Όπως και την περσινή χρονιά έτσι και φέτος αποφασίσαμε να δώσουμε τα δικά μας βραβεία σε πολλές και διάφορες κατηγορίες.
Ο οδηγός της χρονιάς
Σάκης Ζαφειρόπουλος: Σίγουρα το να κερδίζεις επτά Παγκόσμιους τίτλους στην Formula 1 μόνο εύκολο δεν είναι. Ο Lewis Hamilton για άλλη μία σεζόν κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο του πρωταθλητή και να ισοφαρίσει το ρεκόρ του Michael Schumacher. Ταυτόχρονα την φετινή σεζόν έσπασε και το ρεκόρ νικών του Γερμανού. Μπορεί όντως ο Hamilton να είχε το κορυφαίο μονοθέσιο αλλά σε αρκετές περιπτώσεις χρειάστηκε να δείξει το οδηγικό ταλέντο που έχει. Το μόνο που μένει πια είναι να δούμε που θα σταματήσει.
Νίκος Δαφνομήλης: Πολλοί οδηγοί ξεχώρισαν για τις επιδόσεις τους. Charles Leclerc, Max Verstappen, George Russell, Sergio Perez είναι φαβορί για τον τίτλο του καλύτερου οδηγού. Ωστόσο, δύσκολα θα διάλεγα άλλον από τον Lewis Hamilton. O Βρετανός διέλυσε κάθε υποψία ανταγωνισμού. Έκανε ένα σχεδόν τέλειο πρωτάθλημα και έχοντας πλέον το όνομά του γραμμένο σε 2 σημαντικά ρεκόρ, είναι δύσκολο να μην τον διαλέξω.
Γιώργος Τσιάκαλος: για μένα, Max Verstappen: όντας με μονοθέσιο που απείχε παρασάγγας από τις Mercedes και “αβοήθητος” από τον teammate του, έχασε για λίγους βαθμούς την δεύτερη θέση και πήρε δύο εξαιρετικές νίκες σε Silverstone και Abu Dhabi, έχοντας μετριάσει τα αβίαστα λάθη που τον χαρακτήριζαν στο παρελθόν και δείχνοντας πως δοθείσης της ευκαιρίας, μπορεί να αποτελέσει μεγάλο πονοκέφαλο για τον Lewis Hamilton…
Αδάμ Πίτσης: για εμένα είναι ο Charles Leclerc. Είναι σίγουρα και άλλοι οδηγοί που θα μπορούσα να αναφέρω, ωστόσο ο Μονεγάσκος οδηγός της Scuderia Ferrari έκανε κυριολεκτικά τα αδύνατα δυνατά με το πολύ κακό φετινό μονοθέσιο της ομάδας. Μάλιστα πέτυχε δύο βάθρα ενώ είχε και αρκετά καλές εμφανίσεις στις κατακτήριες, όπως η 4η θέση στο Sakhir Gp, ένα Grand Prix που θεωρητικά η Ferrari θα αντιμετώπιζε αρκετά πρόβληματα λόγω του κακού φετινού της κινητήρα.
Σωτήρης Βλάχος: Χωρίς δεύτερη σκέψη όταν σπάει ένας πιλότος το ρεκόρ νικών και ισοφαρίζει τους εφτά παγκόσμιους τίτλους του Schumacher δεν γίνεται να μην είναι ο οδηγός της χρονιάς για αυτό από εμένα ο Hamilton παίρνει τον συγκεκριμένο βραβείο.
Γιώργος Λιακόπουλος: Από το φετινό grid μπορούμε να βρούμε αρκετούς οδηγούς που έχουν βελτιωθεί αισθητά, σε σχέση με πέρυσι. Όμως και εδώ ο Lewis Hamilton βγαίνει νικητής σε αυτή την κατηγορία. Εφέτος κέρδισε τους 11 από τους 17 αγώνες και πήρε 10 pole positions από τα συνολικά 17 Grand Prix. Στο σύνολο ο Βρετανός μείωσε στο ελάχιστο τα λάθη στην πίστα και ταυτόχρονα η απόδοση του έπιασε το μέγιστο που θα μπορούσε να πετύχει ο εκάστοτε οδηγός. Παράλληλα μεγάλο γεγονός έπαιξε και το μονοθέσιο που δημιούργησε η Mercedes και έδωσε στον οδηγό. Επίσης για μια ακόμα χρονιά τα αφεντικά των ομάδων επέλεξαν τον Hamilton ως τον οδηγό της χρονιάς.
Μαρία Ανδρεάδη: Αναμφίβολα, ο Lewis Hamilton αξίζει τον τίτλο του οδηγού της χρονιάς. Παρά την κριτική και τις αμφιβολίες που έχει δεχτεί -όχι μόνο φέτος- ο Βρετανός κατάφερε να καταρρίψει ρεκόρ νικών και βάθρων και φυσικά να ισοφαρίσει τον αριθμό πρωταθλημάτων του Michael Schumacher. Δε χρειάζεται να είναι κανείς θαυμαστής του Hamilton ή της Mercedes για να αντιληφθεί τη σπουδαιότητα αυτών των επιτευγμάτων.
