WRCΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Σεμνά,ταπεινά και Ακροπολικά…

Το επετειακό ΕΚΟ Ράλλυ Acropolis πέρασε στην ιστορία. Και για να είμαστε ειλικρινείς ήταν Acropolis με τα όλα του. Σκληράδα, υψηλό επίπεδο δυσκολίας και άρτια διοργάνωση… 

Μέσα στη μαυρίλα και τον ζόφο των τελευταίων ημερών, είχαμε το επετειακό EKO Ράλλυ Acropolis, από το οποίο συμπληρώνονται 70 χρόνια από τότε που διεξήχθη για πρώτη φορά. Για ακόμα μια χρονιά ομάδες και πληρώματα από όλο τον κόσμο τίμησαν με την παρουσία τους τη χώρα μας τρέχοντας στον πιο σκληρό και δύσκολο αγώνα του WRC. 

Η κακοκαιρία Daniel έβαλε αρκετά εμπόδια στον εθνικό μας αγώνα. Οι αναγνωρίσεις έγιναν υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, ενώ το shakedown της Πέμπτης ακυρώθηκε και οι ειδικές “Λουτράκι” και “Γραμμένη” συρρικνώθηκαν για λόγους ασφαλείας. Φυσικά δεν έλειψαν και τα ευτράπελα. 

Μιλάμε φυσικά για το συμβάν στην SS4, όταν η κάμερα του Rally Tv, έπιασε επ’αυτοφόρω έναν θεατή να κάθεται σε ένα επικίνδυνο σημείο. Αμέσως η ειδική ακυρώθηκε, με τους διοργανωτές να αποδεικνύουν πως σε θέματα ασφάλειας είναι αμείλικτοι. Για να συμβεί το κακό δεν αρκούν δέκα άλλα ένας. Μόνο ένας. 

Toyota Gazoo Racing 

Ο απολογισμός του Acropolis για την Toyota είναι σίγουρα θετικός. Η νίκη ήρθε από δικό της πλήρωμα τον Kalle Rovanpera, με τον Φινλανδό να είναι ο απόλυτος κυρίαρχος το Σάββατο με 5 στις 6 κερδισμένες ειδικές. Ήταν όμως μια νίκη με πολύ μεγάλη διαφορά, καθώς τον ωφέλησαν οι διαδοχικές εγκαταλείψεις των Ogier και Neuville. Αλλά και αυτό να μην γινόταν, είχε και πάλι τον τρόπο για να κερδίσει. Το έχει ξανακάνει άλλωστε και το 2021. Το +33 από τον Evans του δίνει σίγουρα αέρα φαβορί (και) στην Χιλή. 

Δείγμα θετικό και από τον Elfyn Evans. Αν και είχε ένα περιπετειώδες Σάββατο, κέρδισε την μάχη με τον Dani Sordo και ανέβηκε στο μεσαίο σκαλί του βάθρου. Συγκεκριμένα ο Ουαλός, στο φινάλε του πρωινού σκέλους του Σαββάτου αντιμετώπισε πρόβλημα με τη θερμοκρασία του λαδιού του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η στάση στο Service Park τον ευνόησε, αλλά αν αυτό συνέβαινε την Παρασκευή, τότε το αποτέλεσμα θα ήταν πολύ πιο διαφορετικό. Ωστόσο τέλος καλό όλα καλά. 

Μεγάλος άτυχος για τους Ιάπωνες ήταν αναμφίβολα ο Sebastien Ogier. Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, έδωσε ομηρικές μάχες με τον Thierry Neuville προσφέροντας θέαμα στους παρευρισκόμενους στα βουνά. Ελάχιστα χιλιόμετρα πριν από τον τερματισμό στο “Ελευθεροχώρι” υπέστη διπλό κλατάρισμα και έσπασε την ανάρτηση του, με συνέπεια να χάσει σχεδόν 4 λεπτά μέχρι τον τερματισμό και να απωλέσει την πρωτιά. Σα να μην έφταναν όλα αυτά πήρε ποινή δύο λεπτών, για μη σωστό δέσιμο της ζώνης στην απλή διαδρομή προς το Service. Εν τέλει μπήκε στην δεκάδα, αλλά το πουλί είχε πια πετάξει. 

H ήρεμη δύναμη δεν ήταν άλλος από τον Takamoto Katsuta. Απέφυγε τα λάθη, δεν πήρε περιττά ρίσκα και ολοκλήρωσε τον δέκατο αγώνα της χρονιάς στην έκτη θέση. Για να φτάσει όμως στην ράμπα του τερματισμού, πέρασε από σαράντα κύματα το Σάββατο. Στο δεύτερο πέρασμα από τις Καρούτες σταμάτησε δύο φορές μέσα στην ειδική εξαιτίας κλαταρίσματος. Η παρουσία του στους βαθμούς του αρκούσε και το πέτυχε. 

Hyundai Shell Mobis 

Γεμάτο προβλήματα ήταν το ΕΚΟ Ράλλυ Acropolis για τον Dani Sordo, κυρίως την δεύτερη ημέρα και στην ειδική της Ελάτειας. Με οδηγό την περσινή συνταγή και το 1-2-3 της Hyundai, έφερε το i20 του στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης και αφού πάλεψε με τον Elfyn Evans.  

Αρκετά απογοητευμένος μετά το τέλος του ράλλυ Acropolis δήλωσε ο Thierry Neuville. Και όχι άδικα. Για έντεκα ειδικές ήταν γερά στο κόλπο της διεκδίκησης της νίκης, μέχρι που μια λακκούβα στην SS11 έβαλε ταφόπλακα στις (ελάχιστες) ελπίδες που είχε να μείνει ζωντανός στο κυνήγι της διεκδίκησης του τίτλου. Ότι καταφέρει πλέον στο υπόλοιπο που απομένει για το τέλος της φετινής σεζόν. 

