Fernando Alonso vs Sebastian Vettel – Η μάχη για το 3ο: 2012 season

fernando alonso
Ένα από τα πρωταθλήματα που έχουν χαραχτεί στη μνήμη κάθε φιλάθλου είναι αυτό του 2012. Sebastian Vettel και Fernando Alonso πρωταγωνίστησαν και χάρισαν πλούσιο θέαμα σε κάθε φίλαθλο, με τον Sebastian Vettel και την Red Bull να είναι οι τελικοί νικητές για τρίτη, μάλιστα, συνεχόμενη χρονιά.
sebastian vettel
Sebastian Vettel, 2012 (3ο συνεχόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα)

Στο πρωτάθλημα αυτό έσπασαν διάφορα ρεκόρ, όπως οι 6 αγωνιζόμενοι πρωταθλητές, Jenson Button, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kimi Raikkonen, Michael Shumacher, ρεκόρ που υπήρχε από το 1970, σεζόν στην οποία είχαν αγωνιστεί μόλις 5 πρωταθλητές. Έσπασε επίσης το ρεκόρ για το μεγαλύτερο καλεντάρι, με 20 αγώνες, με το προηγούμενο ρεκόρ να είναι οι 19 που υπήρχαν από το 2005. Τέλος, ο Θρύλος του αθλήματος, Michael Schumacher ανακοίνωσε για δεύτερη φορά την απόσυρσή του από την ενεργό δράση.

Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή……

Χειμερινές δοκιμές

Στις χειμερινές δοκιμές στις πίστες της Jerez και της Barcelona είδαμε μερικά ενδιαφέροντα και μη πράγματα να συμβαίνουν. Η McLaren έδειχνε να είναι το ταχύτερο μονοθέσιο με την Red Bull να ακολουθεί κατά πόδας. HRT και Marussia απέτυχαν στα crash test (…………) ενώ η Lotus ανακάλυψε ένα σφάλμα στο πλαίσιό της μόλις στο 2ο session δοκιμών, στην Βαρκελώνη. Η Ferrari έδειχνε να υστερεί αρκετά και σε ταχύτητα και σε ρυθμό από τις Red Bull, McLaren.

Αγώνας 1 – Αυστραλία

Η McLaren κλειδώνει την πρώτη γραμμή εκκίνησης με τον Lewis Hamilton στη πρώτη θέση. Η πολύ καλή εκκίνηση του Jenson Button του επέτρεψε να προσπεράσει τον ομόσταυλό του, με ένα safety car να δίνει το δικαίωμα και στον Sebastian Vettel να προσπεράσει τον Βρετανό. Αξίζει να σημειωθεί πως από νωρίς στον αγώνα, ο Jenson Button εξοικονομούσε καύσιμο, λόγω ενός λάθους υπολογισμού της ομάδας του πριν την έναρξη του αγώνα (ένας από τους πολλούς λάθος υπολογισμούς της McLaren που ακολούθησαν μέσα στην σεζόν).

1η θέση: Jenson Button
2η θέση: Sebastian Vettel
3η θέση: Lewis Hamilton

Το βάθρο στην Αυστραλία, 2012
Αγώνας 2 – Μαλαισία

Δεύτερο συνεχόμενο 1-2 για την McLaren, δεύτερη συνεχόμενη Pole Position για τον Lewis Hamilton. Καλή εκκίνηση για τον Lewis Hamilton, ωστόσο η καταρρακτώδης βροχή έφερε την κόκκινη σημαία. Στην επανεκκίνηση, σχεδόν μία ώρα μετά, ο Jenson Button πλήγωσε την εμπρός αεροτομή του σε μία επαφή με τον Narain Karthikeyan. Aποτέλεσμα αυτού να χρειαστεί ένα επιπλέον χρονοβόρο και απρογραμμάτιστο pit-stop. Ο Lewis Hamilton έκανε πολύ αργό pit – stop, με αποτέλεσμα να περιμένει στα pits μέχρι να περάσουν τα υπόλοιπα μονοθέσια.

Έτσι, ο Fernando Alonso “κληρονόμησε” την πρωτοπορία. Ο Sergio Perez, εκμεταλλευόμενος την καλή στρατηγική του και το πρόωρο pit – stop, βρέθηκε να κυνηγάει τον Fernando Alonso. H “αδύναμη” Ferrari φαινόταν να υστερεί σημαντικά, αφού ο Sergio Perez “έπιανε” σιγά σιγά τον Fernando Alonso. Ωστόσο, οι αμυντικές ικανότητες, η εμπειρία και η απόφαση που πήρε να μπει στα pits την σωστή στιγμή, έδωσαν τελικά την νίκη στον Fernando Alonso. Σημαντικότερος, όμως, παράγοντας στην νίκη αυτή ήταν το λάθος που έκανε ο Sergio Perez ενώ βρισκόταν σε απόσταση 0.5 sec. Έδωσε έτσι την ευκαιρία στον Fernando Alonso να αναπτύξει διαφορά 5-6 δευτερολέπτων. O Sebastian Vettel βρέθηκε εκτός βαθμών, λόγω μια επαφής με τον Narain Karthikeyan. O Ινδός πήρε ποινή 20 δευτερολέπτων stop and go για τις πράξεις του. Ο Seb τερμάτισε 11ος.

1η θέση: Fernando Alonso
2η θέση: Sergio Perez
3η θέση: Lewis Hamilton

Το βάθρο στην Μαλαισία, 2012
Αγώνας 3 – Κίνα

Ο Nico Rosberg παίρνει την πρώτη Pole Position για την ομάδα του από όταν επέστρεψε το 2010. Ο Michael Schumacher ανεβαίνει στην 2η θέση εκκίνισης, λόγω της ποινής του Lewis Hamilton για αλλαγή κιβωτίου. Με τη πλειονότητα του grid να αντιμετωπίζει προβλήματα με τα ελαστικά, ειδικά τον Kimi Raikkonen που έχασε 11 θέσεις σε έναν γύρο, ο Nico Rosberg πήρε την νίκη, αφού ο επελαύνοντας Jenson Button είχε χάσει αρκετό χρόνο με τον Sebastian Vettel. Πρώτη νίκη και πρώτη Pole Position για την ομάδα της Mercedes από το 1955 με τον Juan Manuel Fangio. Ο Lewis Hamilton τερμάτισε 3ος. Η συνεκτικότητά του τον έφερε στην κορυφή της βαθμολογίας. Ο Sebastian Vettel τερμάτισε 5ος. Ο Fernando Alonso τερμάτισε 9ος.

