Rally Σουηδίας – Άνετη νίκη για τον Rovanperä

Ο Kalle Rovanperä της Toyota ήταν ο νικητής στο Rally της Σουηδίας, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την πρωτοπορία του ίδιου και της ομάδας του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Ο οδηγός της Toyota, Kalle Rovanperä, κατέκτησε την τρίτη του νίκη στο WRC, με μία διαφορά 22 δευτερολέπτων από τον Thierry Neuville της Hyundai, ενώ ο Esapekka Lappi κατά την επιστροφή του στην εργοστασιακή ομάδα της Toyota, βρέθηκε στην τρίτη θέση του βάθρου.

Από το ξεκίνημα του τριημέρου, ο Rovanperä φάνηκε πολύ δυνατός, μιας που βρίσκονταν στην πρωτοπορία του Rally μετά την τρίτη ειδική διαδρομή. Ωστόσο στη συνέχεια της Παρασκευής έχασε την πρωτοπορία, ενώ μετά την πέμπτη ειδική, οι πρώτη πέντε οδηγοί διαχωρίζονταν από μια διαφορά 8.9 δευτερολέπτων.

Ο νεαρός Φινλανδός κατάφερε να βρεθεί ξανά στην πρώτη θέση στην οποία βρισκόταν ο Neuville μετά την πρώτη ειδική του Σαββάτου. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, πέντε οδηγοί είχαν βρεθεί στην πρωτοπορία του Rally Σουηδίας, μιας που και οι Tanak, Evans και Lappi, κατάφεραν έστω και για λίγο να βρεθούν στην πρώτη θέση.

Στη συνέχεια, ο Rovanperä δέχθηκε μεγάλη πίεση από τον Evans κατά τη διάρκεια του Σαββάτου, με αποτέλεσμα η μάχη της πρώτης θέσης εκείνη τη στιγμή να συμπεριλαμβάνει μόνο τους συγκεκριμένους δύο οδηγούς. Ωστόσο, αργότερα ο Evans έκανε λάθος στην τελευταία στροφή στην βραδινή ειδική του Σαββάτου, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να πέσει με άσχημο τρόπο πάνω σε ένα snowbank.

Τελικά ο Evans κατάφερε να φτάσει μέχρι τον τερματισμό, μόνο που δέχθηκε τελικά ποινή 10 δευτερολέπτων, με αποτέλεσμα ο Ουαλός οδηγός να τεθεί εκτός μάχης. Επιπλέον, το πρωί της Κυριακής είχε και άλλη σύγκρουση, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί σε εγκατάλειψη έχοντας πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα.

Από εκεί και πέρα, ο Rovanperä, ο οποίος είχε νικήσει έξι ειδικές, έφτασε με ευκολία στην κατάκτηση της νίκης στη Σουηδία, ενώ χάρη στην νίκη του αυτή, βρίσκεται πλέον και στην πρωτοπορία του πρωταθλήματος, στο μέρος όπου ο πατέρας του, Harri Rovanperä είχε κατακτήσει τη μία και μοναδική του νίκη το στο WRC το 2001.

Kalle Rovanperä
Ο Neuville ήταν τρίτος στην Power Stage, παίρνοντας τρεις επιπλέον βαθμούς, ενώ τερμάτισε δεύτερος στην γενική κατάταξη.

Ο Lappi, κατέκτησε την τρίτη θέση στη γενική κατάταξη, 30.6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Rovanperä, δείχνοντας δυνατό ρυθμό κατά την επιστροφή του, κατακτώντας και μία νίκη σε μια εκ των ειδικών της Παρασκευής.

Ο Takamoto Katsuta της Toyota τερμάτισε στην τέταρτη θέση με το Yaris GR του, έχοντας χάσει 39 δευτερόλεπτα λόγω της επαφής του σε snowbank σε προηγούμενη ειδική.

