Shovlin – “Ήμασταν η πρώτη ομάδα που βάλαμε τα ενδιάμεσα ελαστικά”

Ο Andrew Shovlin δήλωσε πως η νίκη του Lewis Hamilton στο GP Ρωσίας προήλθε χάρη στην απόφαση της ομάδας να βάλει νωρίτερα τον Valtteri Bottas στα pits, για να του βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά.

Στον αγώνα του Grand Prix της Ρωσίας η Mercedes με την επιλογή να καλέσει στα pit τον Hamilton αναδείχθηκε νικήτρια. Η Γερμανική ομάδα δια χειρός του Lewis Hamilton είδε πρώτη την καρό σημαία και κέρδισε για 8η συνεχόμενη χρονιά τον αγώνα στην πίστα στο Sochi. Παράλληλα ο Βρετανός κέρδισε για 100η φορά στην καριέρα του.

Η βροχή έκανε την εμφάνιση της στον 46ο γύρο στην πίστα του Sochi. Πολλοί οδηγοί μπήκαν στα pits για τα ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Hamilton έκανε την κατάλληλη κίνηση την κατάλληλη στιγμή. Έβαλε την ενδιάμεση γόμα στον 49ο γύρο και πήρε την πρώτη θέση από τον Norris. Ο Βρετανός οδηγός της McLaren ρίσκαρε να μείνει μέχρι το τέλος του αγώνα με τη σκληρή γόμα, αλλά η ένταση της βροχής δυνάμωσε στο τέλος.

Ο Andrew Shovlin δήλωσε πως η ομάδα ενισχύθηκε από τη γνώση για την απόδοση των ενδιάμεσων ελαστικών στο μονοθέσιο του Valtteri Bottas.

Το κλειδί πάνω σε αυτό ήταν το πως να ερμηνεύσουμε την καιρική πρόβλεψη. Όπως γνωρίζετε, όλες οι ομάδες έχουμε τα ίδια ραντάρ βροχής. Μπορούμε να δούμε την βροχή να έρχεται και μπορούσαμε να δούμε το πότε θα αρχίσει να βρέχει“, είπε στις δηλώσεις του Andrew Shovlin.

Αυτό που μπορούσαμε να δούμε είναι ότι τότε (σ.σ. τέλος του αγώνα) η βροχή θα ήταν πιο δυνατή. Και αυτό ήταν πραγματικά το γεγονός, στο οποίο αντιδράσαμε. Ωστόσο με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, η λήψη αποφάσεων μας βοήθησε από το γεγονός πως ο Valtteri (σ.σ. Bottas) ήταν εκτός βαθμών και δεν είχε τίποτα να χάσει. Οπότε ήμασταν η πρώτη ομάδα του grid που κάναμε την κίνηση“, είπε ο Shovlin, αναφορικά με την επιλογή της Mercedes να καλέσει πρώτα τον Bottas για να βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά.

Στη συνέχεια και βλέποντας πως απέδωσαν τα ελαστικά στο μονοθέσιο του (σ.σ. Bottas), ακολουθήσαμε το ίδιο με τον Lewis (σ.σ. Hamilton) αμέσως μετά (σ.σ. ο Bottas μπήκε στα pits στον 47ο γύρο και ο Hamilton στον 49ο γύρο). Και σίγουρα το γεγονός πως ο Lewis δεν ήταν πρωτοπόρος στον αγώνα καθιστά πιο εύκολα την λήψη τέτοιων αποφάσεων“.

Shovlin
Valtteri Bottas-Lewis Hamilton
Η Mercedes κάλεσε τον Hamilton για αλλαγή ελαστικών από slick σε ενδιάμεσα στον 49ο γύρο. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής απέρριψε την κλήση της ομάδας του, διότι θεώρησε πως μπορούσε να παραμείνει στον αγώνα έως το πέσιμο της καρό σημαίας με τα σλικ ελαστικά της Pirelli.

Το σημείο κλειδί που σκεφτόμασταν ήταν να μεταβιβάσουμε στον Lewis πως ο Max είχε ήδη σταματήσει στα pits (σ.σ. ο Verstappen μπήκε στα pits στον 48ο γύρο). Με τον Max να έχει σταματήσει, τότε ο ίδιος θέλει σίγουρα να κάνουμε το ίδιο πράγμα. Ακόμα και αν σήμαινε ότι θα έπρεπε να αφήσουμε ανοιχτή την πόρτα για τον Lando, για να πάρει την νίκη. Και το άλλο πράγμα που έπρεπε να μεταβιβάσουμε, ήταν ότι πιστεύαμε πως η βροχή δυνάμωνε όλο και περισσότερο. Επομένως, μπαίνοντας στα pit νωρίτερα θα ήταν το καλύτερο“, είπε ο Shovlin.

Οπότε, έτσι συμβαίνει με όλα αυτά τα πράγματα. Είναι σε μεγάλο βαθμό η υπόθεση της σωστής πληροφόρησης του οδηγού, διότι είμαστε αρκετά ξεκάθαροι στο τι θέλαμε να γίνει. Οι οδηγοί δεν έχουν την πολυτέλεια με τα ραντάρ βροχής και με παρόμοια εξαρτήματα. Οπότε πρέπει να βεβαιωθούμε πως καταλαβαίνουν τον λόγο, για τον οποίο προσπαθούμε να παίρνουμε τέτοιου είδους αποφάσεις“.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.

F1RACINGNEWS