O Carlos Sainz είπε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Ferrari από το τέλος της περσινής σεζόν και παράλληλα εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στον Frederic Vasseur
Το 2023 δεν εξελίσσεται καλά για την Ferrari. Η Ιταλική ομάδα μετά το πέρας των πρώτων 9 Grand Prix (σ.σ. το GP Emilia Romagna αναβλήθηκε οριστικά για φετός, εξαιτίας των κακών καιρικών φαινομένων στην περιοχή), βρίσκεται στην 4η θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών με 122 βαθμούς.
Ο Charles Leclerc πραγματοποιεί μέχρι στιγμής την χειρότερη σεζόν με τα χρώματα της Ferrari. Ο Μονεγάσκος έχει ήδη 2 εγκαταλείψεις σε Μπαχρέιν και Αυστραλία, έχοντας μείνει αρκετά πίσω στη μάχη για την διεκδίκηση του τίτλου. Επιπλέον ο Leclerc έχει μονάχα μια θετική παρουσία σε τριήμερο, χάρη στη διπλή παρουσία στο βάθρο στο GP Αζερμπαϊτζάν. Στο Μπακού ο 25χρονός οδηγός της Ferrari πήρε την pole position και τερμάτισε στις θέσεις “2” και “3”, στο Sprint Race και στον αγώνα της Κυριακής.
Από την άλλη ο Carlos Sainz είναι ο μοναδικός οδηγός που σώζει κάπως την κατάσταση με τους βαθμούς, καθώς ο Ισπανός έχει φέρει την πλειοψηφία των 122 βαθμών στην Ferrari στο πρωτάθλημα
Σε δηλώσεις του στην ιστοσελίδα “motorsport.com“, ο Sainz είπε ότι η Ferrari έχει δείξει σημάδια βελτίωσης το τελευταίο διάστημα αν και δεν ξέρει με σιγούρια εάν έχει λύσει τα προβλήματα της. Επιπλέον ο Ισπανός ανέφερε ότι η αιτία της ήττας στο πρωτάθληματος του 2022 ήταν η άγνωστη σε εκείνους δυναμική της Red Bull, σε συνθήκες αγώνα.
“Πιστεύω πως αν το αναλύσουμε παραπάνω, θα δούμε πως από το δεύτερο μισό της προηγούμενης σεζόν, είχαμε ένα μονοθέσιο ικανό να κερδίσει pole positions, αλλά στον αγώνα συνέχεια χάναμε από την Red Bull“.
“Ο κόσμος πολλές φορές κατηγορούσε τη στρατηγική μας. Ωστόσο πιστεύω πως απλά δεν ήμασταν τόσο γρήγοροι όσο η Red Bull στον αγώνα. Όπως στη Βουδαπέστη ή στο Austin, όπου εκεί πήραμε την pole position αλλά στον αγώνα μείναμε πίσω. Ίσως η διαφορά είναι ότι στην pole ήμασταν μπροστά κατά ένα δέκατο, ενώ έπειτα στον αγώνα ήμασταν δύο και τρία δέκατα κάτω. Αλλά φέτος είμαστε μισό δευτερόλεπτο πίσω σε κάποιες κατατακτήριες και οκτώ δέκατα στον αγώνα“, είπε ο Sainz.
Οι αμφιβολίες ξεκίνησαν όταν η Ferrari σχεδίαζε την SF-23, όπου οι αδυναμίες μπήκαν στον σχεδιασμό για αυτή τη σεζόν. Όπως είπε ο Sainz, η Ferrari δεν μπορούσε να ξέρει σε εκείνο το στάδιο ποια θα ήταν η κατάσταση, καθώς και η Red Bull δεν είχε φτάσει ακόμα στην κορυφή.
Αναλογιζόμενος τον χρόνο που είχε η Ferrari για τον σχεδιασμό του μονοθεσίου του 2023 πρόσθεσε:
“Νομίζω ότι είναι κάτι ενδιαφέρον επειδή, αν κοιτάξουμε πέρυσι, όταν δημιουργήθηκε αυτό το μονοθέσιο, ήμασταν ακόμα πολύ ανταγωνιστικοί. Έτσι, δεν μπορούσαμε να ξέρουμε πως θα ήταν το δεύτερο μισό της σεζόν. Δεν ξέραμε πως αυτό το μονοθέσιο θα δυσκολευόταν να αγωνιστεί στους ρυθμούς του αγώνα“.
“Ήμασταν γρήγοροι στους πρώτους 6 με 7 αγώνες της σεζόν, όπως επίσης και στις κατατακτήριες. Και μάλλον για αυτό τον λόγο, το μονοθέσιο σχεδιάστηκε έτσι. Ίσως αν το δεύτερο μισό της σεζόν είχε έρθει πιο νωρίς, το πρώτο μισό του 2023 να ήταν πιο εύκολο. Μπορούμε να το δούμε και έτσι. Για αυτό η F1 είναι τόσο περίπλοκη και τόσο δύσκολο να κατανοηθεί. Είναι τόσο εύκολο να κρίνεις, όταν είσαι από την έξω πλευρά. Απλά πρέπει να πιάσουμε το νόημα, να βεβαιωθούμε ότι ακολουθάμε τα σωστά βήματα και να δουλέψουμε σκληρά ως ομάδα“.
Ενώ στον Sainz πήρε κάποιο καιρό μέχρι να νιώσει καλά με το αυτοκίνητο του 2022, βρίσκεται αρκετά ψηλά αυτή τη χρονιά, ακόμα και αν το αυτοκίνητο δεν είναι τόσο ανταγωνιστικό. Αλλά εκτός από την εξωτερική του εμφάνιση , ο Sainz έχει πει πως δεν είναι ένα αυτοκίνητο που μπορείς να το εμπιστευτείς όταν φτάσει στα όριά του.
“Δεν θα πω ψέματα, η αίσθηση μου με το μονοθέσιο εξακολουθεί να μην είναι καλή. Δεν είναι ένα μονοθέσιο, το οποίο το οδηγώ στα όριά του και νιώθω άνετα. Είναι ένα μονοθέσιο που μπορεί να σε εκπλήξει, είναι δύσκολο μονοθέσιο. Μπορείτε να το καταλάβετε και απ’ έξω, αλλά τουλάχιστον καταλαβαίνω πάνω-κάτω πως πρέπει να ρυθμιστεί και πως πρέπει να το οδηγήσω“.
“Εάν αυτά τα έχω καλυμμένα, ξέρω πως σε κάθε τριήμερο μπορώ να φτάσω το μονοθέσιο εκεί που πρέπει να είναι. Με εξαίρεση το Μπακού που είναι ένα σαββατοκύριακο που εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω και δεν θα καταλάβω ποτέ, τις άλλες φορές έχω φτάσει το μονοθέσιο εκεί που πρέπει να είναι. Και είμαι περήφανος για αυτό“.
“Αλλά επίσης δεν είμαι και αρκετά χαρούμενος, γιατί θέλω να το απολαμβάνω περισσότερο και δεν θέλω να μένω πίσω στον αγώνα. Θέλω να κοιτάζω μπροστά. Δεν θέλω να περνάω τους αγώνες κοιτάζοντας τους καθρέφτες και αυό προσπαθούμε να βελτιώσουμε τώρα“, συμπλήρωσε ο Ισπανός.
Η δύσκολη μετάβαση της Ferrari στο 2023 έγινε με τον Matia Binotto να παραιτείται, και να αντικαθιστάται από τον Fred Vasseur.
Μια από τις ανησυχίες που εκφράστηκαν μετά την παραίτηση του Binotto ήταν πως η ομάδα θα έχανε την τεχνική συνέχεια, με τους Ιταλούς να έχουν κατανοήσει τις σχεδιαστικές πτυχές του αυτοκινήτου.
Όταν ρωτήθηκε αν νιώθει πως η παραίτηση του Mattia Binotto έχει επηρεάσει τα πράγματα στην ομάδα, ο Sainz απάντησε λέγοντας τα εξής:
“Δεν ξέρω και δεν θα μάθω ποτέ. Αλλά θέλω να πιστεύω ότι όλες οι αλλαγές που γίνονται, είναι προς το καλύτερο και πως θα αποδόσουν σύντομα. Νομίζω ότι θα δούμε πρόοδο. Ειλικρινά πιστεύω πως με τις δοκιμές που κάνουμε, με την προσπάθεια που καταβάλλουμε και με όλα τα πράγματα που ανακαλύπτουμε, θα το βρούμε. Αλλά ο χρόνος θα δείξει“.
Ο Carlos Sainz παρόλα αυτά πιστεύει πως οι αλλαγές του Vasseur αρχίζουν να γίνονται αισθητές και ανέφερε ότι έχει μέγαλη εμπιστοσύνη ο ίδιος, στον νεοπροσληφθέντα team principal στην Ferrari
“Πιστεύω πως όλα έχουν αρχίσει να δουλεύουν σωστά” ανέφερε αρχικά ο Carlos Sainz.
“Είναι απλά δύσκολο να το υποστηρίξουμε με απόδειξεις όταν έχουμε περίεργα τριήμερο, όπως αυτό στην Βαρκελώνη που ήμασταν πεσμένοι. Αισθάνομαι πως όσο περισσότερο έχουμε αποτελέσματα όπως του Charles στο Μπακού και τα δικά μου στην Αυστραλία, τόσο περισσότερη αυτοπεποίθηση έχουμε. Ωστόσο τώρα είναι δύσκολο να το δείξουμε“.
“Έχω πλήρη εμπιστοσύνη στον Fred, και τον τρόπο που χειρίζεται τα πράγματα. Πρέπει να πω ότι εντυπωσιάστηκα πολύ, και τα πάω πολύ καλά μαζί του. Μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεται, οι ιδέες του και ο τρόπος που ηγείται τη Ferrari“.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.