1913
Σαν σήμερα το 1913 γεννήθηκε ο George Abecassis που ξεκίνησε 2 αγώνες με τη δική του ομάδα HWM -τα ΕλβετικάGP των 1951 και 1952- αλλά αποσύρθηκε και απ΄τα δύο. Ο Ken Wharton τερμάτισε 4ος στο ντεμπούτο του στο ΕλβετικόGP του 1952, οι μόνοι του πόντοι σε μία καριέρα 15 αγώνων που έληξε το 1955.
1921
Γεννιέται ο Paco Godia, με 13 αγώνες από το 1951 μέχρι το 1958. Το καλύτερό του αποτέλεσμα ήταν δύο τέταρτες θέσεις για τη Maserati στα τέλη του 1956.
1960
Σαν σήμερα γενήθηκε ο Ayrton Senna. 161 εκκινήσεις, 41 νίκες, 65 poles και 3 παγκόσμια πρωταθλήματα. Τα νούμερα από μόνα τους είναι εντυπωσιακά, αλλά ήταν ο τρόπος που ζούσε τη ζωή του που άφησαν την εντύπωση. Σε καθαρή ταχύτητα και οδηγική ικανότητα μπορεί να είναι άφταστος, και η ασυμβίβαστη προσέγγισή του μπορεί να έχουν εμπνεύσει τον τρόπο που ο Michael Schumacher και κάθε οδηγός μετέπειτα προσέγγισε την οδήγηση.
1982 Grand Prix Βραζιλίας
Ο συνδυασμός των υψηλών θερμοκρασιών και της έντονης σωματικότητας των αυτοκινήτων ground effect σήμαινε ότι ο νικητής του αγώνα Nelson Piquet ήταν τόσο εξαντλημένος στο τέλος του αγώνα που δεν μπόρεσε να φτάσει στο βάθρο – και όταν έφτασε εκεί, κατέρρευσε από καθαρή εξάντληση. Οδήγησε μια ωραία κούρσα – ο συμπαίκτης του στη Brabham Riccardo Patrese αποχώρησε για σωματικούς λόγους στα μισά – καθώς ο Piquet έπρεπε να περάσει τον αρχικό πρωτοπόρο Gilles Villeneuve και τον σκληρό Keke Rosberg (ο οποίος κατέληξε δεύτερος).
Ωστόσο, όλη αυτή η προσπάθεια θα αποδειχτεί άσκοπη. Οι κανόνες εκείνη την εποχή ανέφεραν ότι τα αυτοκίνητα είχαν τη δυνατότητα να γεμίζουν με υγρά στο τέλος ενός αγώνα πριν το ζύγισμα και έτσι οι ομάδες που τροφοδοτούνταν από την Cosworth (από τις οποίες και οι Brabham και Williams) βρήκαν μια ευρηματική λύση για να τα διατηρηθούν ανταγωνιστικοί ενάντια στην αυξανόμενη απόδοση των υπερτροφοδοτούμενων αυτοκινήτων. Οι ομάδες τοποθέτησαν τεράστιες δεξαμενές νερού με το πρόσχημα της ψύξης φρένων, αν και η πραγματικότητα ήταν ότι οι οδηγοί απλώς θα έριχναν όλο το νερό στην αρχή ενός αγώνα, επιτρέποντας στα αυτοκίνητα να τρέχουν λιποβαρή καθ ‘όλη τη διάρκεια του αγώνα προτού συμπληρώσουν ένα νόμιμο βάρος στο τέλος του αγώνα.
Αν και αυτό επιτρέπεται τεχνικά, μια διαμάχη μεταξύ δύο οργανισμών – η FISA, η οποία γενικά εκπροσώπησε τους κατασκευαστές, και η FOCA, η οποία κάλυπτε τις ανεξάρτητες ομάδες της Cosworth – μπλέχτηκαν με το αποτέλεσμα. Η FISA αποφάσισε ότι αυτό το κόλπο στο έρμα ήταν παράνομο και απέκλεισε τον Piquet και τον Rosberg από την πρώτη και τη δεύτερη, ‘εντελώς τυχαία’ στους Alain Prost και Renault τη νίκη. Καμία από τις άλλες ομάδες που έτρεχαν το υδρόψυκτο σύστημα πέδησης δεν αποκλείστηκαν και αφού η Brabham και η Williams έχασαν την ένσταση να ανατραπεί το αποτέλεσμα, όλες οι ομάδες της FOCA αποφάσισαν να μποϊκοτάρουν το GP του Αγίου Μαρίνου εκείνης της χρονιάς.
2004 Grand Prix Μαλαισίας
Δεν υπήρχε τίποτα ιδιαίτερα συναρπαστικό, άλλη μία νίκη για τον Michael Schumacher με τον Juan Pablo Montoya δεύτερο, αλλά υπήρχε μεγάλη χαρά για τον Jenson Button, ο οποίος κατάφερε τελικά το πρώτο του βάθρο αφού έφτασε κοντά σε προηγούμενες περιπτώσεις. Ο Fernando Alonso είχε έναν απίστευτο πρώτο γύρο για να πάει από την 19η έως τον 10η θέση, αλλά δεν μπόρεσε να σημειώσει πολύ μεγαλύτερη πρόοδο στον αγώνα, κατέληξε μόνο έβδομος για τη Renault.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.