Νικητής της κατηγορίας : Lewis Hamilton
Ο πιο βελτιωμένος οδηγός
Σάκης Ζαφειρόπουλος: Μία κατηγορία που περίμενα πως και πως να γράψω. Ο Pierre Gasly δεν χρειαζόταν καν την νίκη του στην Monza για να μας δείξει οτι είναι ο πιο βελτιωμένος οδηγός της χρονιάς. Μετά από ένα κακό ξεκίνημα την προηγούμενη χρονιά στην Red Bull και τον υποβιβασμό του στην Alpha Tauri, ο Gasly έβαλε το κεφάλι κάτω, δούλεψε, κέρδισε κατά κράτος τον teammate του και ήταν συνεχώς στην βαθμολογούμενη δεκάδα. Αν συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό σύντομα θα βρεθεί σε κορυφαία ομάδα.
Νίκος Δαφνομήλης: Κι εδώ ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Pierre Gasly, Lance Stroll, Max Verstappen, είναι εξίσου άξιοι διεκδικητές του συγκεκριμένου βραβείου. Προσωπικά, όμως, θα επιλέξω τον Lance Stroll. O Καναδός έχει βελτιωθεί αισθητά σε σχέση με πέρυσι και πλέον τα χρήματα και ο Lawrence Stroll δεν είναι η μόνη δικαιολογία της παρουσίας του, όπως λένε οι επικριτές του. Η pole position στην Τουρκία, τα βάθρα και η συνολική του παρουσία δείχνουν μία αισθητά βελτιωμένη εικόνα από την περσινή. Αν είναι και λίγο πιο συνεπής με τα αποτελέσματά του, τότε θα μιλάμε για ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση.
Γιώργος Τσιάκαλος: Το αδιαμφισβήτητο highlight της σεζόν του ήταν η ανέλπιστη – à la Vettel 2008 – νίκη του στο Ιταλικό GP, αλλά ο Pierre Gasly έδειξε στο σύνολο της χρονιάς ξεκάθαρα δείγματα βελτίωσης μετά από μια καθόλα δύσκολη σεζόν: είχε σταθερή θέση στην βαθμολογούμενη δεκάδα, νίκησε κατά κράτος τον σαφώς πιο έμπειρο teammate του Kvyat, και γενικά πλέον βλέπει την καριέρα του να συνεχίζεται από άλλη βάση – για έναν νέο οδηγό, αυτό είναι το πιο σημαντικό.
Αδάμ Πίτσης: Κατά τη γνώμη μου, ο Pierre Gasly απέδειξε πως σίγουρα δεν είναι ένας τυχαίος οδηγός και πως δεν πήγε τυχαία στην Redbull την περσινή σεζόν. Φέτος έδειξε την πραγματική αξία του ως οδηγός, έδειξε πως έχει ταχύτητα και πάνω απ’ όλα σταθερότητα, μιας και στα περισσότερα Grand Prix ήταν πολύ ανταγωνιστικός με κατώτερο μονοθέσιο από τους βασικούς αντιπάλους του (Mclaren, Racing Point, Renault, Ferrari). Μάλιστα πήρε την πρώτη του νίκη στην Monza κάτι το οποίο κανείς δεν περίμενε. Επιπλέον ήταν σχεδόν πάντα ταχύτερος από τον teammate του όπως και μερικές φορές από τον Albon οποίος είχε και ταχύτερο μονοθέσιο και ήταν αυτός που τον αντικατέστησε στην Redbull.
Σωτήρης Βλάχος: O Pierre Gasly θεωρώ ότι είναι ο οδηγός που βελτιώθηκε μέσα στο 2020 καθώς ένα μονοθέσιο μετρίου επιπέδου το απογείωσε αρκετές φορές μέσα στη σεζόν.
Γιώργος Λιακόπουλος: Αχ !!! Εδώ ίσως είναι και το πιο δύσκολο ερώτημα. Sainz, Norris, Gasly και Russell είναι οι διεκδικητές. Νικητής για μένα βγαίνει ο Carlos Sainz, παρότι θα μπορούσα να πω τον Gasly. Ο Ισπανός βοήθησε τα μέγιστα ώστε η McLaren να τερματίσει στην 3η θέση στους κατασκευαστές. Μετά την 5η θέση στην πρεμιέρα, ο Ισπανός κινήθηκε ανάμεσα στις παρυφές της δεκάδας. Ωστόσο από την Monza και έπειτα ο Sainz ήταν σταθερά μέσα στην 7αδα. Αυτή η άνοδος την τελευταία διετία συνέβαλε τα μέγιστα ώστε η Ferrari να ανακοινώσει τον ερχομό του στο Maranello.
Μαρία Ανδρεάδη: Με διαφορά ο Pierre Gasly. Δε νομίζω πως χρειάζεται να γράψω αναλυτικά τους λόγους της επιλογής αυτής. Φτάνει μόνο να σκεφτεί κανείς τον αγώνα στην πίστα της Monza.
Νικητής της κατηγορίας : Pierre Gasly
Η πιο βελτιωμένη ομάδα
Σάκης Ζαφειρόπουλος: Με την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η McLaren έδειξε οτι ήταν η πιο βελτιωμένη ομάδα την φετινή χρονιά. Φυσικά τόσο η Renault όσο και η Racing Point (έστω και με τον τρόπο που το έκανε) έδειξαν σημαντική βελτίωση και πάλεψαν μέχρι τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς μεταξύ τους. Ωστόσο η McLaren με ένα πολύ καλό οδηγικό δίδυμο έδειξε σταθερότητα όλη την χρονιά και δίκαια κατέκτησε την τρίτη θέση.
Νίκος Δαφνομήλης: McLaren, Racing Point, Renault. Η McLaren έχει σταθερά ανοδική πορεία από τότε που χώρισε τους δρόμους της με την Honda. Ωστόσο, θα επιλέξω την Renault. Aν και η 5η θέση της δεν το μαρτυράει ιδιαίτερα, η Γαλλική ομάδα σημείωσε ταχεία άνοδο και βελτίωση σε σχέση με πέρυσι και σε κάποια αποτελέσματα και ο μόνος λόγος που δεν διαλέγω την McLaren, είναι επειδή η Renault είχε βρεθεί σε καθοδική πορεία το 2019, κάτι που αντέστρεψε, ενώ η McLaren είναι σε σταθερή ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια.
Γιώργος Τσιάκαλος: Δύο ομάδες είναι οι φυσικές υποψήφιες για αυτό το βραβείο, αλλά ας θεωρήσουμε ότι ο…παράξενος τρόπος με τον οποίο εξέλιξε το μονοθέσιο της η Racing Point δίνει το προβάδισμα στην McLaren, η οποία πήρε μια top-3 θέση στο Κατασκευαστών για πρώτη φορά μετά από το 2012. Η πολυπόθητη νίκη δεν ήρθε ακόμα, αλλά τα δύο πόντιουμ και οι πολλαπλές 4ες θέσεις – μαζί με την επικείμενη κινητήρια μονάδα της Mercedes – δείχνουν ένα λαμπρό μέλλον για την πάλαι ποτέ κραταιά ομάδα του Woking…
Αδάμ Πίτσης: Τρεις ομάδες ξεχώρισαν την φετινή σεζόν. Αυτές εννοείται πως είναι η Racing Point, η Mclaren και η Renault. Η αμφιλεγόμενη Racing Point είχε ένα μονοθέσιο το οποίο ήταν το τρίτο ταχύτερο του grid ενώ η Mclaren λόγω της σταθερότητας των οδηγών της και ενός όχι τέλειου αλλά πολύ δυνατού και σταθερού μονοθεσίου, κατάφερε να τερματίσει κάνω από την πολύ δυνατή και βελτιωμένη Racing Point. Η Renault από την άλλη σίγουρα βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς σε σχέση με το 2019 αλλά δεν μπόρεσε να τερματίσει ψηλότερα από τις προαναφερόμενες ομάδες διότι δεν ήταν σταθερή στα αποτελέσματα που έφερνε.
Σωτήρης Βλάχος: Εδώ θα μπορούσαμε να σπάσουμε τον τίτλο στην μέση μεταξύ Racing Point και McLaren αλλά θεωρώ στο νήμα ότι η ιστορική ομάδα ήταν ένα κλικ πιο μπροστά με την σταθερότητας της σε ολόκληρη την σεζόν.
Γιώργος Λιακόπουλος: McLaren νικώντας στις καθυστερήσεις της σεζόν. Κανονικά αυτό το βραβείο θα πήγαινε στην Racing Point, αλλά αυτό δεν συνέβη εξαιτίας Lance Stroll. 202 βαθμούς η McLaren (105 Sainz – 97 Norris), έναντι 195 της RP (119 ο 4ος Perez, 75 ο 11ος Stroll). Η 3η θέση είναι επιστέγασμα της σκληρής δουλειάς που γίνεται τα τελευταία χρόνια στο Woking της Μεγάλης Βρετανίας. Η επιτυχία βασίζεται στο δίδυμο Sainz – Norris και στο Seidl – Brown. Μην ξεχάσουμε να πούμε πως η McLaren υποθήκευσε αρκετά περιουσιακά της στοιχεία προκειμένου να έχει χρηματοδότηση για τη φετινή σεζόν.
