GP Ρωσίας – Όλα ή τίποτα

Με τον Norris να βρίσκεται στην πρωτοπορία για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, η παρθενική του νίκη στη Formula 1 έμοιαζε πιο εφικτή από ποτέ.

Όμως με τις καιρικές συνθήκες να αλλάζουν, λήφθηκαν σημαντικές αποφάσεις, οι οποίες αποδείχθηκαν λανθασμένες, με αποτέλεσμα τη γραμμή τερματισμού στο GP Ρωσίας να περάσει πρώτος ο Lewis Hamilton σημειώνοντας την 100ή του νίκη στη Formula 1 και γράφοντας ιστορία για μία ακόμη φορά.

Ας τα πούμε όμως λίγο αναλυτικότερα.

Μία πίστα που πολλοί αγαπούν να μισούν και την οποία αποχωριζόμαστε το 2023 για την πίστα της Αγίας Πετρούπολης, μας έδωσε έναν ιδιαίτερα συναρπαστικό αγώνα την Κυριακή που μας πέρασε και όχι μόνο λόγω βροχής.

Στις κατατακτήριες του Σαββάτου είδαμε τον Lando Norris να παίρνει την πρώτη του pole position στη Formula 1, γεγονός συναρπαστικό και για τον ίδιο αλλά και για την ομάδα, αν σκεφτεί κανείς πως ήταν η πρώτη pole position για την McLaren μετά από 9 χρόνια.

Την πρώτη τριάδα της σχάρας εκκίνησης συμπλήρωσαν οι Carlos Sainz και George Russell, με τους Hamilton και Ricciardo να ακολουθούν. Ο Verstappen, με τις 3 θέσεις ποινή λόγω της σύγκρουσης με τον Hamilton στο GP Ιταλίας και τη χρήση 4ης μονάδας ισχύος βρέθηκε τελευταίος στη σχάρα εκκίνησης, με τους Leclerc, Latifi και Bottas να ακολουθούν για παρόμοιους λόγους και τον Giovinazzi με ποινή λόγω αλλαγής κιβωτίου ταχυτήτων.  Με ένα ιδιαίτερα απρόσμενο grid, o αγώνας ήδη προβλεπόταν συναρπαστικός.

Η πίστα του Sochi δεν ευνοεί ιδιαίτερα τον κάτοχο της pole position λόγω της μεγάλης ευθείας μέχρι το πρώτο φρενάρισμα (ενδιαφέρον είναι ότι στους περισσότερους αγώνες στο Sochi οι νικητές έχουν ξεκινήσει από P2 και P3) και ο Sainz, κάνοντας μία εξαιρετική εκκίνηση στον αγώνα της Κυριακής, πήρε τα ηνία του αγώνα.

Η Williams του Russell δεν ήταν σε θέση να ακολουθήσει τους Norris και Sainz και με την έλευση του 5ου γύρου η διαφορά μεταξύ Norris και Russell είχε φτάσει στα 6 δευτερόλεπτα. Έχοντας ασκήσει μεγάλη πίεση στον παλιό teammate του, στον 13ο γύρο ο Norris κατάφερε να περάσει και πάλι στην πρωτοπορία του αγώνα.  

Στο μεταξύ ο Verstappen είχε ήδη καταφέρει να περάσει στην βαθμολογούμενη δεκάδα και βρισκόταν πίσω από τους Alonso, Perez και Hamilton, τους οποίους κρατούσε πίσω του ο Ricciardo. Στον 23ο γύρο ο Αυστραλός κλήθηκε στα pits αλλά είχε ένα ιδιαίτερα αργό pit stop, μετά το οποίο βρέθηκε 14ος.

Οι Hamilton και Verstappen μπήκαν στα pits για αλλαγή ελαστικών στον 27ο γύρο, με τον Norris να ακολουθεί στον 28ο, ο οποίος κάνοντας ένα γρήγορο pit stop επέστρεψε στην πίστα στην 4η θέση.

Όλο το ενδιαφέρον βρισκόταν πλέον στη μάχη μεταξύ Norris και Hamilton (οι οποίοι βρίσκονταν πλέον στο 1-2 της κατάταξης). Ο Norris, παρά την πίεση από τον 7 φορές πρωταθλητή, ήταν εξαιρετικός και προσπαθούσε να κρατήσει τον Hamilton εκτός ζώνης DRS με όλα τα σημάδια να δείχνουν πως αν δε γινόταν κάποιο λάθος θα ζούσε την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1.

Με όλα τα βλέμματα πάνω τους και τη McLaren να κρατάει την ανάσα της βλέποντας την 2η συνεχόμενη νίκη να πλησιάζει , στον 46ο γύρο άρχισαν να πέφτουν οι πρώτες σταγόνες βροχής. Με την ώρα για σημαντικές αποφάσεις να έχει έρθει, άλλοι έπαιξαν και έχασαν και άλλοι βγήκαν νικητές.

