Stefan Bellof: Το ταλέντο που έφυγε νωρίς

Stefan Bellof (Deutschland / Tyrrell Renault) sitzt auf der Leitplanke
“Είναι το μεγαλύτερο ταλέντο που έχω συναντήσει ποτέ”.

 Λόγια ιδιαίτερης σημασίας και βαρύτητας για οποιονδήποτε πρωτοεμφανιζόμενο οδηγό στο grid της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ιδίως όταν αυτά έχουν ειπωθεί από έναν τρις παγκόσμιο πρωταθλητή όπως ο Jackie Stewart.

Αποδέκτης ο rookie της σεζόν του 1984 Stefan Bellof, ένας νέος σε ηλικία οδηγός από την Γερμανία του οποίου οι οδηγικές ικανότητες φάνηκαν από τα πρώτα του βήματα στο σπορ, έχοντας κερδίσει την αναγνώριση πολλών “μεγαθήριων” και έχοντας θέσει τις βάσεις για μία επιτυχημένη μελλοντική καριέρα.

Η οδήγηση στα όρια και το χάρισμά του να αψηφά διαρκώς τον κίνδυνο ήταν χαρακτηριστικά που αντιπροσώπευαν το στυλ και την προσωπικότητα του.

Η ανοδική πορεία του, όμως, θα διακοπεί άδοξα και με τον χειρότερο τρόπο: ένα ατύχημα σε αγώνα αντοχής στο Spa τον Σεπτέμβριο του 1985 θα βάλει τέλος στην ζωή του νεαρού οδηγού μόλις στα 27 του χρόνια.

Ο κόσμος της Formula 1 θρηνεί έναν από τους πιο ταλαντούχους νέους οδηγούς της, χωρίς ποτέ να έχει καταφέρει να τον δει στο peak των δυνατοτήτων του.

Γεννημένος στις 20 Νοεμβρίου 1957 στο Γκίσεν της Δυτικής Γερμανίας, ο Bellof έδειξε από νωρίς την κλίση του προς τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκινώντας να συμμετέχει σε αγώνες καρτ το 1973, κερδίζοντας μάλιστα και τον πρώτο του τίτλο, το International Karting Championship του Λουξεμβούργου τρία χρόνια αργότερα.

Το 1979 θα συμμετάσχει για πρώτη φορά στην Formula Ford, όπου τον επόμενο χρόνο θα στεφθεί πρωταθλητής στην κατηγορία των 1600cc.

Μετά και από μια σεζόν στην γερμανική Formula 3 όπου έχασε τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα στο Nurburgring, ο Bellof εξασφαλίζει τη θέση του στο grid της European Formula 2 για το 1982 με την ομάδα της Maurer Motorsport (εδώ να σημειωθεί ότι το αφεντικό της ομάδας Willy Maurer εντυπωσιάστηκε τόσο πολύ από από την απόδοση του, που παράλληλα υπέγραψε συμβόλαιο ως μάνατζέρ του για τα επόμενα οκτώ (!) χρόνια.

Στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Silverstone θα καταφέρει να στεφθεί νικητής ξεκινώντας από την ένατη θέση, και γίνεται έτσι μόλις ο δεύτερος οδηγός που καταφέρνει να νικήσει στο ντεμπούτο του στην συγκεκριμένη διοργάνωση.

Το τέλος της σεζόν του 1982 τον βρίσκει στην τέταρτη θέση της κατάταξης, πάνω από σημαντικά ονόματα της (μετέπειτα) εποχής της Formula 1, όπως ο Satoru Nakajima, o Stefan Johansson και ο Sandro Nannini.

Η συνέχεια όμως έδειξε ότι η μέχρι τότε πορεία του δεν ήταν πλήρως αντιπροσωπευτική του ταλέντου και των ικανοτήτων του, με τις πραγματικές του δυνατότητες να διακρίνονται για πρώτη φορά στις εμφανίσεις του στο World Endurance Championship τα επόμενα χρόνια.

Μετά από μία συμμετοχή στα 1000 km του Spa (και μοναδική για το 1982) ακολούθησε η πρώτη ολοκληρωμένη σεζόν την επόμενη χρονιά με τα χρώματα της Rothmans Porsche.

Πίσω από το τιμόνι της 956 ο Bellof δείχνει από νωρίς την κλάση του, τερματίζοντας τέταρτος στην βαθμολογία στην παρθενική του σεζόν βλέποντας πρώτος την καρό σημαία συνολικά τρεις φορές σε επτά αγώνες.

Στον αγώνα του Nurburgring τερματίζει τα κοντέρ σημειώνοντας τον γρηγορότερο γύρο (6:25:91) που  καταγραφόταν ποτέ σε επίσημο event στην διαμόρφωση Nordschleife (τραγική ειρωνεία το ότι δύο γύρους μετά θα βγει εκτός αγώνα και θα εγκαταλείψει).

Στο τέλος του 1983 θα συμμετάσχει σε δοκιμαστικά τεστ της McLaren μαζί με τους Martin Brundle και Ayrton Senna, φιναλίστ και πρωταθλητή  αντίστοιχα της σεζόν που ολοκληρώθηκε στην Formula 3.

https://twitter.com/AyrtonBruno12/status/991284136047497216?s=19

Μπορεί οι επαφές με την ομάδα του Woking να μην προχώρησαν, αλλά εκείνη ήταν η στιγμή που το όνειρο γινόταν πραγματικότητα: η ομάδα της Tyrell θα είναι η πρώτη που θα πιστέψει στις ικανότητές του, δίνοντάς του μία θέση στο grid για την επόμενη σεζόν, έχοντας ως ομόσταυλό του τον Martin Brundle.

