Ο αρχιμηχανικός του Morbidelli, Ramon Forcada, ανέλυσε την φετινή έκδοση της Yamaha στο Twitter…
”Αυτή τη στιγμή η ταχύτερη Yamaha μέσα στις στροφές, ειδικά στις γρήγορες, είναι αυτή του Quartararo. H ταχύτητα στις στροφές δεν εξαρτάται από τα ελαστικά αποκλειστικά. Οι μοτοσυκλέτες με μικρότερη ισχύ και, κατά συνέπεια, μικρότερη επιτάχυνση δεν έχουν πρόβλημα σε ‘καθαρή’ πίστα. Ωστόσο, σε μια πίστα με πολλές μοτοσυκλέτες αν χάσουν τη γραμμή τους μέσα στη στροφή δεν έχουν τη δυνατότητα να την επανακτήσουν στην έξοδο ή στην ευθεία με το γκάζι, και φυσικά δεν μπορούν να καλύψουν τη διαφορά στην ευθεία μέχρι την επόμενη στροφή.” Τα πρώτα συμπεράσματα από την άποψη του Forcada, δείχνουν ξεκάθαρα τη πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα που έχουν φέτος οι κατατακτήριες δοκιμές…
”Η μόνη στρατηγική επιλογή για νίκη που έχει η Yamaha είναι να ξεκινούν οι μοτοσυκλέτες της από τις πρώτες σειρές, στο σχηματισμό εκκίνησης, για να μπορούν να επιλέγουν τη γραμμή τους μέσα στη στροφή χωρίς καθυστερήσεις από αναβάτες με αργότερες, μέσα στη στροφή άλλα με καλύτερη επιτάχυνση, μοτοσυκλέτες. Αυτό ακριβώς που έκανε οQuartararo στη Jerez μέχρι τη στιγμή που αναγκάστηκε να ελαττώσει ρυθμό λόγω του ζητήματος στο χέρι.”
”Ο Dall’Igna γνωρίζει την σπουδαιότητα της εκκίνησης”
Η εικόνα των πρώτων 4 αγώνων επαληθεύουν τον Ramon Forcada, αφού οι 3 στις 4 νίκες έχουν κατακτηθεί από αναβάτες της εκάστοτε πρώτης σειράς της εκκίνησης. Η μια εξαίρεση προήλθε από τον Quartararo, στην Doha, όταν και εκκινούσε 5ος. Όχι και πολύ μακριά ,δηλαδή, από την κορυφή. ”Ο Dall’Igna γνωρίζει πολύ καλά την σπουδαιότητα της εκκίνησης και αυτός είναι ο λόγος που τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει με επιτυχία στην εξέλιξη του συστήματος εκκίνησης, κάτι που η Yamaha δεν κατάφερε, παρά το ότι προσπαθεί για περισσότερο από ένα χρόνο. Αξίζει να ειπωθεί πως η εξέλιξη στην αεροδυναμική, τα φρένα και τα λάστιχα επιτρέπουν μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό και στη F1,και δεν είναι άλλο από λιγότερες ευκαιρίες για προσπέραση στα φρένα.”
Η πλειοψηφία του paddock έχει παραδεχθεί δημόσια πως ο Forcada είναι από τις πιο ευφυείς ανθρώπους, με μεγάλη επιρροή στην ομάδα. Κάτι σαν τον Fred Vasseur της Alfa Romeo στο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1. Επομένως, ο λόγος του έχει μεγάλη βαρύτητα. Επίσης, είναι αυτός που ‘ανασταίνει’ συνεχώς την Yamaha του ’19 του Morbidelli, προκειμένου να παραμένει ισχυρός εντός πίστας ο ΙταλοΒραζιλιάνος! Η απάντηση του Morbido, είναι πως συναναστρέφεται με έναν ‘μάγο’ απλά…
Επόμενη ‘συνάντηση’ με την μεγάλη κατηγορία, το προσεχές ΣΚ στην κλασσική πίστα του Le Mans της Γαλλίας…
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Discord και Twitter.