1955 Italian Grand Prix
Σαν σήμερα ήταν τελευταίος αγώνας της Mercedes ως εργοστασιακή ομάδα της F1 μέχρι το 2010 με τους οδηγούς της να κυριαρχούν, με τον Juan Manuel Fangio να κερδίζει τον Piero Taruffi. Αυτός, επίσης, έμελλε να είναι ο τελευταίος αγώνας του πρώτου πρωταθλητή που είδε η F1, Giuseppe Farina – αν και δεν εκκίνησε ποτέ, καθώς η Ferrari απέσυρε το μονοθέσιό του λόγω αστοχία στα ελαστικά στις ελεύθερες δοκιμές.
1977 Italian Grand Prix
Ενώ ο Mario Andretti κέρδισε για την Lotus, ο Niki Lauda βρέθηκε πιο κοντά στο 2ο παγκόσμιο πρωτάθλημά του τερματίζοντας 2ος, το οποίο και έδωσε στην Ferrari το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο Alan Jones ανέβηκε από 16ος σε 3ος δίνοντας στην Shadow το τελευταίο της βάθρο, ενώ αυτή θα ήταν και η τελευταία είσοδος σε αγώνα για την ομάδα της BRM.
1978 Italian Grand Prix
Σαν σήμερα ο κόσμος της Formula 1 σοκαρίστηκε όταν ανακοινώθηκε ότι ο Ronnie Peterson πέθανε λόγω επιπλοκών που παρουσιάστηκαν μετά το ατύχημα που είχε την προηγούμενη μέρα στο Ιταλικό Grand Prix.
Καθώς τα αυτοκίνητα πλησίαζαν την πρώτη στροφή, ο Ricciardo Patrese συγκρούστηκε με τον James Hunt ξεκινώντας μια αλυσιδωτή αντίδραση που είχε ως αποτέλεσμα η Lotus του Peterson να χτυπάει στις μπαριέρες, το μονοθέσιο του να κόβεται στα δύο και να τυλίγεται στις φλόγες.
Ο Hunt αμέσως έτρεξε και βοήθησε ώστε να βγει ο Σουηδός από το μονοθέσιο.
Καθώς o Peterson βρισκόταν κάτω στην πίστα είχα κανονικά τις αισθήσεις του αλλά τα πόδια του ήταν σπασμένα.
Χρειάστηκαν 20 λεπτά για να έρθει ιατρική βοήθεια και όταν ήρθε δόθηκε προτεραιότητα στο Vittorio Brambilla. Ο οποίος χτυπήθηκε στο κεφάλι από έναν ιπτάμενο τροχό.
Οι τραυματισμοί του Peterson δεν φαινόντουσαν σοβαροί για την ζωή του και εγχειρίσθηκε το ίδιο απόγευμα.
Ωστόσο μία εμβολή του μυελού των οστών εισήλθε στην κυκλοφορία του αίματος και πέθανε το επόμενο πρωί.
1983 Italian Grand Prix
Σαν σήμερα, ο Nelson Piquet κέρδισε εύκολα στον αγώνα της Ιταλίας, 1983, αφού ο ομόσταυλός του και pole-sitter, Riccardo Patrese, εγκατέλειψε ενώ βρισκόταν στην 1η θέση, αντιμετωπίζοντας μια αστοχία στον κινητήρα, μόλις στον 3ο γύρο. Αποδεικνύοντας πως το turbo ήταν η σωστή επιλογή για τους κινητήρες, αυτός ήταν ο πρώτος αγώνας απο το 1967 όπου ο Cosworth DFV παρέδωσε πνεύμα – με τον καλύτερο τερματισμό ‘ατμο’ μονοθεσίου να είναι ο Jean-Pierre Jarier με την Ligier στην 9η θέση.
1988 Italian Grand Prix
Νωρίς στον αγώνα, ο Alain Prost συνειδητοποίησε πως το μονοθέσιό του αντιμετώπιζε ένα πρόβλημα και δεν θα μπορούσε να συναγωνιστεί τον ομόσταυλό του, Ayrton Senna. Γνωρίζοντας πως έιναι απίθανο να τερματίσει, ο Alain Prost “ανέβασε στροφές” στην μηαχνή του και πίεσε υπερβολικά, αναγκάζοντας τον Senna να κάνει το ίδιο.
Όταν ο κινητήρας του Prost παρέδωσε πνεύμα στα 2/3 της απόστασης, ο Senna ξαφνικά συνειδητοποίησε πως έπρεπε να εξοικονομίσει καύσιμο, ώστε να καταφέρει να φτάσει μέχρι το τέλος. Ο Gerhard Berger, που ήταν πλέον 2ος, έκλεισε την διαφορά από τα 26 δευτερόλεπτα στα 5 μέσα σε μόλις 14 γύρους – και ο Senna άρχισε να πέφτει πάνω σε backmarkers.