Last but not least, o Esapekka Lappi που ολοκλήρωσε τον δέκατο αγώνα της σεζόν πέμπτος γενικής. Όπως τα περισσότερα πληρώματα του WRC, έτσι και ο Φινλανδός έχασε αρκετό χρόνο την τρίτη ημέρα, λόγω θεμάτων με το κιβώτιο και το δυναμό γνωρίζοντας από πρώτο χέρι την σκληράδα του Acropolis.  

M-Sport WRT 

Από τον κυκεώνα των εγκαταλείψεων γλίτωσε μονάχα ο Ott Tanak. Κομβικό σημείο για τον πρωταθλητή του 2019, ήταν η Παρασκευή, όταν ένα πρόβλημα με το Ford Puma WRC έκανε τον Εσθονό να αργήσει να μπει στην SS4 22 λεπτά. Χρεώθηκε με ποινή 3 λεπτών και 40 δευτερολέπτων και χάρη στις εγκαταλείψεις των αντιπάλων του έφτασε στην τέταρτη θέση της κατάταξης, αρκετά μακρία από τις θέσεις του βάθρου. 

Όσον αφορά τον Pierre-Louis Loubet, το ράλλυ Acropolis σταμάτησε πριν καν μπει στην SS2. Στο κομμάτι της απλής διαδρομής προς το Λουτράκι, αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα. Πρόβλημα το οποίο ήταν αδύνατο να επιδιορθωθεί ακόμα και στο Service, με αποτέλεσμα η όλη περιπέτεια να λάβει τέλος πριν καν ακόμα ξεκινήσει. 

Εκτός δεκάδας τερμάτισε ο Ιορδάνης Σερδερίδης, που έκλεισε μια λαμπρή καριέρα στο κορυφαίο επίπεδο στην κορυφή της άτυπης κατάταξης των Ελληνικών πληρωμάτων. Κινήθηκε στον δικό του ρυθμό και απόλαυσε την μοναδική εμπειρία που προσφέρει σε κάθε οδηγό το Acropolis. 

WRC 2 

Προ ολίγου μιλήσαμε για σκληράδα και υψηλό επίπεδο δυσκολίας και η μεσαία κατηγορία δεν θα έμενε φυσικά στην απέξω. Νικητής αναδείχθηκε ο Andreas Mikkelsen, που επέστρεψε από την κόλαση μετά το τριπλό κλατάρισμα που τον έριξε δωδέκατο γενικής την Παρασκευή. Με αντεπίθεση διαρκείας και έναν προβληματικό Gus Greensmith ολοκλήρωσε την ανατροπή της σεζόν. 

Δύσκολίες αντιμετώπισαν και οι Yohan Rossel (τρίτος γενικής), Robert Virves (κλατάρισμα στο Ελευθεροχώρι και τούμπαρε στην Power Stage), Mikolaj Marczyk, Sami Pajari, Marco Bulacia και Kajetan Kajetanowicz. 

Ελληνικά Πληρώματα 

Στα των ελληνικών πληρωμάτων οι μεγάλοι άτυχοι ήταν δύο. Ο Λάμπρος Αθανασούλας και ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας. Η αρχή έγινε με τον Κύπριο οδηγό, όταν αρχικά αντιμετώπισε ένα μηχανικό πρόβλημα και εγκατέλειψε. Στην επιστροφή του υπό καθεστώς Super Rally είχε έξοδο, με αποτέλεσμα να βγει από το VW Polo GTI R5 με ελαφρά τραύματα και θα χάσει το υπόλοιπο των αγώνων του 2023.  

Στην συνέχεια ακολούθησε ο Λάμπρος Αθανασούλας, που κι αυτός εγκατέλειψε λόγω ατυχήματος στην SS8. Αποτέλεσμα ήταν το Hyundai i20 N Rally2 με τα χρώματα της Hyundai Ελλάς να καταστραφεί ολοσχερώς. 

Πρώτο αμιγώς ελληνικό πλήρωμα ήταν οι Χρυσόστομος Καρέλλης/Ηλίας Παναγιωτούνης (Citroen C3 Rally2). Δεύτεροι ήταν οι Θέμης Χαλκιάς/Νίκος Κομνός (Renault Clio Rally3) και την τριάδα ολοκλήρωσαν οι Σάββας Λευκαδίτης/Βαγγέλης Ακράτος (Peugeot 208 Rally4) κατακτώντας την νίκη στην κατηγορία RC4. 

To 70o EKO Ράλλυ Acropolis πέρασε στην ιστορία και ο μαγικός κόσμος του WRC θα ταξιδέψει σε κάτι λιγότερο από τρεις εβδομάδες στην Λατινική Αμερική. Από τις 28 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 2 Οκτωβρίου ομάδες και πληρώματα θα δοκιμαστούν στις σκληρές και αφιλόξενες ειδικές του ράλλυ Χιλής, που θα αποτελέσει τον τελευταίο χωμάτινο αγώνα της σεζόν.  

Διαβάστε όλα τα νέα της F1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord,Twitter.

Χρήστος Κονδύλης

Η σχέση μου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 2007, και με το WRC από το 2014. Όταν δεν έχει WRC, παρακολουθώ F1 και MotoGP. Είμαι μέλος του f1racingnews.gr από τον Νοέμβριο του 2022.