Russell – “Η ενεργή ανάρτηση είναι η λύση για το porpoising”

Ο George Russell δήλωσε ότι η λύση για το porpoising θα ήταν μετά από πολλά χρόνια η επιστροφή της ενεργής ανάρτησης

Η F1 εισήλθε σε μια νέα εποχή. Το Ground effect επέστρεψε μετά από την δεκαετία του 1980 και η εισροή αέρα στα κανάλια Venturi θα παίξει σημαντικό ρόλο στην φετινή σεζόν. Στο F1 Barcelona Test το θέμα του porpoising ήταν εκείνο που τράβηξε το ενδιαφέρον του κόσμου.

Το poropoising είναι το γεγονός όταν το μονοθέσιο που δέχεται τον αέρα από την εμπρός αεροτομή, αντιμετωπίζει πολλές αναταράξεις. Ο Charles Leclerc στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού του “Circuit de Catalunya” είδε την F1-75 να αναπηδάει αρκετές φορές. Το αποτέλεσμα ήταν το μονοθέσιο να μην έχει σταθερή αεροδυναμική και κάθετη δύναμη. Σύμφωνα με τον Mattia Binotto η Ferrari το έχει λύσει αυτό το πρόβλημα.

Ο George Russell πιστεύει ότι η λύση για την εξάλειψη του porpoising είναι να επιστρέψει μετά από αρκετά χρόνια η ενεργή ανάρτηση, για να βελτιωθεί μακροπρόθεσμα η νέα γενιά των μονοθεσίων

Όλες οι ομάδες της F1 εργάζονται στα εργοστάσιά τους για να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν το ζήτημα πριν από την έναρξη της σεζόν στο Μπαχρέιν. Ωστόσο αυτό καθίστατο αδύνατο από την F1, η οποία απαγορεύει τα εξελιγμένα υδραυλικά συστήματα ανάρτησης που επιτρέπονταν πριν από χρόνια.

Μόλις είδαμε με το βίντεο του Charles πόσο κακό ήταν για αυτούς. Επομένως, νομίζω ότι θα πρέπει να βρούμε μια λύση. Υποθέτω ότι αν υπήρχε ενεργή ανάρτηση, θα μπορούσε να λυθεί με ένα κλικ των δακτύλων σας. Και τα μονοθέσια θα ήταν φυσικά πολύ πιο γρήγορα αν το είχαμε“, δήλωσε ο Russell.

Russell
2022 Barcelona Pre-Season Test, Day 1 – LAT

Είμαι σίγουρος πως όλες οι ομάδες είναι ικανές για αυτό. Επομένως θα μπορούσε να είναι μία λύση για το μέλλον. Ας δούμε όμως στο Μπαχρέιν. Είμαι σίγουρος ότι οι ομάδες θα βρουν κάποιες έξυπνες ιδέες γύρω από αυτό το θέμα“.

Ο Russell θεώρησε ότι η ενεργή ανάρτηση θα ταίριαζε καλά στα τρέχοντα μονοθέσια, καθώς θα βοηθούσε στην μείωση των χρόνων σε κάθε γύρο

Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο αν είχαμε ενεργή ανάρτηση, τα μονοθέσια θα είναι πολύ πιο γρήγορα για τις ίδιες αεροδυναμικές επιφάνειες. Αυτό θα συμβεί επειδή θα μπορείτε να βελτιστοποιήσετε τα ύψη οδήγησης για κάθε ταχύτητα στροφής και να τη βελτιστοποιήσετε στην ευθεία για τη μικρότερη οπισθέλκουσα δύναμη“.

Επομένως είναι ένας εύκολος να κάνουμε τα μονοθέσια να κινούνται πιο γρήγορα. Και αν σκέφτεστε μια πτυχή ασφάλειας, τότε δυνητικά είναι μια σημαντική βελτίωση. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν περισσότεροι περιορισμοί. Δεν είμαι μηχανικός. Αλλά δεν θα είχαμε αυτό το θέμα ευθέως, αυτό είναι σίγουρο“.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.

F1RACINGNEWS