1η θέση: Nico Rosberg
2η θέση: Jenson Button
3η θέση: Lewis Hamilton

Το βάθρο στην Κίνα, 2012
Αγώνας 4 – Bahrain

Στο κοινωνικοπολιτικά ασταθές, με τους πολίτες να διαδηλώνουν, Bahrain, ο αγώνας διεξήχθη, παρά τις πολλές, τότε, αντιδράσεις.

Ο Sebastian Vettel επιστρέφει στην πρώτη θέση εκκίνησης μετά τον αγώνα στην Βραζιλία, 2011. Ο Γερμανός πολυπρωταθλητής κέρδισε τον αγώνα, εκμεταλλευόμενος πλήρως το ανώτερο μονοθέσιό του, αλλά και τις εξαιρετικές αμυντικές του ικανότητες. Άξιο αναφοράς είναι πως ο Γερμανός αμύνθηκε τις επιθέσεις του Φινλανδού, Kimi Raikkonen, ενώ εκείνος φορούσε φρέσκια μαλακή γόμα. Ένας αξιομνημόνευτος αγώνας του Γερμανού, κατά την άποψή μου.

Ο Romain Grosjean πέτυχε το πρώτο βάθρο της καριέρας του, τερματίζοντας τρίτος πίσω από τον Kimi Raikkonen. Ένα αργό pit – stop ήταν η αιτία να τερματίσει 8ος ο Lewis Hamilton, ενώ ο Jenson Button αποσύρθηκε 2-3 γύρους πριν το τέλος. Η αιτία φαίνεται να είναι κάποιοι κραδασμοί που παρατήρησε ο ίδιος στο διαφορικό του.

Ο Fernando Alonso δεν έκανε χρόνο στο Q3, λόγω συντήρησης ελαστικών για τον αγώνα. Τερμάτισε στην 7η θέση, τελικά, καθώς η στρατηγική – τακτική επιλογή της Ferrari δεν ήταν η καλύτερη δυνατή.

Στον αγώνα είχαμε και ένα συμβαν με τον Nico Rosberg με το περιβόητο “Ok, he pushed me off the track, I think you have to leave a space. ALL THE TIME, YOU HAVE TO LEAVE A SPACE” να ακούγεται από τον Ισπανό.

Aυτή ήταν η δεύτερη φορά στον αγώνα που ο Nico Rosberg ανάγκασε κάποιον οδηγό να πατήσει εκτός πίστας. Ο πρώτος ήταν ο Lewis Hamilton και μάλιστα στο ίδιο σημείο. Kαι στις δύο περιπτώσεις, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να ελέγξουν το συμβάν μετά το πέρας του αγώνα και όχι κατά την διάρκειά του. Το πόρισμά τους ήταν “αθώωση” για τον Γερμανό.

1η θέση: Sebastian Vettel
2η θέση: Kimi Raikkonen
3η θέση: Romain Grosjean

Το βάθρο στο Bahrain, 2012
Αγώνας 5 – Ισπανία

Μετά από σκληρή κριτική που είχαν ασκήσει οι οδηγοί και οι ομάδες στην Pirelli για τα ελαστικά της, η αποκλειστική προμηθεύτρια ανακοίνωσε αλλαγές για τον αγώνα στην Ισπανία, αλλαγές που, όπως έλεγε τότε, θα έκαναν την στρατηγική των pit – stop το βασικό σημείο που θα πρέπει να σταθούν οι ομάδες για να κερδίσουν. Ο Michael Schumacher παρομοίαζε τα ελαστικά με ωμά αυγά. Η Pirelli αποκάλυψε πως ο λόγος που τα ελαστικά της ήταν προβληματικά, ήταν ότι “τα δοκίμαζε σε προ διετίας μονοθέσιο”.

Αρχικά την pole position είχε πάρει ο Lewis Hamilton, όμως, το μονοθέσιό του ήταν underfueled.

Ενώ έπρεπε να φτάσει μέχρι τα pits για να περάσει από έλεγχο των ανθρώπων της FIA το μονοθέσιό του (scrutineering), εκείνος δεν είχε αρκετό καύσιμο και έτσι στην Pole ανέβηκε ο “Venezuelan Legend”, Pastor Maldonado, με τον Fernando Alonso να ακολουθεί.

Όπως αναμενόταν, ο Fernando Alonso, εκμεταλλευόμενος την εξαιρετική του εκκίνηση (ως συνήθως), βρέθηκε μπροστά από τον πιλότο της Williams. Ωστόσο, στον 2ο γύρο των pit – stop, ο “G.O.A.T.”, Pastor Maldonado, σύμφωνα με τα μέσα της Βενεζουέλας, ανέβηκε ξανά στην 1η θέση, αφού η Ferrari αναγκάστηκε να κάνει νωρίς pit – stop, μια επιλογή που εν τέλη δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο Pastor Maldonado πήρε την νίκη για την ομάδα του.

O Fernando Alonso τερμάτισε στην 2η θέση, με τον Kimi Raikkonen να ακολουθεί. Ο Sebastian Vettel τερμάτισε 6ος, αφού έχασε χρόνο σε ένα επιπλέον pit – stop, λόγω τεχνικής αστοχίας, αλλά και μιας ποινής που δέχτηκε λόγω μη υπακοής σε κίτρινες σημαίες. Ο Lewis Hamilton τερμάτισε 8ος, έχοντας εκκινήσει τελευταίος.

1η θέση: Pastor Maldonado
2η θέση: Fernando Alonso
3η θέση: Kimi Raikkonen

To βάθρο στην Ισπανία, 2012
Αγώνας 6 – Monaco

O Mark Webber εκκινεί από την πρώτη θέση, αφού ο “poleman”, Michael Schumacher πήρε ποινή 5 θέσεων. Στους δρόμους του πριγκιπάτου υπήρξε ένα χάος. Μια εκπληκτική προσπέραση του Fernando Alonso στον Romain Grosjean αποσυντόνισε τον Γάλλο και έφερε το χάος. Εν τέλη ο Mark Webber βγήκε νικητής, με τον Nico Rosberg δεύτερο και τον Fernando Alonso τρίτο. Ο Sebastian Vettel τερμάτισε τέταρτος. Οι αλλαγές που έφερε η Red Bull στο πάτωμα, δεν έφεραν τις αντιδράσεις των ομάδων μετά τον αγώνα, παρά την νίκη του Αυστραλού και τις “προ-αγώνα” αντιδράσεις τους.

