Απαιτητικός φάνηκε να είναι εν τέλει ο αγώνας της Suzuka για την Mclaren με τον Verstappen να τους” κλέβει ” τη νίκη.
Παρά την εντυπωσιακή δυναμική που δείχνει η βρετανική ομάδα για το 2025 δυσκολεύτηκε στο Grand Prix της Ιαπωνίας να βρει την κατάλληλη στρατηγική ώστε να πετάξουν τον Max εκτός Pole Position.
Ο Andrea Stella αναφέρθηκε νοερά σε παράγοντες πέρα από τον έλεγχο της McLaren για την αδυναμία της ομάδας. Αν και έγινε γρήγορα προφανές ότι ένα στρατηγικό στοίχημα ήταν η μόνη ευκαιρία για μια αλλαγή στην κατάταξη του τερματισμού, ερωτηθείς ο Andrea Stella γιατί δεν είχε ληφθεί η απόφαση της τελευταίας στιγμής να τι δοκιμάσουν όταν έγινε φανερό ότι ο Verstappen κατευθυνόταν στα pit , ο ίδιος απάντησε: “Νομίζω ότι το πρόβλημα για τον Lando θα ήταν ότι θα είχε έχανε θέσεις από κάποια άλλα μονοθέσια, συμπεριλαμβανομένου του Oscar, επειδή είχαν κάνει pit και ήταν πιο γρήγοροι”.
“Και αν μείνεις έξω για 20 γύρους με ένα χρησιμοποιημένο μεσαίο (ελαστικό), δεν μπορείς να είσαι πιο γρήγορος από κάποιον που έχει πραγματοποιήσει pit σε σκληρό“.
“Η κατάσταση έγινε πολύ ξεκάθαρη όταν ο Ράσελ έκανε pit και ήταν πολύ γρήγορος με τα καινούργια σκληρά. Ήταν προφανές ότι το σκληρό δούλευε σωστά και το overcut – λειτουργεί καλά όταν κερδίζεις στη Βαρκελώνη ή στη Suzuka στο παρελθόν, κερδίζεις τέσσερις-πέντε γύρους delta των ελαστικών και μετά όταν κάνεις pit, ακόμα κι αν ρίξεις pit πίσω από το μονοθέσιο με τα μαλακά ελαστικά πριν, θα τον προσπεράσεις, γιατί έχεις καλύτερα λάστιχα”.
“Αλλά εδώ, τα ελαστικά σχεδόν δεν εξασθενούν καθόλου από τον ένα γύρο στον άλλο. Συνεχίσαμε να βλέπουμε μωβ τομείς και μωβ γύρους μέχρι τον τελευταίο γύρο. Επομένως, είναι ένας αγώνας χαμηλής υποβάθμισης.”
Εναλλακτικά, με τόσο χαμηλή υποβάθμιση, η McLaren θα μπορούσε να είχε τραβήξει τον πείρο νωρίς και να σταματήσει πρώτα τον Norris για ένα πιο παραδοσιακό undercut – κάτι που απείλησε να κάνει με μια κλήση στο radio στον Norris στον 19ο γύρο.
“Θα εξετάσουμε, προφανώς, τα κενά όσον αφορά το χρόνο για να καταλάβουμε αν υπήρχε πιθανότητα να πάμε για ένα undercut με τον Lando που θα μπορούσε πραγματικά να είχε εκτελεστεί στο Max”, πρόσθεσε o διευθυντής της ομάδας.
“Δεν χρειάζεται όμως να ξεχνάμε ότι παραχωρώντας τη θέση στην πίστα , εκθέτεις επίσης το αυτοκίνητο που βάζεις σε κίνδυνο για αυτοκίνητο ασφαλείας, για παράδειγμα”.
“Ο Lando θα είχε χάσει θέσεις σε περίπτωση ενός αυτοκινήτου ασφαλείας, αν είχε κριθεί να βγει ένα αυτοκίνητο ασφαλείας”.
“Εκ των υστέρων, δεν βλέπεις κανένα αυτοκίνητο ασφαλείας, δεν βλέπεις τίποτα και σκέφτεσαι “Μπορεί να είχαμε πάει για το undercut”, αλλά μια προσπάθεια υποβάθμισης ενέχει κάποιους κινδύνους. Και ήταν προφανές ότι η φθορά ήταν χαμηλή, οπότε αν χάσεις θέση με ένα αυτοκίνητο ασφαλείας, καταστράφηκες. Δεν νομίζω ότι θα μπορούσαμε να έχουμε προσπεράσει μια Ferrari ή μια Mercedes.”
Ένα τελευταίο στρατηγικό ερώτημα που αντιμετώπισε το pit wall της McLaren ήταν αν έπρεπε να εκδώσει εντολές για τον Norris και τον Piastri να ανταλλάξουν θέσεις και να δοθεί στον Αυστραλό η ευκαιρία να κυνηγήσει τον Verstappen, δεδομένου ότι φαινόταν να είχε ισχυρότερο ρυθμό από τον συμπαίκτη του για μεγάλο μέρος της δεύτερης περιόδου, μια ιδέα που ο Stella αμφισβήτησε.
Όπως ο ίδιος εξήγησε: “Δεν νομίζω ότι ήταν τόσο ξεκάθαρο ότι ο Oscar ήταν πιο γρήγορος. Νομίζω ότι ο Lando προσπαθούσε να μπει στο slipstream του Max ακόμα πιο κοντά, αλλά κάθε φορά που πήγαινε κάτω από ένα δευτερόλεπτο, τότε υπήρχε σημαντική απώλεια στο κράτημα. Έτσι ο Lando έκανε λίγο προσαρμοστικό αγώνα, προσπαθούσε να δροσίσει λίγο τα ελαστικά του, σε επανάληψη αυτό. Δεν νομίζω πως είναι κάτι το οποίο πρέπει να κρίνουμε για το πως ήταν ο ρυθμός του μονοθεσίου.
“Ο Lando προσπαθούσε να πλησιάσει τον Verstappen με τη μέγιστη ορμή, αλλά ήταν δύσκολο. Ήταν κάτι που ξέραμε από την αρχή, ότι σε αυτήν την πίστα, χρειάζεσαι επτά-οκτώ δέκατα πλεονέκτημα απόδοσης για να μπορέσεις να προσπεράσεις.”
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.