Κρίνοντας το προσπέρασμα του Verstappen στον Leclerc μαζί με τις πρόσφατες αμφισβητούμενες ποινές όπως του Sebastian Vettel στον Καναδά έχει κριθεί ως σύγκριση των μήλων με πορτοκαλιών.
Ο Verstappen διέφυγε την ποινή αφού αυτός και ο Leclerc ακούμπησαν ρόδα με ρόδα, πράγμα που ανάγκασε τον Μονεγάσκο να βγει από την πίστα κατά την προσπάθεια του να κερδίσει,πιστεύοντας πως και οι δυο οδηγοί έφταιγαν στο συμβάν.
Η σύγκρουση συγκρίθηκε με την αμφισβητούμενη ποινή των πέντε δευτερολέπτων στους δυο προηγουμένους αγώνες του Καναδά και Γαλλία,που στον Καναδά κόστισε την νίκη στους τιφόζι και στην Γαλλία ο Daniel Ricciardo έχασε τον τερματισμό μέσα στους πόντους.
Αυτά τα γεγονότα δημιούργησαν μεγάλες συζητήσεις για το τι θα πρέπει να επιτρέπετε και τι όχι στο άθλημα και επέστησε τεράστια κριτική στο πρωτάθλημα.
Μέτα την απόφαση που πάρθηκε να μην τιμωρηθεί ο Verstappen,ο επικεφαλής της Ferrari Mattia Binotto είπε:
“Καθαροί κανόνες υπάρχουν για να αποτρέψουν οδηγούς σαν τον Leclerc να σπρώχνονται έξω από την πίστα και αυτοί οι ίδιοι κανόνες εφαρμόστηκαν στους προηγουμένους αγώνες”.
Όταν ρωτήθηκε ο αγωνοδίκης της FIA Michael Masi είπε πως όταν συγκρίνεις τέτοια περιστατικά προσπαθείς να συγκρίνεις μήλα με πορτοκάλια”.
Στην υπόθεση του Vettel και του Ricciardο,δόθηκαν ποινές γιατί κρίθηκε πως έσπρωξαν τους αντιπάλους τους έξω από την πίστα αφού πρώτα βγήκαν αυτοί.
Ο Vettel έχασε τον έλεγχο καθώς ήταν στην πρώτη θέση στο Montreal, έκοψε μέσα από τα χόρτα και θεωρήθηκε πως μπήκε στην πίστα με μη ασφαλή τρόπο και ανάγκασε τον Lewis Hamilton να βγει από την πίστα στην προσπάθεια του να τον προσπεράσει,
Στην Γαλλία,Ο Ricciardo προσπάθησε να προσπεράσει τον Norris αλλά μπήκε βαθιά στο chicane,βγήκε και με τους τέσσερις τροχούς έξω αλλά προσπάθησε να κρατήσει την εσωτερική γραμμή,το όποιο ώθησε τον Norris να βγει από την πίστα.
Σε αντίθεση με τον Vettel,ο Verstappen έκανε μια κανονική προσπάθεια για να προσπεράσει όταν προκλήθηκε το περιστατικό,και σε αντίθεση με τον Ricciardo,ο Verstappen είχε τον έλεγχο του μονοθέσιου και δεν βγήκε από την πίστα.
“Κάθε περιστατικό πρέπει να θεωρείται με την δίκη του αξία,διαφορετικές στροφές,διαφορετικά προφίλ,διαφορετικές συνθήκες,” είπε ο Masi.”Η προσπάθεια που γίνεται για να συγκριθούν αυτά τα τρία,είναι τρία διαφορετικά περιστατικά.
“Από την μεριά των κριτών ήταν αγωνιστικό συμβάν.Ήταν καλός και σκληρός αγώνας από την πλευρά που το κοίταξαν.”
O Verstappen προσπάθησε να περάσει τον οδηγό της Ferrari στο ίδιο σημείο έναν γύρο πριν,στην ανηφορική στροφή 3,αλλά ο Leclerc κρατήθηκε από την εξωτερική γραμμή.
Ο Masi πιστεύει πως οι κριτές ένιωσαν πως ο Verstappen “έμαθε τι έγινε έναν γύρο πριν” και η δεύτερη προσπάθεια φυσικά και ήταν διαφορετική.
“Μπήκε στην στροφή,φρέναρε αργότερα,ο Charles ήταν λογικό πως τον είδε και έκατσε στην εξωτερική.
“Και ο Max,φρενάροντας αργότερα,και σχεδόν όλη την ώρα το τιμόνι ήταν στο όριο στρέψεως και προσπάθησε να βγει γρήγορα από την στροφή. Το ίδιο πράγμα που έγινε στον προηγούμενο γύρο απλά δεν ξανά έγινε.”
Για την απόφαση τους,ήταν τέσσερις κριτές. Ανάμεσα τους ο θρύλος του Le Mans 24h Tom Kristensen ο όποιος κοίταξε σε προηγούμενα παρόμοια περιστατικά.
Περιλαμβάνοντας την σύγκρουση του Hamilton με Rosberg που έγινε στην ίδια στροφή πριν 3 χρόνια.
Σε εκείνη την περίπτωση,ο Rosberg στην εσωτερική,σαν τον Verstappen τιμωρήθηκε,αλλά σε εκείνο το συμβάν ήταν διαφορετικά γιατί ο Rosberg προσπάθησε να αμυνθεί και όχι να προσπεράσει.
“Η μεγάλη διάφορα ανάμεσα στα δυο βίντεο που είδα ήταν ότι ο Nico φάνηκε πως το έκανε επίτηδες. Ενώ στου Max βλέπεις ότι είναι συγκεντρωμένος στην στροφή προσπαθώντας να βγει όσο πιο γρήγορα μπορεί.”Συμπλήρωσε ο Masi
Για περισσότερα νέα πατήστε εδώ. Ενώ μπορείτε να μας ακολουθήσετε και στο κανάλι μας στο youtube.