Για όσους μέχρι και τότε δεν είχαν συγκινηθεί από τις εμφανίσεις του, η χρονιά του 1984 ήταν αυτή που ο Γερμανός κατάφερε, σε συνδυασμό πάντα με τις αποδόσεις του υλικού που είχε στα χέρια του, να πετύχει κάποια εκπληκτικά αποτελέσματα τα οποία δεν άφηναν καμία αμφιβολία για το ταλέντο του πίσω από το τιμόνι.

Σπρώχνοντας το περιορισμένων δυνατοτήτων μονοθέσιο της Tyrell στα όρια θα πετύχει τους πρώτους του βαθμούς σε Ζόλντερ και Ίμολα, ενώ στο Μονακό θα πραγματοποιήσει μία από τις εμφανίσεις που θα έμεναν στην ιστορία: στο θρυλικό Γκραν Πρι του Πριγκιπάτου το 1984 (όπου η πίστα είχε κυριολεκτικά μετατραπεί σε πισίνα), ξεκινώντας από την 20η και τελευταία θέση του grid και εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τις ιδιαιτερότητες του κινητήρα Cosworth, μοναδικού ατμοσφαιρικού στο grid, έναντι των “τουρμπάτων” ανταγωνιστών του, καταφέρνει να αναρριχηθεί στην τρίτη θέση μειώνοντας συνεχώς τον χρόνο από τον πρωτοπόρο Prost και τον σεληνιασμένο Ayrton Senna.

https://twitter.com/UnracedF1/status/1373347463831109634?s=19

Παρά την μεγάλη επιτυχία στο Μονακό η συνέχεια θα είναι καταστροφική για την ομάδα μετά και το Γκραν Πρι του Ντιτρόιτ, όπου από ελέγχους διαπιστώθηκαν σοβαρές παρατυπίες σχετικά με το βάρος και τα έρμα των μονοθεσίων της, κάτι που οδήγησε στην αποβολή της από το πρωτάθλημα και των μηδενισμό των οδηγών της σε όλους τους αγώνες που συμμετείχαν.

Παρόλα αυτά η χρονιά έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τον Γερμανό, ο οποίος κυριάρχησε στο World Endurance Championship (κυρίως) με τα χρώματα της Rothmans Porsche και συνοδηγό τον Derek Bell και καταφέρνοντας, παράλληλα με την συμμετοχή του στην F1, να τερματίσει στην πρώτη θέση της βαθμολογίας κατακτώντας τον παρθενικό του τίτλο στη διοργάνωση.

Η σεζόν του 1985 βρίσκει τον Bellof στην δεύτερη χρονιά του με την ομάδα της Tyrell συνεχίζοντας τις καλές εμφανίσεις, σημειώνοντας τον πρώτο του (επίσημο) βαθμό στο Εστορίλ ξεκινώντας από την 21η θέση και τερματίζοντας 4ος στο Γκραν Πρι του Ντιτρόιτ.

Στο μέσο της σεζόν η Tyrell θα αντικαταστήσει τους κινητήρες Cosworth με τους εξοπλισμένους με τούρμπο Renault σε μία προσπάθεια να αυξήσει την δυναμική των μονοθεσίων της και σε συνδυασμό με τις μέχρι τότε υψηλές πτήσεις του Γερμανού να βελτιώσει τις επιδόσεις της στην πίστα.

Δυστυχώς όμως ο ταλαντούχος οδηγός δεν θα προλάβαινε ποτέ να αξιοποιήσει τους νέους κινητήρες της ομάδας του: στις 1 Σεπτεμβρίου 1985, στον 78ο γύρο των 1000 km στο Spa η Porsche του έρχεται σε επαφή με τον αμυνόμενο Jackie Ickx στην Eau Rouge και βγαίνουν εκτός πίστας, με το αυτοκίνητο του Γερμανού να καταλήγει με μεγάλη ταχύτητα στις μπαριέρες.

Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που οι προσπάθειες του ιατρικού προσωπικού να τον απεγκλωβίσει διήρκησαν σχεδόν δέκα λεπτά με το χειρότερο σενάριο να επιβεβαιώνεται λίγη ώρα αργότερα: ο ταλαντούχος και πολλά υποσχόμενος Γερμανός πιλότος υπέκυψε στα τραύματά του, βυθίζοντας στο πένθος την οικογένειά του αλλά και ολόκληρο τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ο τραγικός θάνατος του Stefan Bellof στερεί από τον κόσμο της Formula 1 ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα της δεκαετίας του 1980, προσθέτοντας ακόμη ένα “τι θα γινόταν αν..” στην ιστορία του αθλήματος.

“Ο Schumacher πριν τον Schumacher” όπως χαρακτηρίστηκε από νεότερους στην συνέχεια περνάει στο πάνθεον του μηχανοκίνητου αθλητισμού ως ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα που περίμενε να θαυμάσει ο κόσμος του σπορ, αλλά δυστυχώς ποτέ δεν κατάφερε.

Ένα κείμενο του Δημήτρη Τσιαμούρα!!

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts