Η FIA έχει σταματήσει να επιβάλλει κάποιο όριο στη σοβαρότητα των “αναπηδήσεων” των μονοθεσίων της Formula 1, αλλά είναι έτοιμη να το επαναφέρει αν χρειαστεί.
Ο πιθανός κίνδυνος “αναπηδήσεων” για τους οδηγούς έγινε ανησυχητικός μετά την ανακοίνωση νέων τεχνικών κανονισμών πέρυσι. Τα υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης που δημιουργούνται από τα δάπεδα των επανασχεδιασμένων αυτοκινήτων οδήγησαν, πολλά από αυτά, στο να ταλαντεύονται πάνω-κάτω στην ανάρτησή τους, ένα φαινόμενο γνωστό ως “porpoising”.
Σε αντίδραση, η FIA δημιούργησε μια μέτρηση αεροδυναμικής ταλάντωσης για να παρακολουθεί τη σοβαρότητα του φαινομένου και να επιβάλει ένα όριο σε αυτό. Αυτό τέθηκε σε ισχύ από το Grand Prix του Βελγίου ως μέρος μιας ενημέρωσης της Τεχνικής Οδηγίας 039.
Η FIA συνεχίζει να χρησιμοποιεί το σύστημα αυτό για να παρακολουθεί την “αναπήδηση” από τα αυτοκίνητα των ομάδων φέτος. Ωστόσο, έχοντας παρατηρήσει μια μείωση σε αυτό το φαινόμενο γενικά, σταμάτησε να επιβάλλει το όριο από τον πρώτο αγώνα της σεζόν στο Μπαχρέιν στις αρχές αυτού του μήνα.
Οι περιορισμοί απαιτούνταν για λόγους ασφαλείας , είπε η FIA όταν εισήχθησαν, εξηγώντας ότι «αποφάσισε να παρέμβει μετά από διαβούλευση με τους γιατρούς της για το συμφέρον της ασφάλειας των οδηγών».
«Σε ένα άθλημα όπου οι αγωνιζόμενοι οδηγούν τακτικά με ταχύτητες άνω των 300 χλμ./ώρα, θεωρείται ότι όλη η συγκέντρωση του οδηγού πρέπει να επικεντρωθεί σε αυτό το έργο και ότι η υπερβολική κόπωση ή ο πόνος που βιώνει ένας οδηγός θα μπορούσε να έχει σημαντικές συνέπειες.», συνέχισε. «Επιπλέον, η FIA έχει ανησυχίες σχετικά με τις άμεσες σωματικές επιπτώσεις στην υγεία των οδηγών, αρκετοί από τους οποίους ανέφεραν πόνο στην πλάτη μετά από πρόσφατα γεγονότα».
Ωστόσο, ορισμένες ομάδες αμφισβήτησαν την ανάγκη για το όριο όταν εισήχθη, υποστηρίζοντας ότι το φαινόμενο αυτό ήδη ήταν ήδη σε πτώση και θα συνέχιζε να μειώνεται. Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, ισχυρίστηκε ότι οι αντίπαλες ομάδες υπερβάλανε για την έκταση του προβλήματος και επέκρινε τη χρήση μιας μέτρησης για τον καθορισμό ενός ορίου στις “αναπηδήσεις”.
«Ας ελπίσουμε ότι θα ισχύει ο κανονισμός μόνο για φέτος, καθώς είναι κάτι που ελπίζω ότι όλες οι ομάδες θα το λύσουν, μιας και είμαι σίγουρος ότι τα μονοθέσια θα συγκλίνουν τον επόμενο χρόνο», είπε τον περασμένο Ιούλιο.
Τουλάχιστον μία ομάδα φοβόταν ότι θα ξεπερνούσε τη μέτρηση κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2022. Η McLaren έδωσε μια σειρά μηνυμάτων στον Lando Norris κατά τη διάρκεια του Grand Prix της Σιγκαπούρης καλώντας τον να αλλάξει “γραμμή” για να μειώσει τον κίνδυνο υπέρβασης του ορίου .
Από την έναρξη της νέας σεζόν, αρκετές ομάδες ανέφεραν ότι αντιμετώπισαν λιγότερα προβλήματα με “αναπηδήσεις”, κυρίως η Mercedes που αντιμετώπισε το πρόβλημα πιο έντονα πέρυσι. Αλλά άλλοι τονίζουν ότι το πρόβλημα δεν έχει εξαλειφθεί πλήρως.
«Είναι σίγουρα καλύτερα από αυτήν την εποχή πέρυσι, αλλά δεν έχει φύγει», δήλωσε ο Valtteri Bottas κατά τη διάρκεια των δοκιμών πριν από τη σεζόν στο Μπαχρέιν. «Είναι ακόμα εκεί και πρέπει ακόμα να συμβιβαστώ λίγο με το στήσιμο του μονοθεσίου.»
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.