Ο επικεφαλής της Ferrari Mattia Binotto λέει ότι “ποτέ δεν είναι εύκολη απόφαση” να χρησιμοποιήσεις team orders μετά την αλλαγή θέσεων των οδηγών του κατά την διάρκεια του Βελγικού Grand Prix.
O poleman Charles Leclerc έλεγχε τον αγώνα κατά την διάρκεια του πρώτου stint αλλά η απόφαση να βάλουν νωρίτερα τον Sebastian Vettel στα pit οδήγησε τον Γερμανό στο κάνει το undercut και να βρεθεί μπροστά από τον Leclerc.
H Ferrari έδωσε οδηγία στον Vettel να επιτρέψει στον Leclerc να περάσει μπροστά στον 27ο γύρο, πριν προσπαθήσει να καθυστερήσει τον Lewis Hamilton.
O Vettel κατάφερε επιτυχώς να κρατήσει τον Hamilton πίσω του για αρκετούς γύρους, δίνοντας μία μεγάλη ανάσα στον Leclerc ο οποίος κατάφερε να πετύχει την παρθενική του νίκη.
“Στην αρχή της σεζόν όταν το προσπαθήσαμε δεν ήταν πολύ αποδεκτό από τους έξω” είπε ο Binotto.


“Από την αρχή της σεζόν πάντα λέγαμε ότι η πρώτη προτεραιότητα είναι η ομάδα και οι ομαδικοί βαθμοί. Έτσι αγώνα με τον αγώνα συζητήσαμε με τους οδηγούς ποια μπορεί να είναι η κατάσταση και ήταν κάτι που συζήτησα και με τους δύο το πρωί.”
“Και χωρίς αμφιβολία μετά από μερικούς αγώνες τα πράγματα έγιναν πιο απλά, ακόμα και όταν συζητούσα με τους οδηγούς και εκείνοι το καταλάβαιναν.”
“Πρέπει να πω πως ποτέ δεν είναι μία εύκολη απόφαση, επειδή οι οδηγοί είναι στο αυτοκίνητο για να οδηγήσουν όσο πιο γρήγορα μπορούν. Με κάποιο τρόπο να κάνουν ότι περισσότερο μπορούν για τους εαυτούς τους.”
“Αλλά αρχικά πιστεύω ότι δεν υπήρχαν πολλές επιλογές. Έπρεπε να βάλουμε τον Seb στα pit για να τον προστατέψουμε από την Mercedes. Αλλιώς ο Hamilton θα σταματούσε και θα μας έκανε το undercut.”
“Δεύτερον επειδή έμεινε έξω περισσότερο ο Charles βρέθηκε σε καλύτερη θέση με τα ελαστικά. Ο Seb προφανώς ηταν ταχύτερος σε εκείνο το σημείο και θα τον περνούσε απλά επειδή ήταν σε διαφορετική στρατηγική.”


“Έτσι ήταν σε διαφορετική στρατηγική και σκεφτήκαμε ότι ήταν σε διαφορετική στρατηγική. Και πως αυτό δεν θα ήταν το καλύτερο πράγμα για την ομάδα.”
Ο Binotto είπε πως η Ferrari δεν σκόπευε ποτέ να χωρίσει τις στρατηγικές των Vettel και Leclerc. Πρόσθεσε πως η απόφαση απλά πάρθηκε ως αντίδραση στην πιθανή απειλή της Mercedes.
“Δεν θέλαμε να χωρίσουμε την στρατηγική ” εξήγησε
” Πιστεύω πως απλά έπρεπε να αντιδράσουμε σε αυτό που έκανε η Mercedes εκείνη την στιγμή.”
“Αν μπορούσαμε να πάμε πιο μακριά με τον Seb, θα το είχαμε κάνει. Οπότε ήμασταν προετοιμασμένοι να πάμε όσο πιο μακριά γινόταν. Αλλά μόλις είδαμε την Mercedes έτοιμη για pit έπρεπε να αντιδράσουμε.”
“Και ο Charles πήρε κάποιο πλεονέκτημα, μερική διαφορά. Οπότε θα μπορούσε να μείνει έξω χωρίς να θέσει σε ρίσκο θέση του στην πίστα και όταν ήταν η σωστή στιγμή να σταματήσει στα pit. Απλά σταμάτησε.”


Ερωτηθείς αν η ομάδα έχει κάποια εξήγηση για τις μεγάλες διαφορές στην απόδοση των οδηγών της. Ο Binotto απάντησε: “Όχι ακόμα. Δεν θα χρησιμοποιούσα την λέξη “μεγάλη”.”
“Σίγουρα ο Sebastian υπέφερε από την φθορά αυτό το Σαββατοκύριακο, τόσο την Παρασκευή όσο και στον αγώνα.”
“Σίγουρα έχει να κάνει και με το set – up.”
“O Seb συνήθως είναι πολύ καλός στο να διαχειρίζεται τα ελαστικά, ειδικά στους πρώτους γύρους ώστε να τα χρησιμοποιήσει μετά.”
“Οπότε είναι κάτι τι οποίο θα το φροντίσουμε. Θα προσπαθήσουμε να το καταλάβουμε και να το αναλύσουμε και σίγουρα κάτι που αν καταφέρουμε να μάθουμε. Θα βοηθήσει να βελτιώσουμε τους εαυτούς μας στο μέλλον. Αλλά μέχρι στιγμής καμία απάντηση.”
Για περισσότερα νέα πατήστε εδώ. Ενώ μπορείτε να μας ακολουθήσετε και στο κανάλι μας στο youtube.