H ιστορία της Stewart Grand Prix

Στη διάρκεια της πολυετούς ιστορίας του σπορ υπήρχαν πολλοί οδηγοί που προχώρησαν στην ίδρυση της δικής τους ομάδας.

Μερικοί οδηγοί ήταν εν΄ενεργέια όταν προχώρησαν σε αυτήν την απόφαση όπως ο Bruce Mclaren και ο Jack Brabham, ενώ άλλοι μετά το τέλος της καριέρας τους. Ένας από αυτούς ήταν και ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Jackie Stewart.

Στην αρχή ο Jackie ίδρυσε την Paul Stewart Racing το 1989 και μετά από 8 χρόνια ενασχόλησης με τις υποστηρικτικές κατηγορίες της Formula 1, η συμμετοχή στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού φάνταζε το επόμενο βήμα.

Δυστυχώς όμως η δεκαετία του 90 ήταν καταστροφική για ορισμένες ιστορικές ομάδες όπως η Lotus και η Brabham. O λόγος ήταν οικονομικός και έτσι ο Sir Jackie φρόντισε πρώτα να εξασφαλίσει την παροχή δωρεάν εργοστασιακών κινητήρων από τη Ford και μεγάλη οικονομική στήριξη από την τράπεζα HSBC, την Texaco και το Υπουργείο Τουρισμού της Μαλαισίας για να προωθήσει και τον αγώνα που επρόκειτο να λάβει χώρα το 1999.

Stewart

Το 1997 η νεοσύστατη ομάδα έκανε το ντεμπούτο της στο Grand Prix της Αυστραλίας με την κωδική ονομασία SF1 και οδηγούς τον Rubens Barrichello και τον Ian Magnussen. Το μονοθέσιο αποδείχθηκε εξαρχής ικανό να ανταγωνιστεί τις ομάδες στο μέσο της κατάταξης. Όμως ήταν αρκετά αναξιόπιστο. Τα προβλήματα νεότητας εμφανίστηκαν κυρίως σε αστοχίες των αναρτήσεων, ενώ οι Ford Zetec-R V10 αποδείχθηκαν ιδιαίτερα εύθραυστοι.

Σε σύνολο τερμάτισαν και οι δύο οδηγόι οκτώ φορές. Η Stewart όμως στη πρώτη της χρονιά είχε μια καταπληκτική δεύτερη θέση στο βροχερό Μονακό. Ήταν η μοναδική φορά που η Stewart βρέθηκε στους βαθμούς Κατετάγη τελικά 9η στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με 6 βαθμούς.
Stewart

Ο Sir Jackie και ο Paul Stewart ήταν αρκέτα ρεαλιστές για το 1998. Πρώτα απ’όλα, να εμφανίσει η SF2 λιγότερα προβλήματα αξιοπιστίας από την προκάτοχό της.
Η Ford παρείχε έναν αισθητά καλύτερο κινητήρα, τα υπόλοιπα προβλήματα όμως δεν αντιμετωπίστηκαν στον απαιτούμενο βαθμό.
Ο Barrichello τερμάτισε 5ος στο GP της Ισπανίας, στον πρώτο βαθμολογούμενο τερματισμό της χρονιάς.
Δύο αγώνες μετά, στο Grand Prix του Καναδά, για πρώτη φορά βρέθηκαν και οι δύο SF2 στους βαθμούς, με την 5η θέση του Βραζιλιάνου και την 6η του Magnussen.

Όμως στον επόμενο αγώνα ο Δανός αντικαταστάθηκε λόγω άσχημων αποτελεσμάτων από τον Jos Verstappen. Aπογοητευτικά ήταν και τα αποτελέσματα την υπόλοιπη σεζόν με την Stewart να κατατάσσεται στην 8η θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Stewart

Το 1999 παρά τα άσχημα αποτελέσματα τις δύο προηγούμενες σεζόν έδειχνε ότι θα έιναι μια διαφορετική χρονιά. Η Stewart SF3, την οποία σχεδίασε ο Jenkins και πάλι, προτού αντικατασταθεί από τον Gary Anderson, έδειξε εξαρχής καλύτερα δείγματα ταχύτητας από τις προκατόχους της. Ο Johnny Herbert ήταν ο αντικαταστάτης του Verstappen.

Στον πρώτο αγώνα πριν την εκκίνηση τα πράγματα δεν ξεκίνησαν καλά. Δευτερόλεπτα πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα, οι V10 στις πλάτες των 2 οδηγών παρουσίασαν φαινόμενο υπερθέρμανσης, με τον Herbert να μην παίρνει εκκίνηση και τον Barrichello να ξεκινά από το pitlane.Τελικά, ο κινητήρας άντεξε και ο Barrichello κατετάγη 5ος, εξασφαλίζοντας τους πρώτους 2 βαθμούς της χρονιάς. Στον 2ο όμως αγώνα στη Βραζιλία, δε συνέβη το ίδιο και ο Βραζιλιάνος εγκατέλειψε από κινητήρα ενώ βρισκόταν στη 2η θέση στον 42ο γύρο του αγώνα.

Στον επόμενο αγώνα στην Imola, η Stewart επέστρεψε στο βάθρο μετά το Monaco το 1997, και πάλι διά χειρός Barrichello, που τερμάτισε 3ος. Ενώ στο Grand Prix της Γαλλίας κατέκτησε την Pole position και τερμάτισε τελικά τρίτος. Μετά τον αγώνα, η Ford συμφώνησε με τον Sir Jackie Stewart τη μεταβίβαση των μετοχών της ομάδας έναντι του ποσού των 90 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ τόσο ο 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, όσο και ο Paul θα παρέμεναν σε διοικητικά πόστα.

Ο Barrichello τερμάτισε άλλες δύο φορές στους βαθμούς ενώ ο Herbert είχε μόνο 2 βαθμούς στο Grand Prix του Καναδα. Όμως ο 14ος αγώνας, το Grand Prix της Ευρώπης εγκυμονούσε μια έκπληξη για την ομάδα.
Stewart

Η εμφάνιση της βροχής στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου περιόρισε τους Herbert-Barrichello στην 14η και στην 15η θέση, αντίστοιχα.
Η εναλλαγή όμως των καιρικών συνθηκών στον αγώνα, σε συνδυασμό με τις ατυχίες των εκάστοτε πρωτοπόρων, έδωσαν το προβάδισμα στον Johnny Herbert, λίγους γύρους πριν την καρώ σημαία. Τρίτη και τελευταία νίκη στην καριέρα του, μετά τις 2 νίκες του σε Silverstone και Monza το 1995 και συνάμα πρώτη και τελευταία νίκη για τη Stewart, στην τελευταία της χρονιά στο grid, καθώς το 2000 η ομάδα μετονομαζόταν σε Jaguar Racing.

Επιπλέον ο Barrichello τερμάτισε στην 3η θέση. Αυτοί οι βαθμόι αποδείχθηκαν υπερπολύτιμοι καθώς η Βρετανική ομάδα τερμάτισε στην τελική κατάταξη στην 4η θέση με 36 βαθμούς. Στο επόμενο αφιέρωμα θα αναφερθώ στην Jaguar Racing τη συνέχεια δηλαδή της Stewart Ford.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube και Twitter.


Total
0
Shares
Related Posts