Μαρία Ανδρεάδη: Παρόλο που τρεις ομάδες φαίνονται να διεκδικούν τη θέση της πιο βελτιωμένης ομάδας για το 2020 (Renault, McLaren και Racing Point), πιστεύω ότι νικήτρια αξίζει να είναι η McLaren. Απόδειξη αυτού είναι σαφώς η τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και τα δύο βάθρα για Norris και Sainz. Έδειξαν σταθερότητα καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, ενώ ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο οδηγών ήταν υγιής. Τα δύο αυτά στοιχεία μπόρεσαν να ανοίξουν τον δρόμο για αυτήν την εξαιρετική επίδοση φέτος.
Νικητής της κατηγορίας : McLaren
Η pole της χρονιάς
Σάκης Ζαφειρόπουλος: Αν και δεν έτρεφα μεγάλη εκτίμηση ως προς το πρόσωπο του και τις οδηγικές του ικανότητες, αναγκάστηκα να αναθεωρήσω αρκετά πράγματα για τον Lance Stroll. Με το τουρκικό Grand Prix να τα έχει κάνει μαντάρα με την άσφαλτο που έριξε τις προηγούμενες μέρες και την βροχή να έχει κάνει την εμφάνιση της, ο Lance Stroll κατάφερε να πάρει μία άξια pole position. Ελπίζω και εύχομαι να συνεχίσει έτσι και στο μέλλον.
Νίκος Δαφνομήλης: Εδώ για μένα είναι πιο ξεκάθαρα τα πράγματα. Styrian GP, Lewis Hamilton. Με χρόνο 1:19.273 ο Βρετανός χόρεψε στη βροχή και άφησε τον 2ο στην εξωφρενική διαφορά των 1.2 δευτερολέπτων. Αξιοσημείωτο επίσης που άφησε τον ομόσταυλό του στην 4η θέση, με διαφορά 1.5 δευτερολέπτου. Θεωρώ πως ο συγκεκριμένος γύρος είναι από τους καλύτερους σε βρόχινες κατατακτήριες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, αναλογιζόμενοι και την τεράστια διαφορά από τον 2ο.
Γιώργος Τσιάκαλος: Όποιος και να έπαιρνε την pole στις συνθήκες…Mario Kart του Τούρκικου GP θα αναφέρονταν στις επόμενες γραμμές, οπότε δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από τον Lance Stroll, με την πρώτη pole του Καναδού να έρχεται σε τρομερά δύσκολες συνθήκες και να δείχνει πως οι ιαχές περί paydriver ίσως πρέπει να μπούν στο συρτάρι για τα καλά…
Αδάμ Πίτσης: Ό,τι και να λέμε, η καλύτερη και πιο απροσδόκητη pole position της χρόνιας σίγουρα είναι αυτή του Lance Stroll στο Τουρκικό Grand Prix. Ο Καναδός οδηγός της Racing Point έφερε έκανε έναν εξαιρετικό γύρο με τα intermediate ελαστικά και κατάφερε να σημειώσει τον πρώτο χρόνο μπροστά από τον teammate του Sergio Perez. Αξιοσημείωτο είναι πως μόνο αυτός και ο Max Verstappen είναι αυτοί που κατάφεραν να πάρουν Pole Position εκτός των δύο οδηγών της Mercedes.
Σωτήρης Βλάχος: Στο παγοδρόμιο της Τουρκίας ο Lance Stroll είχε τα καλύτερα παγοπέδιλα και έσπασε τον πάγο με αποτέλεσμα να πάρει την πρώτη του pole position στην καριέρα του και την πιο θεαματική την εφετινή σεζόν.
Γιώργος Λιακόπουλος: Max Verstappen, Yas Marina Circuit. Απλά δείτε ξανά την pole του Ολλανδού. Ας είμαστε ειλικρινείς: pole του Hamilton έχουμε ξαναδεί (αυτό που έκανε στην Ουγγαρία το 2018 ήταν πιο συναρπαστικό σε σύγκριση με το Grand Prix της Στυρίας). Οκ ο Stroll έκανε έναν τέλειο για pole, επειδή ο Verstappen δεν μπόρεσε να φέρει στο κατάλληλο παράθυρο λειτουργίας τα ελαστικά στην Τουρκία. Ο Ολλανδός πέτυχε έναν τέλειο γύρο στην τελευταία του προσπάθεια στο Q3, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο την δυναμική που προσέφερε η RB16 στο τρίτο sector της πίστας. Επιπλέον ο Verstappen κέρδισε και τις 2 Mercedes μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Μαρία Ανδρεάδη: Η επίδοση του Lance Stroll στις κατατακτήριες της Τουρκίας ήταν πράγματι η καλύτερη στιγμή στην καριέρα του Καναδού. Σε μία πίστα που φάνταζε καινούρια για πολλούς οδηγούς, υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες, ο Stroll κατάφερε το αδιανόητο. Πιστεύω ότι, παρά τα τρία βάθρα, ο Καναδός κατάφερε να αποδείξει -με αυτήν την pole position- ότι είναι πολλά παραπάνω από έναν οδηγό που “πληρώνει” για να κρατήσει τη θέση του.