1η θέση: Mark Webber
2η θέση: Nico Rosberg
3η θέση: Fernando Alonso

To βάθρο στο Monaco, 2012
Αγώνας 7 – Καναδάς

Έβδομος αγώνας με έβδομο διαφορετικό νικητή. Ο Lewis Hamilton κάνει έναν εξαιρετικό αγώνα και ανεβαίνει στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Σε συνδυασμό με κάποιες ατυχίες για τους συναθλητές του, παίρνει μία σημαντική νίκη και μπαίνει “σφήνα” στην διεκδίκιση του τίτλου. Για να συμβεί, όμως, αυτό, είχε προηγηθεί μια σωρεία από γεγονότα.

Αρχικά, η FIA έβγαλε παράνομο το μονοθέσιο της Red Bull, και συγκεκριμένα το πάτωμα που χρησιμοποίησε στο Monaco. Έτσι, ανάγκασε την ομάδα να αλλάξει άρδην τα παράνομα κομμάτια για να μην αποκλειστεί από τον αγώνα του Καναδά. Αξιοσημείωτο είναι πως επέτρεψε στην ομάδα να κρατήσει τους βαθμούς που μάζεψε στο Monaco, παρά το παράνομο πάτωμα που χρησιμοποιούσε. Επίσης, ο Adrian Newey αναγκάστηκε να φέρει αλλαγές στους άξονες του μονοθεσίου του, μετά από υπόδειξη του Charlie Whiting, καθώς, όπως είπε και ο ίδιος: “Νιώθω ότι δεν συμβαδίζουν με τους κανονισμούς”.

Ο Sebastian Vettel πήρε μια σχετικά άνετη pole position δείχνοντας για άλλη μια φορά την ταχύτητά του σε ρυθμό κατατακτηρίων. Ωστόσο, ο Lewis Hamilton τον έφτασε και τον προσπέρασε πριν τον πρώτο γύρο των pit – stops. Λίγο αργότερα το ίδιο έπραξε και ο Fernando Alonso. Ενώ και οι 3 πιλότοι βρίσκονταν σε στρατηγική 2 pit – stop, η ομάδα της Ferrari αντιλαμβανόμενη πως το μονοθέσιό της υστερούσε και δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό των Red Bull και McLaren, πήρε την απόφαση να πάει σε ένα pit – stop, απόφαση η οποία απεδείχθη για άλλη μια φορά λανθασμένη.

Το αξιοσημείωτο είναι πως στο team radio του Fernando Alonso ακούγονταν μόνο Ισπανικά. Ο λόγος; Οι διάννοιες της Ferrari δεν ήθελαν να καταλάβουν οι αντίπαλοι τι λεγόταν (διότι προφανώς καμία ομάδα δεν έχει Ισπανόφωνους υπαλλήλους).

Το αποτέλεσμα ήταν τα ελαστικά του Fernando Alonso να “πεθάνουν” και να χάσει διαδοχικές θέσεις από τους Lewis Hamilton, Romain Grosjean, Sergio Perez, Sebastian Vettel. Η εξαιρετική – σχεδόν αψεγάδιαστη οδήγηση του Lewis Hamilton σε συνδυασμό με την, παραδόξως για εκείνη τη χρονιά, καλή στρατηγική της ομάδας του, του επέτρεψαν να πάρει την νίκη που τον έφερε στην κορυφή για 2 βαθμούς. Ο Sebastian Vettel τερμάτισε 4ος με τον Fernando Alonso στην 5η θέση.

1η θέση: Lewis Hamilton
2η θέση: Romain Grosjean
3η θέση: Sergio Perez

To βάθρο στον Καναδά, 2012
Αγώνας 8 – Eυρώπη (Πίστα της Valencia, Ισπανία)

Ο Fernando Alonso έγινε ο πρώτος πιλότος εκείνη την χρονιά που κέρδισε 2 αγώνες. Ένας αγώνας που αποτελεί έναν από τους καλύτερους για τον Ισπανό, μέσα στα highlights της καριέρας του.

Ο Sebastian Vettel, έχοντας εκκινήσει από την Pole Position, θα δημιουργήσει μια διαφορά σχεδόν ενός pit – stop, πριν ξεκινήσει ο πρώτος γύρος των pit – stop. Ο Fernando Alonso, έχοντας αποφύγει στην αρχή την μάχη συγκρουόμενων των Bruno Senna και Kamui Kobayashi, θα βρεθεί στην 8η θέση, έχοντας κάνει, για άλλη μια φορά, μία από τις χαρακτηριστικές του εκκινήσεις.

Μία σύγκρουση μεταξύ Heikki Kovalainen και Jean – Eric Vergne θα θέσει τον αγώνα υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

Η διαφορά που είχε χτίσει με τον εκπληκτικό του ρυθμό ο Sebastian Vettel θα εξανεμιστεί. Στην επανεκκίνηση, ο Fernando Alonso θα βρεθεί στην 3η θέση. O Sebastian Vettel θα συνεχίσει στον δικό του αγώνα, αφού για άλλη μια φορά θα αρχίσει να “χάνεται”. Ο Fernando Alonso θα εκμεταλλευτεί ένα λάθος του Romain Grosjean και θα βρεθεί στην 2η θέση.

Στον 33ο γύρο, το μονοθέσιο του πρωτοπόρου, Sebastian Vettel, θα παραδώσει πνεύμα, δίνοντας έτσι την πρωτοπορία στον Fernando Alonso. Στην συνέχεια, ο Kimi Raikkonen θα προσπεράσει τον Lewis Hamilton για την 2η θέση, στην οποία και τερμάτισε. Ο Lewis Hamilton εγκατέλειψε τον αγώνα, αφού ο Pastor Maldonado θεώρησε λογικό να χρησιμοποιήσει το μονοθέσιο του Βρετανού ως προστατευτική μπαριέρα, πράξη για την οποία και τιμωρήθηκε στο τέλος του αγώνα. Ο Michael Schumacher θα συμπληρώσει το βάθρο το οποίο αριθμούσε 10 πρωταθλήματα μεταξύ τρειών οδηγών.

