WRCΔΗΛΩΣΕΙΣ

Στο “κάδρο” η οριοθέτηση του κόστους στο WRC 

Οι διοργανωτές του WRC, πάντα σε συνεργασία με την FIA έχουν σε πρώτο πλάνο την θέσπιση ορίου στα έξοδα των ομάδων προκειμένου να μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά οι εργοστασιακές ομάδες και να να μπορέσουν στο μέλλον να μπουν νέοι κατασκευαστές.

To WRC έχει ήδη μπει στην υβριδική εποχή του από το 2022. Ωστόσο υπάρχει κάτι το οποίο χτυπάει άμεσα στο μάτι του τηλεθεατή. Και αυτό δεν είναι άλλο από τον αριθμό των ομάδων, μόλις τρεις τον αριθμό. Ο λόγος για την Toyota Gazoo Racing, την Hyundai Motorsport και την M-Sport WRT. 

H διαφορά στο κόστος των αυτοκινήτων είναι μεγάλη. Για τα Rally1 το κόστος ανέρχεται στο ένα εκατομμύριο ευρώ, ενώ για τα Rally2 μόλις 200.000. Όπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο (δείτε περισσότερα εδώ), τρεις κατασκευαστές εξετάζουν την είσοδο τους στο WRC, με απαραίτητη προϋπόθεση την αλλαγή των κανονισμών το 2025. Το έργο του promoter ωστόσο έχει γίνει αρκετά δύσκολο, προκειμένου να πείσει τους ήδη υπάρχοντες κατασκευαστές να παραμείνουν και να προσελκύσει νέους. 

Για τον λόγο αυτό, υπάρχουν διαπραγματεύσεις με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές για την θέσπιση όριου κόστους (budget cap) και στο WRC. Το μέτρο αυτό έχει ήδη εφαρμοστεί στην Formula 1 το 2021 και πέρσι στην Formula E. 

O διευθυντής του WRC, Peter Thul τοποθετήθηκε για το συγκεκριμένο ζήτημα: 

 “Θυμάμαι όταν κάναμε υποθέσεις για το κόστος των τωρινών αυτοκινήτων Δεν θα πω τον ακριβή αριθμό αλλά έχει ξεφύγει κατά πολύ το κόστος. 

Καταλαβαίνω ότι είναι ένα σπορ που παίζει ρόλο η τεχνολογία και οι μηχανικοί θέλουν να κατασκευάζουν τα γρηγορότερα αυτοκίνητα. Είναι πολύ σημαντικό να μπει ένα όριο στους προϋπολογισμούς των ομάδων. 

Τα έξοδα πρέπει να μειωθούν. Οι διευθυντές των κατασκευαστών αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally1, πρέπει να πάνε στο Δ.Σ και να δικαιολογήσουν την επένδυση τους. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο”. 

Στην συνέχεια ο διευθυντής αγώνων ράλλυ της FIA Andrew Wheatley πήγε το θέμα της υιοθέτησης του budget cap ένα βήμα παρακάτω δίνοντας κάποια παραδείγματα: 

“To budget cap μπορεί να θεσπιστεί με πολλούς τρόπους. Δεν χρειάζεται να γίνουν άμεσα γνωστοί. 

Μπορεί να έχει την μορφή τεχνικού ή αγωνιστικού περιορισμού πάνω σε κανονισμό που να έχει την ίδια ισχύ με το να μπει όριο στο κόστος. 

Έχει λειτουργήσει καλά στα Rally2, διότι υπάρχει όριο στον προϋπολογισμό σε τεχνικό επίπεδο. Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα”.   

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter

Χρήστος Κονδύλης

Η σχέση μου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 2007, και με το WRC από το 2014. Όταν δεν έχει WRC, παρακολουθώ F1 και MotoGP. Είμαι μέλος του f1racingnews.gr από τον Νοέμβριο του 2022.