Νικητής της κατηγορίας : Lance Stroll
Ο Rookie της χρονιάς
Σάκης Ζαφειρόπουλος: Θεωρητικά είναι ο Nicholas Latifi. Παρόλο που δεν μας έδειξε απολύτως τίποτα όλη την χρονιά ήταν ο μοναδικός Rookie. Βέβαια στους δύο τελευταίους αγώνες είχαμε και τους Jack Aitken και Pietro Fittipaldi. Εγώ προσωπικά θα σταθώ στον δεύτερο και θα δώσω το βραβείο μου εκεί καθώς ήρθε κατευθείαν από την Ασιατική Formula 3 μπήκε σε ένα κάκιστο μονοθέσιο της Haas και έδειξε σταδιακά να βρίσκει τα βήματα του. Ελπίζω να του δοθεί ξανά η ευκαιρία στο μέλλον σύντομα.
Νίκος Δαφνομήλης: Όντας ο μόνος μόνιμος Rookie, ο Nicholas Latifi είναι ο νικητής του βραβείου. Τονίζω το ‘μόνιμος’, καθώς εκτιμώ πως αν είχαμε μεγαλύτερα δείγματα γραφής από τους Jack Aitken και Pietro Fittipaldi, τότε ο Καναδός θα είχε εκθρονιστεί, καθώς δεν μπορώ να θυμηθώ κάτι αξιοσημείωτο από την φετινή του σεζόν.
Γιώργος Τσιάκαλος: Τα καλά νέα για τον Nicholas Latifi είναι πως κερδίζει αυτό το βραβείο…ελλείψει ανταγωνισμού. Τα κακά νέα είναι πως δεν κέρδισε ποτέ τον George Russell σε κατατακτήριες, δεν έδειξε ιδιαίτερα καλά στοιχεία ακόμα και με δεδομένη την ανυπαρξία της Williams, και πως με την αλλαγή ιδιοκτησίας τα λεφτά του πατέρα του δεν είναι ζήτημα ζωής και θανάτου για την ομάδα – άμα συνεχίσει έτσι, δεν θα στοιχημάτιζα στην παραμονή του και για το 2022…
Αδάμ Πίτσης: Rookie της χρόνιας είναι ο Nicholas Latifi. Εξάλλου, δεν αγωνίζονταν κάποιος άλλος Rookie την φετινή σεζόν. Βέβαια η παρουσία του Pietro Fittipaldi και του Jack Aitken αλλάζει κάπως τα πράγματα. Για εμένα από αυτή την άποψη ένας από αυτούς τους δύο πιλότους είναι ο Rookie της σεζόν μιας που και οι δύο τα πήγαν αρκετά καλά ενώ ήταν πολύ κοντά στους πιο έμπειρους teammate τους.
Σωτήρης Βλάχος: Ο Nicholas Latifi μπορεί άνετα να πάρει αυτό το βραβείο σπίτι του καθώς δεν υπήρχε άλλος νεοφερμένος το 2020.
Γιώργος Λιακόπουλος: Nicholas Latifi γιατί ήταν ο μοναδικός rookie της χρονιάς.
Μαρία Ανδρεάδη: Σαφώς ο Nicholas Latifi είναι ο rookie της χρόνιας, καθώς δεν μπορούμε να κρίνουμε την επίδοση των Jack Aitken και Pietro Fittipaldi από έναν ή δύο αγώνες, αντίστοιχα. Παρόλο που η επίδοσή του δεν ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική, αναμένουμε να δούμε τι θα καταφέρει την ερχόμενη σεζόν, με την άφιξη των τριών νέων οδηγών.
Νικητής της κατηγορίας : Nicholas Latifi
Η απογοήτευση της χρονιάς
Σάκης Ζαφειρόπουλος: Με διαφορά η απογοήτευση της χρονιάς για εμένα ήταν o Alexander Albon. Μπορεί να φάνηκε οτι ξεκίνησε δυνατά την σεζόν στην Αυστρία ωστόσο η υπόλοιπη χρονιά ήταν μια απογοήτευση με κάποιες αναλαμπές. Δεν είναι μόνο οτι ήταν πιο αργός του Max Verstappen ο οποίος πάλεψε για την δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών, αλλά πολλές φορές ήταν και εκτός εξάδας παρόλο που η Red Bull να έχει το δεύτερο σε δυναμικότητα μονοθέσιο.
