Szafnauer – “Οι κανονισμοί για το πάτωμα είναι μία απότομη προσγείωση”

Ο επικεφαλής της Aston Martin, Otmar Szafnauer, παραδέχτηκε ότι οι αεροδυναμικοί κανονισμοί του 2021 επηρέασαν περισσότερo απ’ όλους την Aston Martin λόγω της low-rake φιλοσοφίας της.

H Aston Martin πήρε μόλις έναν πόντο στο εναρκτήριο Grand Prix της χρονιάς, στο Bahrain, χάρη στην δέκατη θέση του Lance Stroll. Η ομάδα που έχει ως CEO τον Szafnauer είχε πέρσι το τρίτο καλύτερο μονοθέσιο, με τον πρώην οδηγό της, Sergio Perez, να παίρνει, μάλιστα, και μία νίκη στο Grand Prix του Sakhir.

Ωστόσο, το 2021 άλλαξαν ελαφρώς οι αεροδυναμικοί κανονισμοί, με αποτέλεσμα οι ομάδες να πρέπει να ανασχεδιάσουν το πίσω μέρος του πατώματός τους και τον διαχύτη τους. Οι νέοι αυτοί κανονισμοί φαίνεται να επηρέασαν αρνητικά τις ομάδες με low-rake φιλοσοφία, όπως η Mercedes κι η Aston Martin.

Ερωτώμενος για την απόδοση της Aston Martin, στο Bahrain, o Szafnauer υποστήριξε ότι το συγκεκριμένο Grand Prix ήταν μία απότομη προσγείωση για την ομάδα του.

“Νομίζω ότι η απότομη προσγείωση συνέβη στις κατατακτήριες, όταν συνειδητοποιήσαμε, μετά από ανάλυση των δεδομένων, ότι τα μονοθέσια με low-rake φιλοσοφία έχουν επηρεαστεί σημαντικά από τις αλλαγές των κανονισμών. Άρα, περιμέναμε έναν δύσκολο αγώνα, αλλά υπάρχουν θετικά σε αυτήν την κατάσταση,” δήλωσε ο Szafnauer.

“Με την μαλακή και την μέση γόμα φαινόμασταν αρκετά ανταγωνιστικοί στο midfield, προσπερνώντας κάποιους ανταγωνιστές μας και φτάνοντας κοντά σε κάποιους άλλους. Δυσκολευτήκαμε λίγο με την σκληρή γόμα στο τέλος και πρέπει να καταλάβουμε γιατί συνέβη αυτό.”

“Σε συνθήκες αγώνα, είμαστε λίγο πιο ανταγωνιστικοί απ’ ότι είμαστε στον ένα γύρο σε σύγκριση πάντα με το που βρισκόμασταν μερικούς μήνες πίσω, πριν την αλλαγή των κανονισμών. Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε.”

Sebastian Vettel, Aston Martin, Bahrain Grand Prix 2021
Εξαιτίας του συστήματος των tokens που χρησιμοποιήθηκε την φετινή χρονιά και δεν επέτρεψε στις ομάδες να κάνουν σημαντικές αλλαγές στα σασί τους, η Aston Martin δεν μπορεί να αλλάξει το rake του μονοθεσίου της.

Το γεγονός ότι οι αναρτήσεις έχουν ομολογκαριστεί, σημαίνει ότι η Βρετανική ομάδα δεν θα μπορέσει να αλλάξει την φιλοσοφία της από low-rake σε high-rake.

“Τα πράγματα, δυστυχώς, είναι χειρότερα. Είναι η πρώτη φορά στα 24 χρόνια που βρίσκομαι στο σπορ και αναγκαζόμαστε να ομολογκάρουμε τις αναρτήσεις εξαιτίας των κανονισμών που αποφασίσαμε λόγω της πανδημίας.”

“Μπορούμε να αλλάξουμε το rake μόνο αν αποφασίζαμε να ξοδέψουμε ένα token στην ανάρτηση. Οπότε ακόμη κι αν θέλουμε να σηκώσουμε πιο ψηλά το πίσω μέρος του μονοθεσίου, δεν μπορούμε.”

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Παύλος Γασπαρινάτος

Μεγάλος λάτρης της Formula 1 και του WRC. Ενίοτε παρακολουθώ και MotoGP ή οτιδήποτε κινείται σε 2 ή 4 τροχούς. Η πίεση του Σάκη Ζαφειρόπουλου με "ανάγκασε" να επισκεφτώ την πίστα Speed Park κι από τότε είμαι μεγάλος θαμώνας της συγκεκριμένης πίστας.

F1RACINGNEWS