Formula 1ΔΗΛΩΣΕΙΣΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Stella: “Δύσκολο να ξέρουμε αν είναι θέμα σχεδιασμού ή οδήγησης”

Στην McLaren, υπάρχουν ερωτήματα αν οι πολύ πετυχημένες αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο όσων αφορά την καθαρή απόδοση προκάλεσαν επίσης περισσότερα λάθη στην οδήγηση λόγω κακής ‘συμπεριφοράς’ του μονοθέσιου.

Στο Grand Prix του Abu Dhabi, ο Lando Norris απείλησε τον Max Verstappen για την κατάκτηση της Pole Position. Αλλά γλίστρησε στο τελευταίο sector της πίστας ενώ έκανε τον τελευταίο του χρονομετρημένο γύρο, καταλήγοντας έτσι στην 5η θέση στην σχάρα εκκίνησης του αγώνα. Ο συναθλητής του Oscar Piastri, θύμα αρκετού oversteer στα ελεύθερα δοκιμαστικά, κατέκτησε την 3η θέση στις κατατακτήριες.

Ο επικεφαλής της ομάδας Andrea Stella δηλώνει ότι η McLaren πρέπει πλέον να αναλύσει εάν οι μεγάλες αναβαθμίσεις πάνω στο μονοθέσιο αυτήν την σεζόν χειροτέρεψε την συμπεριφορά της MCL60. “Είναι πάντα δύσκολο να γίνει σαφές το αν είναι θέμα σχεδιασμού ή απλά θέμα οδήγησης”, σημείωσε ο Ιταλός. “Υπάρχει όντως ένα χαρακτηριστικό του μονοθέσιου το οποίο το κάνει τόσο ευαίσθητο, τόσο απρόβλεπτο σε μερικές καταστάσεις; “

“Κατά την διάρκεια του briefing που είχαμε [για τις κατατακτήριες δοκιμές], είχαμε δίκιο όταν λέγαμε ότι είχαμε πρόσφατα θέματα οδήγησης τα οποία φαινόταν να είναι περισσότερα απ’ότι συνήθως. Είναι κάτι που πρέπει να διερευνήσουμε;”

“Έχουμε όντως καλά εμπεδώσει αυτό το σκεπτικό αναβαθμίσεων – το οποίο χωρίς αμφιβολία έχει δώσει στο μονοθέσιο ένα καλό επίπεδο πρόσφυσης – μία πολύ σημαντική και απότομη υποτιθέμενη απώλεια πρόσφυσης σε μερικές καταστάσεις; Είναι μία θεωρία. Δεν έχουμε καμία απόδειξη. Αλλά δουλεύουμε πάνω σε τέτοιες θεωρίες ώστε να μπορέσουμε να δουλέψουμε πάνω στα δεδομένα και τις πληροφορίες που διαθέτουμε.”

Όταν δεν υπήρχαν λάθη στην οδήγηση, η McLaren έχανε χρόνο πάνω στην Red Bull συγκεκριμένα στο δεύτερο sector στη πίστας της Yas Marina, το οποίο περιλαμβάνει μόνο δύο μεγάλες ευθείες και τρεις αργές στροφές. Η Βρετανική ομάδα παραδέχτηκε ότι η συμπεριφορά του μονοθέσιου στις αργές στροφές ήταν η αδυναμία του, αλλά σύμφωνα με τον Stella, ήταν επίσης θύμα κακών ρυθμίσεων στην πίσω αεροτομή που δεν ήταν βέλτιστοι για το DRS.

Η McLaren ήταν πράγματι απρόθυμη να αφιερώσει πόρους για την ανάπτυξη ενός εξαιρετικά αποδοτικού πακέτου σε ότι αφορά την αεροδυναμική αντίσταση.

“Είμαστε ευχαριστημένοι με αυτό που βλέπουμε όσον αφορά την τελική ταχύτητα”, συνέχισε ο Stella. “Γνωρίζουμε ότι έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε σχετικά με το DRS, ειδικά με την αεροτομή που χρησιμοποιούμε. Είναι μια αεροτομή που προέρχεται από ένα σχετικά παλιό σχέδιο, με το οποίο δεν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε αποτελεσματικά το DRS.”

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Άγγελος Μπάνος

Λάτρης του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και γενικότερα του αθλητισμού. Η Formula 1 όμως μου ήταν από πολύ μικρή ηλικία ένα πάθος, όταν ακόμα τα μονοθέσια είχαν κινητήρες V10, και έπειτα V8. Πολύ ενδιαφερόμενος επίσης για τις κατηγορίες Junior της F1, (F2,F3...). Οδηγός αγωνιστικού καρτ στην πίστα Speed Park στον Ασπρόπυργο. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι για όλους!