Νίκος Δαφνομήλης: Εύκολα κάποιος θα διάλεγε τον Sebastian Vettel. H Τουρκία, αν και μικρή αναλαμπή, αρκεί για να υπενθυμίσει σε όλους τι εστί Sebastian Vettel. Ακόμα μία επιλογή είναι ο Alex Albon και δικαιολογημένα. Ωστόσο, προσωπικά θα διάλεγα τον Valtteri Bottas. “Φέτος πάω για πρωτάθλημα”, “φέτος θα είμαι καλύτερος”, “ο Lewis σκοπεύει να ισοφαρίσει το ρεκόρ του Σουμάχερ αλλά εγώ θέλω να τον σταματήσω”, αυτά και άλλα πολλά είναι μερικά από αυτά που υποσχέθηκε ο Φινλανδός αλλά ούτε πλησίασε στο να τα καταφέρει. Στον αντίποδα, κατάφερε να ηττηθεί κατά κράτος από τον ομόσταυλό του, να ηττηθεί κατά κράτος από τον George Russell, να κινδυνέψει να χάσει την δεύτερη θέση ενώ οδηγεί το με διαφορά καλύτερο μονοθέσιο. Δυστυχώς για τον Φινλανδό, δεν μπορώ να μην τον επιλέξω.
Γιώργος Τσιάκαλος: Θα κάνουμε μια μικρή…παράκαμψη στους κανόνες και θα δώσουμε ένα…πόντιουμ σε αυτό το βραβείο: στην 3η θέση, ο Sebastian Vettel ελάττωσε τα λάθη αλλά σταθεροποίησε την απόδοση του σε μέτρια για την φήμη και το πρόσωπο του επίπεδα, αν και οι ευθύνες της Ferrari και του ψυχολογικού της “αδειάσματος” πριν αρχίσει η σεζόν είναι μεγάλες. Στην 2η, ο Valtteri Bottas έδειξε με τον πλέον αδιαμφισβήτητο τρόπο πως ο χαρακτηρισμός του ως διεκδικητή πρωταθλήματος αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός, αλλά στο πρώτο σκαλί του βάθρου αξίζει να είναι ο Alexander Albon, ο οποίος σε μια χρονιά που θεωρητικά θα εδραίωνε την θέση του στην Red Bull βλέπει την θέση του όχι μόνο στους Ταύρους αλλά και στο grid να τίθεται εν αμφιβόλω.
Αδάμ Πίτσης: Απογοήτευση της χρονιάς ήταν η επίδοση του Alex Albon. Ο Albon ήταν απογοητευτικός διότι δεν κατάφερε ούτε μια στιγμή να πλησιάσει τον Verstappen και δεν κατάφερε να φτάσει το επίπεδο που χρειαζόταν ώστε να κρατήσει την θέση του. Η αλήθεια είναι πως προσωπικά περίμενα πολλά περισσότερα από τον ίδιο. Βέβαια εξίσου απογοητευτικός ήταν και ο Valtteri Bottas, ο οποίος ήταν πολύ πιο αργός συνολικά από τον Hamilton ενώ έκανε πάρα πολλά λάθη.
Σωτήρης Βλάχος : Το κακό νέο για την απογοήτευση της χρονιάς ήρθε πριν λίγες μέρες καθώς έχασε την θέση του από τον Sergio Perez. O Alex Albon δυστυχώς δεν δικαίωσε τις προσδοκίες μας και μαζί με την αποχώρηση του από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού παίρνει μαζί του και το βραβείο της απογοήτευσης της χρονιάς.
Γιώργος Λιακόπουλος: Η Ferrari απογοήτευσε πάρα πολύ το κοινό φέτος. Άμα πέρυσι είχε πρόβλημα με το ρυθμό στον αγώνα, φέτος η πολυδιαφημισμένη sf1000 ήταν σκέτη απογοήτευση. Για πρώτη φόρα αυτό το μονοθέσιο χαρακτηρίστηκε ως τρακτέρ. Αν υπάρχει κάτι που να σώζει την κατάσταση είναι η απόδοση του Leclerc με αυτό το μονοθέσιο. Στους οδηγούς νικητές βγαίνουν οι Sebastian Vettel και Valtteri Bottas. Ο πρώτος γιατί και το μονοθέσιο δε βοήθησε, αλλά και ο ίδιος ήταν σε χαμηλές πτήσεις. Τώρα για τον Φινλανδό για μια ακόμα χρονιά τερμάτισε ως το καλύτερο no.2 της χρονιάς. Το ότι κέρδισε 2 αγώνες και πήρε 4 pole δεν λέει κάτι. Φέτος δεν πίεσε καθόλου τον Hamilton και μέχρι από τον Russell ηττήθηκε στο Grand Prix του Sakhir.
Μαρία Ανδρεάδη: Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ να αποφασίσω ανάμεσα στη συνολική επίδοση της Ferrari και την απόδοση του Alexander Albon. Σίγουρα είναι θλιβερό να βλέπεις μια τόσο ιστορική ομάδα σαν τη Ferrari να διανύει μία από τις πιο δύσκολες περιόδους της στο άθλημα, αλλά έχει αποδείξει και στο παρελθόν ότι μπορεί να φανεί ανώτερη των δυσκολιών και να σταθεί ξανά στα πόδια της. Από την άλλη, ο Alexander Albon είχε ανεβάσει ψηλά τον πήχη με τις περσινές του επιδόσεις σε Toro Rosso και Red Bull. Οπότε η φετινή έλλειψη απόδοσης, που οδήγησε τελικά στην απομάκρυνσή του από την ομάδα, ήταν σαφώς μια μεγάλη απογοήτευση, αν και αναμενόμενη.