Μετά την εκπληκτική εμφάνιση στο Rally του Μόντε Κάρλο, η M-Sport είχε ένα δύσκολο τριήμερο στη Σουηδία, με τον Gus Greensmith να είναι ο μοναδικός οδηγός της ομάδας ο οποίος κατάφερε να φτάσει μέχρι τον τερματισμό, ενώ τερμάτισε πέμπτος στην γενική κατάταξη. Ο Βρετανός ήταν 3 λεπτά και 20.4 δευτερόλεπτα πίσω από την πρώτη θέση, έχοντας χάσει σημαντικό χρόνο λόγω προβλημάτων στο κιβώτιο ταχυτήτων και στο υβριδικό σύστημα του αυτοκινήτου του την Παρασκευή.

Ο Craig Breen τέθηκε ουσιαστικά δύο φορές εκτός Rally, την πρώτη φορά λόγω σύγκρουσης στην τρίτη ειδική, ενώ στη συνέχεια το Σάββατο αντιμετώπισε κάποιο τεχνικό πρόβλημα, με αποτέλεσμα να τεθεί εκτός μάχης. Τελικά επέστρεψε την Κυριακή όπου τελικά κατάφερε να πάρει ένα βαθμό από την Power Stage. Ο teammate του, Adrien Fourmaux, οδηγήθηκε σε αναγκαστική εγκατέλειψη βρισκόμενος μέχρι τότε στην έκτη θέση, λόγω ενός ηλεκτρικού προβλήματος που αντιμετώπισε κατά το βράδυ του Σαββάτου.

Ο Oliver Solberg της Hyundai, τερμάτισε στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης. Ο νεαρός Σουηδός είχε κατορθώσει να βρεθεί μέχρι και στη δεύτερη θέση την Παρασκευή, όμως έχασε στη συνέχεια την αυτοπεποίθησή του με το Hyundai i20N του το Σάββατο, πρώτου δεχθεί και μια ποινή 2 λεπτών και 40 δευτερολέπτων λόγω καθυστέρησης έλευσης στο σημείο ελέγχου, η οποία προκλήθηκε από ένα πρόβλημα του γκαζιού, στο δρόμο του για την τελευταία ειδική του Σαββάτου.

Από την άλλη, ο teammate του, Ott Tanak, φαινότανε πως είχε την ταχύτητα ώστε να δώσει μάχη για την νίκη, μέχρι που αντιμετώπισε πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα του αυτοκινήτου του την Παρασκευή, όπου βρισκότανε στην δεύτερη θέση, έχοντας μια διαφορά 5 δευτερολέπτων από την πρώτη θέση μετά την 5η ειδική.

Ωστόσο, ο πρωταθλητής του 2019 κατάφερε να επιστρέψει στην αγωνιστική δράση, έχοντας μάλιστα καταφέρει να πάρει πέντε βαθμούς από την κατάκτηση της Power Stage, ενώ ήταν 1.9 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον δεύτερο Rovanperä.

Το πρωτάθλημα πρόκειται να συνεχιστεί μετά από ένα αρκετά μεγάλο διάλειμμα στην Κροατία για τον τρίτο γύρο του, από τις 21 έως τις 24 Απριλίου.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Αδάμ Πίτσης

Λάτρης του μηχανοκίνητου αθλητισμού και γενικότερα του χώρου της αυτοκίνησης, ωστόσο πάνω απ'όλα λατρεύω την Formula 1. Από μικρός παρακολουθούσα σχεδόν κάθε αγώνα, ενώ πλέον χάρη στην ευκαιρία που μου έδωσε ο ιδρυτής του F1racingnewsgr, Σάκης Ζαφειρόπουλος, έχω έρθει ακόμη πιο κοντά στο άθλημα που αγαπώ. *Επίσης λατρεύω τα Go Karts, το gaming αλλά και άλλα πρωταθλήματα όπως: Formula Drift και WRC

F1RACINGNEWS