Η Mercedes και το Clio

Bottas

Αναλύοντας όλες τις πτυχές της σύγκρουσης Bottas-Russell: η αιτία, οι επιπτώσεις, και ο χαλίφης στη θέση του χαλίφη…

GP Emilia-Romagna, Γύρος 31: σε μια μάχη για την 9η θέση, η Williams του George Russell βρίσκεται κολλημένη πίσω από την Mercedes του Valtteri Bottas, και με το slipstream όσο και το DRS στο μέρος του, ο πρώτος ξέρει πως το επερχόμενο σικέιν της πάλαι ποτέ “καταραμένης” Parabolica είναι η μοναδική ευκαιρία μέσα στην πίστα για “καθαρό” προσπέρασμα, κάνοντας κίνηση προς τα δεξιά – μερικά δευτερόλεπτα αργότερα, το σικέιν είχε γεμίσει με θραύσματα από τα δύο μονοθέσια, τα οποία είχαν σταματήσει στραπατσαρισμένα στον απέναντι τοίχο.

Αρχικά, αποτελεί αγωνιστικό συμβάν – και άμα θέλουμε να μιλήσουμε με (ενδεικτικά μεν, αδόκιμα δε) ποσοστά, άποψη του γράφοντος είναι πως η ευθύνη βαραίνει σε ποσοστό 60-40 τον Βρετανό έναντι του Φιλανδού. Ως το εμπρός μονοθέσιο, ο Bottas έχει κάθε δικαίωμα να υπερασπιστεί την θέση του, δίνοντας όμως χώρο στον αντίπαλο του για τυχόν προσπέρασμα – και εδώ έρχεται η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου: άφησε αρκετό χώρο ο Bottas;

Όπως με πολλούς κανονισμούς η απάντηση είναι υποκειμενική, αλλά κρίνοντας ως “χώρο” το πλάτος ενός μονοθεσίου, τότε ναι, ο Bottas άφησε χώρο.

Το πρόβλημα (και εδώ βρίσκεται η ευθύνη του Φιλανδού) είναι πως στα 300 kmh, τα περιθώρια στενεύουν επικίνδυνα. Ο Bottas θα μπορούσε να αφήσει περισσότερο χώρο, χάριν κάποιων λόγων ασφαλείας – βέβαια σε ένα τόσο ανταγωνιστικό πλαίσιο τέτοιες έννοιες συνήθως πάνε περίπατο, αλλά αυτό δεν αλλάζει την κίνηση του Bottas να αφήσει “τόσο-όσο” χώρο στον αντίπαλο του.

Στην άλλη μεριά τώρα, ο George Russell πάει να περάσει σε ένα κενό το οποίο όπως προαναφέραμε, ήταν οριακό. Στην προσπάθεια του να το κάνει όμως πάτησε για λίγο εκτός πίστας στο υγρό γρασίδι, και αυτό το λίγο ήταν αρκετό για να αποσταθεροποιήσει πλήρως την Williams και ο Βρετανός να χάσει κάθε έλεγχο αυτής.

Ήταν μια κίνηση η οποία ίσως προδίδει την (σχετική) έλλειψη εμπειρίας του σε τέτοιες καταστάσεις, αφού στην πλειοψηφία των αγώνων της μέχρι σήμερα καριέρας του βρισκόταν στην ουρά του grid χωρίς ιδιαίτερο ανταγωνισμό, αλλά επίσης προδίδει και την επιθυμία του να προσπεράσει πάση θυσία τον Bottas – βλέπετε, το συγκεκριμένο δίδυμο έχει πολλά να τους ενώνει συγκριτικά με άλλους οδηγούς του grid…

Bottas και Russell έχουν ένα μεγάλο κοινό: την θέση στην Mercedes. Πριν καν μπει στην F1, η πορεία του George θεωρείτο από πολλούς πως είχε προδιαγεγραμμένη μια θέση στους πρωταθλητές – ειδικά από την στιγμή που οδηγοί όπως οι Verstappen και Leclerc έκαναν το άλμα στα “μεγάλα σαλόνια” νωρίς στη καριέρα τους – τουτέστιν, εδώ και χρόνια ο Bottas γνωρίζει ότι ο ψηλόλιγνος Βρετανός είναι ο κύριος υποψήφιος για να γίνει χαλίφης στη θέση του χαλίφη.

Παρά την ειρωνική απάντηση του Φιλανδού σε παρόμοια ερώτηση (“ξέχασα να φέρω το αλουμινένιο καπελάκι μου!”), δεν αποτελεί θεωρία συνωμοσίας η πιθανότητα ο Bottas να έπαιξε μια σκληρότερη του αναμενομένου άμυνα στον Russell, ακριβώς επειδή γνωρίζει πως τυχόν προσπέρασμα του μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις σε μελλοντικές διαπραγματεύσεις (όπως θα δούμε και κάτω, διαβάζεται και ανάποδα).

Ακόμα και η περίπτωση της επιτυχούς άμυνας δεν θα άλλαζε βέβαια το γεγονός πως ο Bottas είχε μέχρι τότε κάνει τον χειρότερο αγώνα (χωρίς μηχανικά προβλήματα) που έχει κάνει μονοθέσιο της Mercedes στην υβριδική εποχή. 9ος χωρίς να έχει κάποιο πρόβλημα ή λάθος ελαστικά, ο Φιλανδός ήταν σε ένα σημείο 2 δευτερόλεπτα (!) αργότερος από τον teammate του σε κάθε γύρο, δεχόμενος μάλιστα και γύρο από τον πρωτοπόρο Verstappen και παραλίγο από τον Hamilton.

Ήταν μια τραγική εικόνα, ακόμα και με τα ελαφρυντικά του ακάθαρτου αέρα στο midfield και της εμφανούς δυσκολίας του Bottas στο σύνολο του τριημέρου. Το…κερασάκι στην τούρτα ήταν η απόπειρα του Russell (στα ίσια) να τον προσπεράσει – άμα κάποιος έλεγε πως εν έτει 2021 μια Williams θα ήταν γρηγορότερη και έτοιμη να προσπεράσει μια Mercedes, θα τον έβγαζαν…τρελό – γεγονός το οποίο πολύ πιθανώς να έπαιξε επίσης ρόλο στην απόφαση του #2 της Mercedes να αφήσει οριακά χώρο στον αντίπαλο του.

Όσο αφορά τον τελευταίο τώρα, η κίνηση του κρίνεται όχι μόνο αχρείαστη, αλλά και επιπόλαιη: ο εξαιρετικός ρυθμός του συγκριτικά με τους γύρω του έκανε από πολύ πιθανή έως σίγουρη την βαθμολόγηση του. “Η 9η θέση σημαίνει τα πάντα για εμάς” ήταν μια από τις δηλώσεις του Βρετανού μετά τον αγώνα, αλλά οι πράξεις του έδειξαν πως για τον ίδιο, ίσως σήμαινε περισσότερα το να προσπεράσει τον Bottas.

Πέρσι στο Bahrain, έδειξε πως σε ίδιο μονοθέσιο “τον έχει” – άμα κατάφερνε να τον περάσει και με την ταπεινή Williams, θα αποτελούσε για την κοινή γνώμη το γεγονός που θα σφράγιζε την θέση του στην Mercedes. Κάπως έτσι, ο νεαρός George απέκτησε αυτό που στην χώρα του ονομάζουν tunnel vision, επικεντρώθηκε μόνο στο προσπέρασμα του Bottas (με τις πολλαπλές σημασίες που είδαμε ότι έχει) και όχι στην γενικότερη εικόνα του αγώνα, ανατρέποντας έτσι τις ίδιες του τις δηλώσεις.

Στην χειρότερη περίπτωση, θα μπορούσε να κρατήσει την θέση μέχρι να βρει κάποιες ευνοικότερες προϋποθέσεις στο επόμενο πέρασμα από την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού – όπως είπαμε και πάνω, ο χώρος που άφησε ο Bottas ήταν μεν οριακός, αλλά ο ρυθμός του και το σημείο στο οποίο βρισκόταν ο αγώνας έδιναν την δυνατότητα στον Russell να περιμένει την κατάλληλη στιγμή (σ.σ. ότι έκανε ο Hamilton) για να περάσει σαφώς πιο εύκολα.

Εκεί βρίσκεται η ευθύνη του Russell, η οποία τον βαραίνει σε μεγαλύτερο ποσοστό από τον Bottas: πως σε μια άμυνα στα όρια και με μια πίστα η οποία πέραν της αγωνιστικής γραμμής ήταν σχεδόν βρεγμένη, επέλεξε να δοκιμάσει ένα απαιτητικότατο προσπέρασμα (ακόμα και σε κανονικές συνθήκες) και κατέστρεψε τον αγώνα και των δύο…

…γεγονός που μας φέρνει στη τελευταία πτυχή της σύγκρουσης: τι σημαίνει μελλοντικά για τους εμπλεκόμενους οδηγούς;

Για τον Bottas, αποτελούσε την κορυφή του παγόβουνου: όπως αναφέραμε και άνωθεν, ο αγώνας του ήταν επιεικώς άθλιος ακόμα και χωρίς το βάρος του συγκεκριμένου συμβάντος, αποτελώντας ίσως τη ταφόπλακα της ούτως ή άλλως αμφίβολης παραμονής του στην Mercedes. Δεν γίνεται να υπάρχει διαφορά 2 δευτερολέπτων μεταξύ teammates με το ίδιο μονοθέσιο – και η εικόνα του Hamilton να περνάει με σχετική ευκολία το μισό midfield καθ’οδόν για την 2η θέση κάνει ακόμα πιο δυσχερή την θέση του Φιλανδού.

Για τον Russell, οι τυχόν επιπτώσεις είναι ακόμα πιο θολωμένες: σίγουρα έχασε πόντους μέσα στην Merc, δεχόμενος κριτική ακόμα και από τον διευθυντή της (και μάνατζερ του) Toto Wolff, αλλά το γεγονός πως παίζει μπάλα μόνος του για την θέση (ο Ocon ας είμαστε ειλικρινείς δεν υπάρχει σαν επιλογή πλέον) του δίνει ένα μαξιλαράκι όσο αφορά τα λάθη του, μέσω της έλλειψης ανταγωνισμού.

Αυτό το μαξιλαράκι όμως δεν είναι άπειρο – στην περίπτωση που ο George ξαναβρεθεί σε τέτοιο ατύχημα (με ή χωρίς εμπλεκόμενη Mercedes), τα καμπανάκια που χτύπησε ήδη ο Toto μπορούν να γίνουν πιο δυνατά.

Και τότε, μπορεί το…Renault Clio Cup που ανέφερε ο Αυστριακός (γελώντας βέβαια) να μην είναι πιθανός προορισμός για τον George Russell, αλλά το ίδιο να αρχίζει να ισχύει και για την Mercedes…
Total
0
Shares
Related Posts