Renault – Το γοργόν και χάριν έχει

Renault
Μία από τις ομάδες που έχουν σημειώσει εμφανή άνοδο μετά την σεζόν του 2019 είναι η ομάδα της Renault. Οι Γάλλοι δείχνουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί φέτος, έχοντας φτιάξει ένα μονοθέσιο με δυνατό σημείο τον κινητήρα. Τι μέλλει γενέσθαι, όμως, για την ομάδα από το Enstone;

Η Renault έχει σημειώσει ραγδαία άνοδο τον τελευταίο χρόνο. Ειδικά στο κομμάτι του κινητήρα, οι Γάλλοι δείχνουν να έχουν κάνει την καλύτερη δουλειά σε σύγκριση με την Mercedes. Ωστόσο, η Renault πρέπει να προσέξει να μην πέσει σε παγίδες και λάθη του παρελθόντος.

2021 η χρονιά ορόσημο

Το 2021 είναι και η τελευταία χρονιά με τα τωρινά πλαίσια (chassis). Αυτό σημαίνει πως η ομάδα της Renault δεν έχει κάποιο ουσιαστικό όφελος, ώστε να αναπτύξει το chassis της, παρά μόνο αν πιστέψει ότι θα φτιάξει ένα μονοθέσιο ικανό για νίκες και βάθρα, πράγμα δύσκολο. Το καλύτερο που έχει να κάνει η Γαλλική ομάδα είναι να συνεχίσει να αναπτύσσει τον κινητήρα της (όσο έχει ακόμα τα “νομικά” περιθώρια). Κι αυτό γιατί το 2022, οι αεροδυναμικοί κανόνες αλλάζουν άρδην και τα μονοθέσια φτιάχνονται από το μηδέν.

Αεροδυναμική

Είδαμε και στο Portimao, μία πίστα που απαιτεί set-up υψηλής κάθετης δύναμης, τα μονοθέσια της Renault να υστερούν. Είναι γεγονός πως οι Γάλλοι δεν έχουν δημιουργήσει ένα μονοθέσιο, αεροδυναμικά εξίσου ανταγωνιστικό με τον κινητήρα τους. Με την Renault να είχε δηλώσει πως το 2020 θα είχε ένα μονοθέσιο ίσα ίσα για να “βγάλει” τη σεζόν, οι Γάλλοι δεν έδωσαν την δέουσα σημασία στην αεροδυναμική εξέλιξη του μονοθεσίου.

Δυστυχώς πλέον είναι αργά. Όπως προανέφερα, η Renault, κατά την προσωπική μου άποψη, δεν έχει κάποιο μακροχρόνιο όφελος, ώστε να σπαταλήσει tokens για αεροδυναμική εξέλιξη το 2021, αφού το 2022 όλη αυτή η δουλειά θα είναι άχρηστη.

Ο ερχομός του Fernando Alonso

Η Renault θα επαναφέρει στις τάξεις της τον πιο πετυχημένο πιλότο στην ιστορία της ως εργοστασιακή ομάδα. Ο Fernando Alonso αναμένεται να την βοηθήσει με τις γνώσεις και την εμπειρία του, προσφέροντας ήδη μέσω του προσομοιωτή, σημαντικές οδηγίες και κατευθυντήριες γραμμές. Επίσης, ο Ισπανός αναμένεται να αναλάβει χρέη μέντορα για τον μικρό Esteban Ocon, ελπίζοντας πως ο Γάλλος θα καταφέρει να επανέλθει στα στάνταρ απόδοσης που είχε το 2018 με την Force India.

Fernando Alonso
Συμπερασματικά

Είναι κομβικό για την Renault να μην επαναλάβει τα λάθη του παρελθόντος. Το 2018 τερμάτισε 4η ενώ το 2019 είχε μία χρονιά με τα ακριβώς αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα. Οι Γάλλοι δείχνουν να έχουν μπει σε έναν σωστό δρόμο ανάπτυξης. Είναι γεγονός πως άργησαν να “φτάσουν” τον κινητήρα στα ανταγωνιστικά επίπεδα που είναι σήμερα. Όμως, είναι βέβαιο πως θα συνεχίσουν να τον εξελίσουν.

Η Renault είναι από τις πρώτες ομάδες που είχαν δηλώσει ότι ασχολούνται με την ανάπτυξη του μονοθεσίου για τους κανονισμούς του 2021 (πλέον 2022). Μένει λοιπόν να δούμε αν οι Γάλλοι, έχοντας και το πλεονέκτημα του να είναι εργοστασιακή ομάδα, θα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στις προσδοκίες που οι ίδιοι άλλα και ο απαιτητικός χαρακτήρας του Fernando Alonso έχουν θέσει.

Σίγουρα μια ανταγωνιστική Renault έχει λήψει από το πρωτάθλημα. Θα ήταν αρκετά ρομαντικό να επανέλθει στο προσκήνιο έχοντας ξανά ως μπροστάρη τον πιο πετυχημένο της πιλότο.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYoutube και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts