζόν 2023, δε δικαιολογείται να μένει το 2024 τόσο μακριά από την πρώτη τετράδα. Υπό διαφορετικές συνθήκες ο Alonso θα της είχε κουνήσει ήδη το μαντήλι…“
Ο καλύτερος αγώνας της χρονιάς:
Σάκης Ζαφειρόπουλος: “Θα μπορούσε να είναι κάτι διαφορετικό από το Grand Prix της Βραζιλίας;; Ένας αγώνας όπου ο Verstappen στην ουσία κατέκτησε τον τίτλο παρόλο που εκκινουσε από την 17η θέση. Βέβαια τι να πει κανείς για τις δύο Alpine; Ένας αγώνας που τα είχε ΟΛΑ“.
Γιώργος Λιακόπουλος: “Στην μονομαχία GP Καναδά εναντίον GP Sao Paulo, νικητής για εμένα αναδεικνύεται ο αγώνας στο Interlagos. Νίκη Verstappen από την 17η θέση, με μεγάλες προσπεράσεις στους πρώτους 10 γύρους, τετ α κε Perez, Norris από την pole στην 6η θέση και το διπλό βάθρο της Alpine, το οποίο έθεσε τα θεμέλια για την 6η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών“.
Ηλίας Σιαφάκας: ”Υπήρχαν πολλά Grand Prix που είχαν έντονο ανταγωνισμό και ανατροπές. Άπαντες οι φίλοι του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, δεδομένα, απόλαυσαν μια πολύ καλή σεζόν, σε σύγκριση με τον περσινό μονόλογο του Max Verstappen. Με το advantage ότι πρόκειται για την αγαπημένη μου πίστα, το φετινό Grand Prix του Silverstone αποτέλεσε τον καλύτερο αγώνα της σεζόν. Η νίκη του Lewis Hamilton, το ‘1-2’ που κρατούσε η McLaren, η βροχή, η κρίσιμη 2η θέση του Verstappen, αλλά και η λανθασμένη τοποθέτηση ελαστικών στον Leclerc συνέθεσαν ένα απολύτως ανατρεπτικό σκηνικό που θα μείνει στο μυαλό μας για πολύ καιρό…”
Αδάμ Πίτσης: “Η σεζόν του 2024 μας χάρισε πολλούς εντυπωσιακούς και δραματικούς αγώνες. Ωστόσο, ο αγώνας στο βροχερό Interlagos δεν γίνεται να μην βρεθεί στην κορυφή. Ο αγώνας αυτός είχε κυριολεκτικά ότι θα ήθελε να παρακολουθήσει ένας άνθρωπος ο οποίος αγαπάει το σπορ. Είχε προσπεράσεις, ποινές, διακοπές και πολλές συγκινήσεις. Ο Max Verstappen έκανε ίσως τον καλύτερο αγώνα της καριέρας του κατακτώντας τη νίκη σε μια μέρα όπου εκκίνησε τον αγώνα του από την 17η θέση. Πραγματικά ήταν ο αγώνας στον οποίο απέδειξε γιατί έχει κατακτήσει όλους αυτούς τους τίτλους και πως είναι ένας εκ των “rain masters”.”
Πέτρος Γαβριηλίδης: “Βραζιλία χωρίς δεύτερη σκέψη. Η πίστα αυτή δε λέει να μας αφήσει να… απολαύσουμε έναν βαρετό αγώνα. Με βροχή, με καθυστερήσεις, με ποινές, με μαύρες σημαίες, με αναπάντεχα βάθρα, στρατηγικές, φοβερές προσπεράσεις και απίστευτη οδήγηση στη βροχή από τον Verstappen. Α, να μην ξεχάσω το ‘σόου’ του Lance Stroll στο γύρο σχηματισμού.”
Μάνος Καρκαλέμης: “Interlagos, χωρίς δεύτερη σκέψη. Οδηγικό σεμινάριο από έναν εντυπωσιακό Verstappen, Gasly και Ocon να ανασταίνουν μία ασθμαίνουσα Alpine, η κατάρρευση του Norris, που επιβεβαίωσε ότι δεν ήταν έτοιμος για τίτλο, αλλά και ξεκάθαρη ατυχία για τον Tsunoda, που ήταν ο πρώτος που είχε διαλέξει σωστά ελαστικά και είχε τεράστια ευκαιρία να ηγηθεί του αγώνα, ο οποίος όμως διεκόπη προσωρινά.“
Η προσπέραση της χρονιάς:
Σάκης Ζαφειρόπουλος: “Όταν θες να κατακτήσεις το παγκόσμιο πρωτάθλημα δεν γίνεται να σε προσπερνάει ο teammate σου έτσι. Ο λόγος για τον Oscar Piastri που πραγματοποίησε μία εξαιρετική προσπέραση στον teammate του Lando Norris στο Grand Prix της Ιταλίας. Μία προσπέραση που μέτρησε στο τέλος του αγώνα αλλά και της χρονιάς“.
Γιώργος Λιακόπουλος: “Η διπλή προσπέραση του Alexander Albon στο GP Καναδά, στο σικέιν, πριν τον “τοίχο των πρωταθλητών” επάνω στους Daniel Ricciardo και Esteban Ocon, στις μεικτές συνθήκες του “Circuit Gilles Villeneuve“.