Νικητής της κατηγορίας : Alex Albon
Ο καλύτερος αγώνας της χρονιάς
Σάκης Ζαφειρόπουλος: Ιταλικό Grand Prix φυσικά. Ίσως ο καλύτερος αγώνας στην υβριδική εποχή. Pierre Gasly και Alpha Tauri πανηγύρισαν την νίκη σε έναν αγώνα που τα είχε ΌΛΑ. Νομίζω βέβαια το κυριότερο ήταν οτι δύο ομάδες μεσαίας δυναμικότητας όπως και οι Pierre Gasly και Carlos Sainz πάλευαν για την νίκη.
Νίκος Δαφνομήλης: Για μένα είναι η Monza. Ασφαλώς και το Sakhir GP δεν έχει τίποτα να ζηλέψει. Ωστόσο, διαλέγω τον συγκεκριμένο αγώνα, καθώς θεωρώ μεγαλύτερο επίτευγμα για κάποιον πιλότο να κερδίσει, ενώ δίνει το παρόν και ο πρωταθλητής. Επίσης, προσμετρώ το γεγονός πως η Monza είναι μία ιστορικότατη πίστα, όπως επίσης και το ότι η δυναμική της Alpha Tauri είναι σίγουρα μικρότερη από της Racing Point. Να τονίσω, πως σε εξίσου μεγάλη εκτίμηση έχω και την νίκη του εξαιρετικού Sergio Perez.
Γιώργος Τσιάκαλος: Το Ιταλικό GP είχε τα πάντα: διπλή εγκατάλειψη Ferrari, σπάνιο λάθος Mercedes, κόκκινες σημαίες, προσπεράσματα, και κυρίως δυο απρόσμενους οδηγούς να παλεύουν για την νίκη – οι τελευταίοι γύροι με την προσπάθεια του Carlos Sainz Jr. να φτάσει και να προσπεράσει τον Pierre Gasly ήταν από τους πλέον δραματικούς των τελευταίων χρόνων.
Αδάμ Πίτσης: Ο καλύτερος αγώνας της χρονιάς για μένα ήταν το Ιταλικό GP. Ήταν ένας αγώνας που είχαμε χρονιά να δούμε μιας και στο βάθρο ήταν τρεις νέοι οδηγοί, ενώ ο Pierre Gasly κατάφερε να πάρει την πρώτη νίκη της καριέρας του με την Alpha Tauri. Μάλιστα ήταν ο πρώτος αγώνας μετά από πολλά χρόνια που στο βάθρο δεν ήταν καμία ομάδα από Mercedes, Redbull και Ferrari, οι οποίες κυριαρχούσαν στο βάθρο τις τελευταίες σεζόν.
Σωτήρης Βλάχος: Η Monza και το Mugello κονταροχτυπήθηκαν για το καλύτερο αγώνα της σεζόν με τον ναό της ταχύτητας να κερδίζει το συγκεκριμένο βραβείο εξαιτίας του απρόσμενου νικητή.
Γιώργος Λιακόπουλος: Grand Prix του Sakhir. Αγώνας που τα είχε όλα: τριπλή επαφή στον πρώτο γύρο και εγκατάλειψη Leclerc – Verstappen. Μάχη ανάμεσα σε Russell και Bottas στη Mercedes. Ατύχημα του Aitken και safety car. Καταστροφικό pit stop για τη Mercedes. Εκπληκτικό προσπέρασμα του Russell στον Bottas. Pit stop για κλατάρισμα στον Russell. Και τέλος η παρθενική νίκη του Sergio Perez με τα χρώματα της Racing Point. Επιπλέον πρώτο βάθρο για τον Ocon και 1-3 για την Racing Point.
Μαρία Ανδρεάδη: Φέτος είχαμε την τιμή να απολαύσουμε πολλούς καλούς αγώνες, με αρκετές μάχες. Πιστεύω, όμως, ότι το Grand Prix της Monza απέδειξε πως δε χρειάζεται κανείς απλώς το ταχύτερο αυτοκίνητο για να φέρει νίκη, με πρωταγωνιστή τον Pierre Gasly και την AlphaTauri φυσικά. Ήταν μια νίκη σημαδιακή για τον Γάλλο και μια εξαιρετική μέρα για το άθλημα.
