GP Σαουδικής Αραβίας – Πυρετός στη Μέση Ανατολή

Το πρώτο GP Σαουδικής Αραβίας αποδείχθηκε άκρως επεισοδιακό, με ποινές, πονηρά τεχνάσματα και… ανατολίτικα παζάρια στην καινούρια πίστα της Jeddah, με τον Lewis Hamilton να ανεβαίνει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου μετά από έναν αγώνα που θα μας προβληματίζει για πολύ καιρό ακόμα.

Μετά από τις κατατακτήριες του Σαββάτου, την πρώτη τριάδα της σχάρας εκκίνησης για τον αγώνα του GP Σαουδικής Αραβίας σχημάτισαν οι Hamilton, Bottas και Verstappen, με τους Leclerc και Perez να ακολουθούν.

Στην εκκίνηση του αγώνα της Κυριακής οι Hamilton και Bottas διατήρησαν το 1-2 για τη Mercedes, με τον Verstappen να παραμένει στην 3η θέση, από την οποία εκκίνησε χωρίς απρόοπτα.

Στον 10ο γύρο τα πράγματα άρχισαν να παίρνουν μία διαφορετική τροπή από αυτή που φάνηκε πως ίσως θα έχουν κατά την εκκίνηση.O Mick Schumacher έχασε τον έλεγχο του μονοθέσιου του και κατέληξε στις μπαριέρες της στροφής 22, με το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει την εμφάνιση του.

Η Mercedes, σε μια προσπάθεια να εκμεταλλευτεί το αυτοκίνητο ασφαλείας, κάλεσε και τους δύο οδηγούς της για αλλαγή σε σκληρή γόμα. Η Red Bull παρ’ όλα αυτά επέλεξε να μην ακολουθήσει, με τον Verstappen να μένει στην πίστα. Παρά το ότι ο Verstappen πλέον βρισκόταν στην πρωτοπορία του αγώνα, θα έπρεπε να μπει για pit stop στη συνέχεια, γεγονός που έκανε προς στιγμήν την επιλογή της Mercedes να φαίνεται καλύτερη.

Εν τέλει, λόγω επισκευών που χρειάζονταν οι μπαριέρες μετά την πρόσκρουση του Schumacher, αποφασίστηκε να διακοπεί ο αγώνας έως ότου ολοκληρωθεί η επισκευή.

Έτσι, ο Verstappen έκανε την αλλαγή ελαστικών κατά τη διάρκεια της κόκκινης σημαίας, με τη Mercedes να έχει τελικά ρισκάρει για να χάσει το προβάδισμα της έναντι της RB16B του Ολλανδού.

Η δεύτερη εκκίνηση (στον 15ο γύρο) ήταν ένα δράμα. Μετά από μία κακή εκκίνηση από τον Verstappen, ο Hamilton πίεσε και φάνηκε στιγμιαία πως θα έπαιρνε την πρωτοπορία. Ο Ολλανδός όμως δεν υποχώρησε και βγήκε εκτός πίστας, κόβοντας τη στροφή, με τον Hamilton να προστατεύει το μονοθέσιο του για να αποφύγει τα χειρότερα. Αποτέλεσμα αυτού ήταν ο Verstappen να πάρει τα ηνία του αγώνα, με τον Ocon να εκμεταλλεύεται την κατάσταση, έχοντας πάρει τη δεύτερη θέση και τον Βρετανό να βρίσκεται 3ος.

Δεν πρόλαβε όμως να δοθεί ποινή, καθώς πιο πίσω στην πίστα υπήρξε σύγκρουση μεταξύ των Perez και Leclerc, με αποτέλεσμα την πρόσκρουση του Μεξικανού στον τοίχο και την εγκατάλειψη του αγώνα, η οποία θα αποδειχθεί ιδιαίτερα σημαντική για την έκβαση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.

Στη συνέχεια, ο Mazepin χτύπησε το πίσω μέρος της Williams του Russell και αμφότεροι εγκατέλειψαν. Τα παραπάνω οδήγησαν στη δεύτερη κόκκινη σημαία του αγώνα.

Σ’ αυτό το σημείο, το GP Σαουδικής Αραβίας μετατράπηκε σε ανατολίτικο παζάρι, με τη διεύθυνση αγώνα να διαπραγματεύεται με τις ομάδες (και εμείς να τα ακούμε όλα live) σχετικά με την ποινή του Verstappen, με τη μορφή αλλαγής θέσεων στην επανεκκίνηση.

Η πρόταση του αλυτάρχη του αγώνα, Michael Masi, ήταν να εκκινήσει ο Ολλανδός 3ος, πίσω από τους Ocon και Hamilton. Η Red Bull δέχτηκε την πρόταση και έτσι, στην 3η εκκίνηση, στον 17ο γύρο, την πρώτη τριάδα του grid σχημάτισαν οι Ocon, Hamilton και Verstappen.