Μετά την νίκη του αυτή, ο Fernando Alonso ξέσπασε σε λυγμούς, μια επίπονη και επική οδήγηση, ένα αναπάντεχο αποτέλεσμα, αρκετή τύχη με την εγκατάλειψη του Sebastian Vettel, έκλεισαν με το μονοθέσιο του Ισπανού να “μένει από βενζίνη” ακριβώς μπροστά στους οπαδούς του, όπου και πανηγύρισε.

1η θέση: Fernando Alonso
2η θέση: Kimi Raikkonen
3η θέση: Michael Schumacher

Το βάθρο στην Valencia, 2012
Αγώνας 9 – Μεγάλη Βρετανία

Οι βροχές ενός μήνα έπεσαν σε ένα αγωνιστικό τριήμερο στην ιστορική πίστα του Silverstone. Αν και, προσωπικά περίμενα τις 2 McLaren να πρωταγωνιστήσουν, και συγκεκριμένα τον Lewis Hamilton που τον θεωρώ τον κορυφαίο οδηγό στην βροχή στην μετά – Schumacher εποχή, ο Fernando Alonso ήταν αυτός που μετά από σκληρή μάχη πήρε την Pole Position. O Sebastian Vettel κατετάγη 4ος πίσω από τους Mark Webber στην δεύτερη θέση και Michael Schumacher στην τρίτη.

Η κακή στρατηγική της Ferrari σε συνδυασμό με την καλή στρατηγική που διάλεξε η Red Bull αποδείχθηκαν κομβικά σημεία. Μόλις 5 γύρους πριν το τέλος, ο Mark Webber πέρασε τον Fernando Alonso και πήρε την νίκη. Τα καλύτερα ελαστικά που είχε στο τέλος του αγώνα και το ανώτερο μονοθέσιο, καθώς και η προσωπική του προσπάθεια, έδωσαν στον Mark Webber την νίκη, μόλις δύο χρόνια μετά το περιβόητο “Not bad for a number 2 driver”, ο Mark Webber βάζοντας φωτιά στο πρωτάθλημα. Ο Fernando Alonso τερμάτισε δεύτερος και ο Sebastian Vettel τερμάτισε 3ος.

1η θέση: Mark Webber
2η θέση: Fernando Alonso
3η θέση: Sebastian Vettel

Το βάθρο στην Μεγάλη Βρετανία, 2012
Aγώνας 10 – Γερμανία (Πίστα του Hockenheimring)

Ένας ακόμα αγώνας με βρόχινες κατατακτήριες είδε τον Fernando Alonso στην Pole Position, δείχνοντας τις ικανότητές του στην βροχή. Ο Ισπανός έλεγχε όλον τον αγώνα και άφησε την πρώτη θέση μόνο στον πρώτο γύρο των pit – stops. Τα προβλήματα δημιουργήθηκαν όταν ο αγώνας του Lewis Hamilton καταστράφηκε λόγω διάτρησης στον 3ο γύρο. Ο Βρετανός εγκατέλειψε τον αγώνα στον 56ο γύρο. Ωστόσο, έχοντας πέσει στις τελευταίες θέσεις, με τους Fernando Alonso και Sebastian Vettel να του έχουν ρίξει γύρο, ο Βρετανός ξεκίνησε να κάνει ταχύτερους γύρους από τους προαναφερθέντες, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να οδηγούν αμυντικά εναντίον του.

Ο Sebastian Vettel ισχυρήστηκε ότι ο Lewis Hamilton τους μπλόκαρε επείτηδες, ώστε να μπορέσει ο Jenson Button να τους προσπεράσει στον 2ο γύρο των pit – stops. O Jenson Button κατάφερε να περάσει τον Sebastian Vettel, αλλά δεν μπόρεσε να “ενοχλήσει” τον Fernando Alonso, ο οποίος μπήκε νωρίς στα pits, μια από τις λίγες στρατηγικά σωστές κινήσεις της ομάδας του εκείνη την χρονιά.

Αξιοσημείωτο είναι πως υπήρξε για άλλη μια φορά αμφισβήτηση της νομιμότητας του μονοθεσίου της Red Bull. Αυτή τη φορά, η κατηγορία ήταν για παράνομη χαρτογράφηση στον κινητήρα.

Οι αγωνοδίκες αθώωσαν την Red Bull, σημείωσαν ωστόσο, ότι δεν έγιναν αποδεκτά όλα τα επιχειρήματα που παρουσίασε η Αυστριακή ομάδα. Οι αγωνοδίκες, όμως, δεν έδειξαν την ίδια επιείκια στον Sebastian Vettel, ο οποίος προσπέρασε τον Jenson Button έχοντας βγει εκτός ορίων πίστας, με αποτέλεσμα να δέχεται ποινή 20 δευτερολέπτων και να τερματίζει στην 5η θέση. Ο Jenson Button τερμάτισε 2ος, ο Kimi Raikkonen τερμάτισε 3ος, ενώ ο Kamui Kobayashi πέτυχε τον καλύτερο τερματισμό της καριέρας του, μέχρι τότε, στην 4η θέση.

1η θέση: Fernando Alonso
2η θέση: Jenson Button
3η θέση: Kimi Raikkonen

To βάθρο στην Γερμανία, 2012 (πριν προστεθεί η ποινή του Sebastian Vettel)
Αγώνας 11 – Ουγγαρία

Μπαίνοντας στο 2ο μισό του πρωταθλήματος, ο Fernando Alonso ήταν 1ος στο πρωτάθλημα με 34 βαθμούς διαφορά από τον Mark Webber και 44 από τον Sebastian Vettel. Ο Felipe Massa ήταν 139 βαθμούς πίσω από τον ομόσταυλό του. O Lewis Hamilton ηγήθηκε της “επιστροφής” της McLaren παίρνοντας την Pole Position. Ο Fernando Alonso, κατετάγη 6ος, ελπίζοντας σε βρόχινο αγώνα. O Sebastian Vettel παρέμεινε σχετικά αθόρυβος παίρνοντας την 3η θέση στις κατατακτήριες. H δεύτερη θέση κατέληξε στην Lotus του Romain Grosjean.

