O Bengt Ronnie Peterson γεννήθηκε στο Almby της Σουηδίας στις 14 Φεβρουαρίου 1944, από πατέρα αρτοποιό. Ο πατέρας του κατασκευάσε ένα καρτ, όχημα καινούργιο για τα δεδομένα της εποχής. ‘Ετσι ο Ronnie άρχισε να συμμετέχει σε αγώνες καρτ από το 1960 έως το 1966, όπου στέφθηκε πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.
Μετά από τις επιτυχίες στα καρτ μετακόμισε στη Βρετανική Formula 3 το 1966 και στη Formula 2 το 1969.
Το 1970 έκανε το ντεμπούτο του στην F1 με την ομάδα του Ιδιώτη Colin Crabbe και μονοθέσιο μια March Cosworth 701 στον αγώνα του Monaco.
Οι περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες της ομάδας δεν του επέτρεψαν να κάνει πολλές δοκιμές και κατετάγη 12ος στα δοκιμαστικά, μία μόλις θέση πίσω από τον σαφώς πιο έμπειρο Ελβετό Jo Siffert.
Το ότι στον αγώνα τερμάτισε στην 7η θέση ασφαλώς και θεωρήθηκε σημαντική επιτυχία. Ήδη ο Max Mosley με το που τον είδε είπε στο αφεντικό της March: «Σημείωσέ το. Ο Ronnie είναι φανταστικός αλλά μην το πείτε στον ίδιο!!!»
Στους υπόλοιπους 8 αγώνες της σεζόν δεν διακρίθηκε έχοντας δύο ένατες θέσεις και μία ενδέκατη.
H επίδοση του το 1971 ήταν αυτή που έκανε τους πάντες να καταλάβουν με ποιον έχουν να κάνουν.
Ο Peterson κατάφερε να οδηγήσει ένα μονοθέσιο β΄διαλογής στη 2η θέση του πρωταθλήματος, χωρις καμία νίκη αφού η March 711 δεν του επέτρεψε κάτι τέτοιο. To 1972 νέος team mate του Ronnie στη March ήταν ο Αυστριακός Niki Lauda, που ήταν γιος πλούσιας οικογένειας και εξαγόρασε θέση οδηγού στην ομάδα παίρνοντας δάνειο από Αυστριακή Τράπεζα. Την ίδια χρονιά ο Σουηδός παντρέυτηκε την πανέμορφη Βarbro, η οποία παράτησε την καριέρα του φωντομοντέλου για χάρη του.
Το 1973, ο Colin Chapman, του πρόσφερε συμβόλαιο να οδηγήσει με την Lotus καθώς ο Βρετανός αφουγκράστηκε το οδηγικό του ταλέντο. O Ronnie οδήγησε εκπληκτικά καθώς κατέκτησε τέσσερις νίκες σε Γαλλία, Αυστρία, Ιταλία και στο Watkins Glen της Aμερικής. Μάλιστα έχασε τρεις σίγουρες νίκες και πιθανόν την ευκαιρία του για πρωτάθλημα λόγω μεγάλης ατυχίας.
Τερμάτισε 3ος στο πρωτάθλημα πίσω από τον Jackie Stewart και τον ομόσταυλό του Emerson Fittipaldi, παρόλο που αρκετά συχνά ήταν πιο γρήγορος από τον πιο πετυχημένο Βραζιλιάνο ομόσταυλό του. Ακολούθησαν τέσσερα δύσκολα χρόνια για τον Σουηδό. Το 1974 τερμάτισε πέμπτος με τρεις νίκες όμως το 1975 και 1976 κατέκτησε μόλις μία νίκη στην Ιταλία καθώς το μονοθέσιο ήταν αρκετά αναξιόπιστο και εκτός συναγωνισμού.
Το 1977 μετακόμισε στην Tyrrell η οποία εισήγαγε για πρώτη και τελευταία φορά μια ιδιαίτερη καινοτομία στο σπορ. Τους έξι τροχούς. Τα αποτελέσματα όμως ήταν απογοητευτικά με μόλις ένα βάθρο στο Βέλγιο και συγκομιδή μόλις επτά βαθμών στο πρωτάθλημα.
Και φτάνουμε στο μοιραίο 1978.
Ο Peterson εξέπληξε πολλούς αφήνοντας την Tyrrell επιστρέφοντας στη John Player Lotus για το 1978. Κέρδισε το γκραν πρι της Νότιας Αφρικής με προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο πάνω στον Patrick Depailler, καθώς και το Αυστριακό γκραν πρι με την καινοτόμα Lotus 79 με το ground effect.
Δυστυχώς όμως η ομάδα δεν ήταν ισάξια στους οδηγούς της. Ο oμόσταυλός του Michael Andretti οδηγούσε την καινούργια Lotus 79, ενώ στον Peterson δινόταν το περυσινό μονοθέσιο η Lotus 78. Πρακτικά λειτουργούσε ως νο2 σε πολλές περιπτώσεις παρόλο που γενικότερα ήταν ταχύτερος του Αμερικανού.
Και φτάνουμε στο μοιραίο αγώνα της Monza. Το Σαββατοκύριακο ξεκίνησε άσχημα για τον Σουηδό καθώς διέλυσε την Lotus. Η ομάδα είχε μια εφεδρική Lotus 79 αλλά ήταν στα μέτρα του Andretti και ο σαφώς ψηλότερος Σουηδός δε χώραγε στο κοκπιτ. Αναγκάστηκε λοιπόν να οδηγήσει την Lotus 78 για μια ακόμη φορά.
Στον αγώνα, ένα τραγικό ατύχημα αμέσως μετά την εκκίνηση, κόστισε τη ζωή στον «SuperSwede». O Peterson ξεκινούσε από την 5η θέση. Στην είσοδο του πρώτου σικέιν της πίστας, ο Patrese, που ξεκινούσε 12ος, χτύπησε τον Hunt και τον έριξε πάνω στον Peterson. Η Lotus χτύπησε στην μπαριέρα και πήρε φωτιά, ενώ πάνω της έπεσε και ο Vittorio Brambilla. Ο Hunt έβγαλε τον Peterson από το φλεγόμενο μονοθέσιο και ο Σουηδός μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου του βρήκαν πολλαπλά κατάγματα. Εγχειρίστηκε με επιτυχία, αλλά τη νύχτα ένα ψήγμα μυελού οστέων από τον μηρό του, του προκάλεσε εμβολή στους πνεύμονες και εγκεφαλικό θάνατο. Ήταν 11 Σεπτεμβρίου του 1978.
Η τραγωδία θα είχε και συνέχεια καθώς 10 χρόνια αργότερα η γυναίκα του Barbro, μη μπορώντας να ζήσει χωρίς αυτόν αυτοκτόνησε, αφήνοντας ορφανή την κόρη τους, Nina.
Ο Ronnie Peterson ήταν ένας από τους οδηγούς που δεν κατέκτησε ποτέ το πρωτάθλημα αλλά αντιμετωπίζεται σαν πρωταθλητής. Δεν είχε την τύχη με το μέρος του παρά την εκπληκτική ταχύτητά του. Σίγουρα αν δεν είχε αφήσει την τελευταία του πνοή στην Μόντσα θα είχε στεφθεί στο μέλλον πρωταθλητής. Όμως η ζωή είναι απρόβλεπτη και ποτέ δε ξέρεις τι σε περιμένει την επόμενη στιγμή.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube και Twitter.