Όσοι μπήκαν νωρίς για αλλαγή ελαστικών σε ενδιάμεσα είχαν τελικά μεγάλο όφελος, με τους Bottas, Raikkonen και Russell να είναι από τους πρώτους και στον επόμενο γύρο να ακολουθούν οι Verstappen, Sainz και Ricciardo.

Η επιλογή για αλλαγή σε ενδιάμεσα ίσως ήταν πιο εύκολη στο μέσο της κατάταξης αλλά τα πράγματα ήταν διαφορετικά για τους Hamilton και Norris, οι οποίοι είχαν πολλά να χάσουν αν επέλεγαν λανθασμένα.

Ο Hamilton αρνήθηκε την πρώτη κλήση για pit stop αλλά με όλες τις προβλέψεις να δείχνουν πως η βροχή θα ενταθεί, η ομάδα τον κάλεσε ξανά και ακολούθησε, αν και απρόθυμα όπως δήλωσε ο ίδιος εκ των υστέρων, τις οδηγίες μπαίνοντας στον 49ο γύρο για αλλαγή σε ενδιάμεσα.

Ο Norris, βλέποντας τη νίκη στο GP Ρωσίας να πλησιάζει και ένα κομμάτι της πίστας να είναι ακόμα στεγνό πήρε το ρίσκο να μείνει με τα slicks, πηγαίνοντας για τη νίκη ή τίποτα. Σε τέτοιες καταστάσεις η άποψη των οδηγών είναι ιδιαίτερα σημαντική όσο αφορά τις τρέχουσες συνθήκες αλλά η ομάδα μόνο μπορεί να γνωρίζει τις καιρικές συνθήκες που θα ακολουθήσουν και την ενδεχόμενη επιδείνωση τους. Ο Norris δεν είχε ενημερωθεί για την επιδείνωση της βροχής και πήρε την απόφαση να μην μπει στα pits.

Η ευθύνη βαραίνει τόσο τον ίδιο όσο και την ομάδα, η οποία θα μπορούσε να είχε απορρίψει την άποψη του Norris και να τον είχε καλέσει στα pits. Το αποτέλεσμα ήταν να μη μπορεί να κρατηθεί στην πίστα και να μπει για αλλαγή σε ενδιάμεσα με ιδιαίτερη δυσκολία και πολύ καθυστερημένα, στον 51ο γύρο.  

Πρώτος πέρασε τη γραμμή τερματισμού ο Lewis Hamilton στην 100η του νίκη, την οποία ακολούθησαν οι πανηγυρισμοί της ομάδας, με τους Verstappen και Sainz να συμπληρώνουν το βάθρο, έχοντας επωφεληθεί των καταστάσεων. Ο Βρετανός πέρασε επίσης πρώτος στο πρωτάθλημα οδηγών με 246.5 πόντους, έναντι των 244.5 του Verstappen.

Η Red Bull δεν περίμενε ότι ο Verstappen θα καταφέρει να τερματίσει στο βάθρο, δεδομένης της θέσης του στο grid, αλλά ο καιρός ήταν με το μέρος του και χρησιμοποίησε τις συνθήκες προς όφελος του, καταφέρνοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Έτσι, η συγκεκριμένη 2η θέση στο GP Ρωσίας ίσως μοιάζει περισσότερο σαν 1η για την ομάδα και για τον ίδιο.

Ο  Norris τερμάτισε 7ος στο GP Ρωσίας (παίρνοντας και τον ταχύτερο γύρο) και ήταν εξαιρετικά απογοητευμένος μετά τον αγώνα. Πώς να τον αδικήσει κανείς άλλωστε; Στην Ιταλία πανηγύρισε τη νίκη του teammate του με αξιοπρέπεια, ενσαρκώνοντας όλες τις αξίες που φαίνεται να προσπαθεί να ενσωματώσει τα τελευταία χρόνια η McLaren, με σκοπό την αναδιάρθρωση της ομάδας. Όλοι γνώριζαν άλλωστε πως η στιγμή για τη δική του νίκη θα έρθει σύντομα. Ο ίδιος ήταν σίγουρος πως η στιγμή αυτή είχε έρθει την Κυριακή, ίσως πιο σύντομα απ’ όσο υπολόγιζε.

Ομολογουμένως θα ήταν το τέλειο τριήμερο για τη McLaren και τον ίδιο αλλά το Sochi κατέληξε περισσότερο σε μάθημα παρά σε πανηγυρισμό για την ομάδα από το Woking.

Η συνέχεια στις 8-10 Οκτωβρίου στo GP Τουρκίας.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Νένα Πασβάντη

Εν δυνάμει δημοσιογράφος, η μεγάλη μου αγάπη είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και ειδικότερα η Formula 1. Όταν δεν ασχολούμαι με Formula περνάω τον χρόνο μου παρακολουθώντας MotoGP.

F1RACINGNEWS