Με την εκκίνηση να επαναλαμβάνεται λόγω λάθους του Michael Schumacher, οι Lewis Hamilton και Romain Grosjean ξέφυγαν. Ο Jenson Button προσπέρασε τον Sebastian Vettel, ωστόσο η στρατηγική 3 pit – stop απεδείχθη καταστροφική για τον Βρετανό. Ο Kimi Raikkonen που αντιμετώπιζε, αρχικά, προβλήματα με το KERS του, κατάφερε να πάρει την 2η θέση πετυχαίνοντας απίστευτους χρόνους και έχοντας πολύ καλό ρυθμό. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Romain Grosjean. Ο Fernando Alonso τερμάτισε στην 5η θέση πίσω από τον 4ο Sebastian Vettel. O Lewis Hamilton κατέκτησε την νίκη έπειτα από εξαιρετική οδήγηση και άμυνα στις 2 επελασσόμενες Lotus.

1η θέση: Lewis Hamilton
2η θέση: Kimi Raikkonen
3η θέση: Romain Grosjean

Το βάθρο στην Ουγγαρία, 2012
Αγώνας 12 – Βέλγιο

Η επιστροφή της McLaren συνεχίστηκε, αυτή τη φορά με τον Jenson Button στην Pole Position. Ο Fernando Alonso, για άλλη μια φορά, ήταν αργός στις κατατακτήριες και κατετάγη 6ος. Ακόμα πιο “προβληματικές” ήταν οι κατατακτήριες του Sebastian Vettel που εκκίνησε τον αγώνα από την 11η θέση. Ο αγώνας ήταν ο 300ος για τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Michael Schumacher.

Μία μανούβρα που θα ζήλευε κάθε οδηγός monster truck, πραγματοποίησε ο Romain Grosjean. Σε μία αψυχολόγητη κίνηση, που τον έστειλε μετά σε ψυχολόγο, ο Γάλλος είχε επαφή με τον Lewis Hamilton, στέλνοντάς τον στο μονοθέσιο του Fernando Alonso και του Sergio Perez. Αποτέλεσμα; Και οι 4 οδηγοί να εγκαταλείψουν τον αγώνα, ο Lewis Hamilton να δείχνει στον Γάλλο ότι “δεν έχει μυαλό”, ο Kamui Kobayashi να πληγώσει το μονοθέσιό του, ο Pastor Maldonado να σπινιάρει (όλως περιέργως), το αυτοκίνητο ασφαλείας να βγει στην πίστα, ο Jenson Button να στεφθεί νικητής, ο Sebastian Vettel να μειώσει την διαφορά από τον Fernando Alonso στο πρωτάθλημα σε 24 βαθμούς με την 2η θέση, ο “Βασιλιάς του Spa”, Kimi Raikkonen να ανέβει στο βάθρο. Για την ενέργειά του αυτή, ο Romain Grosjean απώλεσε το δικαίωμά του για συμμετοχή στον αγώνα στην Ιταλία.

Ο συγκεκριμένος αγώνας έχει μείνει στην μνήμη πολλών ως η καταδίκη της ευκαιρίας του Fernando Alonso για την κατάκτηση του πρωταθλήματος.

1η θέση: Jenson Button
2η θέση: Sebastian Vettel
3η θέση: Kimi Raikkonen

To βάθρο στο Βέλγιο, 2012 (Ο Kimi Raikkonen αναρρωτιέται που πήγε η σαμπάνια του;)
Αγώνας 13 – Ιταλία

Ο Jerome D’ Ambrosio κλήθηκε να αντικαταστήσει το κενό του αποκλεισμένου Romain Grosjean. Ο Fernando Alonso έδειχνε πως θα είναι στην Pole Position έχοντας και το slipstream του συμπαίκτη του, Felipe Massa. Ωστόσο, μία αστοχία στην πίσω anti – roll bar (σε ελεύθερη μετάφραση, μπάρα αντικύλισης), απέτρεψε τον Ισπανό από το να ολοκληρώσει επιτυχώς την προσπάθειά του. Με τον Fernando Alonso να εκκινεί από την 10η θέση και τον Sebastian Vettel από την 6η, η McLaren κλείδωσε την πρώτη σειρά με τον Jenson Button στην Pole Position μπροστά από τον Lewis Hamilton. Ο Felipe Massa κατετάγη τρίτος.

Στον αγώνα, ο Felipe Massa έκανε εξαιρετική εκκίνηση και πέρασε τον Jenson Button. Όμοια, ο Fernando Alonso ήταν 7ος στο τέλος του πρώτου γύρου και πέρασε τον Kimi Raikkonen στην πρώτη στροφή, στον 2ο γύρο. O Sebastian Vettel, στην προσπάθειά του να αμυνθεί της επίθεσης του Fernando Alonso στην Curva Grande, έσπρωξε τον Ισπανό εκτός πίστας, με την κίνησή του να κρίνεται αντικανονική και να δέχεται ποινή διέλευσης. Σε ίδια περίπτωση το 2011 με τους ρόλους ανεστραμμένους, ο Fernando Alonso προσπάθησε να αμυνθεί νόμιμα, αλλά δεν κατάφερε να κρατήσει την θέση του. Μία αστοχία στο μονοθέσιο του Sebastian Vettel τον έθεσε εκτός αγώνα, σε έναν έτσι κι αλλιώς κακό αγώνα αφού βρισκόταν στην 9η θέση μετά και την ποινή του. Ο Mark Webber εγκατέλειψε αφού πλήγωσε το μονοθέσιό του και συγκεκριμένα τα ελαστικά του, έχοντας πολύ έντονα flatspots.

O Lewis Hamilton πήρε την νίκη για την McLaren. Ο Sergio Perez, εκμεταλλευόμενος πλήρως την στρατηγική της ομάδας του, ανέβηκε “αθόρυβα” στην 2η θέση, με τον Fernando Alonso να συμπληρώνει το τελευταίο σκαλί του βάθρου.

1η θέση: Lewis Hamilton
2η θέση: Sergio Perez
3η θέση: Fernando Alonso

To βάθρο στην Ιταλία, 2012
Αγώνας 14 – Σιγκαπούρη

Η αρχή της εντυπωσιακής αντεπίθεσης του Sebastian Vettel έγινε στην Σιγκαπούρη. Ο Lewis Hamilton εκκίνησε από την pole, ωστόσο παρέδωσε την πρώτη θέση στον Sebastian Vettel, όταν στον αγώνα το κιβώτιο ταχυτήτων του παρέδωσε πνεύμα. Εκμεταλλευόμενος τα 2 Safety Car, τον μειωμένο κατά 2 γύρους, λόγω χρονικού ορίου, αγώνα και τον εκπληκτικό του ρυθμό, ο Γερμανός πήρε την πρώτη του νίκη μετά το Bahrain με τον Jenson Button να έρχεται δεύτερος και τον Fernando Alonso να ανεβαίνει στο 3ο σκαλί του βάθρου, ενώ είχε εκκινήσει από την 5η θέση.

