Formula 1ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΟΔΗΓΩΝ

Sainz – “Μπορεί να έχουμε από το Σάββατο μεγαλύτερη ζώνη DRS”

Ο Carlos Sainz δήλωσε πως η F1 μπορεί να επεκτείνει την ζώνη χρήσης του DRS στη στροφή “14”, μετά τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.

Η Ολλανδία επιστρέφει στο καλεντάρι της F1 μετά από 36 χρόνια. Η επιστροφή της πίστας του Zandvoort επρόκειτο να συνέβαινε τον Μάιο του 2020, αλλά η πανδημία του Covid-19 ανέστειλε την διεξαγωγή του.

Το Zandvoort θα έχει 2 ζώνες DRS. Η πρώτη ζώνη θα είναι από την έξοδο της στροφής “10” (Bocht 10), έως τα φρένα για τη στροφή “11” (Hans Ernst Bocht). και η δεύτερη θα είναι από την έξοδο της στροφής “14”, έως το τέλος της ευθείας εκκίνησης – τερματισμού. Η στροφή “14” (σ.σ. Arie Luyendykbocht) σχεδιάστηκε έτσι, ούτως ώστε οι οδηγοί της F1 να έχουν τη δυνατότητα να το χρησιμοποιούν κατά τα περάσματα τους από αυτήν την στροφή.

Ο Carlos Sainz δήλωσε πως η ζώνη χρήσης του DRS μπορεί να επεκταθεί, εάν τα δεδομένα από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής δείξουν πως δεν υπάρχει θέμα ασφαλείας.

“Εάν δούμε ότι είναι εντάξει, τότε μπορούμε να το έχουμε στη διάθεση μας το Σάββατο, από ό,τι άκουσα”, δήλωσε ο Carlos Sainz για την χρήση του DRS από τη στροφή “14” μέχρι το τέλος της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού.

Ο Ισπανός οδηγός της Ferrari προβλέπει ότι τα προσπεράσματα στην πίστα του Zandvoort θα είναι δύσκολα, ανεξάρτητα από την επέκταση ή όχι της ζώνης χρήσης του DRS.

“Δεν πιστεύω ότι η θέση χρήσης του DRS θα κάνει πιο εύκολα τα προσπεράσματα, διότι οι στροφές που προηγούνται σε αυτή την ευθεία είναι όλες στροφές, όπου είναι ιδιαίτερα δύσκολο να ακολουθήσουμε το προπορευόμενο μονοθέσιο”.

“Για περισσότερες προσπεράσεις θα χρειαζόμασταν πραγματικά πολύ degradation, το οποίο θα διέλυε τα ελαστικά και ίσως κάποιοι να έχουν μεγάλη διαφορά στα ελαστικά τους, ώστε να έχουν κάποιες πιθανότητες για προσπέραση, αλλά αυτό είναι δύσκολο. Η ευθεία δεν είναι και πολύ μεγάλη και δεν πιστεύω πως το DRS μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά”.

Ο Max Verstappen, ο οποίος είχε κάνει πέρυσι τον Μάρτιο μια επίδειξη, με την ολοκλήρωση της ανακαίνισης στο Zandvoort, δήλωσε πως και ο ίδιος αναμένει τις προσπεράσεις πολύ δύσκολες.
DRS
Max Verstappen, Grand Prix Ολλανδίας 2021

“Δεν πιστεύω πως θα έχει μεγάλη σημασία, εάν το DRS θα είναι ανοιχτό στη στροφή με την κλίση ή όχι. Θεωρώ πως χάνεις αρκετό χρόνο σε αυτές τις 2 στροφές πριν από την ευθεία, προκείμενου να κάνεις την κίνηση σου στη στροφή “1”. Εικάζω πως μερικοί οδηγοί ίσως είναι λίγο απογοητευμένοι με αυτό, αλλά για εμένα δεν αλλάζει πολύ”, δήλωσε ο Max Verstappen.

“Επιπλέον δεν ξέρουμε πως το μονοθέσιο επρόκειτο να αντιδράσει, επειδή είναι μια στροφή με κλίση, οπότε το μονοθέσιο πρέπει να κατέβει στο πάτωμα. Όταν ανοίγεις το DRS εκεί, η εμπρός αεροτομή που έχεις στο μονοθέσιο δεν ξέρεις πως πρόκειται να ανταποκριθεί. Οπότε μπορώ να καταλάβω ότι θέλουν πρώτα να δουν να ανοίγει το DRS μετά την στροφή με την κλίση”.

Ο Charles Leclerc από την πλευρά του δήλωσε πως η πίστα του Zandvoort θα έχει τεράστιο ενδιαφέρον για τους οδηγούς. Επιπλέον ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari είπε πως οι οδηγοί πρόκειται να χρησιμοποιήσουν διαφορετικές γραμμές στις στροφές “3” και “14”.

“Η τελευταία στροφή είναι μια από τις 2 στροφές με κλίση στην πίστα. Η άλλη είναι η στροφή “3”, η “Hugenholtzbocht”, η οποία είναι μια ιδιαίτερα αργή στροφή. Παρόλα αυτά, η ολοένα και περισσότερο απότομη κυρτή στροφή μπορεί να βοηθήσει τους οδηγούς να ακολουθούν ο ένας τον άλλον πιο κοντά”, δήλωσε ο Leclerc.

“Πρόκειται να είναι ιδιαίτερα συναρπαστικό το Zandvoort. Οι οδηγοί πιθανότατα θα χρησιμοποιήσουν γραμμές, τις οποίες δεν θα δούμε πουθενά αλλού, διότι η κλίση γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη στην εξωτερική της στροφής. Οπότε, μπορεί να δούμε, για παράδειγμα, κάποιες γραμμές από την εξωτερική στη στροφή “3”, το οποίο είναι κάτι που δεν το βλέπουμε πολύ συχνά”.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.