Ηλίας Σιαφάκας: ”Η προσπέραση του Oscar Piastri στον Lando Norris στον εναρκτήριο γύρο στη Monza της Ιταλίας. Ήταν μια στιγμή ‘καθιέρωσης’ για τον Αυστραλό στους κορυφαίους πιλότους στις συνειδήσεις μας. Ο χρόνος που είχε να το κάνει ήταν πολύ λίγος, και αυτά που θα έχανε εάν δεν τα κατάφερνε πάρα πολλά. Όμως, εκεί ξεχωρίζει ένας κορυφαίος από έναν εξαιρετικό πιλότο. Ο Piastri το τόλμησε και δικαιώθηκε, έστω κι αν έχασε τη νίκη, εν τέλει…”
Αδάμ Πίτσης: “Το διπλό προσπέρασμα του Alex Albon στους Esteban Ocon και Daniel Ricciardo στο Grand Prix του Καναδά ήταν για εμένα το εντυπωσιακότερο για το 2024. Μάλιστα δεν ήταν εύκολη η προσπάθεια του Albon, καθώς οι συνθήκες ήταν αμφίρροπες διότι οι πίστα ήταν σε κάποια σημεία βρεγμένη και σε κάποια (στην αγωνιστική γραμμή) στεγνή.”
Πέτρος Γαβριηλίδης: “Χωρίς δεύτερη σκέψη η πιρουέτα του Alex Albon στο βροχερό Καναδά. Σε μια πίστα που δε συγχωρεί λάθη, ειδικά ούσα βρεγμένη, o Albon πέρασε καθαρά τον Ricciardo και εν συνεχεία σφήνωσε πανέξυπνα το μονοθέσιό του στο μικρό παραθυράκι που άφησε ο Ocon. Όλα καθαρά και χωρίς καμιά επαφή“.
Μάνος Καρκαλέμης: “Θα πω κι εγώ αυτή του Piastri στον Norris, στο GP της Monza. Ήταν η στιγμή που ο Αυστραλός “είπε” στον team mate του ότι δε προτίθεται να κάτσει να παριστάνει τον Νο 2 πιλότο της ομάδας προς όφελος του ιδίου. Και ταυτόχρονα η κίνηση που έδειξε ότι το 2025 θα έχουμε τεράστια μάχη μεταξύ των δύο, με δεδομένο ότι η McLaren θα εξακολουθήσει να έχει προοπτικές για τίτλους.“
Η… γκάφα της χρονιάς:
Σακης Ζαφειρόπουλος: “Qatar – Colapinto – Perez. Ο Μεξικάνος τα κατάφερε και πάλι φέτος“.
Πέτρος Γαβριηλίδης: “Η έξοδος του Lance Stroll στο γύρο σχηματισμού στο GP του Sao Paolo. Αλλά κυρίως ό, τι ακολούθησε μετά. Βρεγμένη πίστα, κακές συνθήκες και κρύα ελαστικά ήταν ήδη ένα δυνατό κοκτέιλ για τον επιρρεπή στα λάθη οδηγό. Έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και βγήκε εκτός. Αμέσως μετά όμως ο Lancelot θυμήθηκε ότι είναι ο Lance Stroll και αντί να πρυτανεύσει η λογική του, έστριψε μέσα στην αμμοπαγίδα βυθίζοντας το μονοθέσιό του. Θα ήμουν επιεικής αν ήταν η πρώτη του χρονιά. Αλλά δυστυχώς για τον ίδιο είναι η 7η.”
Ηλίας Σιαφάκας: ”H προσπέραση του Colapinto στον Perez στο pit lane του Qatar, καθώς ο Μεξικανός ήταν…αφηρημένος!”
Αδάμ Πίτσης:
“Χωρίς πολλά λόγια… Η έξοδος του Lance Stroll στο γύρο σχηματισμού στο Grand Prix της Βραζιλίας ήταν χωρίς αμφιβολία η ΓΚΑΦΑ της χρονιάς…”
Μάνος Καρκαλέμης: “Προφανέστατα η αποδοχή, από μέρους του Daniel Ricciardo, της εντολής να πάρει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, στο GP της Σιγκαπούρης, από τον Lando Norris, για να του στερήσει τον ένα βαθμό, προς όφελος της “μαμάς” ομάδας Red Bull και του Max Verstappen.
Κίνηση που, ήταν τόσο κραυγαλέα unfair, που κατοπινά ανάγκασε την FIA να καταργήσει τον εν λόγω κανονισμό, αλλά και κίνηση που αμαύρωσε την εικόνα του Αυστραλού πιλότου, που, συν τοις άλλοις, είδε, όπως αναμενόταν, την πόρτα της εξόδου από την Viva Cash RB, πριν το φινάλε της σεζόν. Θα μπορούσε λοιπόν, πολύ απλά, είτε να αρνηθεί, είτε να κάνει κάποιο “λάθος” στο συγκεκριμένο γύρο, ώστε να αποχωρήσει από την F1 με πλήρη αξιοπρέπεια και με ψηλά το κεφάλι. Τερατώδης γκάφα από μεριάς του.“
Γιώργος Λιακόπουλος: “Η προσπέραση που δέχθηκε ο Sergio Perez από τον Franco Colapinto, στην εκκίνηση του Sprint Race του GP Κατάρ, μες στο pitlane. Απλά μαγικό !!!“
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.