1η θέση: Sebastian Vettel
2η θέση: Jenson Button
3η θέση: Fernando Alonso

Το βάθρο στην Σιγκαπούρη, 2012
Αγώνας 15 – Ιαπωνία

Η αντεπίθεση του Seb συνεχίστηκε και στην Suzuka. Το λάθος του Fernando Alonso που είχε επαφή με τον Kimi Raikkonen, θέτοντας εαυτόν εκτός αγώνα, έβαλε τον Sebastian Vettel στον δρόμο για την εκ νέου μείωση της βαθμολογικής διαφοράς. Σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Mark Webber, o Sebastian Vettel μείωσε την διαφορά στους 4 βαθμούς βάζοντας εκ νέου φωτιά στον βαθμολογικό πίνακα. Ο Γερμανός έκανε έναν από τους καλύτερους αγώνες της καριέρας του, αφού πέτυχε το Grand Slam, την στιγμή μάλιστα που χρειαζόταν τον καλύτερο του εαυτό.

Έχουμε ακόμα 5 αγώνες, είναι σαν ένα μίνι πρωτάθλημα, επειδή ξεκινάμε με τους ίδιους βαθμούς και θέλουμε έναν πόντο παραπάνω [από τον Vettel] σε 5 αγώνες. Άρα θα προσπαθήσουμε να το πετύχουμε.

Fernando Alonso, ιαπωνια

1η θέση: Sebastian Vettel
2η θέση: Felipe Massa
3η θέση: Kamui Kobayashi

Το βάθρο στην Ιαπωνία, 2012
Αγώνας 16 – Κορέα

Στην πίστα της Κορέας, ο Sebastian Vettel πρoσπέρασε τον Poleman, Mark Webber, και εκμεταλλευόμενος το momentum του, πήρε την τρίτη συνεχόμενη νίκη του. Ένα ατύχημα μεταξύ Nico Rosberg, Jenson Button και Kamui Kobayashi ήρθε στην αρχή για να βοηθήσει τον Γερμανό να πάρει προβάδισμα 6 βαθμών έναντι του 3ου Fernando Alonso. Η διαχείριση των ελαστικών ήταν το κλειδί του αγώνα, καθώς όλοι οι πιλότοι έδειχναν έντονα σημάδια καταπόνησης των ελαστικών τους.

Ο Lewis Hamilton χρειάστηκε ένα επιπλέον pit – stop, ενώ μετά την κατάκτηση της 10ης θέσης δήλωσε πως οι ελπίδες του για τίτλο έλαβαν τέλος. Ο Sebastian Vettel αγνόησε επιδεικτικά τις εντολές της ομάδας του να οδηγήσει πιο συντηρητικά για να αποφύγει κάποιο κλατάρισμα. Ωστόσο, στους τελευταίους γύρους φαίνεται να “οπισθοχώρησε”, τερματίζοντας, όμως, 6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Mark Webber.

1η θέση: Sebastian Vettel
2η θέση: Mark Webber
3η θέση: Fernando Alonso

Το βάθρο στην Κορέα, 2012
Αγώνας 17 – Ινδία

Η Ferrari αποφάσισε να φέρει αναβαθμίσεις στην F2012, κάτι που θέλησε να κάνει για κάθε εναπομείναντα αγώνα, ώστε να δώσει στον Fernando Alonso “a real chance to fight” (όπως έλεγε). Το αποτέλεσμα των αναβαθμίσεων που έφερε στην Ινδία, ήταν να γίνει πιο αργό το μονοθέσιο του Ισπανού και ο Sebastian Vettel να κυριαρχήσει σε κάθε session του αγωνιστικού τριημέρου. Έχασε το Grand Slam από τον Jenson Button, ο οποίος κατάφερε να κάνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Ο Fernando Alonso, μετά από προσωπική υπερπροσπάθεια, τερμάτισε 2ος, με το έλλειμα στην βαθμολογία να αυξάνεται κατά 7 βαθμούς. Γεγονός είναι ότι είχε εκκινήσει 5ος.

1η θέση: Sebastian Vettel
2η θέση: Fernando Alonso
3η θέση: Mark Webber

Το βάθρο στην Ινδία, 2012
Αγώνας 18 – Abu Dhabi

Δεχόμενος ποινή για ανεπαρκές καύσιμο, που τον ανάγκασε να εκκινήσει από το πίσω μέρος του grid, η δαιμονιώδης φόρμα του Sebastian Vettel έδειχνε να φτάνει στο τέλος της, με την ομάδα να τον ξεκινάει από το pit – lane αφού βρήκε ευκαιρία να βάλει καινούρια κομμάτια στο μονοθέσιό του. Η κίνηση αυτή αποδείχθηκε σωστή για τον Γερμανό, αφού κατάφερε να αποφύγει το πανδαιμόνιο που δημιουργήθηκε στην εκκίνηση με το ατύχημα των Nico Hulkenberg, Romain Grosjean, Paul Di Resta, Bruno Senna. Ο Kimi Raikkonen, “που δεν ήθελε να ενημερώνεται για τις διαφορές”, πήρε μια σχετικά εύκολη νίκη, άξια της ποιότητάς του, με τον Fernando Alonso να ακολουθεί κατά πόδας. Ο Sebastian Vettel, όμως, κατάφερε να “εκμηδενίσει” την ζημιά, ανεβαίνοντας στο τρίτο σκαλί του βάθρου.

1η θέση: Kimi Raikkonen
2η θέση: Fernando Alonso
3η θέση: Sebastian Vettel

Το βάθρο στο Abu Dhabi, 2012
Αγώνας 19 – Αμερική

To 2012 ήταν η πρώτη χρονιά που το Αμερικάνικο GP φιλοξενήθηκε στην καινούρια πίστα της COTA. Ο πρώτος pole – sitter ήταν ο Sebastian Vettel, με τον Fernando Alonso να δυσκολεύεται αρκετά στις κατατακτήριες και να κατατάσσεται 9ος. Ο Lewis Hamilton ήταν ο πρώτος νικητής στην συγκεκριμένη πίστα, αφού προσπέρασε τον Sebastian Vettel, όταν αυτός έχασε χρόνο πίσω από τον Narain Karthikeyan.