Σε μια απέλπιδα προσπάθεια να ελαχιστοποιήσει τον χαμμένο χρόνο, ο Senna προσπάθησε να προσπεράσει την Williams του Jean-Louis Schlesser στη Rettifilio, προκαλώντας τον Schlesser να χάσει τον έλεγχο και να συγκρουστεί με την McLaren.
Ο Senna εγκατέλειψε με τον αγώνα να είναι ο μόνος που δεν κέρδισε η McLaren όλη τη σεζόν, και ο Berger έδωσε την νίκη στην Ferrari μπροστά από τον ομόσταυλό του, Michele Alboreto. Δεν ήταν απλώς ένα 1-2 για την Ferrari, αλλά ένα 1-2 για την Ferrari στον πρώτο της αγώνα μετά τον θάνατο του Enzo Ferrari. Όλο αυτό έκανε τον Schlesser (ο οποίος αντικαθιστούσε τον άρρωστο Nigel Mansell) έναν ήρωα στην Ιταλία.
1994 Italian Grand Prix
Σαν σήμερα στον αγώνα της Ιταλίας, με τον Michael Schumacher να εκτίει αποκλεισμό 2 αγώνων επειδή αγνόησε μια ποινή στο Βρετανικό Grand Prix, ο Damon Hill πήρε μια εύκολη και άνετη νίκη απέναντι στον Gerhard Berger. Ο Jean Alesi οδηγούσε στα πρώτα στάδια τον αγώνα από την pole, αλλά η συνηθισμένη του κακή τύχη, παρενέβη και τον ανάγκασε να εγκαταλείψει στον γύρο 15, εξαιτίας μια αστοχίας στο κιβώτιο ταχυτήτων.
2000 Kimi Raikkonen test
Σαν σήμερα, ο Kimi Raikkonen δοκίμασε για πρώτη φορά, επίσημα, μονοθέσιο της F1. Συγκεκριμένα ο Φινλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής, δοκίμασε για πρώτη φορά μονοθέσιο της F1 στην πίστα του Mugello
2005 Belgian Grand Prix
Σαν σήμερα, ο Tiago Monteiro πέτυχε τον τελευταίο τερματισμό σε βαθμούς για την ομάδα της Jordan μετά από μια εξαιρετική οδήγηση σε δύσκολες συνθήκες (υγρό/στεγνό). Ο Kimi Raikkonen κέρδισε, ενώ ο Juan Pablo Montoya χτυπήθηκε, ενώ έριχνε γύρο στον Antonio Pizzonia βρισκόμενος στην 2η θέση
Μια χιουμοριστική στιγμή έλαβε χώρα, όταν ο Takuma Sato τράκαρε τον Michael Schumacher, κάνοντας τον Γερμανό 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να του δώσει ένα “χαλαρό χτύπημα για να πειθαρχίσει” στο κράνος.
2011 Italian Grand Prix
Σαν σήμερα στην πίστα της Monza, o Sebastian Vettel πήρε μια πολύ εύκολη νίκη μπροστά από τον Jenson Button. Ο Fernando Alonso έκανε μια από τις γνωστές του εξαιρετικές εκκινήσεις και βρέθηκε από 4ος να είναι στην 1η θέση μέχρι το τέλος της πρώτης στροφής, όμως το αδύναμο μονοθέσιο συγκριτικά με τις Red Bull και ΜcLaren δεν του επέτρεψαν να κρατήσει την 1η θέση και, εν τέλει, τερμάτισε 3ος.
Γεννέθλια
Ο Tomas Enge (γεννημένος το 1976) έγινε ο πρώτος πιλότος της F1 από την Τσέχικη Δημοκρατία, όταν οδήγησε για την Prost στους τελευταίους 3 αγώνες για το 2001.
Ο Antonio Pizzonia (γεννημένος το 1980) ήταν παραγκωνισμένος από την F1 για λίγο, ενώ ήταν δοκιμαστής για την Williams, οδήγησε μισή σεζόν για τη Jaguar το 2003, και κατέληξε να αντικαταστήσε πρώτα τον Ralf Schumacher το 2004 στην Williams – και μετά τον Nick Heidfeld το 2005 στην Williams.
Κατά τη διάρκεια του Βέλγικου GP, 2004 διεκδικούσε βάθρο πριν αναγκαστεί να εγκαταλείψει λόγω αστοχίας στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, Youtube και Twitter.