Ο Verstappen είχε μία εξαιρετική εκκίνηση αυτή τη φορά και πήρε τα ηνία του αγώνα, τη στιγμή που οι Hamilton και Ocon ήρθαν σε επαφή, με αποτέλεσμα να τραυματίσει ο Βρετανός την εμπρός αεροτομή του.

Στον 18ο γύρο ο Hamilton προσπέρασε τον Ocon και βρέθηκε στη 2η θέση και η πραγματική μάχη μεταξύ των δύο διεκδικητών του τίτλου είχε μόλις ξεκινήσει, με 32 γύρους να απομένουν για την καρό σημαία.

Ακολούθησαν αρκετές περίοδοι με εικονικά αυτοκίνητα ασφαλείας, μετά τις επαφές των Tsunoda – Vettel και Raikkonen – Vettel, όπως και αργότερα, ώστε να απομακρυνθούν τα θραύσματα από την πίστα, καθώς το μονοθέσιο του Γερμανού συνέχισε να αφήνει τμήματα του στην πίστα.

Στον 37ο γύρο και στα φρένα για την πρώτη στροφή, ο Hamilton επιτέθηκε, έχοντας βρεθεί στην εξωτερική του Ολλανδού, ο οποίος βγήκε εκτός πίστας, κόβοντας το chicane, αποφεύγοντας έτσι την προσπέραση, σε μία κίνηση που παραλίγο να οδηγήσει σε σύγκρουση και σε ένα περιστατικό déjà vu άλλων, σχεδόν ίδιων, της φετινής σεζόν από τον Verstappen.

Αποτέλεσμα της κίνησης αυτής ήταν η εντολή να δώσει πίσω τη θέση στον Βρετανό. Ο Ολλανδός φρέναρε απότομα και ριψοκίνδυνα πριν τη ζώνη ανίχνευσης DRS, έτσι ώστε να μπορέσει στη συνέχεια να πάρει πίσω τη θέση.

Παράλληλα, ο Βρετανός δεν είχε ακόμη ενημερωθεί για την αλλαγή θέσεων και βρέθηκε προ εκπλήξεως, με αποτέλεσμα να χτυπήσει στο πίσω μέρος της RB16B του Verstappen και να πληγώσει την εμπρός αεροτομή του (και πάλι).

Το τι είχε πραγματικά στο μυαλό του ο Ολλανδός τη στιγμή εκείνη για να κάνει τέτοια κίνηση, όσο και αν εικάζουμε, μόνο ο ίδιος το ξέρει. Το μόνο σίγουρο είναι πως γνώριζε ότι ο Hamilton βρισκόταν πολύ κοντά του και επέλεξε να πάρει μια εξαιρετικά παράτολμη απόφαση. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Στον 42ο γύρο, ο Ολλανδός παραχώρησε τη θέση στον Hamilton, όμως την πήρε πάλι πίσω, χρησιμοποιώντας το DRS. Το αποτέλεσμα για τα παραπάνω ήρθε, με τη μορφή ποινής 5 δευτερολέπτων για τον Verstappen, μετά από απόφαση των αγωνοδικών.

Στον 43ο γύρο και στη στροφή 27, ο Hamilton πήρε τα ηνία του αγώνα (έχοντας παρ’ όλα αυτά ήδη προβάδισμα λόγω της ποινής του Verstappen).

Πρώτος πέρασε τη γραμμή τερματισμού ο Lewis Hamilton, σε μία επεισοδιακή 103η νίκη, που τον έφερε σε ισοβαθμία με τον Max Verstappen στο πρωτάθλημα οδηγών.

Μετά το πέρας του αγώνα, οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι ο Ολλανδός θα λάμβανε 10 δευτερόλεπτα επιπλέον ποινή για το απρόβλεπτο φρενάρισμα του στον 37ο γύρο, χωρίς όμως να χάσει τη 2η θέση, αφού η διαφορά με τον Bottas (που τερμάτισε 3ος) ήταν αρκετά μεγαλύτερη.

Ο Bottas με τη σειρά του κατάφερε να τερματίσει στην 3η θέση του βάθρου, μετά από προσπέραση του Ocon μία ανάσα (ή και λιγότερο) πριν το τέλος.

Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Mercedes έχει πλέον ανοίξει τη διαφορά, έχοντας πλέον 587.5 βαθμούς έναντι των 559.5 της Red Bull. Την τρίτη θέση στο κατασκευαστών φαίνεται να έχει πλέον κατοχυρώσει η Ferrari, με 307.5 βαθμούς έναντι των 269 της McLaren, με τον Ricciardo παρ’ όλα αυτά να καταφέρνει να τερματίσει στην 5η θέση στο GP Σαουδικής Αραβίας, μετά από μια σειρά από απογοητευτικούς αγώνες. Δε μπορούμε βέβαια να πούμε και το ίδιο για τον teammate του, Lando Norris, o οποίος τερμάτισε 10ος, μη έχοντας την τύχη με το μέρος του.

Ο Sainz είχε τον καλύτερο αγώνα εκ των δύο Ferrari, παρά το ότι τερμάτισε 8ος, μία θέση κάτω από τον teammate του, αν σκεφτεί κανείς ότι εκκίνησε από την 15η θέση του grid. Είχε καλή εκκίνηση (και επανεκκινήσεις) και ίσως να είχε τερματίσει πιο ψηλά από τον Leclerc αν είχε προστατεύσει λίγο περισσότερο τα ελαστικά του.

Λίγες σκέψεις ακόμα, μετά τα επεισόδια του αγώνα.

Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος στο ίδιο πρόσωπο

Η εμφάνιση του Max Verstappen στις κατατακτήριες του Σαββάτου ήταν εκπληκτική, μέχρι τη στιγμή που δυστυχώς κατέληξε στον τοίχο, με αποτέλεσμα να βρεθεί 3ος στη σχάρα εκκίνησης της Κυριακής. Στον αγώνα της Κυριακής είδαμε δύο κακές εκκινήσεις από τον Ολλανδό, με την τρίτη όμως να είναι τρομερή και τον ίδιο να παίρνει τα ινία του αγώνα. Όλα καλά έως εδώ.

Δέχτηκε όμως συνολικά 3 ποινές μετά από πολύ επιθετικές, αλλοπρόσαλλες και επικίνδυνες κινήσεις τις οποίες έκανε εκ του ασφαλούς, αφού ο μόνος χαμένος σε περίπτωση διπλού DNF θα ήταν ο Βρετανός, λόγω του ότι ο Verstappen έχει περισσότερες νίκες (9 έναντι των 8 του Hamilton). Όλοι πλέον γνωρίζουμε πως ο Verstappen οδηγεί πάντα στα όρια μα όσο και αν αυτό πολλές φορές αποζημιώνει τον ίδιο και τη Red Bull, καθώς και μας επιτρέπει να θαυμάσουμε τις αδιαμφισβήτητες οδηγικές του ικανότητες, τόσο τον κάνει πολύ συχνά να ξεπερνάει τα όρια καταλήγοντας επικίνδυνος, όπως και συνέβη στο GP Σαουδικής Αραβίας, υπενθυμίζοντας μας πως η Formula 1 απαιτεί εκτός από ταλέντο και οδηγική ωριμότητα.

Στη συνέχεια, η επιβολή πιο σταθερών αποφάσεων από πλευράς της FIA είναι επιτακτικής ανάγκης, καθώς βλέπουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της φετινής αγωνιστικής σεζόν έντονες αντιφάσεις σε παρόμοια περιστατικά, κάνοντας το άθλημα που αγαπήσαμε, σε πολλές περιπτώσεις, να μοιάζει με τσίρκο.

Επιπλέον, σχετικά με το GP της Σαουδικής Αραβίας πολλά μπορούν να ειπωθούν, τόσο από θέμα επιλογής της χώρας διεξαγωγής όσο και σχετικά με την πίστα της Jeddah. Το μόνο σίγουρο και αυτό στο οποίο μπορούν να συμφωνήσουν όλοι είναι ότι πρόκειται για μία πίστα που χρήζει επείγουσας βελτίωσης λόγω μεγάλης επικινδυνότητας. Άλλωστε θα επιστρέψουμε σ’ αυτήν για τουλάχιστον μία ακόμη φορά.

Ακόμη πιο αναλυτικά για τα παραπάνω θα διαβάσετε εδώ και εδώ.

Σε μία σεζόν άκρως κινηματογραφική, με τον οδηγό που ηγείται του πρωταθλήματος να αλλάζει συνεχώς και τους δύο διεκδικητές του τίτλου να αφήνουν τον προτελευταίο αγώνα ισόβαθμοι, η αναμονή για την τελική αναμέτρηση δε θα μπορούσε να είναι πιο αγωνιώδης.

Το συναρπαστικό φινάλε της σεζόν θα λάβει χώρα στο Abu Dhabi, στις 10 – 12 Δεκεμβρίου.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Νένα Πασβάντη

Εν δυνάμει δημοσιογράφος, η μεγάλη μου αγάπη είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και ειδικότερα η Formula 1. Όταν δεν ασχολούμαι με Formula περνάω τον χρόνο μου παρακολουθώντας MotoGP.

F1RACINGNEWS