O Fernando Alonso, έχοντας εκκινήσει 7ος, αφού ο Romain Grosjean πήρε ποινή, αλλά και ο Felipe Massa του οποίου το κιβώτιο έσπασε επείτηδες η Ferrari, κατάφερε να ανακάμψει για να βρεθεί στην 3η θέση. Ο λόγος που η Ferrari έσπασε το κιβώτιο του Felipe Massa ήταν ότι οι θέσεις “ζυγών αριθμών” ήταν στην “βρώμικη” μεριά της πίστας και δεν ήθελαν τον διεκδικητή του τίτλου, Fernando Alonso, να αντιμετωπίσει προβλήματα στην εκκίνηση. Οι φόβοι της επαληθεύτηκαν, αφού σχεδόν όλοι οι οδηγοί που εκκίνησαν από θέσεις “ζυγών αριθμών”, αντιμετώπισαν προβλήματα στην εκκίνηση.

Σε αυτόν τον αγώνα η Red Bull εξασφάλισε μαθηματικά το 3ο συνεχόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Αυτή ήταν και η μόνη φορά μέσα στην σεζόν που οι 3 αυτοί πιλότοι βρέθηκαν ταυτόχρονα στο βάθρο.

1η θέση: Lewis Hamilton
2η θέση: Sebastian Vettel
3η θέση Fernando Alonso

Το βάθρο στην Αμερική, 2012
Αγώνας 20 – Βραζιλία (τελευταίος αγώνας)

Οι δύο πιλότοι θα διασταύρωναν τα ξίφη τους για τελευταία φορά, εκείνη την σεζόν, στη Βραζιλία. Ο Lewis Hamilton εκκίνησε από την Pole Position με τον Jenson Button να κλειδώνει το 1 – 2 για την McLaren. Στο 3 – 4 ήταν οι δύο Red Bull με τον Sebastian Vettel 4ο. Ο Felipe Massa κατετάγη 5ος, με τον Fernando Alonso 8ο.

Στον, μεικτών συνθηκών, αγώνα, ο Sebastian Vettel έκανε, ίσως, την χειρότερη εκκίνηση της καριέρας του, αφού βρέθηκε 7ος, ενώ ο Fernando Alonso για άλλη μια φορά έκανε υποδειγματική εκκίνηση, σκαρφαλώνοντας στην 5η θέση. Ένα αγωνιστικό συμβαν μεταξύ Bruno Senna και Sebastian Vettel έθεσε τον Γερμανό εκτός διεκδίκησης τίτλου, αφού βρέθηκε με πληγωμένο μονοθέσιο στην τελευταία θέση. Σε συνδυασμό με το, υποβοηθούμενο από τον Felipe Massa, προσπέρασμα στον Mark Webber, ο Fernando Alonso ανέβηκε στην 3η θέση, όντας μαθηματικά πρωταθλητής εκείνη την στιγμή.

Τυχερός μέσα στην ατυχία του ο Sebastian Vettel, κατάφερε να αποφύγει κάποια τερματική ζημιά από την σύγκρουση, αλλά με την ομάδα του ανήμπορη να επιδιορθώσει την όποια ζημιά, ήταν πλέον στις δικές του δυνάμεις – ικανότητες το να καταφέρει να πετύχει τον στόχο του.

Καθυστερώντας σημαντικά σε ένα pit – stop επειδή το ράδιο του είχε χαλάσει, ο Sebastian Vettel έχασε κι άλλο πολύτιμο χρόνο. Ο Fernando Alonso ανέβηκε στην 2η θέση, όμως ήταν ανήμπορος να διεκδικήσει την πρωτιά, αφού ο Jenson Button είχε χτίσει διαφορά 50+ δευτερολέπτων, έχοντας κληρονομήσει την πρωτιά από τον συμπαίκτη του που εγκατέλειψε, έπειτα από μία σύγκρουση με τον Nico Hulkenberg.

Ένα υπερβολικά εύκολο προσπέρασμα, θα μπορούσε να πει κανείς, στον Michael Schumacher, σε συνδυασμό με την “ασφάλεια” που παρείχε ο Mark Webber, σε περίπτωση που χρειαζόταν κι άλλη θέση ο Seb, στάθηκε ικανό να στέψει τον Sebastian Vettel πρωταθλητή για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στην καριέρα του.

1η θέση: Jenson Button
2η θέση: Fernando Alonso
3η θέση: Felipe Massa

Το βάθρο στην Βραζιλία, 2012
Συμπεράσματα

Η σεζόν του 2012 είδε δύο πρωταθλητές να μάχονται μέχρι και τον τελευταίο αγώνα για την υπεροχή και την κατάκτηση του 3ου τους παγκόσμιου πρωταθλήματος. Σε τι ξεχώρισαν, όμως, οι δύο αυτοί μαχητές;

Ξεκινώντας με τον πρωταθλητή, Sebastian Vettel:

Ο Γερμανός, ανέβασε κατακόρυφα την απόδοσή του στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος. Άφησε πίσω του την, όχι και τόσο καλή, εικόνα που είχε στο πρώτο μισό και πέτυχε το μέγιστο στους αγώνες που απέμεναν. Ο αγώνας του στην Βραζιλία έδειξε και την θέλησή του για να στεφθεί πρωταθλητής. Η άνοδος της απόδοσης του Γερμανού ήταν αναμενόμενη, αλλά και επιβεβλημένη, δεδομένης και της δυναμικής του μονοθεσίου του. Η συνολική του απόδοση καθ’όλη την διάρκεια της χρονιάς θα μπορούσε σίγουρα να είναι καλύτερη.

Fernando Alonso – o runner – up

O Fernando Alonso έκανε μία από τις καλύτερες οδηγικά χρονιές του. Κατάφερε και πήρε πολλά παραπάνω από το μονοθέσιό του, έφτασε την F2012 σε μεγαλεία που δεν ήταν ικανή να φτάσει και ο ίδιος ήταν από τα λίγα θετικά που μπορεί να κρατήσει η Ferrari από εκείνη τη χρονιά. Η απόδοση του Ισπανού ήταν στα ύψη καθ’όλη την διάρκεια του πρωταθλήματος. Δυστυχώς, όμως, οι κακές κατατακτήριες, αλλά, κυρίως, οι κακές στρατηγικές της ομάδας του και το εμφανώς υποδεέστερο μονοθέσιό του σε σχέση με τις Red Bull, ήταν οι κομβικοί παράγοντες που του στέρησαν την πρώτη θέση. Το 2012 είναι ίσως από τις λίγες χρονιές που ακόμα και σήμερα μνημονεύεται και ο 2ος, όσο και ο πρωταθλητής.

