Formula 1ΔΗΛΩΣΕΙΣ

Symonds: ” Μονοθέσια με 1000 άλογα και ελαφρύτερα στο μέλλον”

O τεχνικός επικεφαλής της F1 Pat Symonds ανακοίνωσε τολμηρές αλλαγές στα τεχνικά χαρακτηριστικά των μονοθεσίων για το 2026

Η Formula 1 έχει περάσει πολλές αλλαγές στην αρχιτεκτονική των κινητ΄ηρων της. Από V12, V10, V8 – ατμοσφαιρικοί ή με υπερπλήρωση – μέχρι και… H16 της δεκαετίας του 1960. Τα τελευταία χρόνια τα μονοθέσια χρησιμοποιούν τον V6 κινητήρα με turbo και το διαβόητο υβριδικό σύστημα.

Κινητήρας Lotus (δεκαετία 1960)
Κινητήρας Mercedes (δεκαετία 2010)

Ο τεχνικός διευθυντής του αγωνίσματος Pat Symonds ανάφερε τις μεγάλες αλλαγές που θα συμβούν στο 2026. Αρχικά αυτές οι μηχανές θα παράγουν σημαντικότερο ποσοστό της ισχύος τους ηλεκτρικά. Αυτό βέβαια έχει προσελκύσει αρκετή κριτική. Μειωμένη ροπή και turbo lag είναι οι κύριες ανησυχίες μερικών. Όμως ο Symonds αναιρεί αυτά τα σχόλια.

” Στο μονοθέσιο του 2026 θα έχουμε τουλάχιστον 1000 άλογα ιπποδύναμη. Τα περισσότερα από αυτά θα έρχονται από το ηλεκτρικό σύστημα. Αυτή τη στιγμή το turbo lag δε μας απασχολεί καθώς το ηλεκτρικό σύστημα βρίσκεται συνδεδεμένο με τον αεροσυμπιεστή. Βέβαια αυτό το φαινόμενο είναι τελείως διαφορετικό από ότι κάποτε.”

Πώς λειτουργεί ο σύγχρονος κινητήρας της Formula 1

Ένα κομμάτι το οποίο επίσης χρήζει αντιμετώπισης είναι αυτό του μεγέθους των μονοθεσίων αλλά και το βάρος. Με τόση κάθετη δύναμη, ροπή και μεγάλο σασί τα μονοθέσια απόδεικνύονται στρφινά και απρόβλεπτα σε χαμηλές ταχύτητες. Ο Symonds εξηγεί πως αυτό θα αλλάξει:

” Θα μειώσουμε το downforce, σίγουρα. Το ότι τα μονοθέσια είναι τόσο βαριά οφείλεται στα μεγάλα φορτία που απαιτούνται. Εμείς αυτό που θέλουμε είναι να δώσουμε έμφαση στον οδηγό. Αυτοί είναι οι ήρωες. Οι πρωταγωνιστές της ιστορίας που θέλουμε να προμοτάρουμε. Του αξίζει το καλύτερο.”

Τέλος αναφέρθηκε και τις εταιρείες που σκοπεύουν να εισέλθουν ως προμηθευτές από το 2026 και έπειτα: ” Δε θα μείνουμε πίσω στον τομέα της τεχνολογίας. Audi και Cadillac θέλουν να προσφέρουν τεχνογνωσία και εξέλιξη. Πλέον με το budget cap η αγορά είναι πιο δελεαστική διότι προσφέρουμε ανταγωνισμό σε προσιτές τιμές.”

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Πέτρος Γαβριηλίδης

Ξεκίνησε να βλέπει Formula 1 από το 2000 και ο ήχος των V10 κινητήρων χαράκτηκε ανεξίτηλα στη μνήμη του. Οι κινητήρες μείωσαν τον ήχο τους, αλλά η έμπνευση και η όρεξη για το μηχανοκίνητο αθλητισμό έμεινε ίδια.