Νικητής της κατηγορίας : Ιταλικό Grand Prix, Monza
Η προσπέραση της χρονιάς
Σάκης Ζαφειρόπουλος: Η προσπέραση που μου έμεινε στο μυαλό και μου έκανε εντύπωση ήταν σίγουρα του George Russell πάνω στον Valtteri Bottas στο Grand Prix του Sakhir. Έχοντας ένα μονοθέσιο το οποίο δεν είχε οδηγήσει ξανά και με την Mercedes άθελα της φυσικά να του έχει καταστρέψει τον αγώνα, ο Βρετανός άσκησε πίεση στον Valtteri Bottas και τον προσπέρασε εντυπωσιακά. Ίσως η Mercedes θα πρέπει σύντομα να εξετάσει σοβαρά ποιος θα πρέπει να έχει την δεύτερη θέση στην ομάδα της.
Νίκος Δαφνομήλης: Κι εδώ για μένα η επιλογή είναι εύκολη. George Russell -> Valtteri Bottas, Sakhir GP. To προσπέρασμα αυτό, εκτός του ότι ήθελε μαεστρία για να επιτευχθεί, ήταν και το επιστέγασμα της μετριότητας του Bottas και της τελειότητας του George Russell, ενώ ήταν και συμβολικό. Ένας νέος, εξελίσιμος πιλότος που οδηγάει με στόχο το Q2, έχει μία και μοναδική ευκαιρία να πετύχει κάτι καλό μέσα στη σεζόν. Οδηγώντας εξαιρετικά και προσπερνώντας εμπόδια και αναποδιές δεξιά και αριστερά, θα προσπεράσει τον Valtteri Bottas δείχνοντας τι είναι ικανός να κάνει. Μήπως θα τον προσπεράσει και στον αγώνα για την δεύτερη θέση στην Mercedes ή θα συνεχίσουμε να βλέπουμε τον Φινλανδό να πηγαίνει από την μία μονοετή ανανέωση στην άλλη;
Γιώργος Τσιάκαλος: Σε μια χρονιά στην οποία είχε ένα άθλιο μονοθέσιο (και έκανε κάμποσα λάθη), ένα από τα λίγα highlights του Charles Leclerc ήταν το προσπέρασμα του στον Sergio Perez στο GP Αυστρίας. Εξόχως απαιτητικό, αφού ο Μονεγάσκος φρέναρε…μια αιωνιότητα μετά από τον αντίπαλο του, και παρόλα αυτά κατάφερε να κρατήσει το μονοθέσιο υπό έλεγχο, να βουτήξει στην εσωτερική και να τον προσπεράσει στον δρόμο προς ένα ανέλπιστο βάθρο.
Αδάμ Πίτσης: Η αλήθεια είναι πως είδαμε πολλές εξαιρετικές προσπεράσεις φέτος από διάφορους οδηγούς. Όμως η πιο εμφατική και σημαντική προσπέραση, θεωρώ πως ήταν αυτή του George Russell στον Valtteri Bottas στο Grand Prix του Sakhir. Ο νεαρός Βρετανός στον πρώτο του και μέχρι στιγμής μοναδικό του αγώνα, ήταν εξαιρετικά δυνατός και μάλιστα δυνατότερος από τον Bottas κάτι που απέδειξε και με την πολύ ωραία προσπέρασή του στον Φινλανδό, ο οποίος θεωρητικά είναι πιο έμπειρος.
Σωτήρης Βλάχος: Αν και στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα δεν είδαμε την προσπέραση που θα λέγαμε ότι θα μείνει χαραγμένη στην μνήμη εντούτοις αυτή του George Russell πάνω στον Bottas στη πίστα του Σακχίρ θεωρώ ότι είναι η προσπέραση της χρονιάς.
Γιώργος Λιακόπουλος: Κάποιοι θα πουν την κίνηση του Lando Norris στο Grand Prix της Στυρίας. Άλλοι θα πουν την προσπέραση του George Russell στον Valtteri Bottas από την εξωτερική στο Grand Prix του Sakhir. Εγώ θα πω το προσπέρασμα του Sebastian Vettel στην Τουρκία, το οποίο του χάρισε την 3η θέση και την παρουσία του στο podium μετά από ένα χρόνο.
Μαρία Ανδρεάδη: Κάθε χρόνο, όταν προσπαθώ να σκεφτώ την καλύτερη προσπέραση της χρονιάς, αποφασίζω ότι είναι εκείνη που μου έρχεται πρώτη στο μυαλό. Φέτος, λοιπόν, σκέφτομαι πρώτα την προσπέραση του George Russell στον Valtteri Bottas, στον αγώνα του Sakhir. Ο Βρετανός δε χρειαζόταν αυτήν την κίνηση για να αποδείξει την οδηγική του αξία, αλλά σίγουρα τη σφράγισε με την προσπέραση αυτή. Πιστεύω ότι αυτή ακριβώς η στιγμή αποτέλεσε προάγγελο της -πολλά υποσχόμενης- καριέρας του στο μέλλον.
Νικητής της κατηγορίας : George Russell
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube και Twitter.