Συνολικά

Το 2012 ήταν μια χρονιά που υπήρξε συγκοιριακός ανταγωνισμός, κυρίως λόγω του “κακού” πρώτου μισού που έκαναν Sebastian Vettel και Red Bull. Στο 2ο μισό είδαμε την τεράστια υπεροχή των Ταύρων που δεν άφησαν τους ανταγωνιστές τους να σηκώσουν κεφάλι. Χαρακτηριστικό ότι o Sebastian Vettel μάζεψε 141 βαθμούς στους τελευταίους 8 αγώνες, ενώ στους πρώτους 12 είχε μαζέψει 140.

Ο Fernando Alonso αρίστευσε ατομικά, ωστόσο δεν μπόρεσε να υπερνικήσει και τις αδυναμίες της ομάδας του. Αντιθέτως, έχοντας ως δεδομένη την εξαιρετική απόδοση της ομάδας του, καθώς και το “πυραυλοκίνητο” μονοθέσιό του, ο Sebastian Vettel είχε περιθώρια για λάθη και μέτρια απόδοση. Περιθώρια τα οποία εξάντλησε και εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο, κάνοντας ένα μέτριο προς κακό πρώτο μισό.

Ωστόσο….

Η “αριστεία” οδηγικά του Fernando Alonso σταματάει στην Ιαπωνία. Το λάθος που έκανε στην εκκίνηση του αγώνα απεδείχθη καταστροφικό. Πολλοί στέκονται στον αγώνα του Βελγίου και τον “δολοφόνο” Romain Grosjean. Προσωπικά, διαλέγω να κρίνω αυστηρά τον Fernando Alonso, καθώς είναι και ένας εκ των πιλότων, τις οδηγικές ικανότητες των οποίων εκτιμάω ιδιαίτερα, οπότε δε θα σταθώ στο Βέλγιο. Τέτοια συμβάντα είναι δικαιολογίες για “μικρούς” πιλότους, κατά την προσωπική μου άποψη, και όχι για πρωταθλητές. Ο Fernando Alonso έκανε οδηγική υπέρβαση, ωστόσο, ο Sebastian Vettel και η Red Bull, αλλά και η ίδια η Ferrari με την ανικανότητά της, δεν του άφησαν περιθώρια να κάνει λάθη. Το λάθος του στην Ιαπωνία ήρθε σε κομβικό σημείο στο οποίο κρίθηκε το πρωτάθλημα. Δυστυχώς, τα λάθη τιμωρούνται, ειδικά όταν αντίπαλός σου είναι ο Sebastian Vettel.

Κι έρχομαι στον Sebastian…..

Ο Γερμανός, είχε τα περιθώρια να κάνει λάθη. Τα έκανε και δεν τα πλήρωσε, αφού δεν υπήρχε κάποιος με εργαλεία ικανά να τον τιμωρήσει. Παρ’όλα αυτά, ο Γερμανός βελτιώθηκε κατακόρυφα στο 2ο μισό. Η απόδοσή του ήταν πραγματικά θρυλική. Εκμεταλλευόμενος πλήρως τις συγκοιρίες (όπως είχε κάνει και ο Fernando Alonso το 2005, με άλλα δεδομένα φυσικά), βρέθηκε στην κορυφή για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Οι συνεχόμενες νίκες του, αλλά και το τρομερό comeback του στην Βραζιλία μιλούν από μόνα τους. Ωστόσο, εκτιμώ πως, και λόγω της ανωτερότητας του μονοθεσίου του, αλλά και της καλύτερης απόδοσης που θα έπρεπε να έχει ο ίδιος ο Sebastian Vettel από την αρχή, το πρωτάθλημα του 2012 δεν θα έπρεπε να το αφήσει να φτάσει μέχρι την Βραζιλία.

Τα πρωταθλήματα κερδίζονται στις λεπτομέρειες, στις αποφάσεις της στιγμής, στα μεγάλα come back και φυσικά στα καλύτερα μονοθέσια.

Συνοψίζοντας το 2012 θα μπορούσαμε να πούμε τα εξής.

Ο Sebastian Vettel κέρδισε το πρωτάθλημα μετά από ένα απίστευτο δεύτερο μισό, υπερπηδώντας εμπόδια και τρικλοποδιές που ο ίδιος είχε βάλει στον εαυτό του στο πρώτο μισό. Ταυτόχρονα, ο Fernando Alonso διεκδίκησε ένα πρωτάθλημα που κανονικά δε θα έπρεπε, λόγω της προσωπικής του υπερπροσπάθειας, αλλά και της μέτριας απόδοσης του Sebastian Vettel στο πρώτο μισό.

Ωστόσο, έχασε το πρωτάθλημα λόγω ενός λάθους του, λόγω της απίστευτης ποιότητας που έβγαλε ο Seb στο δεύτερο μισό, αλλά και λόγω της κακής απόδοσης της ομάδας του σε συνδυασμό με την άπιαστη Red Bull που δύσκολα μπορούσε να φτάσει μόνος του ο Ισπανός.

Τέτοιες μάχες για το πρωτάθλημα είναι αρκετά σπάνιες στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το να γινόμαστε μάρτυρες τέτοιων comeback (Βραζιλία, 2012), τέτοιας ανόδου στην απόδοση (πέρασμα Vettel από την Ασία), αλλά και τέτοιας υπερπροσπάθειας με μονοθέσιο που δεν πλησιάζει ούτε στο ελάχιστο το πρώτο είναι πράγματα που καθιστούν την σεζόν αυτή μοναδική και αξιομνημόνευτη.

Το μόνο σίγουρο είναι πως σε κάθε περίπτωση μονοθέσιο και οδηγός πρέπει να δουλεύουν άρτια μεταξύ τους. Αν το ένα περιορίζει το άλλο, τότε το πρωτάθλημα δεν θα έρθει!

Ευχή κάθε φιλάθλου είναι το 2022 να δούμε τους δύο αυτούς μαχητές του 2012 να βρίσκονται ξανά στην μάχη για το πρωτάθλημα μαζί με τον Lewis Hamilton και τους αστέρες της εποχής μας. Θα τα καταφέρουν;

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts