Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και πιο συγκεκριμένα το 2001 η Βenetton-Renault παίρνει την απόφαση με ρίσκο ώστε να κατέβει στο πρωτάθλημα με ένα πρωτοποριακό κινητήρα V10 στις 111 μοίρες.
Ο σχεδιασμός του κινητήρα για την εποχή εκείνη μονάχα ως επανάσταση μπορεί να χαρακτηριστεί αλλά όπως και να το κάνουμε η τεχνολογική πρωτοπορία και η αναζήτησή είναι η πεμπτουσία στην Formula1.
Η αυξημένη περιεχόμενη γωνία των 111 μοιρών σε σχέση με τους 72 ή 90 μοιρών κινητήρων εκεινης της εποχής,έδινε το πλεονέκτημα καλύτερης κατανομής του βάρους του μονοθεσίου και συνεπώς πιο σταθερής οδηγικής συμπεριφοράς.
Παραλληλα,η χρήση των βαλβίδων με ηλεκτρομαγνητικά πηνία είχαν την προσδοκία πως ο κινητήρας της Renault θα μπορούσε να φτάσει ή και να ξεπεράσει τις 20.000 στροφές που θα τον έκανε τον ισχυρότερο στο grid την δεδομένη χρονική στιγμή.
Οι προσδοκίες τελικά δεν επίβεβαιωθηκαν ποτέ για την συγκεκριμένη μονάδα ισχύος.Πρόβληματα με κραδασμούς,ψύξη και έλλειψη ιπποδύναμης ήταν τα χαρακτηριστικά όλης της χρονιάς.Οι κακές γλώσσες τότε μιλούσαν ότι το πολύ να έφθασε μέχρι τις 104 μοίρες και οι τρεις άσσοι να ηταν θέμα marketing.
Οι πιλότοι της ομάδας Jensοn Button και Giancarlo Fisichella μόλις και με τα βίας μπόρεσαν να μαζέψουν 10 βαθμούς σε ολόκληρο το πρωτάθλημα με συνέπεια η ομάδα να βρεθεί στην έβδομη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
O Mike Gascoyne αρχιμηχανικός της ομάδας τότε είχε δηλώσει ότι δεν θέλει ένα κινητήρα νικητή αλλά ένα μονοθέσιο πρωταθλητή.Μπορεί η πρώτη χρόνια να ήταν βατερλό αλλά ηταν η βάση ώστε η ομάδα να εξελιχθεί προς το καλύτερο.
Νίκες και poles ήρθαν δυο χρόνια αργότερα και μετέπειτα δυο συνεχόμενα πρωταθλήματα με τον Fernando Alonso που έδειξαν σε όλους πως εάν εχεις πίστη και υπομονή τα αποτελέσματα αργούν αλλά έρχονται.
Ο γαλλικός κολοσσός πάντα είχε την τεχνογνωσία για να πετύχει στο χώρο της Κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.Καιρός να το ξανάπράξει ακόμα μια φορά.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, Youtube και Twitter.